Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Velat: ymmärrättekö, että teissä toteutuu luonnonvalinta?

Vierailija
29.12.2016 |

Kaikki eivät lisäänny ja sille on syynsä.

Kommentit (115)

Vierailija
21/115 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnonvalinta on sitä, että geenit eivät jostain syystä siirry eteenpäin. Syy voi olla esimerkiksi yksilön heikko lisääntymisvietti. Olette evoluution näkökulmasta häviäjiä.

Ap

Kuten tuolla jo aiemmin sanottiin, yksilöllä eli yksittäisten velojen päätöksillä ei ole merkitystä evoluution kannalta. Vain isommilla ryhmillä, suvuilla jne on.

Eli velojen geenit voivat hyvinkin edetä evoluutiossa voimakkaammin kuin vaikkapa ap.n, koska lähisukulaisten lisääntyminen vaikuttaa geenien jatkumiseen.

Vierailija
22/115 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan ihmisen kemikaalikuormalla ( ja elämäntyylillä) on aika vaikea vedota luonnonvalintaan tässäkään asiassa. Tai monessa muussakaan valinnassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/115 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun kannatakaan lisääntyä. Lapsista tulisi yhtä luusereita kuin minäkin

Vierailija
24/115 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idioluutio etenee.

Tukien varassa loisivat lisääntyvät rajoittamattomasti.

Lisäksi vielä tämä "meillä unelma" isuen lisääntymiset.

Vierailija
25/115 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnonvalinta on sitä, että geenit eivät jostain syystä siirry eteenpäin. Syy voi olla esimerkiksi yksilön heikko lisääntymisvietti. Olette evoluution näkökulmasta häviäjiä.

Ap

Koeta, ap ymmärtää. Eivät kaikki ymmärrä biologian peruskäsitteitä tai osaa ajatella loogisesti.

Vierailija
26/115 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuten tuolla jo aiemmin sanottiin, yksilöllä eli yksittäisten velojen päätöksillä ei ole merkitystä evoluution kannalta. Vain isommilla ryhmillä, suvuilla jne on.

Eli velojen geenit voivat hyvinkin edetä evoluutiossa voimakkaammin kuin vaikkapa ap.n, koska lähisukulaisten lisääntyminen vaikuttaa geenien jatkumiseen.

Käsityksesi mukaan siis lähisukulaisilla on yleensä aivan erilaiset geenit? Aika erikoinen näkemys.

Vierailija
27/115 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evoluutio ei tee tai valitse mitään, eikä sillä ole tavoitteita tai näkökulmia. Ylipäätään evoluutio ei ole mikään älyllinen toimija vaan evoluutiossa on kyse puhtaasti sattumasta.

Vierailija
28/115 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän on hieno asia, jos toteutuu. Luonto on viisas.

Vierailija
29/115 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan, tämä oli provo. Oikeasti olen sitä mieltä, että ns. heikompi aines lisääntyy vastuuttomasti ja ihmiskuntaa uhkaa idioluutio. Jatkoon pääsevät geenit yhdistettynä kasvatukseen ja henkiseen perimään määrittävät ihmiskunnan tulevaisuuden. Ehkä halusin tietää, mitä mieltä fiksut velat tästä ovat. Eikö ihmiskunnan tulevaisuus kiinnosta teitä?

Ap

Vierailija
30/115 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, minä olen itse valinnut lapsettomuuden. En ole levittänyt kännipäissäni koipiani ja tullut kiksautetuksi spermaa sisälleni. On todellakin luonnonvalinta, miten nämä lapselliset lisääntyvät: päiväkoti- ja koulukiusaajia, itkupotkuraivareita kaupoissa saavia, busseissa palosireeneinä kiljuvina, haistattelijoita, mummonryöstelijöitä, lukutaidottomia, koulussa menestymättömiä, epäkasvatettuja olioita ikävuodet 4-19, näitä koko Suomi on täynnä. Onneksi olkoon te surkeat äitylit ja isipapat, epäonnistuneille ihmistaimille on todellakin syynsä!

Vaan niin sinäkin tarvitset näitä epäonnistuneita ihmistaimia, mitä vanhemmaksi tulet sitä enemmän.

Vierailija
31/115 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiskunta on tuhoon tuomittu muutenkin. Mä vaan vähän ennakoin ja käytän elämäni ja rahani mieluummin johonkin hauskaan.

Vierailija
32/115 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nimenomaan ei toteudu.

Luonto yrittää joka kuukausi saattaa mut siunattuun tilaan (toki mieheni aktiivisella avustuksella). Ei kuitenkaan onnistu, koska mä itse olen valinnut toisin.

Vierailija
33/115 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä on kyse luonnonvalinnasta. Monet älykkäät eivät lisäänny, koska ymmärtävät elämän päättömyyden. Sen sijaan luonnonkiertokulkua toistamaan sopivat parhaiten hieman yksinkertaisemmat ihmiset jotka elävät perusviettiensä mukaan. Samoin kuin tekevät eläimet. Ihmisissä jotka lisääntyy on toki myös älykkäitä ihmisiä ja hyvä niin, mutta aika paljon kertoo että harva idiootti jättää lisääntymättä jos mahdollisuus tulee.

Vierailija
34/115 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonvalintoja on kaksi. Ensinnäkin se, että seurustelukumppaneiden kanssa harrastettu seksi ei koskaan tuottanut raskauksia. Ja Toiseksi se, että vakituista kumppania ei koskaan osunut kohdalle eli yksikään kaksilahkeinen ei huolinut minua. Ja tää on taivahan tosi!

Vierailija
35/115 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonvalintaa jos olisin kuunnellut, mulla olisi ainakin yksi lapsi. Olen tullut kerran raskaaksi pillereistä huolimatta ja tein abortin. Ilman ehkäisyä en ole koskaan uskaltanut sekstailla koska haluan säilyttää oman valintani ja luonnonvalintaan ei näemmä ole niin luottamista.

Vierailija
36/115 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen evoluutio on pysähtynyt nykyaikaiseen lääketieteeseen.

Vierailija
37/115 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evoluutiossa kuhunkin olosuhteeseen parhaiten sopeutuva perimä pääsee eteenpäin. Se ei ole normatiivinen asia (ap:lle tiedoksi, mitä normatiivinen tarkoittaa: https://fi.wiktionary.org/wiki/normatiivinen )

Eli esimerkiksi väkivaltaiset, apinan tasolla olevat teinien raiskaajat voivat olla evoluution näkökulmasta aivan huippujuttu: geenit leviää.

Ei siis ole mikään erityinen asia olla evolutiivisesti hyödyllinen. Toki monelle ei ole suurempia avuja elämässä annettu, jolloin itsensä voi olla hyväkin määrittää siltä kannalta: onnistuinpa ainakin hinkkaamaan pissavehkeitä toisen sukupuolen kanssa, ja hankkimaan uutta elämää. Tämä lie kuitenkin isompi saavutus sille uudelle elämälle, kuin itselleen.

Vierailija
38/115 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei sinusta ja sinun suvustasikaan jää pidemmällä aikavälillä minkäänlaista jälkeä. Todella naiivia ajatella tuollaisia suvunjatkamishöpinöitä, aivan kuin sillä olisi minkään valtakunnan merkitystä.

Vierailija
39/115 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Evoluutiossa kuhunkin olosuhteeseen parhaiten sopeutuva perimä pääsee eteenpäin. Se ei ole normatiivinen asia (ap:lle tiedoksi, mitä normatiivinen tarkoittaa: https://fi.wiktionary.org/wiki/normatiivinen )

Eli esimerkiksi väkivaltaiset, apinan tasolla olevat teinien raiskaajat voivat olla evoluution näkökulmasta aivan huippujuttu: geenit leviää.

Ei siis ole mikään erityinen asia olla evolutiivisesti hyödyllinen. Toki monelle ei ole suurempia avuja elämässä annettu, jolloin itsensä voi olla hyväkin määrittää siltä kannalta: onnistuinpa ainakin hinkkaamaan pissavehkeitä toisen sukupuolen kanssa, ja hankkimaan uutta elämää. Tämä lie kuitenkin isompi saavutus sille uudelle elämälle, kuin itselleen.

Älä ny viitti tulla pilaamaan kun ap on oppinu jouluna uuden sanan :D Tosin ehkä opetit sille toisenkin.

Vierailija
40/115 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hei, ihminen on vähän monimutkaisempi kuin kuvittelet. Mietipä vaikka äärettömän fiksua, kaikin puolin tervettä ja kaunista ihmistä (kuten esimerkiksi minä). Hänellä kyllä vientiä riittäisi ja geenit olisivat täydellisiä laitettavaksi eteenpäin, mutta älykkyys on sitä luokkaa, ettei vain pysty tuottamaan tähän paskaan maailmaan lapsia kärsimään.

Sen sijaan se huono aines lisääntyy kuin sienet sateella, koska älykkyyttä tulevaisuuden suunnitteluun ei ole, vaan nämä ihmisapinat kulkevat elämässä eteenpäin seksuaalivietin voimin.

Koska minun kaltaisiani ihmisiä on, hyvä aines ei lisäänny, ja huono aines lisääntyy. Tämä johtaa ihmiskunnan väistämättömään tuhoon. Jokainen älykäs ymmärtää, että se on paras asia mitä voi tapahtua.