Joulukuulumiset omalla murteellasi - kuinka sanoisit tämän?
Kirjoita tämä juuri niin kuin sen lausuisit, niillä sanoilla, jotka itse valitsisit. Mainitse vielä missä päin asut ja minkä ikäinen olet!
---
Vietämme tämän joulun perheen kesken, äitini ja isäni tulevat myös meille. Viimeinen työpäiväni on aattona, mutta sitten lomailen viikon. Lapset odottavat jo pukkia ja lahjoja. Minä odotan vain, että saan rentoutua, nauttia hyvästä ruoasta ja juoda pari lasia punaviiniä. Nähdään uuden vuoden juhlissa!
Kommentit (86)
Vietettään tää joulu porukoitten keske, äiti ja iskä tullee kans meille. Viimene työpäivä on aattona, mut sit lommailen viikon. Kakarat oottaa jo pukkia ja lahjoi. Mä ootan vaan et saan rentoutuu, nauttii hyväst ruuvast ja juuva pari lassii punkkuu. Nähhää uuen vuoen bileis!
Asun pk seudulla mutta olen kotoisin Savosta. Nyt sanon, jotta "Voe helevetin kiesuksen kyrpä, eikö sitä jouluva voes siirttee parilla viikolla? Ei ou aekkoo koekkelehtii kaeken mualiman kaoppakeskuksissa ehtimässä ylihintasta turhaketta jäläkikasvulle. Rahhookin palloo niin muan perkelleesti." Olepa hyvä.
Me vietetää tää joulu perheen kesken, mutsi ja faija tulee myös meil. Muvviimenen työpäivä on aatton, mut sit lomailen viikon. Lapset oottaa jo pukkii ja lahjoi. Mä ootavvaan et saan rentoutuu, nauttii hyväst ruuast ja juoda pari lasii punkkuu. Nähää uuden vuoden juhlis!
Nainen, Helsinki, pikkusen päälle 30
On muuten hankala kirjoittaa niin kuin puhuu. Esim. vietetään -sanan n on enemmän aavistus kuin kuuluva kirjain. Sama juttu sanassa aattona se viimeinen a. Kuitenkin ne on siellä olemassa :D
Me vietetään tää joulu perheen kesken, mun porukat tulee myös meille. Mun viimenen työpäivä on aattona, mut sit oon viikon lomalla. Lapset oottaa jo pukkia ja lahjoja. Mä ootan vaan, et saan rentoutuu, nauttii hyvästä ruuasta ja juoda pari lasii punkkuu. Nähään uuden vuoden juhlissa!
Pohjanmaa, N25.
Vietämme tämän joulun perheen kesken, äitini ja isäni tulevat myös meille. Viimeinen työpäiväni on aattona, mutta sitten lomailen viikon. Lapset odottavat jo pukkia ja lahjoja. Minä odotan vain, että saan rentoutua, nauttia hyvästä ruoasta ja juoda pari lasia punaviiniä. Nähdään uuden vuoden juhlissa![/quote]
Mee olla tää joulu iha koto vaa, meijä äit ja isä tulee kans meil. Meil on aatton viimine tyäpäiv ja sit mullo viiko loma. Kakara orotta jo pukki ja lahjoi. Mää orota et saa olla vaa ja syärä hyvä ruakka ja juara pari lasillist punaviini. Nährä sit uuten vuaten.
49v 11kk ja 2vko
Varsinais-Suomi
Myöpä ollaan tänä jouuluna vua perhee kesken. Meinaa tuo mun isä ja äeti tulla kanssa. Uattona pittää vielä töetä puahtaa, mutta sittenpä ollaanki lomalla koko viikko. Nuo lapset ne uotteloo jo että pukki tulloo ja tuop lahjoja. Minäpä se vua uottelen että suapi rentootua, naattia ruuasta ja meinaampa tuota lasin tai pari punkkuakkii ryypiskellä. No mutta nähhää sitten uue vuoje pippaloissa!
- 40 v nainen, en enää asu Savossa :)
Julskutan familin kans hela holidein, mamuska ja isiliini hölskyttelee messis. Vika jobskukkeli o julskuaatton, no sit holideeraan hela wiikin. Barniskut venskuttaa gubbee ja kamoi. Ja venskuttelen safkiliinia ja vinskuu. Visestaaretaan happiniireis!
Mee olla tää joulu iha koto vaa, meijä äit ja isä tulee kans meil. Meil on aatton viimine tyäpäiv ja sit mullo viiko loma. Kakara orotta jo pukki ja lahjoi. Mää orota et saa olla vaa ja syärä hyvä ruakka ja juara pari lasillist punaviini. Nährä sit uuten vuaten.
49v 11kk ja 2vko
Varsinais-Suomi
Näi se pit olla, sori
Vietellään joulupukki ja akka ajetaan hangelle sekä myöskin lapset näkemästä ilonpitoamme. Poliisit hoidellaan perinteisin menoin. Näin Strömsöössä. Lumihanki kutsuu... kato poro!
Vietetään tää joulu perheen keske, äiti ja isä tulee meille kans. Viimenen työpäivä o aattona, mut sitte lomailen viiko. Lapset oottaa jo pukkii ja lahjoi. Mää ootan vaa, että saa rentoutuu, nauttii hyvästä ruuasta ja juua pari lasii punkkua. Nähää uuen vuuen juhlissa!
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita tämä juuri niin kuin sen lausuisit, niillä sanoilla, jotka itse valitsisit. Mainitse vielä missä päin asut ja minkä ikäinen olet!
---
Vietämme tämän joulun perheen kesken, äitini ja isäni tulevat myös meille. Viimeinen työpäiväni on aattona, mutta sitten lomailen viikon. Lapset odottavat jo pukkia ja lahjoja. Minä odotan vain, että saan rentoutua, nauttia hyvästä ruoasta ja juoda pari lasia punaviiniä. Nähdään uuden vuoden juhlissa!
Me viätetään tää joulu perheeng kaa, mum porukat tulee kans meille. Aatto o muv viimene tyäpäivä, mut sit mä oov viikol lomalla. Muksut oottaa jo pukkia ja lahjoja. Mä ootav vaan et saan rötvätä, syädä hyvij ja ottaap parit punkut. Nähään uudev vuadeng kekkereissä!
N37, Tampere (ei paljasjalkane)
--
Vietetää tää joulu iha perhee keske, äiti ja isä tulee myös meil. Mu vika työpäivä o aattton, mut sit lomailen viikon. Lapset oottaa jo pukkii ja lahjoi. Mä ootan vain, et saan rentoutuu, nauttii hyvästä ruuasta ja juoda pari lasii punkkuu. Nähää uude vuode juhlis!
/N26 satakunta
Vietetään tää joulu perheen kesken, mun äiti ja isä tulee myös meille. Mun vika työpäivä on aattona, mut sit lomailen viikon. Lapset oottavat jo pukkia ja lahjoi. Mä ootan vaan, et saan rentoutuu, nauttii hyvästä ruuast ja juoda pari lasii punkkuu. Nähään uudenvuoden juhlissa!
N25, Helsinki.
Vietetään tää joulu perheen keske, mun äiti ja iskä tulee kans meille. Vika työpäivä on aattona mut sitte on lomaa viikko. Lapset jo oottaa pukkii ja lahjoi. Mie ootan vaa et saa rentoutuu ja nauttii hyväst ruuast ja juua pari lasii punaviinii. Nähää uuen vuoden bileissä!
Asun Vihdissä, kotoisin Espoosta. 25v. Juu ei mulla ole mitään murretta, puhun miten puhun. Suvunkin joka haara eri puolelta suomea...
Vierailija kirjoitti:
---
Me vietetään joulu perheen kanssa, mein porukat tulee myös. Oon aattona vielä duunis, mutta sitten oon viikon lomal. Muksut odottaa jo pukkia ja lahjoja. Mä odotan vain, että saan relata, nauttii hyväst ruuast ja juua pari lasii punkkuu. Nähhään uuen vuuen juhlis!"
M28, junantuoma pk-seudulta, kotoisin Länsi-Suomesta
Me viätetään tää joulu perheen kesken, mun äiti ja isä tulee myös meille. Mun vika tyäpäivä oaattona, mut sit mää lomaile viikovverra. Lapset oottaa jo pukkii ja lahjoi. Mää ootan vaanet saan rentoutuu, nauttii hyvästä ruuast ja juada pari lasii punkkuu. Nähää uudenvuoden juhlisa!
Met vietämä tämän joulun perhheen kesken, äiti ja isä tullee myös meile. Viiminen työpäivä on aattona, mutta sitte olen lomala viikon. Lapset oottaa jo pukkia ja lahjoja. Mie ootan vain, että saan rentoutua, nauttia hyvästä ruasta ja jua pari lasia punaviiniä. Nähhään uuen vuen juhlissa!
Me viätetää joulu perhee keske, ukko ja äiti tulee meil myös. Mu vika tyäpäivä o aatton, mut sit lomailen viiko. lapset oottaa jo puki lahjoi. Mä oota vaa, et saan rentoutuu, nauttii hyväst ruuast ja juada pari lasii punkkuu. Nähdää uude vuade juhlis!
M28 Turku
Vietetää tää joulu meil ja porukat tulee kans. Viimine duunipäivä on aattona, mut sit chillaan viikon. Skidit oottaa jo pukkii ja lahjoja. Mä ootan vaa et saan relaa, vetää hyvää safkaa ja ottaa punkkuu. Nähdää uv:n bileis!
N19 uusimaa
Mollahan tämä joulu perheen kesken, äitee ja isä tuloo kans meille. Mun viimeenen tyäpäivä on aattona, mutta sittem mä lomaalen viikon. Kersat orottaa jo pukkia ja lahajoja. M'orotav'vaan, notta saan rentoutua, syärä hyvää ruokaa ja juara pari klasia punaviiniä. Nähärään uuren vuaren juhulis!
Nainen, 34, Etelä-Pohjanmaa