Oletko koskaan tavannut murhaajaa, toisen ihmisen tappanutta?
Kommentit (64)
Olenhan minä. Esim. isoisäni. Jalkaväkisotilas parissa sodassa.
Ja jos joku uhkaisi lastani, niin ko. henkilön henki ei olisi mitenkään erityisen turvassa, ei se ihmisen tappaminen ole mikään sellainen asia, että se vaatii ihmiseltä jotain ihan täysin poikkeavaa luonteenlaatua. Ääritilanteessa lähes kuka vain voi tappaa.
Toki olen tavannut murhaajia eli Kummankin ukkini. Tappoivat sodassa kumpikin ry**iä. Lempeitä molemmat ja hyvät muistot. Toinen akateeminen ja toinen maatalon isäntä.
Uuhh...Karvaiset pakarat nousevat ja laskevat vaaleiden reisieni välissä mielessäni kun ajattelen ihanan naamatatska miehen jörnivän minua vankilomallaan. Jännikset on vaan niin ihania. Sorry luuseri kilttimiehet :)
Joo. Muutama lapsuudenkaveri on tappanut. Aineet ja väkivalta. Toisinaan käyn vanhoilla kulmilla moikkaamassa, sitten on taas joku linnassa.
Veljeni ystävä tappoi kaksi ihmistä, hänet tapasin ennen tuota veritekoa. Silloin laajasti tuosta uutisoitiinkin, tuntui aika häijyltä kun olin vain viikkoa aikaisemmin hänet tavannut.
Exäni veli tappoi jonkun ryyppyporukkakaverin. Tuli teon jälkeen meille ja nukkui sohvalla yön ja lähti.
Aika nopeasti selvisi, mitä oli tehnyt kun poliisi kävi meilläkin.
Hyi, kun puistattaa että olen tuntenut tuollaisia ihmisiä. Aikaa on tosin kulunut jo 20 -25v.
Onhan se kyllä kysymys, että onko sotaveteraani murhaaja / tappaja tms. Voisi helposti sanoa, että ei, jos hän puolustaa maataan.
Mutta. Olihan heissä sellaisiakin, jotka tekivät oikeasti hirveitä asioita, joita ei olisi "tarvinnut" tehdä. Ovatko (olivatko) he sitten murhaajia?
Ennen kännykkäaikaa eräs veljensä tappanut soitti ovikelloamme ja pyysi soittamaan taksin. Oli jo istunut tuomionsa. Opin jo nuorena, ettei veljen tai vaimonkaan murhaamisesta kovin pitkään tarvitse lusia saati sitten jos ampuu ihmistä niin ettei hän kuole. Kaikki valitettavan tosia tapauksia omalta kylältä.
En ole tappajaa, mutta koulupuukottajan kyllä. Se oli entisen ystävän veli. Myöhemmin se jätkä puukotti jotain toistakin. Mun kaveri sen sijaan tapasi Suomi24 kautta erään miehen, joka oli tappanut tyttöystävänsä. Että kannattaa kyllä olla silmät avoinna. :(
Aviomieheni, entinen rauhanturvaaja. (Mikäli ammattisotilaat lasketaan tähän)
Jaha, kommenttini ilmeisesti poistettiin. Olin yläasteella kahden pojan kaveri, jotka teini-ikäisinä raa'asti murhasivat muutaman vuoden vanhemman miehen.
Montakin. Ihan tavallisia ihmisiä. Yksi ampui kaverinsa ja yksi avovaimonsa.
Olen. Yksi etäinen sukulainen tappoi kamapäissään toisen kamankäyttäjän melko raa'asti joskus 1990-luvulla. Oli psyykkisesti sairas sen lisäksi, että täys narkki. Nykyään on jo vapaalla jalalla. Ei olla tekemisissä, jännä juttu...
Entisen poikaystäväni isä. Oli luotaantyöntävä ihminen, ei milloinkaan puhunut minulle mitään.
Lisäksi työssäni tapasin useita kertoja erään murhaajan, joka oli siis tuolloin jo vapautunut vankeudesta. Melko tavallisen oloinen ihminen, mutta inhotti kun tiesi mitä hän oli tehnyt ja miten julmalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Jaha, kommenttini ilmeisesti poistettiin. Olin yläasteella kahden pojan kaveri, jotka teini-ikäisinä raa'asti murhasivat muutaman vuoden vanhemman miehen.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Dnipropetrovskin_raivohullut
Nikita käveli vastaan Tehtaankadulla kerran, hiukan takakeno, hyvä ryhti, ehkä siksi, kun on niin pienikokoinen. Rumat linnatatskat. Mietin, että ehkä tuollainen sitten vetoaa naisiin, röyhkeä itsevarmuus.
Vierailija kirjoitti:
Aviomieheni, entinen rauhanturvaaja. (Mikäli ammattisotilaat lasketaan tähän)
Ihanko tappoi siellä rauhanturvatehtävissä?
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt Anneli Auerin livenä.
Huuu!
Niin minäkin. Noin vuonna 1996 jolloin hän oli Turun työkkärin töissä. Pitkä, komea, ilmeetön nainen
Olen useita, työni kautta (sossu). On paloittelumurhaajaa ja "perinteisempiä" tappajia. Yhteistä heillä kaikilla on se, että kukaan heistä ei ole näitä henkirikoksia selvin päin tehnyt, vaan kamapäissään. Nykyään suurin osa näistä pyrkii elelemään ihan tavallista elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Dnipropetrovskin_raivohullut
No ei kai nyt nää sentään :D
Ööh, miten elät niin, ettet koskaan tapaa naapuriasi tai entistä luokkatoveriasi, joka käy työpaikallasi asiakkaana. Minä olen tavannut tuntemiani tappajia näissä merkeissä. Aika vähissä on valinnan mahdollisuudet.