Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnustatko tehneesi lapset alle 3v ikäerolla taloudellista syistä?

Vierailija
03.03.2017 |

Eli esim. siksi että äitiyspäivärahaa saa samoin perustein kuin esikoisesta. Myöntääkö kukaan edes täällä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tunnustanut :D

Vierailija
2/22 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin tunnustan. Ja myös sen takia 3 lasta 2 vuoden välein, ettei välissä tarvitse mennä töihin ja laittaa pikkuisia lapsia vieraitten ihmisten hoidettaviksi, vaan voi itse hoitaa heidät kotona. Miksei tätä voisi tunnustaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan tehneeni heti kun kuukautiset alkoivat,  1,5 vuotta edellisen lapsen synnytyksestä, aina seuraavan lapsen. Imetin ja imetys ehkäisi. Ikäni vuoksi vähensin imetystä 1,5 vuotiaalta, jotta ehtisin saamaan lisää lapsia.  Ansiosidonnaisen äitiys- ja vanhempainpävärahan  säilymisestä ei ollut mitään haittaa. Ehkä jos olisin aloittanut lasten saamisen nuorempana, niin olisin voinut käydä välillä töissäkin ja ikäerot lapsilla olisi voinut jättää pidemmiksikin. Uskonkin, että syynä alle 3 v ikäeroihin on monesti ihan synnytysiän nousu.

Vierailija
4/22 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olin esikoisen ja kuopuksen välissä lähes vuoden töissä ja ikäeroa heilllä on 2,5 v. Mun palkka nousi siinä välissä, että kuopuksen kohdalla äitiyspäiväraha oli isompi. Haluttiin ihan muista syistä, että lapsilla ois pienehkö ikäero.

Vierailija
5/22 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan nimenomaan olin töissä välillä 2v, jotta sain paljon isomman päivärahan.

Vierailija
6/22 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä palasin osa-aikaiseksi ja vaihdoin lapsiystävällisempään työhön (ennen illat ja viikonloput töissä) joten tulot tippuivat roimasti. Mietin olenko ainoa joka harkitsee lastentekotahdin tiivistämistä taloudellisista syistä.

Ap

Vierailija
7/22 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä palasin osa-aikaiseksi ja vaihdoin lapsiystävällisempään työhön (ennen illat ja viikonloput töissä) joten tulot tippuivat roimasti. Mietin olenko ainoa joka harkitsee lastentekotahdin tiivistämistä taloudellisista syistä.

Ap

Siis illat ja viikonloput ylitöissä sen muun työn lisäksi.

Ap

Vierailija
8/22 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko tämä systeemi ollut? Oli pieni ikäero, mutta toisesta silti minimiraha. 15 v. sitten.

Vierailija
9/22 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis alle 3v ikäero niin saa saman rahan kuin ensimmäisestä. Kai tuo on ollut "aina".

Ap

Vierailija
10/22 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koska töihin menemällä myös palkankorotus on mahdollinen.

Vierailija
11/22 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. He ovat päättäneet itse tulostaa. En ole kuunaan miettinyt mitään rahan suuruutta. Pääasia on ollut saada terveitä lapsia ja elää onnellista tyytyväistä elämää.

Vierailija
12/22 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemminkin siksi että heistä on leikkikaveria keskenään ja niin on käynyt kin.

Vierailija
13/22 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemminkin siksi että heistä on leikkikaveria keskenään ja niin on käynyt kin.

Ei oo. Siksi on tarhat.

Vierailija
14/22 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiennyt, että alle 3-vuotiaasta saa saman äp-rahan, se tuli iloisena yllätyksenä. Olin välissä töissä 80% työajalla ja luulin saavani pienemmän rahan sen takia. Alunperin oltiin ajateltu ikäeroksi vähän päälle kolme vuotta, mutta vähän vahingossa jäikin 2v 9 kuukauteen, taloudellisesti olikin fiksu vahinko.

Vierailija
15/22 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis häh? Mitä mä nyt hyödyn siitä rahallisesti että esikoinen 2v. Ja toinen syntyy ennen kuin hän kolme?

Vierailija
16/22 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis alle 3v ikäero niin saa saman rahan kuin ensimmäisestä. Kai tuo on ollut "aina".

Ap

Ei ole ollut aina, muutos on tapahtunut 2000-luvulla. Tarkempaa vuotta en muista.

Vierailija
17/22 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis häh? Mitä mä nyt hyödyn siitä rahallisesti että esikoinen 2v. Ja toinen syntyy ennen kuin hän kolme?

Saat saman äitiyspäivärahan kuin esikoisesta, jos tulosi silloin olivat isommat kyin nyt. Aika moni on kuitenkin töissä ennen ekaa lasta, ja jos ei mene töihin ennen toisen lapsen syntymää, niin tulosidonnainen äp-raha olisi melko pieni ilman tätä kikkaa.

Vierailija
18/22 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä tunnustaako kukaan tehneensä lapset alle 3v ikäerolla että lapsilla olis seuraa toisistaan leikeissä ym? Käsittääkseni tämä on hyvä syy tehdä lapset pienellä ikäerolla. Harva lapsien tekemisestä rikastuu, lapsiinhan menee hirveästi rahaa!!

Vierailija
19/22 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ole ollut kovin pitkään, oma esikoinen nyt 19 eikä silloin ollut. Lapset 2 vuoden välein jotta saisivat seuraa toisistaan, mitään taloudellista hyötyä ei ollut.

Vierailija
20/22 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat saman äitiyspäivärahan kuin esikoisesta, jos tulosi silloin olivat isommat kyin nyt. Aika moni on kuitenkin töissä ennen ekaa lasta, ja jos ei mene töihin ennen toisen lapsen syntymää, niin tulosidonnainen äp-raha olisi melko pieni ilman tätä kikkaa.

Entäs kun olin välissä töissä muutaman kuukauden ja lapsen isä kotona lapsen kanssa? Miten vaikuttaa? Vaikuttaako mitenkään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän