Velat: ymmärrättekö, että teissä toteutuu luonnonvalinta?
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täsät velojen "protestista" on tuloksena se, että:
- juuri heidän oma geeniyhdistelmä kuolee ja "fiksun" sukunsa kuolema on askeleen lähempänä.
- heidän älykkäät geeninsä eivät lisäänny -> minun mielestä he osoittavat enemmänkin tyhmyytensä, sillä varsinkin Suomessa voi yhdistää äitiyden esim. uraansa. Ja Suomessa ehkä maailmassa kannattaa vähiten tuntea tuskaa maailmasta. Mielestäni lähinnä mielenterveysongelman merkki
- haluaako lapsettomat tehdä jotenkin kiusaa muille? Huono vaikutus, sillä teidän vaikutusvalta vähenee vääjäämättömästi. Muut, ne "tyhmät". tekevät lisää lapsia.
- hurahtaminen juuri tällaiseen ideologiaan osoittaa enemmän tyhmyyttä, koska se ei auta maailmaa, itseänne, sukuanne ja muita mitenkään.
Menettäjiä olette juuri te, velat, mutta ehkä saatte tyydytystä kuvitteleellisesta kostostanne ja vastarannan kiiskeydestänne. Se onkin suomalaiselle hyvin tyypillistä, koska olemme pieni vittumainen kansa, joka puree ennen omaan jalkaansa kuin auttaisi itseään. Fiksuus ei asu teissä.
Ihmiskunnan tai maapallon olemassaololla ei ole minkäänlaista merkitystä, eikä kumpikaan niistä kovin kauaa tule säilymäänkään. Lopputulos tulee olemaan täsmälleen sama jokaikisen suvun kannalta riippumatta siitä, kuinka vimmalla kunkin suvun edustajat sikiävät. Itse en kykene tuollaiseen lyhytnäköiseen itsepetokseen.
Ihmiskunta ei lopu takuulla, sen määrä sen sijaan kasvaa kasvamistaan. Jos sinä et lisäänny ja paikkasi on tyhjä niin joku muu + 1 lisää ottaa paikkasi.
Sen määrä voi muuttua erinäisistä ns. katastrofeista johtuen, mutta vain maapallon totaalinen räjähdys voi sen lopettaa. Aina joku lisääntyy.
Odottelustasi pilven päällä tulee pitkä jos täystuhoa odottelet. Tapa se on tuokin osoittaa mieltänsä, mutta ei auta yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Velankin geenit jatkuvat sisarusten ja sukulaisten myötä. Velan oma päätös olla lisääntymättä ei ole luonnonvalintaa, koska paljon hänen geeneistään jatkuu. Yksilöllä ei ole merkitystä vaan isommilla joukoilla.
Näin juuri. Myös sisaruksillani on yhdistelmä samoista vanhempieni geeneistä kuin minulla. Sisarusteni lapsilla on yhtä paljon vanhempieni geenejä kuin minun lapsillani olisi, jos olisin lapsia hankkinut..
Toisaalta ihan vasta uutisoitiin, että älykkyys periytyy äidiltä lapselle. Ai niin, on mulla veli ja sillä lapsia. Tosin äitini älykkyys.. hetkinen. Eihän se periydykään. Se on kälyn tyhmyys mikä niille lapsille on periytynyt! VOI EI!
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttaa nimenomaan se, että ne joiden ei pitäisi lisääntyä, lisääntyvät hallitsemattomasti ja sitten taas ne, joiden geeneillä voisi olla jotain annettavaa tälle maailmalle, eivät lisäänny. Toisaalta jos katsoo miten meidän yhteiskuntamme kannustaa tähän malliin, niin aika looginen seuraus tämä on. Tuet pois suurperheiltä ja työssäkäyville äideille enemmän tukea uran ja perheen yhdistämiseen. Tällä tavalla saisimme parempia ja kykeneväisempiä jälkipolvia tähän maailmaan.
En näe tässä juuri tuilla merkitystä, merkitystä on enemmänkin näiden velojen ajattelussa. Haluanko auttaa ihmiskuntaa vai en?
Kyllä se ihan oma tietoinen valinta on. 😘
En halua omia lapsia. En ole ikinä halunnut.
Heikompi aines karsiutuu pois, Niinhän se on.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minä olen päättänyt tästä asiasta, ei luonto
Ymmärrät varmaan, että sinä olet osa luontoa ja että tietoisuus on sen verran monimutkainen asia, ettei sen salaisuuksia ole kukaan vielä ratkaissut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttaa nimenomaan se, että ne joiden ei pitäisi lisääntyä, lisääntyvät hallitsemattomasti ja sitten taas ne, joiden geeneillä voisi olla jotain annettavaa tälle maailmalle, eivät lisäänny. Toisaalta jos katsoo miten meidän yhteiskuntamme kannustaa tähän malliin, niin aika looginen seuraus tämä on. Tuet pois suurperheiltä ja työssäkäyville äideille enemmän tukea uran ja perheen yhdistämiseen. Tällä tavalla saisimme parempia ja kykeneväisempiä jälkipolvia tähän maailmaan.
En näe tässä juuri tuilla merkitystä, merkitystä on enemmänkin näiden velojen ajattelussa. Haluanko auttaa ihmiskuntaa vai en?
Maapallo on jo ylikansoitettu, joten epäitsekkäästi jätän lisääntymättä. Kiittäkää minua.
Ja turha inistä "mutta Suomi", koska ilmastopakolaiset viimeistään valtaavat maamme ja sille ei kukaan voi mitään. Luonnonvarat ovat rajalliset ja ihminen raiskaa maapalloa minkä ehtii. Valitettavasti siitä raiskauksesta ei uusia maapalloja synny, vaan tämä planeettamme jatkaa yhä kiihtyvää matkaansa kohti lopullista tuhoa. Good luck.
T. Vela 😇💖🌎
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnustan, tämä oli provo. Oikeasti olen sitä mieltä, että ns. heikompi aines lisääntyy vastuuttomasti ja ihmiskuntaa uhkaa idioluutio. Jatkoon pääsevät geenit yhdistettynä kasvatukseen ja henkiseen perimään määrittävät ihmiskunnan tulevaisuuden. Ehkä halusin tietää, mitä mieltä fiksut velat tästä ovat. Eikö ihmiskunnan tulevaisuus kiinnosta teitä?
ApKiinnostaa kyllä kovastikin. Minä toivon ihmiskunnan loppua ja vapaaehtoista sukupuuttoa. En vain tiedä, mitä muuta voisin tehdä kuin pidättäytyä itse lasten tekemisestä ja lahjoittaa syntyvyyden säännöstelyä ajavill järjestöille.
Ihmiskunta ei lopu, tahdoit sitä kuinka paljon tahansa, koska aina on olemassa kansoja, heimoja ja rotuja, jotka lisääntyvät kuten haluavat.
Vain ydinsota tai julma kulkutauti voi ihmiskunnan lopettaa tai ainakin harventaa sitä tuntuvasti.
Sellaistako toivot? Jos näin on niin paha vika aivoissa.
Trumppari tukee Israelia palestiinalaisia vastaan. Israelilla on ydinaseita. Palestiinalaiset saavat tukea muilta muslimimailta, Kiina haluaa sormensa siihen soppaan maailmanhallitsijaksi USAn tilalle ja lähtee bileisiin mukaan. Venäjällä on Trumpparin paras kaveri "presidenttinä". Kolmas maailmansota ydinaseiden poksauttelulla on lähempänä kuin luulettekaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Heikompi aines karsiutuu pois, Niinhän se on.
No eikä. Sitähän on Suomen kouluissa luokat täynnä! Jatkuvastihan aiheesta uutisoidaan, pidätkö pääsi ns. pensaassa?
Maailman tuskaa potevat velat ovat kamalan pessimististä ja synkkää porukkaa. Ilmeisesti kostonhimo ja kiusan yrittäminenkin tuntuu maistuvan?
Hyvähän se toisaalta on ettei tällaiset lisäänny. Huono on se, että moni muukin lisääntyy joiden ei pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maapallo on jo ylikansoitettu, joten epäitsekkäästi jätän lisääntymättä. Kiittäkää minua.
Ja turha inistä "mutta Suomi", koska ilmastopakolaiset viimeistään valtaavat maamme ja sille ei kukaan voi mitään. Luonnonvarat ovat rajalliset ja ihminen raiskaa maapalloa minkä ehtii. Valitettavasti siitä raiskauksesta ei uusia maapalloja synny, vaan tämä planeettamme jatkaa yhä kiihtyvää matkaansa kohti lopullista tuhoa. Good luck.
T. Vela 😇💖🌎
Olen itsekin vela, mutta en tällainen maailmantuskainen pessimisti, kuten kaikki muut. Sen takia on vaikea löytää parisuhdetta, koska haluan löytää samanlaisen optimistisen vastuunpakoilijan kuin itsekin olen. Nythän on tehty todella isoja päätöksiä ilmaston suhteen ja parempaan päin ollaan selvästi menossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnustan, tämä oli provo. Oikeasti olen sitä mieltä, että ns. heikompi aines lisääntyy vastuuttomasti ja ihmiskuntaa uhkaa idioluutio. Jatkoon pääsevät geenit yhdistettynä kasvatukseen ja henkiseen perimään määrittävät ihmiskunnan tulevaisuuden. Ehkä halusin tietää, mitä mieltä fiksut velat tästä ovat. Eikö ihmiskunnan tulevaisuus kiinnosta teitä?
ApMeillä on oikein velojen sisaruskolmikko. Minä, 42 v nainen, olen vela, samoin kaksi nuorempaa veljeäni. Fiksuina meitä voinee pitää ainakin koulutuksen perusteella: minä olen tietojenkäsittelytieteen maisteri, keskimmäinen veli fyysikko (tohtori) ja nuorin biologi, tällä hetkellä Kanadassa tutkijana.
Meillä kaikilla vapaaehtoiseen lapsettomuuteen on syynä se, ettemme ole koskaan kokeneet parisuhde- ja perhe-elämää omakohtaisesti kiinnostavaksi. Olemme kaikki pohdiskelevia erakkoluonteita, jotka viihdymme parhaiten itseksemme. Elämä kiinnostaa enemmän omistaa kiinnostavien asioiden tutkimiselle ja ajattelemiselle kuin parisuhdekähinöille ja kompromisseille, tai lapsiperhearjen rutiineille. Itse olen myös aseksuaali ja aromantikko, ja luulen että veljenikin aika pitkälle ovat, vaikka ei tästä ole suoraan puhuttu. Eipä heillä meinaan ole edes tilapäisseuraa juuri pyörinyt varhaisnuoruuden kokeilujen jälkeen.
Ihmiskunnan tulevaisuus - itse ajattelen ihmisen olevan harhautunut laji, jonka katoamista en pitäisi mitenkään surullisena asiana. Ja mitä enemmän seuraan nykymaailman menoa, sitä tyytyväisempi olen etten ole tehnyt tänne lapsia juoksemaan itseään loppuun työelämän oravanpyörässä, yrittämään kelvata toisille somejulkisuudessa ulkonäöllään ja julkisivullaan, joutumaan kiusatuksi jos on erilainen vähänkään jne.
Vaikutat viisaalta ihmiseltä, oikeasti. Olemme mieheni kanssa molemmat akateemisia ja olemme päättäneet "tyytyä" yhteen lapseen melko paljon noista mainitsemistasi syistä. Tämä on tavallaan kompromissi.
Joo ymmärrän. Sinä ap. voitit.
Onnea onnea onnea.
-huono vela, joka hävisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, kyllä juuri valtiontuilla on erittäin suuri, jopa ratkaiseva, vaikutus siihen, että tietyt ihmisryhmät lisääntyvät yli omien resurssien.
No itse osaan katsoa asiaa siltäkin kantilta, että tiedostan, etteivät geenini olekaan mitään priimaa. Sukurasitteena kulkee mm. syöpää, sydäntauteja, skolioosia, allergioita jne. Juu osaan voi hyvinkin kyllä vaikuttaa omilla elintavoillaan ja melkein jokasen sukulinjastahan noita löytyy. Mutta mistäpä se juuri johtuu? No siitä, ettei ihmisten kohdalla harrasteta minkäänlaista "jalostamista". Tai harrastetaan, mutta paskempaan suuntaan kun kaiken maailman monisairaat ja oikeasti tyhmät lisääntyvät ja vielä keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kiinnostaa. Minusta olisi aivan loistava asia, jos ihmiskunta kuolisi sukupuuttoon. Ei ole saanut kuin vahinkoa aikaan ympäristölle ja luonnolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKiinnostaa kyllä kovastikin. Minä toivon ihmiskunnan loppua ja vapaaehtoista sukupuuttoa. En vain tiedä, mitä muuta voisin tehdä kuin pidättäytyä itse lasten tekemisestä ja lahjoittaa syntyvyyden säännöstelyä ajavill järjestöille.
Ihmiskunta ei lopu, tahdoit sitä kuinka paljon tahansa, koska aina on olemassa kansoja, heimoja ja rotuja, jotka lisääntyvät kuten haluavat.
Vain ydinsota tai julma kulkutauti voi ihmiskunnan lopettaa tai ainakin harventaa sitä tuntuvasti.
Tiedän, ettei toiveeni hallitusta alasajosta ole kovin realistinen, mutta eipä ole sekään realistinen toive, ettei ihmiskunta koskaan kuolisi sukupuuttoon. Niin tulee käymään varmuudella.
En toivo ydisotaa, mutta se kyllä ehkäisisi aika paljon kärsimystä, kun asiaa tarkastellaan vaikkapa kymmenen tuhannen vuoden aikajänteellä. Silloin jäisi syntymättä lukemattomia ihmisiä, jotka eivät joutuisi koskaan kärsimään ja kuolemaan. Ydinsodan vaikutus maailmassa koettuun kärsimykseen olisi hyvin myönteinen, vaikka sodan kokeneille se olisi tietenkin aivan kauheaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, kyllä juuri valtiontuilla on erittäin suuri, jopa ratkaiseva, vaikutus siihen, että tietyt ihmisryhmät lisääntyvät yli omien resurssien.
Mikä estää sinua ottamasta omaa osaasi niistä "valtion tuista"? Silloinhan tukia aletaan vähentämään, koska budjetti ei tule riittämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, ettei toiveeni hallitusta alasajosta ole kovin realistinen, mutta eipä ole sekään realistinen toive, ettei ihmiskunta koskaan kuolisi sukupuuttoon. Niin tulee käymään varmuudella.
En toivo ydisotaa, mutta se kyllä ehkäisisi aika paljon kärsimystä, kun asiaa tarkastellaan vaikkapa kymmenen tuhannen vuoden aikajänteellä. Silloin jäisi syntymättä lukemattomia ihmisiä, jotka eivät joutuisi koskaan kärsimään ja kuolemaan. Ydinsodan vaikutus maailmassa koettuun kärsimykseen olisi hyvin myönteinen, vaikka sodan kokeneille se olisi tietenkin aivan kauheaa.
Voi voi, odotuksestasi ja hampaiden kiristelystä täyttymystäsi ododtellessa tulee hyvin pitkä. Onnea!