Aamuni add-tytön ,joka "ei tarvitse tutkimuksia eikä lääkitystä" kanssa" Olen täysin poikki
koetin saada hammaspesulle, piti kantaa sinne. Sen jälkeen juoksi ympyrää huutaen "hiki!hikihihi! " ja täristen. Koetin selittää että juoksemallahan se hiki tulee, minkä seurauksena yritti lyödä ja ryömi lopulta saunaan lauteiden alle! Tuli esiin vasta kun taksikuski soitti ovikelloa.
Tyttö aloitti koulun pienryhmässä, tämä päätös tehtiin eskarissa ja koulu onkin mennyt hyvin. Tyttö on käynyt käyttäytymiserapiassa ym ja joulun alla oli palaveri jossa mukana oli myös tytön opettaja, tuolloin tehtiin päätös että vaikka tytössä on add-piirteitä niin hän ei tarvitse tutkimuksia eikä lääkitystä! Olin pettynyt.
Opettaja ym. näkevät kohteliaan, iloisen , ajatuksiin vaipuvan mutta fiksun tytön. KUKAAN ei ole joutunut ottamaan syliin hysteriaan itsensa ties mistä syystä lietsonutta 8-vuotiasta, kiskomaan tätä pöytien alta ja sohvan takaa, tarjoamaan viisia housuja ja kuusia sukkia joissa on kaikissa vikaa... Tyttö puhuu TAUOTTA ja puheen aikana toiminta keskeytyy, läksyjen teko ja pukeminen jää höpötyksen varjoon. 80% ajasta ei edes puhu mitään tärkeää ja alamme olla miehen kanssa täysin uupuneita jatkuvan höpinän kuunteluun! On vaikea uskoa, että pelkkä puheen kuunteleminen uuvuttaa mutta niin se vain on.
Eilen kirjastolta lähtiessä oli juosta bussin alle ja kun pidin puhuttelun aiheesta, otti autossa vaatteet pois ja heitti niitä päälleni huutaen " KYLLÄ SAA JUOSTA! KYLLÄSAAKYLLÄSAAAA!" Potki selkänojaa ja kirkui. Kotipihaan päästessä kieltäytyi poistumasta autosta ja istui takapenkillä pelkät trikoot ja toppi yllä tunnin.
Mies sanoo, että tytöllä on vikaa päässä
. Rakastaa tyttöä, mutta on väsynyt. Ymmärrrän kyllä. Minä olen työtön, mies taas joutuu työpäivän jälkeen katsomaan tälläistä!
Tytössä on valtavasti hyviä puolia , valtavasti rakastettavaa . On hyvä matikassa, taiteellisesti lahjakas, tunteellinen, iloinen ja pitää mielellään laulu sekä tanssi-esityksiä :) Ihana tyttö. Mutta sitten se kolikon toinen puoli.. Add tai mikä lie häiriö, joka saa menon muistuttamaan välillä manaajaa! Tyttö tarvitsee mielestäni jonkinlaisen lääkityksen, mutta milläs todistan asian ? :(
Kommentit (169)
Munchausen syndrooma?
Lapsi on elämän ainoa saavutus eikä halua antaa kasvaa normaalisti vaan haluaa kantaa vaikeuden kruunua päässään?
8 v on jo abstrakti ajatteluun kykenevä ja täten loogisesti murrosikäisen tasolla jolle tulee joku taantuma aivoihin ja unen tarve ym kasvaa.
Jospa annat olla menemättä, itse en persettä nostaisi enkä kenenkäön perässä juoksisi, kyllä noin ison pitää kantaa vastuu itse tekemisistään, mutta jos haluat totuttaa pelleilyyn niin...
Lastensuojelu kyllä korjaa ja hakee kun ei kouluun mene ja se on tässä tapauksessa paras. Näin sanoisin.
Mutta kun tämä penska asuu porvoossa.
Minkään ikäisen perässä ei mennä.
Ei kuulosta add:lta ollenkaan. Pikemmin adhd.
Tuo kyllä kuulsotaa ADHD:lta eikä ADD:lta. Väärä diagnoosi?
Mitä te syötte? Ravinnosta löytyy nykyään paljon vastauksia moniinkin sairauksiin. Vaalea leipä, murot yms , kaikki tällainen Sokeri pitoinen ravinto aiheuttaa tollaisia oireiluja ihan terveissäkin lapsissa.
ehdotan kehittämääni shokkiterapiaa. Otat lapsen syliin ja näytät Youtubesta niitä russian car crash jalankulkija onnettomuuuksia näyttävän videon lapselle, jossa lapset juoksee autojen alle ja osa kimpoaa ilmaan ja kuolee tms. Kylä se siitä alkaa oppia.
Kyllä on tavattoman julmia nutturoita. Kun Mengele saa lapsia, olemme jo valmiina tekemään lapsista ihmiskokeita. Syökää lääkkeenne itse vaan, ja jättäkää lapset rauhaan. Omat lapset, voin aikuisena ilomielin antaa heidän uskoa jumalaan, tai lääkkeisiin. Minun vastuullani, ollesani holhooja, pidän uskonnot heistä eroassa,
Minkäpä sille voi, jos käytös on poikkeava. Nykyihmiset ovat hurjan normikeskeisiä ja sen vuoksi on satoja ellei tuhansia diagnooseja mm.päähäiriöille, jotta diagnoosin jälkeen käytösvoidaan hyväksyä. Tämä on mielestäni säälittävää ja vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te syötte? Ravinnosta löytyy nykyään paljon vastauksia moniinkin sairauksiin. Vaalea leipä, murot yms , kaikki tällainen Sokeri pitoinen ravinto aiheuttaa tollaisia oireiluja ihan terveissäkin lapsissa.
Joo, mutta se on ihan eri asia kun on se add/adhd. Ei se minusta ainakaan lähde kuin jättämällä syömisen ja juomisen kokonaan....
Vie lapsi yksityiselle lääkärille neurologisiin testeihin. Tuo käytös ei ole normaalia ja kuormittaa lasta, parisuhdetta ja teitä perheenä. Varaa aika netistä vielä tänään! Meillä 5 vuotias erityislapsi (tyttö) ja olen huomannut yliaktiivisia piirteiden korostumista sokerin jälkeen eli karkit, herkut, jätskit, mehut ja pullat pois. Mutta diagnoosi on saatava nyt heti, jotta saatte lapselle lapsen tarvitsemat terapiat. Mitä tuohon kirjastokäyntiinne tulee, en voi edes kuvitella meneväni erityislapseni kanssa kirjastoon arki-iltana. Kaikki tällaiset erityiset menot esim. Ulkona syöminen, shoppailu, kirjasto, uimahalli, kyläilyt pitää tehdä aamupäivällä. Silloin tuttäreni jaksaa käyttäytyä hyvin. Muuten käytös ylivilkasta, ennakoimatonta, kiukuttelevaa, omatahtoista. Tätä tämä on. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vie lapsi yksityiselle lääkärille neurologisiin testeihin. Tuo käytös ei ole normaalia ja kuormittaa lasta, parisuhdetta ja teitä perheenä. Varaa aika netistä vielä tänään! Meillä 5 vuotias erityislapsi (tyttö) ja olen huomannut yliaktiivisia piirteiden korostumista sokerin jälkeen eli karkit, herkut, jätskit, mehut ja pullat pois. Mutta diagnoosi on saatava nyt heti, jotta saatte lapselle lapsen tarvitsemat terapiat. Mitä tuohon kirjastokäyntiinne tulee, en voi edes kuvitella meneväni erityislapseni kanssa kirjastoon arki-iltana. Kaikki tällaiset erityiset menot esim. Ulkona syöminen, shoppailu, kirjasto, uimahalli, kyläilyt pitää tehdä aamupäivällä. Silloin tuttäreni jaksaa käyttäytyä hyvin. Muuten käytös ylivilkasta, ennakoimatonta, kiukuttelevaa, omatahtoista. Tätä tämä on. Tsemppiä!
Suosittelen vielä kerran ainakin harkitsemaan, kenelle se terapia on tarpeen. Niinpä, vaikuttaisi että vanhemmille enemmän.
Tuollainen jonnen joutava terapia, jossa lapsi vierailee ympäristössä. jossa skitsofreniassa ja muuten tärähtäneitä hakemassa terapiaa avukseen, katson ettei kys. terapia ole lapselle hyväksi, tässä tapauksessa.
Joku mt-potilas ilmeisesti ilmestyi ketjuun trollaamaan. Älä ap välitä, jos vielä luet vastauksia.
Minun pojallani oli puheessa ongelmia ja huomasin sen että pitää oikeasti vaatia tutkimuksia. Vaikka ei ole noin pahasta pojalla kyse kuin ap:lla niin sen voin sanoa että älä nöyrry siihen mitä sinulle sanotaan tutkimuksista vaan lyö vaikka nyrkkiä pöytään ja vaadi tutkimuksia.
Itselläni lastenlääkäri ei nähnyt kielellistä vaikeutta mutta päiväkodin kanssa tehtiin uudet paperit ja vaadittiin tutkimuksia uudestaan eri sairaalassa. Tulikin erilainen vastaus ja saatiin apua. Tällä hetkellä poika 1.luokalla ja puheessa ei mitään vikaa. Pitää osata vaatia ja sitä sanoo siskoni jolla poika jolla on adhd.
Lähestyn aihetta kokemuksen äänellä: en ilkeydellä.
Äiti: kokeile syödä näitä haluamiasi add-lääkkeitä.
Mieti sen jälkeen annatko pienen lapsesi syödä niitä-sekoittavat tehokkaasti aivotoiminnan-ehkä pysyvästi.
Kerron keinon joka on ilmainen. Nyt kun on kevät, tehkää eväitä ja menkää metsään tai rannalle.
Lapsi keksii ihmeesti tekemistä luonnon materiaaleista. Itse voit istua ja katsella ja nauttia kahvia.
Jätä kännykkä kotiin. Naura ja leiki, hassuttele. Vapaudu olemaan ihan tavallinen tavallisen lapsen äiti.
Olet saanut elämääsi jotain upeaa ja ihanaa-oman ihmeellisen lapsen.
Nauti hänestä.
käy lukemassa terry wahlsin, lääketieteen ap proffa ja sisätautilääkäri sivuja. hoitaa keskushermostosairauksia ruokavaliolla, omega kolmoset jne.Tähän et tarvitse reseptiä lääkäriltä.aivojen välittäjäaineisiin voi vaikuttaa ruoalla syömällä noiden välittäjäaineiden rakennusaineita. :)
Mun sisko oli aika samanlainen, muta sillä alkoki menkat sitten 9vuotiaana ja raju murrosikä puski siinäkohtaa päälle, 12v se sitten alko helpottaa :)
Olen erityisopettaja kirjoitti:
Mieti sen jälkeen annatko pienen lapsesi syödä niitä-sekoittavat tehokkaasti aivotoiminnan-ehkä pysyvästi.Kerron keinon joka on ilmainen. Nyt kun on kevät, tehkää eväitä ja menkää metsään tai rannalle.
Lapsi keksii ihmeesti tekemistä luonnon materiaaleista. Itse voit istua ja katsella ja nauttia kahvia.
Jätä kännykkä kotiin. Naura ja leiki, hassuttele. Vapaudu olemaan ihan tavallinen tavallisen lapsen äiti.
Nauti hänestä.
Kuule, oon oman lapsen kanssa tilanteessa, jossa voin samaistua ap:n kirjoitukseen. Ja sanon tämän: sulta on aivan älytöntä aliarviointia kirjoittaa tuo mitä kirjoitit. Lääkkeistä oon joltain osin samoilla linjoilla, mutta muuten... Me erityislasten vanhemmat ollaan vanhempia siinä missä muutkin ja meidän lapset ovat lapsia siinä missä muutkin lapset. Me tehdään samoja asioita kuin muutkin perheet, nautitaan luonnosta ja leikistä ja lastemme ihanuudesta. Kaikki rutiineihin ja ruokavalioon (säännöllisyyteen ja sokerittomuuteen) liittyvät jutut ovat itsestäänselvyyksiä myös. Kaikki terveellinen ja tasapainottava auttaa omalta osaltaan erityislasta mutta ei poista erityistuen tarvetta. Lasta itseään ei voi, ei tarvi eikä saa muuttaa. Mutta hänen itsensä takia vanhempien tehtävä on tehdä kaikkensa tukeakseen lasta, jotta hän pystyy lopulta itse itselleen rakentamaan itselleen elämän.
Olen erityisopettaja kirjoitti:
Mieti sen jälkeen annatko pienen lapsesi syödä niitä-sekoittavat tehokkaasti aivotoiminnan-ehkä pysyvästi.Kerron keinon joka on ilmainen. Nyt kun on kevät, tehkää eväitä ja menkää metsään tai rannalle.
Nauti hänestä.
Erityisopettaja, juupa juu... ne lääkkeet on sairauden hoitamiseen. Jos AP, eli henkilö jolla EI ole tuota sairautta syö niitä, ne ei tee mitään.
Toki lapsia kannattaa käyttää metsäreissuilla, mutta miten se muka parantaisi sairauden? Ne ongelmat tulee takaisin kun sieltä kuusikosta päästään takaisin arkeen.
Videoi tytön toimintaa ja näytä lääkäreille. Ei se riko kenenkään ihmisoikeuksia eikä moraalia. Sit tuhoat tallenteet.