Vierailija

Rasvaton rahka, rasvaton laktoositon rahka, kermarahka, proteiinirahka, vaniljarahka... En ole aikoihin löytänyt tavallista rasvallista rahkaa ja äsken kun kävin sekä K-marketissa että Alepassa, niin taas sama juttu. Kiva tehdä pasha tommoseen rasvattomaan litkuun. Ostin sitä purkillisen enemmän kuin ohjeessa ja ajattelin esivaluttaa sen ja lisätä extramäärän kermavaahtoa ja voita. Jos siitä sit tulis pasha. Ottaa päähän vaan tää nykyinen rasvaton trendi, kaikessa. Varsinkin rahkoissa. T. kiukkuinen noita-akka.

• ylös 36
  • alas 2

Kommentit (11)

Vierailija

No, mä ostin epähuomiossa kaksi purkkia kermaviiliä pashaa varten. En tiedä missä ajatukset taas oli. Mut joo, rasvaton rahka -ilmiön oon huomannut kans enkä tykkää. Jostain luin vinkin, että turkkilaista jogurttia joukkoon niin tulee rasvattomastakin rahkasta muhevaa.

• ylös 15
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Rasvaton rahka, rasvaton laktoositon rahka, kermarahka, proteiinirahka, vaniljarahka... En ole aikoihin löytänyt tavallista rasvallista rahkaa ja äsken kun kävin sekä K-marketissa että Alepassa, niin taas sama juttu. Kiva tehdä pasha tommoseen rasvattomaan litkuun. Ostin sitä purkillisen enemmän kuin ohjeessa ja ajattelin esivaluttaa sen ja lisätä extramäärän kermavaahtoa ja voita. Jos siitä sit tulis pasha. Ottaa päähän vaan tää nykyinen rasvaton trendi, kaikessa. Varsinkin rahkoissa. T. kiukkuinen noita-akka.

Ihmettelin itse ihan samaa!!! Kävi eilen mielessä, että kysyn AV- palstalaisilta, että mitä rahkaa he ostaa kun haluavat leipoa itse rahkapiirakkaa, kun kaupan rahkat on kaikki jotain proteiinipommeja ja rasvattomia, hylatuotteita joita en itse halua leivontaan käyttää. Ostin hätäpäissäni jotain rahkaa (rasvaa 3% tai jotain sinnepäin), ja kotona sitten tutkin tarkemmin purkin kyljestä niin siinä sanottiin ettei ole tarkoitettu leivontaan!!! Meinasin heitää v*tun rahkapurkit seinää s**tana!!!! Ihme pakko proteiini rasvattomuustuputusta, menee yli järjen ja sietokyvyn.

• ylös 14
  • alas 1
Vierailija

Onko nelonen päässyt vapaaksi Kyöpelinvuorelta, vai mistä taas tuollaiset rumat sanat ruuasta puhuttaessa?

Vierailija

Siis ihan samaa pähkäilin torstaina kun kaupassa rahkaa etsin, loppuisi jo tämä rahkamuoti ensi pääsiäiseksi niin tietäisi mistä sen piirakan väsää.

Vierailija

[quote=Vierailija]Onko nelonen päässyt vapaaksi Kyöpelinvuorelta, vai mistä taas tuollaiset rumat sanat ruuasta puhuttaessa?[/qu

Suututtaa, että ensin kaupassa kulutat rahkapurkkien edessä aikaasi heilumalla purkilta toiselle tutkien onko tavallinen vai rasvaton hyla proteiinipommi, siinä etisiskellessä sitä tavallista rahkaa (jota ei tietenkään ole suurimmissa ruokamarketeissa!!!) kuluu n.10 min sen tavallisen kauppareissun pituuden lisäksi.  Kun sitten epätoivoissaan valkkaa sielä jotkut rahkapurkit, ja kotona löytääkin purkin kyljestä tekstin (pienellä kärpäsenpaskankokoisella painetun) ei sovellu leivontaan, niin kyllä siinä käpy kärvähtää pieneltä kotileipurilta, joka olisi Pääsiäisen kunniaksi halunnu leipasta omatekemän piiraan, löytämällään hyvällä ohjeella. haaveeksi jäi :(

Mitä ne siellä Valiollakin oikein meinaa tuon proteiinirasvattomuustuputuksen kanssa??

Vierailija

Joo, kaikki on nykyään laktoosintonta ja rasvatonta. Voi pee. Ei maistu millekkään.

• ylös 10
  • alas 1
Vierailija

Tein rahkapullaa Valion pehmeästä maitorahkasta. Rasvatonta ja mautonta, vaiks lisäsin kuohukermaa. Mut kyllähän niitä söi.

Ihmettelin myös kaupassa miksei enää ole tavallista maitorahkaa. Sitä perus.

Vierailija

Prismasta löysin sellasen isomman paketin tavallista Valion rahkaa mut ois riittänyt tavallinen pikkupurkki mitä ei ollut.

Vierailija

Ja kaiken lisäksi vaikka rasvatonta pursuaa joka tuutista, niin silti sokeria lapioidaan joka rahkaan ja jogurttiin oikein olan takaa. Itse käyttäisin paljon mieluummin sellaista, missä on "normaalisti" rasvaa ja sokeria rajoitetusti.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.