Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Help, ystävä haluaa tunkea kaveri- ja tuttavaporukoihin rytinällä!

Vierailija
03.03.2017 |

Minulla on ollut hyvä ystävä parin vuoden ajan. Pidän hänestä ja meillä on ollut tapana tavata 1-2 kertaa viikossa, aika usein siis. Kaksi lastamme ovat ikätovereita ja tulevat hyvin toimeen keskenään. Kerromme toisillemme tavatessamme kaikki kuulumiset ja tekemiset (keitä tavattu, missä käyty jne). Siis ihan molemmin puolin eikä mitenkään kehuskelevaan sävyyn.

Ongelmaksi on kuitenkin tullut se, että ystävä haluaa että järjestän yhteisiä tapaamisia kaikkien ihmisten kanssa jotka mainitsen. En ikinä ehdota itse vastaavaa, vaikka samalla mitalla kertoilee kavereistaan ja tekemisistään.

Pahin oli kun lapseni luokalle tuli lapsi, jonka perheessä on saman rotuinen (harvinainen) koira kuin ystävälläni ja on lisäksi kotoisin samasta kaupungista kuin kaverini. En tunne lapsen äitiä kuitenkaan pintapuolista tuttavuutta paremmin, mutta ystäväni halusi heti että annan edes hänen numeronsa naiselle, koska heillä on niin paljon yhteistä. Ystäväni tietää koirasta harrastusporukan kautta, joten ihmettelen miksi ei sitä kautta yritä tavata..

Kieltäydyin, koska minusta se saisi minutkin outoon valoon, koska en itsekään tunne naista. Nainen ei toki ole ainoa, jonka haluaa tavata vaan niitä on tällä hetkellä kaksi lisää.
Hän on muuten todella mukava ihminen, mutta herkkä ja riitantuu helposti. Haluan pitää hänet erillisenä ystävänä, koska pelkään sitäkin, että hän aiheuttaisi sekaannusta.

Hän on vasta viime aikoina alkanut käyttäytyä tuolla tavalla, enkä oikeasti tajua miksi ei ymmärrä kun olen sanonut, että yritäpä itse tutustua ja vaihtaa numeroa kun meillä on tuparit jne.. Se ei siis haittaisi minua, mutta en halua olla mitenkään osallinen noiden ystävyyssuhteiden syntymiseen. Ahdistaa koko tilanne. Tekee jo mieli repiä tukka päästä kun hän mainitsee, että "sun pitäisi järjestää tapaaminen, kuulostaa todella hauskalta tekemiseltä/ihmiseltä"..

Kommentit (184)

Vierailija
181/184 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ap vastaa kysymykseen siitä, että miksi et keskustele henkilön kanssa suoraan, vaan puit asioitanne täällä ventovieraiden kanssa? Ja miksi olet ystäväsi kanssa tekemisissä, kerta et selvästikään arvosta häntä enää?

Vierailija
182/184 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap on huolissaan toisen tavasta etsiä uusia ystäviä:(? Elä vaan elämääsi ihan itse.

No ap tässä juuri yrittää elää OMAA elämäänsä ja kehottaa takertujaystäväänsä hankkimaan itse uudet ystävänsä.

takertujaystävä ei vaikuta terveeltä. Kuulostaa murrosikäiseltä.

Se, ettei ap halua toimia kenenkään ystävänetsintäesiliinana, EI tarkoita, että ap ESTÄISI takertujan ystävähankinnat.

No ystäviään pihtaava ei elä omaa elämäänsä minusta. Antaa toisten tutustua! Miksi vahtaat tuommosta?

Ystäviään pihtaava? =D Ei kai toista ihmistä voi sentään omistaa. Sinä varmaan jaat aviomiehesikin, ettet vain pihtaa häntä itselläsi?

Ystävänsä painostaminen joihinkin ihme "treffeihin" toisten ihmisten kanssa on outoa ja vaivaannuttavaa. Etenkin kun yhteisiä isomman porukan tapaamisia on sentään ollut, eikä henkilö siellä ole voinut jostain syystä tutustua heihin, ei, vaan pitää erikseen olla jotkut kahdenkeskiset treffit.

Minä ainakin sinä tutustutettavana osapuolena olisin melkolailla niskakarvat pystyssä tämmöisestä tuppautujasta jos ilmenisi, että on painostettu tutustuttamaan kanssaan. Ihan kuin olisin joku nähtävyys, hyi hitto.

-Ei se, jota lainasit

No nimenomaan minä olen sanalla pihtaava mieltä ettei ihmisiä omisteta:)!

Aviomies on eritasoinen suhde. Nyt puhutaan ystäviä pihtaavista ihmisistä.

Miksi pihtaat ihmisiä?

Onko se pihtaamista, jos kannustaa toista ITSE järjestämään tapaamisen tätä kiinnostavan ihmisen kanssa eikä halua ryhtyä aikuisten maailmassa naurettavaksi välikäden organisoijaksi? Sekö on itsekästä ja omistamista?

Ei aukene sun logiikka...

No sinä pihtaat apuasi asiassa jossa toinen sitä sinulta pyytää koska pihtaat niitä ystäviäsi? En tajua minä oitis auttaisin vaan ihmisiä tutustumaan toisiinsa . Se mikä motiivi heillä on ( ellei ihan rikollinen ) ei taas ole minun päänsärkyni. Mutta normaaleja ihmisiä niin en vaan ymmärrä ettei voi toista auttaa.

Kyllä avuksi tutustumiseen pitää riittää se, että kutsuu samoihin juhliin (kuten ap kutsuu esim. tupareihin) ja esittelee siellä. Jatko on sitten näistä ihmisistä itsestään kiinni. Ei ap:n tarvitse esiliinaksi ryhtyä. Sekin on outoa, jos suunnilleen jokaiseen pitäisi tutustuttaa. Kuten tuo esimerkki, että kun kertoo vain serkun asuvan paikkakunnalla x, heti vaaditaan, että pitäisi saada tutustua. Meneehän tuo nyt ihan överiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/184 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hämmentävää. Ei varmaankaan aidosti ymmärrä miten erilaiset ajatusmaailmat teillä on tässä tutustumisasiassa (tai jos ymmärtää, tuo on jo kiusaamista).

Ottaa selvästi keskivertoa kirjaimellisemmin asiat ja olettaa ihmissuhteiden kehittyvän kaikkien mielissä yhtä nopeasti kuin hänen.

On varmasti turhauttavaa sanoa ei samasta asiasta monta kertaa. Syvemminkin tällaisesta asiasta voi toisen kanssa yrittää keskustella. Uskon, että moni karttaa tällaista keskustelua, koska mahdollisuus, että toinen ottaa sen liian henkilökohtaisesti, on liian suuri. Ylipäätään konfliktit turhista asioista vievät liikaa energiaa.

Vierailija
184/184 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä aina ihmettelen miten tunnistettavasti täällä analysoidaan tapahtumista ja ihmisistä. Ap:n kaverikin varmasti tunnistaa itsensä tekstistä. Mutta ehkä tapahtumia on sitten sen verran muunneltu.

No sanoihan se Lamottkin että jos ihmiset haluaisivat heistä kirjoitettavan kauniisti, silloin he käyttäytyisivät paremmin.

En nyt yllytä mihinkään mauttomiin seiskapaljastuksiin kuvalla ja nimellä,tai muuhun tahalliseen tunnistettavuuteen, mutta joidenkin käytös on vaan niin ihmeellistä, että sitä väkisinkin tulee pohdittua silloin kun sillä on vaikutusta omaan elämään. Omalla tahollaan kaikki saavat tietysti tehdä mitä haluavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi