Joulukuulumiset omalla murteellasi - kuinka sanoisit tämän?
Kirjoita tämä juuri niin kuin sen lausuisit, niillä sanoilla, jotka itse valitsisit. Mainitse vielä missä päin asut ja minkä ikäinen olet!
---
Vietämme tämän joulun perheen kesken, äitini ja isäni tulevat myös meille. Viimeinen työpäiväni on aattona, mutta sitten lomailen viikon. Lapset odottavat jo pukkia ja lahjoja. Minä odotan vain, että saan rentoutua, nauttia hyvästä ruoasta ja juoda pari lasia punaviiniä. Nähdään uuden vuoden juhlissa!
Kommentit (86)
Oyan perskännit, kun olen päässyt töistä. Akka ja lapset lähtevät anopin luo jouluksi ja sammun telkkarin ääreen konvehtirasia rinnuksilla. Hyvää joulua kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Me vietetään tää joulu perheen kesken, mutsi ja faija tulee kans meille. Vika duunipäivä on aattona, mut sit oon lomalla viikon. Lapset oottaa jo pukkia ja lahjoja. Mä ootan vaan, että sais relata, syödä hyvää safkaa ja juoda pari lasii punkkuu. Nähään uuden vuoden bileissä!
Helsinki, N39
Samat sanat!
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita tämä juuri niin kuin sen lausuisit, niillä sanoilla, jotka itse valitsisit. Mainitse vielä missä päin asut ja minkä ikäinen olet!
---
Vietämme tämän joulun perheen kesken, äitini ja isäni tulevat myös meille. Viimeinen työpäiväni on aattona, mutta sitten lomailen viikon. Lapset odottavat jo pukkia ja lahjoja. Minä odotan vain, että saan rentoutua, nauttia hyvästä ruoasta ja juoda pari lasia punaviiniä. Nähdään uuden vuoden juhlissa!
Me ollaan tämä joulu oman sakin kansa, meijän äeti ja isä tulloo kans meille. Minun vimmenen työpäevä on oattona, mutta sitten on viikon loma. Lapset outtaa pukkie ja lahjoja. Minä ootan vaen, että soan laeskotella, naottie hyvästä ruuvasta ja juuva pari lassie punaviinie. Nähhään uuven vuojen juhlissa!
Kajjaani 44v :-)
Vierailija kirjoitti:
---
Vietetään tää joulu perheen kesken, äitini ja isäni tulee myös meille. Vika työpäiväni on aattona, mut sitte oon lomalla viikon. Lapset oottaa jo pukkia ja lahjoja. Mää ootan vaan että saan rentoutua, nauttia hyvästä ruuasta ja juua pari lasia punkkua. Nähään uuden vuoden juhlissa!
Keski-Suomi, 32v.
Me vietetää tää joulu perheen kaa, äiti ja iskä tulee kans meille. Mun viimenen työpäivä on aattona, mut sit oon lomalla viikon. Lapset oottaa jo pukkii ja lahjoi. Mä ootan vaa, et saan rentoutuu, nauttii hyväst ruuast ja juua pari lasii punkkuu. Nähää uuden vuoden juhlis!
N25, Länsi-Suomi (en ole täältä kotoisin)
Vietetää tää joulu omalla porukalla, äiskä ja iskä tulee myös. Vika työpäivä on aattona, mut sit mä oon lomalla viikon. Skidit oottaa jo pukkii ja lahjoi. Mä ootan, et saan rentoutuu, nauttii hyväst ruuast ja juoda vähän viinii. Nähää uuden vuoden juhlis! n34 pk-seutu
Me vietetään tää joulu perheen kesken, mun äiti ja isä tulee kans meille. Mun viimeinen työpäivä on aattona, mutta sitten oon viikon lomalla. Lapset oottaa jo pukkia ja lahjoja. Mää odotan vaan, että saan rentoutua, nauttia hyvästä ruuasta ja juua pari lasia punaviiniä. Nähään uuden vuoden juhlissa!
Oulu N21
Vierailija kirjoitti:
---
Mee viätetä tää joulu iha omal porukal, mu äit ja isä tulevat kans fölihi. Mun viimne tyäpäiv o aatton, mut sit mää lomaile viiko. Mukula varttova pukkit ja lahjoi. Mää varton vaa, et saan rentouttu, nautti hyvist pöperöist ja juoada pari klasi punkku. Nähdää sit uuten vuaten!
Pk-seudulla asun, mut varsinais-suomen murre on omani. Ikää 43v
Myö ollaan tämä joulu keskennään, äeti ja isähi tulloo meille. Viimenen työpäeväni on oattona, sitten
lommaelen viikon. Lapset outtavat jo pukkie ja lahjoja. Minä outan vaen että soan rentoutuo, naottie hyvveä ruokoa ja juuva pari lassie punaviinie. Nähhään uuven vuojen juhlissa!
Kaenuun murretta, N59
Vietetää tää joulu perheen kesken, äiti ja iskä tulee kans meille. Mun viimenen työpäivä on aattona, mut sit lomailen viikon. Lapset oottaa jo pukkia ja lahjoja. Mä vaan ootan, et saan rentoutua, nauttia hyvästä ruuasta ja juoda pari lasii punaviinii. Nähään uuden vuoden juhlissa!
Me vietetään tää joulu perheen kaa, äiti ja iskä tulee kans. Mun vika työpäivä on aatton, mut sit oon lomal viikon. Lapset oottaa jo pukkii ja lahjoi. Mä ootan vaan, et pääsen rentoutuu, syömään hyvää ruokaa, ja et voisin juoda pari lasii punkkuu. Nähään niis bileis uuten vuoten.
N20 Helsinki
Vierailija kirjoitti:
---
We will celebrate this Christmas among my family my mom and dad are coming ...clear?
Vietetään tää joulu perheen kanssa, äiti ja isä tulee myös meille. Mun vika työpäivä on aattona, mut sit lomailen viikon. Lapset oottaa jo pukkia ja lahjoja. Mä ootan vaan, et saan rentoutua, nauttia hyvästä ruoasta ja juoda pari lasia punaviiniä. Nähdään uuden vuoden juhlissa!
Vierailija kirjoitti:
---
Me vietetään tää joulu omalla perheellä. Meijän porukat tullee kans meille. Viimene työpäivä on aattona, mutta sitte lommailen viikon. Lapset oottaa jo pukkia ja lahajoja. Mää ootan vaan, että saan rentoutua, nauttia hyvästä ruoasta ja juua vähä punaviiniä. Nähhään uuen vuojen juhulisa!
N, 33, Pohjois-Pohjanmaa
Käyttäjä396 kirjoitti:
Vietetään tää joulu perheen kanssa, äiti ja isä tulee myös meille. Mun vika työpäivä on aattona, mut sit lomailen viikon. Lapset oottaa jo pukkia ja lahjoja. Mä ootan vaan, et saan rentoutua, nauttia hyvästä ruoasta ja juoda pari lasia punaviiniä. Nähdään uuden vuoden juhlissa!
Niin ja asyn Kuopiossa (synnyinseutua ei kysytty..) ja olen alle 30.
Ollaa tämä joulu perhee kanssa. Äet ja isä tulloo kanssa meille. Minu viimene työpäevä o uattona, mutta sitte huiloo viiko. Lapset outtaa jo pukkiva ja lahjoja. Minä outa vua, että sua huilata, syyvä hyvvee ruokoo ja juuva kaks lasillista punaviinijä. Nähhää uuve vuoje juhlissa.
Myö ollaa tänä joulun oma poruka kese, äit ja ukko tullee kans meil. Viimene työpäivä on aatton, mut sit minul on lommaa viikko. Lapset oottaa jo pukkii ja lahjoi. Mie vuotan vaan et sais rentouttuu, nauttii hyvästi sapuskast ja juua par lassii punast viinii. Nähhään uuen vuuen piois!
Näitä on tosi kiva lukea itsekseen puoliääneen, onpa mahtavia murteita meillä! Erityisesti itselle vieraammat murteet ovat mielenkiintoisia, kuten vaikka teidän kainuulaisten kirjoittamat jutut. Kiitos kaikille muillekin ja antakaa vain tulla lisää!
Ap
Vierailija kirjoitti:
---
Met vietämä tääjjoulun omala porukala, minun äiti ja isä tullee kans meile. Minuvviiminen työpäivä on aattona, mutta sittemmie lommailen viikon. Lapset oottaa jo pukkia ja lahajoja. Mie ootavvaan, että saan huilata, syyä hyvin ja juua pari lasia punkkua. Nähhään uuevvuojen juhulisa!
- Rovaniemi, 52 v -
Me vietetään tää joulu perheen kesken, mutsi ja faija tulee kans meille. Vika duunipäivä on aattona, mut sit oon lomalla viikon. Lapset oottaa jo pukkia ja lahjoja. Mä ootan vaan, että sais relata, syödä hyvää safkaa ja juoda pari lasii punkkuu. Nähään uuden vuoden bileissä!
Helsinki, N39