Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä yksinhuoltajien haukkuminen on lähtöisin?

Vierailija
12.03.2017 |

Miksi heistä puhutaan usein halventavaan sävyyn? Varsinkin yksinhuoltajaäideistä, yh.isistä ei niinkään juuri puhuta. Minusta heitä pitäisi arvostaa enemmän. Tämä tuli mieleeni, koska olen itse tilanteessa, jossa saatan muuttua kulissit ylläpitäneestä perheenäidistä yyhooksi. Tämä on täysin oma valintani sen jälkeen kun puoliso on osoittanut pitkällä aikavälillä piittamattomuutensa ja kykenemättömyytensä tasapainoiseen perhe-elämään, asettamalla aina omat päämääränsä ja mielitekonsa perheen edelle.

Kommentit (298)

Vierailija
61/298 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustasukkaisuus, yh koetaan uhkana, varattujen miesten vokottelijoina. En tiedä miksi.

Lisäksi on kateutta kun yh saa lapsivapaata. Katkerat ja väsyneet ydinperheen mammat kadehtivat kun joku muu saa jokatoisen viikonlopun vapaata.

Paitsi totaaliyyhoot, joihin itse kuulun. Ei vapaata koskaan, ei milloinkaan. Mutta ihan sama tilanne oli naimisissa ollessa, nyt vaan on yksi lapsi vähemmän hoidettavana.

Tämä!

No, oliko mies sitten isämatskua lopulta?

Hassua kyllä, mutta alunperin oli. Muuttui todella paljon vuosien saatossa. Korostui piirteet, joista en pitänyt ja ne joista pidin katosivat yksitellen kaikki. Lisäksi hänestä kuoriutui itsekäs ja ensisijaisesti omaa hyvinvointiaan vaaliva miesvauva. Ja nyt kun olemme eronneet ne piirteet näkyvät korostetusti myös ulkopuolisille... Aika moni joka kovaäänisesti tuomitsi eromme onkin nyt hiljaa.

Vierailija
62/298 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yh-äitien pojat ovat yliedustettuina niin itsemurhien, pitkäaikaistyöttömyyden kuin rikollisuudenkin suhteen. Pojan ei kuulu kasvaa ilman isää.

Kerropa se sitten niille isille

Suurin osa eroista tapahtuu naisen aloitteesta. Ja yksinhuoltajuuden glorifiointi vain lisää niitä eroja. Tässä pitää ajatella ennen kaikkea lasten etua, ei naisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/298 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään muita kuin vastoin omaa tahtoaan yksinhuoltajiksi jääneitä. Siis näitä joiden mies on karannut toisen naisen tai alkoholin tai molempien matkaan.

Uskoisin että nuo alunperinkin tarkoituksella yksinhuoltajiksi ryhtyneet ovat todella pieni osa. Vaikka saisikin avustuksia, mitä esim. minä en ole saanut tuota viittäkymppiä kuussa enempää, elareidenkin tappelemisesta luovutin, niin se yksinhuoltajan vastuu on oikeasti todella suuri.  Av-mammat itkee täällä pelkästään miesten työmatkoista ja kahden viikon "yksinhuoltajuudesta". Oma elämä pitää jättää tauolle vuosiksi.

Vierailija
64/298 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän suhtautua avoimin mielin, mutta kun joka välissä ilmenee, että yh on joko kouluttautumaton tai joku lähihoitaja, kosmetologi tai parturikampaaja niin vaikeaa on. Missä kaikki yh-lääkärit, -fyysikot ja -dippainssit?

Et taida sitten juuri tuntea koulutettua väkeä.

Sama tuli mieleen että missäs ongelmalähiössä tuon kirjoittaja asuu. Minulla on paljon ystäviä, tuttuja jotka ovat yksinhuoltajia. Moni heistä kyllä jo uudessa suhteessa. Ja KAIKKI ovat maisteteita.pitkälle kouluttautuneen on helpompikin erota, kun ei ole riippuvainen miehensä tuloista. Että kertoo kyllä kirjoittajan maailmasta tuo.

Vierailija
65/298 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän suhtautua avoimin mielin, mutta kun joka välissä ilmenee, että yh on joko kouluttautumaton tai joku lähihoitaja, kosmetologi tai parturikampaaja niin vaikeaa on. Missä kaikki yh-lääkärit, -fyysikot ja -dippainssit?

Itse asiassa tunnen akateemisia paljon enemmän kuin alempitasoisia ja silti kaikki tuntemani yh:t ovat jälkimmäisestä joukosta. Joko otokseni on todella vinoutunut tai sitten tilanne on oikeasti tuo. Linkatkaa jos löydätte jonkin kivan tilaston, jossa on akateemisten yksinhuoltajien suhde epäakateemisiin ja katsotaan vastaako se yleistä suhdetta. Veikkaan vahvasti, että ei

Vierailija
66/298 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en koe ainakaan olevani yh kun lapsi on isällään 9-10 pv kuukaudessa. Meillä tosin on yhteishuoltajuus.Tällä palstalla tuntuu että kaikki eronneet naiset joilla on lapsia, ovat yh.menee vähän

puurot ja vellit sekaisin.

Itse olet sekaisin.

Olen ollut totaali-yh, ja todellakin "saan" käyttää yksinhuoltajan titteliä.

Vierailija
67/298 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustasukkaisuus, yh koetaan uhkana, varattujen miesten vokottelijoina. En tiedä miksi.

Lisäksi on kateutta kun yh saa lapsivapaata. Katkerat ja väsyneet ydinperheen mammat kadehtivat kun joku muu saa jokatoisen viikonlopun vapaata.

Mitä ihmeen lapsivapaata? Itsellä ei lapsen isä ole ollut yhteydessä lapseensa yli 12 vuoteen, vaikka mahdollisuus on annettu. Eli ei ole ollut joka toinen viikonloppu vapaata, eli turha kateuden aihe tuokin ainakin omalla kohdalla.

Vierailija
68/298 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi korkeakoulututkintoa, asiantuntijatyö, olen hyvinvoiva ja harrastan aktiivisesti liikuntaa, en tupakoi, en käytä alkoholia. Lasten kanssa tehdään pitkiä kävelylenkkejä luonnossa koirien kanssa, käydään uimassa, elokuvissa jne. Molemmat lapset menestyy koulussa hyvin ja toinen harrastaa kilpaliikuntaa. Olen totaaliyh. En ole koskaan saanut toimeentulotukia tms, kampaajia en tunne muuta kuin ne, joilla laitatan hiukseni. Jos teidän kaikki yh-tuttunne ovat lähihoitajia tai kampaajia, eiköhän se johdu siitä, että myös naimisissa olevat tuttunne tulevat näistä ammateista - ovat siis esim koulu- tai opiskeluaikaisia tuttujanne? En keksi miten eroan muutoin samalla koulutuksella ja elämäntyylillä elävistä parisuhteellisista naisista kuin siinä, että teen kaiken eteen kaksinkerroin enemmän työtä: esim rahoittaakseni lapsen kilpaliikunnan. Eroaville naisille ei tietääkseni tehdä lobotomiaa, ei ainakaan minulle tehty, joten sama äly ja taidot säilyy eron jälkeenkin.

Vierailija
69/298 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa tunnen akateemisia paljon enemmän kuin alempitasoisia ja silti kaikki tuntemani yh:t ovat jälkimmäisestä joukosta. Joko otokseni on todella vinoutunut tai sitten tilanne on oikeasti tuo. Linkatkaa jos löydätte jonkin kivan tilaston, jossa on akateemisten yksinhuoltajien suhde epäakateemisiin ja katsotaan vastaako se yleistä suhdetta. Veikkaan vahvasti, että ei

Ei se akateemisuus pelasta parisuhteiden epäonnistumisilta. Valitettavasti.

Vierailija
70/298 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä yh on usein bimbo joka on tehnyt pennun miehelle josta olisi pitänyt huomata varoitusmerkit paljon ennen lastenteon suunnittelua.

Nyt olisi ihan valtavan kiinnostavaa kuulla, mitkä ovat mielestäsi nämä varoitusmerkit, jotka sinun mukaasi loistavat kauas iäksi kelpaamattomista miehistä?

Merkkejä ovat mm. Lyhyet ja epämääräiset työsuhteet, työhaluttomuus, kouluttamattomuus, työnteon estävät mielenterveysongelmat, väkivaltaisuus, alkoholismi, huumeiden käyttö, miehellä jo ennestään useita lyhyehköjä avio-/avoliitonomaisia suhteita, joista myös lapsia, narsistiset luonteenpiirteet, liiallinen mustasukkaisuus. Tässä muutamia merkkejä tulevista etäisistä.

Vierailija
71/298 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen vain yhden yh:n ja sattumalta hän on mies. Hän kasvattaa kahtaa poikaa joista toinen ei edes ole hänen biologinen lapsensa, mied tietää kyllä tämän. Arvostan suuresti. Pojat kohta aikuisia jo ja kasvaneet isänsä kanssa alle kouluikäisestä lähtien koska äitinsä hylkäsi heidät.

Vierailija
72/298 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä ei ole edes lapsia.

Tai eivät roiku av-palstalla. Mun sisko on yh ja lääkäri. Jätti lapsen isän kun lapsi oli 1v.

Vierailija
73/298 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alempitasoisia? Mihin "tasoon" ajattelit itsesi sijoittaa? Ei kovin hyvin voi mennä ihmisellä joka puhuu toisista ihmisistä alempitasoisina..... Katsos joku päivä peiliin ihan rehellisesti, millainen ihminen sinua sieltä katsoo. " Korkeatasoinenko"?

Vierailija
74/298 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti nämä lisääntyvät vielä usealle miehelle, elämänhallinta ja kyky oppia menneestä puuttuu täysin. Sitten uikutetaan taas ikävää tilannetta, rahapulaa jne.

Jotenkin tässäkin kääntyy naisen syyksi miehen viat :D

Vierailija
75/298 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinhuoltajaperheistä 24 prosenttia eli lähes neljännes on joutunut turvautumaan toimeentulotukeen. Avo- ja aviopareistä, joilla on lapsia, toimeentulotukeen on turvautunut 4,2 prosenttia.

Tämähän tekee meistä 76% yksinhuoltajista todella kovia selviytyjiä.

Totta. Tai sitten elarit vaan on hyvät eli selvästi isämatskua ko. isä.

Vierailija
76/298 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se akateemisuus pelasta parisuhteiden epäonnistumisilta. Valitettavasti.

Parisuhteen epäonnistumisesta ei seuraa yksinhuoltajuutta. Itse asiassa nyt tuli mieleen lapsuuden kaveri, jonka vanhemmat erosivat peruskoulun loppupuolella. Isä oli ekonomi ja äiti opettaja. Eron jälkeen asuivat melkein viereisissä taloissa ja mitä ilmeisimmin oli yhteishuoltajuus

Vierailija
77/298 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat? En ole kuullut kenenkään suhtautuvan halventavasti yksinhuoltajiin. Päinvastoin, kunnioittaen ja välittäen. Ihmetellen, miten jaksavat hoitaa kaiken yksin. Hatun nosto myös minulta.

Vierailija
78/298 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinhuoltajaperheistä 24 prosenttia eli lähes neljännes on joutunut turvautumaan toimeentulotukeen. Avo- ja aviopareistä, joilla on lapsia, toimeentulotukeen on turvautunut 4,2 prosenttia.

Onko sun mielestä edelleen tarpeellista ja parempi pysyä yhdessä jos esim. perheen isä(tai äiti) lannistaa puolisoaan kaikinpuolin niin, ettei tämä kykene käymään edes töissä ja joutuu turvautumaan toimeentulotukeen? Sitten kun on erottu, pääsee takaisin työelämään, kun ei ole ympärillä lannistavaa ja riitaisaa ilmapiiriä.

Tai jos se isä on tt-tukilainen ja äiti käy töissä, muttei kohta itsekään jaksa ja joutuu tt-tukilaiseksi sen miehen takia?

Vierailija
79/298 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska yh on ihminen joka ei osaa pitää yllä toimivaa suhdetta ja sitten vielä kehtaa valittaa asiasta. Itsehän on parinsa valinnut.

Jäin leskeksi ja siitä lähtien olen ollut yh.

Vierailija
80/298 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi totaaliyyhoot, joihin itse kuulun. Ei vapaata koskaan, ei milloinkaan. Mutta ihan sama tilanne oli naimisissa ollessa, nyt vaan on yksi lapsi vähemmän hoidettavana.

Tämä!

No, oliko mies sitten isämatskua lopulta?

Hassua kyllä, mutta alunperin oli. Muuttui todella paljon vuosien saatossa. Korostui piirteet, joista en pitänyt ja ne joista pidin katosivat yksitellen kaikki. Lisäksi hänestä kuoriutui itsekäs ja ensisijaisesti omaa hyvinvointiaan vaaliva miesvauva. Ja nyt kun olemme eronneet ne piirteet näkyvät korostetusti myös ulkopuolisille... Aika moni joka kovaäänisesti tuomitsi eromme onkin nyt hiljaa.

Tätä tapahtuu myös parisuhteissa joissa ei ole lapsia. Miksi vain perheelliset silti haukutaan eron sattuessa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme