Auttaako tauko suhteessa vai...
Onko se pehmeä lasku erolle?
Eli minulla on tällainen tilanne : Olen seurustellut yli 5 vuotta miehen kanssa. Ei asuta yhdessä ja miehellä on aikaisemmasta liitosta kaksi lasta. Olen kyllästynyt asumaan erillään ja haluan vakautta ja turvallisuutta parisuhteeseen. Rakentaa yhteistä tulevaisuutta. Minulle olisi tärkeää asua yhdessä, varsinkin kun näin pitkään ollaan kuitenkin seurusteltu.
Samoin tämän miehelle, ja tuntui kuin olisi tullut märkä rätti suoraan kasvoille - mies ei halua lasta tai saatika asua yhdessä, kun näkee mahdottomana hoitaa työ,lapset ja parisuhde käytännön elämässä.
Lamaannuin aivan täysin tästä ja mietin pitäisikö pitää tauko, jos asiaan tulisi joku ratkaisu. Vai onko muuta mahdollisuutta kuin erota...
Kommentit (30)
Sinun tilanteessa kannattaa enemmän erota kuin pitää taukoa. Mies ei halua yhteistä tulevaisuutta, miksi tuhlaat elämääsi odottamiseen ja kuvitella, että miehestä tulee tauon jälkeen unelmien prinssi? Epäilen.
No,
No, mieti ketä varten olet suhteessa yleensäkään: Itseäsi vaiko sen toisen tarpeita tyydyttämässä.
Jos ja kun sinä haluat ja tarvitset läheisen suhteen ja arjen jakamisen, niin sinä sitten etsit sen.
Se ei ole sen miehen homma, jolla on lapset. Sillä miehellä on omat tarpeet. Hän toteuttaa niihin sopivaa. Sinä olet...kun vaan olet, mutta nyt on eri tilanne.
Teillä vaan on niin eri elämäntilanteet ja tarpeet...niin eiköhän sen ole aika nostaa kytkintä, jonka tarpeet ja halut ei tässä suhteessa täyty. Näin mä ajattelen.
Sellaisia miehiä, joilla o samat Toiveet kuin sulla...niitä on maailmassa.
Rohkeasti vaan...ole utelias.
Kuulostaa aivan ystävältäni. On seurustellut pitkään erillään miehen kanssa. Miehellä myös lapsia. Ikäeroa on myös. Kaveri luulee, että mies muuttuu. Paskanmarjat, haluaa pelkästään nauttia nuoresta ja kauniista seurasta ilman sitä yhteistä tulevaisuutta.
Surettaa ystävän puolesta, koska ennen oli niin positiivinen ja nykyään oikein näkee miten huonosti se voi. Älä jää tuohon suhteeseen!
Miehesi voi oikeasti olla todella kiireinen juuri nyt. En tiedä lasten ikiä, mutta voivat olla kovinkin työläitä harrastuksineen. Ehkä sinun kannattaisi eron sijaan olla enemmän osallistuvampi ja koittaa auttaa tilanteessa. Voithan ottaa hänen lapset ominaan. Hoitaa ja viedä harrastuksiin heitä. Koita jakaa vastuuta lasten suhteen miehesi kanssa, niin ehkä hän sitten haluaa niitä lisää. Ehkä hänellä on traumoja erosta ja siitä, että kävi huonosti viime kerralla, kun teki lapsia. Koita olla ymmärtäväinen.
Tauko on sellainen asia, mikä ei ole hyväksi parisuhteelle. Se on niin kuin aika, milloin ei olla enää yhdessä samaa tiimiä. Miehet ovat joukkuepelaajia ja heille tauko merkitsee suurin piirtein seurasta eroa.
Koita ratkaista tilanne leipomalla, järjestämällä jotain kivaa teidän uusioperheelle. Lahjomalla tms. ihan, mitä vaan, että teet teidän uusioperheen onnelliseksi. Luovu itsekkyydestä ja omista tarpeista lasten vuoksi.
Nouse aamuyöllä ja pese koko asunto. Laita hyvä aamiainen ja keitä miehellesi kahvit. Vie lapset harrastuksiin ja tee omaa uraa. En osaa neuvoa enempää, mutta mitään unelma miehiä ei ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa aivan ystävältäni. On seurustellut pitkään erillään miehen kanssa. Miehellä myös lapsia. Ikäeroa on myös. Kaveri luulee, että mies muuttuu. Paskanmarjat, haluaa pelkästään nauttia nuoresta ja kauniista seurasta ilman sitä yhteistä tulevaisuutta.
Surettaa ystävän puolesta, koska ennen oli niin positiivinen ja nykyään oikein näkee miten huonosti se voi. Älä jää tuohon suhteeseen!
Jos se seura on kaunista ja nuorta, niin aivan varmasti haluaa se mies myös yhteisen tulevaisuuden. Jokin muu siinä mättää, ehkä mies ei usko naisen pysyvän rinnallaan kovin pitkään tai arvelee kauheiden kakaroiden karkoittavan hänet tms.
Meillä on myös ikäeroa aika paljon. 15vuotta.
Olen itse alle 30kymppinen itse. (en viitsi tarkkoja ikää tässä nyt sanomaan. )
Ja ymmärrän kyllä miehen työkiireet ja lapsilla on harrastuksiin vientiä, mutta se on sanonut tuota jo viimeiset kolme vuotta.
Ja silti sanoo, että haluaa kanssani vakavan suhteen. En oikein tiedä miten se on mahdollista näillä korteilla.
Ap
Miksi ap pitäisi ruveta leipomaan ja tekemään aamiaisia miehelle?
Vierailija kirjoitti:
Ja ymmärrän kyllä miehen työkiireet ja lapsilla on harrastuksiin vientiä, mutta se on sanonut tuota jo viimeiset kolme vuotta.
Ap
Et taida ymmärtää. Työelämässä ja lasten kanssa kolme vuotta on lyhyt aika. Lapsikiireet kestää parikymmentä vuotta, työkiireet eläkkeelle. Jos ne ei sun kanssa sovi yheen, ne ei sovi yhteen.
Suhde voi toki olla vakava ja pysyvä ilman yhdessä asumistakin. Sä et vaan ilmeisesti halua sellaista.
Tauko tarkoittaa usein vain lupaa harrastaa seksiä muiden kanssa mielin määrin. Se ei usein ole hyvä lähtökohta jatkaa suhdetta myöhemmin.
ei taukoa kirjoitti:
Miehesi voi oikeasti olla todella kiireinen juuri nyt. En tiedä lasten ikiä, mutta voivat olla kovinkin työläitä harrastuksineen. Ehkä sinun kannattaisi eron sijaan olla enemmän osallistuvampi ja koittaa auttaa tilanteessa. Voithan ottaa hänen lapset ominaan. Hoitaa ja viedä harrastuksiin heitä. Koita jakaa vastuuta lasten suhteen miehesi kanssa, niin ehkä hän sitten haluaa niitä lisää. Ehkä hänellä on traumoja erosta ja siitä, että kävi huonosti viime kerralla, kun teki lapsia. Koita olla ymmärtäväinen.
Tauko on sellainen asia, mikä ei ole hyväksi parisuhteelle. Se on niin kuin aika, milloin ei olla enää yhdessä samaa tiimiä. Miehet ovat joukkuepelaajia ja heille tauko merkitsee suurin piirtein seurasta eroa.
Koita ratkaista tilanne leipomalla, järjestämällä jotain kivaa teidän uusioperheelle. Lahjomalla tms. ihan, mitä vaan, että teet teidän uusioperheen onnelliseksi. Luovu itsekkyydestä ja omista tarpeista lasten vuoksi.
Nouse aamuyöllä ja pese koko asunto. Laita hyvä aamiainen ja keitä miehellesi kahvit. Vie lapset harrastuksiin ja tee omaa uraa. En osaa neuvoa enempää, mutta mitään unelma miehiä ei ole olemassa.
Tämähän se vasta neuvo olikin. Parisuhteen ongelmat ratkeaa leipomalla ja siivoamalla asunto.
Ei oo todellista.
Olet siis aika nuori ja aloittanut nuorena suhteen. Näin vanhempana ja viisaampana sanon sinulle : Lähde ja nopeasti. Tuosta ei tule mitään. Mies ei tule muuttumaan, arvaatko miksi? Hänellä on kaikki : Lapset,työ, ehkä oma kiva asunto ja nuori kumppani vierellä. Ymmärrätkö mitä tarkoitan? Ei halua enää tuolla iällä ruveta kotileikkeihin.
Kerran se vaan kirpaisee, mutta ansaitset parempaa ❤! Mies tietysti haluaa olla sinun kanssa näin. Sinun täytyy tehdä ratkaisu ja lähteä pois tuosta kuviosta.
Samassa veneessä ja ikäeroa 15v, itsellä teini-ikäiset (lähes täysi-ikäiset lapset), miehellä 23v tytär jolla oma asunto mutta käytännössä asuu isällään ja yrittää äitiään tyrkyttää edelleen lapsuuden kotiinsa. Olemme seurustelleet kohta 9v!! Kyllä ja mitään ei tapahdu. Toki tiesin jo aika alkuvuosina, että mies on pahasti läheisriippuvainen (ex-vaimo sekä lapset) ja kertoi käyneensä sen takia terapiassa, mutta en todella olisi uskonut että vuosienkaan myötä mikään ei muutu. Hän odottaa aikaa, että sitten kun jää eläkkeelle voidaan aloittaa uusi yhteinen elämä jossain muualla! No joo, ei taideta.....Tiedän miten inhottava tilanne myös sinulla on ja ei tässä auta oikein kuin kovettaa itsensä ja tunteensa ja toivoa, että joskus vielä löytää sellaisen ihmisen joka oikeasti haluaa elää yhdessä. Mietipä miehen huonoja puolia ja takerru niihin, minä koitan pelastautua sillä :)
Lapsikiireet kestää 20vuotta? Silloin kuin minä täytin 18 vuotta en halunnut vanhemmilta apua eikä ne paljon muutenkaan auttanutkaan, koska ajattelen että ihminen on silloin vastuussa itsestään ja tekemisistään. Taisi porukat maksaa yhden sähkölaskun mun puolesta :D
ei taukoa kirjoitti:
Toivottavasti et ole tosissasi. Mies ei halua panostaa parisuhteeseen, ja sinusta naisen pitäisi uhrata elämästään lisää miehelle ja tämän lapsille, omat haaveensa ja tarpeensa unohtaen?
Jos tuosta tilanteesta jokin yhteiselokuvio syntyisikin, niin AP:ta siinä käytettäisiin hyväksi ja pahasti.
"Nouse aamuyöllä pesemään koko asunto ja tee omaa uraa" - Onko sulla hajuakaan urasta?
Olin itse kolme vuotta parisuhteessa, jossa mies vain esitti haluavansa sitoutua. Kolmen vuoden kohdalla sai sanotuksi ettei halua muuttaa yhteen. Ei siinä mitään, erilaiset tulevaisuuden suunnitelmat. Mutta minulle tämä ei riittänyt, joten erosin hänestä, ja nyt suhteessa ihanaan mieheen, jonka kanssa yhteinen koti haussa. Hyvät naiset, miksi me emme saisi "vaatia" ja rohkeasti tavoitella haluamiamme asioita vaan jäämme suhteisiin, joissa emme ole onnellisia!
kirjoitti:
Lapsikiireet kestää 20vuotta? Silloin kuin minä täytin 18 vuotta en halunnut vanhemmilta apua eikä ne paljon muutenkaan auttanutkaan, koska ajattelen että ihminen on silloin vastuussa itsestään ja tekemisistään. Taisi porukat maksaa yhden sähkölaskun mun puolesta :D
Se riippuu minkälaisilla ikäeroilla lapset on. Meidän vanhin lapsi on 13 ja nuorin 2, siinä välissä on kaksi muutakin lasta. Kyllä ne lapsikiireet siinä aika kauan kestää.
Taas joku pimu ottanut vanhemman miehen elättämään omia tarpeita. Mies haluaa vaan nuorta pillua ja olet se toinen nainen
Miehellä on jo ennenstään kaksi lasta ja on ilmaissut, ettei halua lisää. Mitä tauko auttaisi? Saisi miehen muuttamaan mielensä ja toteuttamaan sinun unelmiasi oman elämänsä sijaan?
Olen pahoillani puolestasi, mutta jos haaveet ei kohtaa, kannattaa lähteä eri teille.
Juu, miehet on paskoja...keskity oman elämääsi ja tekemään siitä elämisen arvoinen :(
Oman kokemuksen ja näkemyksen mukaan se on usein juuri tuo, pehmeä lasku eroon. Varmasti on niitäkin tapauksia että tauko on auttanut suhdetta mutta tuossa teidän tapauksessahan sen tauon tavoite olisi lähinnä saada mies huomaamaan ettei halua menettää sinua ja totta puhuen, miehesi kuulostaa siltä että tuskin tulee huomaamaan yhtään mitään.