Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä se Anette ei syönyt kun ruusufinni parantui?

Vierailija
13.08.2026 |

Iltiksessä extra juttu. Onko joku lukenut sen?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko se perinteinen: sokeri.

Vierailija
2/23 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko se perinteinen: sokeri.

Veikkaan sitä minäkin. Sokeri ja suklaa ehkä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/23 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu! Löytyykö tietoa? Onko se taas vaan sokeri vai oikeastijotain muuta?

Vierailija
5/23 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitotuotteet?

Vierailija
6/23 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlen ja tekoälyn käyttäminen on helppoa. Kirjoitat googleen vaikkapa "millä ruokavaliolla Anette Kuusisto paransi ruusufinnin?" Niin saat vastauksen.

"Maito- ja viljatuotteet: Kuusisto huomasi näiden aiheuttavan suoria oireita iholle.

Sokeri: Hän karsi sokerin pois ruokavaliostaan, minkä koki auttaneen ihon rauhoittumisessa ja tuoneen lisää energiaa.

Alkoholi: Tietyt alkoholijuumat, kuten kuohuviini ja lonkero, pahensivat hänen iho-oireitaan.

Hieman nyt yritystä tuohon tiedonhakuun.

Vierailija
7/23 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlen ja tekoälyn käyttäminen on helppoa. Kirjoitat googleen vaikkapa "millä ruokavaliolla Anette Kuusisto paransi ruusufinnin?" Niin saat vastauksen.

"Maito- ja viljatuotteet: Kuusisto huomasi näiden aiheuttavan suoria oireita iholle.

Sokeri: Hän karsi sokerin pois ruokavaliostaan, minkä koki auttaneen ihon rauhoittumisessa ja tuoneen lisää energiaa.

Alkoholi: Tietyt alkoholijuumat, kuten kuohuviini ja lonkero, pahensivat hänen iho-oireitaan.

Hieman nyt yritystä tuohon tiedonhakuun.

Oi, kiitos! Mä en ole noin taitava. Mutta kiitos vaivannäöstäsi. Eipä tuo tieto juurikaan tuo minulle mitään uutta mutta hyvä tietää, ettei mitään sesam aukene ohjetta ollut tälläkään kertaa. 

Vierailija
8/23 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ruusufinniin auta oikeasti muu kuin antibiootti.

Vierailija
9/23 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sperma

Vierailija
10/23 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi normaaliin akneen sokerin ja maitotuotteiden vähentäminen. Sokeri on se ensimmäinen, joka kannattaa jättää pois. 

Vierailija
11/23 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusufinni ei parane. 

Sitä pahentavat esim:

Kuuma

Kylmä

Aurinko

Kahvi

Alkoholi

Tupakka

Vierailija
12/23 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et saa iltapaskoista mitään mitä lääkärisi ei olisi jo kertonut. 

Vierailija
13/23 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on extran tilaus ja voisin laittaa jutun tänne. En kuitenkaan laita koska olen samanlainen vitunhomo kuin ap joka ei voinut laittaa linkkiä.

Vierailija
14/23 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkanut nielemään ja ottamaan mällin mällyköitä kasvoille päivittäin niin parantunut . 

Vierailija
15/23 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa azelaic acidia ruusufinniin. Olen käyttänyt sitä koko kesän ja iho on pysynyt kunnossa. Aikaisempina kesinä aurinko on saanut aikaan pahaa jälkeä suojavoiteesta huolimatta.  

Vierailija
16/23 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on extran tilaus ja voisin laittaa jutun tänne. En kuitenkaan laita koska olen samanlainen vitunhomo kuin ap joka ei voinut laittaa linkkiä.

Tässä on se tärkein kohta. Ei ollut sokeri 

Kokeilujen kautta hän löysi itselleen sopivimmat tuotteet. Eniten merkitystä ihon nykyiseen kuntoon on kuitenkin Kuusiston mukaan ollut ruokavaliolla.

– ***** ja ***** aiheuttavat minulle oireita. Yksi pahimmista on *****, joka pamauttaa poskiin heti paiseet.

Hän on huomannut, että oireet pahenevat myös joistakin *****, kuten ******* ja *****.

Vierailija
17/23 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilkaa azelaic acidia ruusufinniin. Olen käyttänyt sitä koko kesän ja iho on pysynyt kunnossa. Aikaisempina kesinä aurinko on saanut aikaan pahaa jälkeä suojavoiteesta huolimatta.  

Mitä myrkkyä tuo on?

Vierailija
18/23 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Placebo effekti on kova juttu.

Vierailija
19/23 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkanut nielemään ja ottamaan mällin mällyköitä kasvoille päivittäin niin parantunut . 

Ennen joka mamma nieli mällit mällykkeet eikä ollut mitään ruusufinnejä. 

Vierailija
20/23 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka Kuusisto kokee saaneensa oireisiin helpotusta *******, sillä ei Kyrklundin mukaan ole tieteellisesti osoitettu olevan merkittävää tehoa ruusufinnin hoidossa.

Ruusufinnin puhkeamiseen voi kuitenkin itse vaikuttaa ******. Kyrklund kertoo kiinalaistutkimuksesta, jossa havaittiin, että runsas ******** tai ******** käyttö voivat lisätä ruusufinnin puhkeamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi