Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et tervehdi siivoojaa?

Vierailija
31.01.2017 |

Olen toimistosiivoojana ja tervehdin hymyillen kaikkia, ja melkein kaikki toimistotyöntekijät tervehtivät takaisin/ensin. Poikkeuksena nuoret naiset jotka eivät hymyile koskaan eivätkä pukahda sanaakaan. Mistä tämä johtuu?

Kommentit (56)

21/56 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Meidän työpaikan siivooja jurottaa itsekseen, eikä ikinä nosta katsetta lattiasta.

Todella hyvää jälkeä tekee mutta on erakkomainen, eikä kukaan ole ikinä kuullut hänen vastaavan tervehdyksiin tai puhuvan kenenkään kanssa.

Jos tekee työnsä erinomaisesti, miksi pitää todeta "mutta..."? Ei niitä lattioita puhumalla kiilloteta.

Tyypillinen esimerkki asennevammasta mikä työpaikoilla vallitsee hijaisempia yksilöitä kohtaan. Harmisllista että tuota asennetta lietsotaan entistä enemmän kaiken maailman nami nami pusi pusi - konsulttien myötä.

Myös hiljaisilla ihmisillä on ihmisoikeudet. Oikeus tulla kunnioitetuksi sellaisina kuin ovat.

Jaahas. Yksi lensi yli käenpesän ja se en ollut minä.

Pitäisikö se siivooja nostaa sitten kraiveleista seinälle ja karjua sille naama punaisena että "nyt jumalauta tervehdit kun sua tervehditään, koska ihmisoikeudet!" Mielestäni, jos tuo on kaikin mahdollisin tavoin ja elein ilmaissut haluavansa olevan rauhassa, suotakoon se hänelle. Aika vähän edes ollaan samaan aikaan officella. On niin erilaiset työajat.

Vierailija
22/56 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Meidän työpaikan siivooja jurottaa itsekseen, eikä ikinä nosta katsetta lattiasta.

Todella hyvää jälkeä tekee mutta on erakkomainen, eikä kukaan ole ikinä kuullut hänen vastaavan tervehdyksiin tai puhuvan kenenkään kanssa.

Jos tekee työnsä erinomaisesti, miksi pitää todeta "mutta..."? Ei niitä lattioita puhumalla kiilloteta.

Tyypillinen esimerkki asennevammasta mikä työpaikoilla vallitsee hijaisempia yksilöitä kohtaan. Harmisllista että tuota asennetta lietsotaan entistä enemmän kaiken maailman nami nami pusi pusi - konsulttien myötä.

Myös hiljaisilla ihmisillä on ihmisoikeudet. Oikeus tulla kunnioitetuksi sellaisina kuin ovat.

Pitäisikö se siivooja nostaa sitten kraiveleista seinälle ja karjua sille naama punaisena että "nyt jumalauta tervehdit kun sua tervehditään, koska ihmisoikeudet!" Mielestäni, jos tuo on kaikin mahdollisin tavoin ja elein ilmaissut haluavansa olevan rauhassa, suotakoon se hänelle. Aika vähän edes ollaan samaan aikaan officella. On niin erilaiset työajat.

Silti jauhat hänestä paskaa täällä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/56 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Silti jauhat hänestä paskaa täällä?

Totuus, ei paskaa. Siinä on eroa.

Ihmeellinen tarve sullakin tarttua aasinsiltojen kautta epäolennaisiin asioihin. Itse vastasin ketjun kysymykseen ja selkeytin vastausta, miksi en tervehdi.

Vierailija
24/56 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tervehdin.

Vierailija
25/56 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatuksesta ja käytöstapojen puutteesta. Samaiset henkilöt eivät välttämättä tervehdi edes yritysjohtoa, vaikka hyvin tietävät kuka on kysymyksessä vaan odottavat aina vastapuolen tervehtivän ensiksi.

Ei luulisi paljon vaativan, jos nyökkäisivät tai hymyilisivät, jos ei suuta jaksa avata.

Vierailija
26/56 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin tietenkin. Tästä tuli mieleeni, kuinka olin kesätöissä hotellisiivoojana ja yksi respan setä kohteli todella töykeästi ja koitti jatkuvasti teettää sellaisiakin hommia, mitkä eivät kuuluneet minulle. Olin joskus myöhemmin asiakkaana kyseisessä hotellissa ja vähänkö olisi tehnyt mieli alkaa hankalaksi asiakkaaksi.

Vierailija
27/56 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tervehdin. Olen itsekin opiskeluaikana ollut siivoojana, vaikka nykyusin jakkupuvussa asiantuntijatehtävissä. Työ on vaan työtä, ei se määrittele ihmistä jos sitä tarkoitat.

Vierailija
28/56 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tervehdi ihmisiä keitä en tunne. Miksi tervehtisin?

Vierailija
29/56 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin on jotenkin outoa tervehtiä tuntemattomia ihmisiä. Mikä pointti siinä on?

Vierailija
30/56 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tervehdi siivoojaa tilanteissa joissa en tervehdi muitakaan vastaantulijoita. Isossa työpaikassa moikkaan tuttuja (ne keiden kanssa työskentelen sekä niitä joista pidän) kun näen ensimmäistä kertaa sinä päivänä. Muulloin kävelen ohi.

Vierailija
31/56 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikalla tervehditään. Juttelen joidenkin kanssa.

T. Laitoshuoltaja

Vierailija
32/56 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua hävettää sen puolesta kun näen mitä se tekee niin esitän etten huomaisi mitä se tekee. Ettei sitä nolottaisi.

Poikkeuksena huivipäiset tms selvästi mamun näköiset, heille hymyilen leveästi ja kannustavasti ja moikkaan kannustukseksi kun ovat alkaneet tehdä jotain.

Nyt en ihan ymmärtänyt miksi häpeäsit rehellistä työtä tekevän puolesta? Miksi siivoojaa nolottaisi? Tässä maassa on ihan tarpeeksi elämäntapatyöttömiä joilla on oikeasti syytä hävetä.

Vierailija
33/56 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua hävettää sen puolesta kun näen mitä se tekee niin esitän etten huomaisi mitä se tekee. Ettei sitä nolottaisi.

Poikkeuksena huivipäiset tms selvästi mamun näköiset, heille hymyilen leveästi ja kannustavasti ja moikkaan kannustukseksi kun ovat alkaneet tehdä jotain.

Sinun mielestäsi siivoojaan ammatti on jotenkin häpeällinen kantasuomalaiselle, mutta ei-häpeällinen maahanmuuttajalle? 

Olet todella outo. Koetko useinkin häpeää epärationaalisista asioista, ja oletko ajatellut hakea vaikka keskusteluapua tuohon ongelmaasi?

Vierailija
34/56 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska itse olen korkeasti koulutettu ja hyvässä asemassa työpaikallani, niin tuntuisi tyhmältä tervehtiä siivoojaa. Emme kuitenkaan ole yhtään samalla tasolla henkisesti tai elämässä muutenkaan. Veikkaan etteivät kuninkaatkaan tervehdi kadulla puliukkoja.

Vierailija
35/56 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä edellisen vastaajan kanssa. Tervehdin siivojaa vain siinä tapauksessa, jos se on nuori ja nätti tyttö, jonka kanssa voisi vähän "siivoilla paikkoja" ;).

Pomo42

Vierailija
36/56 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tervehdin kuten muitakin. Minulla on käytöstavat.

Vierailija
37/56 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäh?

Vierailija
38/56 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En alennu sellaiseen.

Vierailija
39/56 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
40/56 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervehdin tietenkin. Tästä tuli mieleeni, kuinka olin kesätöissä hotellisiivoojana ja yksi respan setä kohteli todella töykeästi ja koitti jatkuvasti teettää sellaisiakin hommia, mitkä eivät kuuluneet minulle. Olin joskus myöhemmin asiakkaana kyseisessä hotellissa ja vähänkö olisi tehnyt mieli alkaa hankalaksi asiakkaaksi.

Mulla kävi kerran samalla tavalla. Olin ruokakaupassa siivoojana, työnkuvaani kuului lihatiskin peseminen muun muassa. Siellä kaupassa vaan oli lihatiskin työntekijä, "lihamestari", sellainen valittaja että. Kaikki paikat piti olla tip top eikä melkein ja kauhea valitus ja älämölö jos jostain löytyi esim vahingossa tippunut hius johonkin. Valokuvankin otti todisteeksi, että "katso nyt, hius siellä on!".

Sitten myöhemmin kun olin asiakkaana kyseisessä kaupassa kauan sen jälkeen kun olin ollut siellä siivoojana, niin sama tyyppi olikin mulle ihan mielinkielin, että "mitäs sais olla ja tässä olis tätä ja tätä" ja jos tarjousjauhelihaa ei löytynyt hyllystä niin kävi mulle itse tekemässä jauhelihaa lihamyllyllä samaan tarjoushintaan tietenkin. 🙄