Miten paljon muiden kotoa poismuuttaneet nuoret juhlivat? Eli käyttävät alkoholia..
Itselläni 24- ja 22-vuotiaat, molemmat yliopisto-opiskelijoita. Juhlia näyttää olevan joka viikonloppu ja alkoholin päälle sitten roskaruokaa. Molemmat ovat kyllä muutoin järkeviä nuoria aikuisia, opiskelut etenevät, käyvät töissä yms. Eli hoitavat hommansa. Mutta tuo jatkuva juhliminen vähän mietityttää. Miten muilla? Vaikea ottaa puheeksi, sillä heidän oma elämänsähän tuo on. Mutta tuolla menolla alkaa tulla jo vähän ylimääräisiä kiloja yms...
Kommentit (16)
Lapseni on 24-vuotias. On asunut omillaan kaksi vuotta. Hänellä vakituinen työ eli ei ole opiskelija. Ei juo ollenkaan. Kun täytti 18v. kävi paareissa pari kertaa kuussa noin puoli vuotta ja sitten totesi ettei ole hänen juttu. Käyttää rahansa harrastukseen ja säästää.
Asun opiskelijakaupungissa ja ilmeisesti opiskelut alkaneet kun haalariporukkaa ja muuta nuorta väkeä liikkuu tölkit käsissä ihan erilailla kuin kesällä.
Onko kyseessä jännätyttöjä tai -poikia...
Millainen vanhempi miettii 24-vuotiaan kiloja? Ei kuullosta kovin terveeltä. Aikasi vanhempana meni jo, nyt he elää omaa aikuisuutta.
Yliopistoissa tuota tunnutaan tekevän vähän joka puolella. Jos ei mene mukaan on koko opiskeluporukasta ulkopuolella.
En puutu aikuisten lasteni tekemisiin, mikä olisikaan ollut kauheampaa jos oma äiti olisi aikoinaan puuttunut.
Mulla kans 2 yliopistossa opiskelevaa nuorta, 23- ja 21-vuotiaat. 23-vuotias saattaa jonkin verran ottaa alkoholia, mutta ei paljoa. 21-vuotias ei juuri juo. On yleensä kuskina kavereilleen.
En tiedä, en vahdi aikuisten ihmisten elämää.
Molemmat lapset teekkareita. Kaksi ekaa vuotta meni kyllä juhliessa, ehkä 2-3 krt viikossa + reissut päälle. Opiskelut kuitenkin etenivät ja urheilivatkin jonkin verran. Nyt on meno selvästi rauhoittunut ja tahti on ehkä pari kertaa kuussa.
Nuori voi olla mukana menossa myös raittiina, niin minun poikani on.
Mistäs minä tietäisin kun ne asuu omillaan? Toisekseen, ovat täysi-ikäisiä aikuisia niin miten minä siihen puuttuisin?
Omani opiskelivat ulkomailla, joten en heidän juhlimistaan oikein osaa arvioida. Aina olivat selvinpäin kun soittelin. Eivät kyllä koskaan maininneet mitään bilettämisestä, enkä kyllä kysynytkään.
Vierailija kirjoitti:
Lapseni on 24-vuotias. On asunut omillaan kaksi vuotta. Hänellä vakituinen työ eli ei ole opiskelija. Ei juo ollenkaan. Kun täytti 18v. kävi paareissa pari kertaa kuussa noin puoli vuotta ja sitten totesi ettei ole hänen juttu. Käyttää rahansa harrastukseen ja säästää.
Asun opiskelijakaupungissa ja ilmeisesti opiskelut alkaneet kun haalariporukkaa ja muuta nuorta väkeä liikkuu tölkit käsissä ihan erilailla kuin kesällä.
Mitä siis kävi, kun tarvittiin paareja? Joi itseltään jalat alta joka kerta?
Paras investointi tulevaisuuteen, tuolla ne verkostoinnit tehdään. Raahauduin itse aina mukaan vaikkei huvittanut yhtään ja ei ole päivääkään tarvinnut olla työtön.
Yliopisytossa 4 pv viikossa juhlia ja viinaa jne kuluu