Aviomieheni kertoi juuri äsken, että "veri on vettä sakeampaa"
Olen pitänyt tuota jonain junttien lausahduksena, mutta näin se on näköjään meillä. Minä jolle sanotaan päivittäin rakas, viikonloppuisin viinipäissään olen jopa maailman rakkain - en loppupeleissä ole mitään verrattuna omiin aikuisiin lapsiin ja vanhempiin (ja meidän yhteiseen lapseen). Onneksi meillä ei ole adoptiolapsia, koska ilmeisesti niilläkään ei olisi mitään väliä, kuten ei minun lapsellanikaan ilmeisesti.
Voi v****, että ottaa päähän. Olen aina ajatellut, että tämä on suhde jossa olen loppuelämäni, mutta äskeisen keskustelun jälkeen enpä usko.
Onko oikeasti muillakin näin? Minäkö olen ainoa, joka on rakentanut jonkun romantisoidun kuvan päähäni, että se oma kumppani, jonka kanssa on onnellinen suhde on se tärkein?
On niin kökkö olo.. :(
Kommentit (54)
No jaa, ainakin minulla omat lapseni ovat numero 1.
No kyllä mulla tulee ykkösenä lapset, sama miehellä. Kerran kysyin mieheltä, että kenet tiputtaisi pelastusveneestä, jos ja kun yksi ihminen olis pakko tiputtaa. Itseään ei sais valita, valita pitäis joko minä tai joku lapsista. Mies ei vastannut mitään, selvästi kierteli ja mietti uskaltaako sanoa. Lopulta vapautin miehen ja sanoin, että saa ihan vapaasti sanoa että tipauttais minut. Sillä niin tekisin minäkin, mies, niin rakas kuin onkin olis se joka lähtis ja lapset jäis. Mies myönsi että näin se olis hänelläkin. Lapset vaan menee puolison yli. Ne on omaa verta ja lihaa. Sen sijaan puoliso menee ainakin mulla ohi vanhempieni ja sisarusteni. Eli mies on hyvä kakkonen, heti lasten jälkeen.
Tuo tarjoittaa, että sukulaiset ovat tärkeämpiä kuin ventovieraat. Vaimo ei ole ventovieras, kaiketikaan??
Normaalille terveelle ihmiselle lapset ovat tärkeimmät, vaikka puolisoa rakastaisi kuinka. Ole ylpeä miehestäsi, joka on hyvä isä.
Ei tuo sanonta meinaa, että verisukulaiset menevät muiden edelle...?
Vierailija kirjoitti:
Tuo tarjoittaa, että sukulaiset ovat tärkeämpiä kuin ventovieraat. Vaimo ei ole ventovieras, kaiketikaan??
Älä pilaa hyvää öyhötystä logiikalla!
"Veri on vettä sakeampaa" on suomennos "Blood is thicker than water"-sanonnasta. Tämä on yleisesti väärinymmärretty sanonta, joka alunperin kuuluu "The blood of the covenant is thicker than the water of the womb", eli juurikin päin vastoin. Ennen aikaan ihmiset vannoivat "verivalan" kaikista tärkeimpien ja läheisimpien ystäviensä kanssa. Näin ollen sananlaskun "veri" tarkoittaa verivalan verta, joka on sakeampaa kuin "water of the womb" eli lapsivesi, eli sukulaisuus. Elikkä, jos ihan oikeen luetaan tätä sananlaskua, niin kyllä ne ystävät jotka valitset elämääsi, ovat tähellisempiä kuin sukulaiset."
http://kaksplus.fi/threads/mitae-tarkoittaa-sanonta-veri-on-vettae-sake…
Eiköhän se ole ihan järkevä suhtautuminen, että omat lapset ja tietyin osin omat vanhemmat ja sisaret ovat tärkeämpiä, kuin puoliso. Eihän tuo sanonta kerro kuitenkaan siitä paljonko/miten miehesi sinua rakastaa.
Olen itsekin sanonut miehelleni, että rakkauteni lapsiini on ehdotonta, kun taas rakkauteni häneen on hyvinkin ehdollista. Johan elämässäni on ollut muutama mies, joita olen rakastanut, mutta sitten on jotain tapahtunut, enkä rakasta enää.
Vierailija kirjoitti:
Normaalille terveelle ihmiselle lapset ovat tärkeimmät, vaikka puolisoa rakastaisi kuinka. Ole ylpeä miehestäsi, joka on hyvä isä.
Normaalille ihmiselle puoliso ja lapset ovat yhtä tärkeitä, joskaan koko vertailussa ei ole vähäisintäkään järkeä.
Minusta vaimoa ja lapsia ei voi laittaa samalle viivalle. Estoniasta olisin pelastanut lapseni - koska mies osaa pitää huolta itsestään. Mies elää ilman minua, lapsi ei.
Mutta silti parisuhde on minulle ykkönen. Lapsi jättää minut, kun tulee tiettyyn ikään. Sen pitää olla niin, että lapselle minä olen kakkonen. En halua, että mies tulee jättämään minut. Siksi parisuhde on kuitenkin ykkönen.
Kuinka monelle mammalle muka se oma mies on lapsia tärkeämpi, oletetaanko vain miehen omistavan elämänsä yksinomaan naiselle? Niinhän se on että se oma puoliso voi vaihtua, lapset taas säilyvät elämässä hautaan asti.
Pitääkö tuota tärkeysjärjestystä hieroa toisen naamaan, vai voisiko siitä pitää turpansa kiinni?
Mun lapsuudessa taas äiti sanoi kerran että puolison kuolema olisi rankempi kuin lasten kuolema, koska ne lapset on tehty sen puolison kanssa :DD Muistan olleeni joku 10-vuotias. Äitini on maailman parhain äiti mutta muistan miten kauhealta ja surulliselta tuo kommentti tuntui silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalille ihmiselle puoliso ja lapset ovat yhtä tärkeitä, joskaan koko vertailussa ei ole vähäisintäkään järkeä.
Kun pitää hätätilanteessa pelastaa joku, terve ihminen valitsee AINA lapsen, meillä on geeneissä sisäänkirjoitettuna se, että lapsi on tärkeämpi. Eikä se vähennä millään tavalla puolisoon kohdistuvaa rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
"Veri on vettä sakeampaa" on suomennos "Blood is thicker than water"-sanonnasta.
Latinasta se tulee eikä englannista.
Vierailija kirjoitti:
"Veri on vettä sakeampaa" on suomennos "Blood is thicker than water"-sanonnasta. Tämä on yleisesti väärinymmärretty sanonta, joka alunperin kuuluu "The blood of the covenant is thicker than the water of the womb", eli juurikin päin vastoin. Ennen aikaan ihmiset vannoivat "verivalan" kaikista tärkeimpien ja läheisimpien ystäviensä kanssa. Näin ollen sananlaskun "veri" tarkoittaa verivalan verta, joka on sakeampaa kuin "water of the womb" eli lapsivesi, eli sukulaisuus. Elikkä, jos ihan oikeen luetaan tätä sananlaskua, niin kyllä ne ystävät jotka valitset elämääsi, ovat tähellisempiä kuin sukulaiset."
http://kaksplus.fi/threads/mitae-tarkoittaa-sanonta-veri-on-vettae-sake…
Tuo on ainoastaan parin vastarannankiiskin teoria.
https://en.wikipedia.org/wiki/Blood_is_thicker_than_water
..
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se on että se oma puoliso voi vaihtua, lapset taas säilyvät elämässä hautaan asti.
Toisaalta oma puoliso voi säilyä kuolemaan asti ja lapset saattavat häipyä toiselle puolen maapalloa ja katkaista yhteyden.
Ukkos on varmaan pohjalaanen. Pohjalaanen anoppi viljelee tätä - nimiät on siis "ulkopuolisia turhakkeita" ja b-luokan kansalaisia.
ylempänä joku avasikin sananlaskun oikean merkityksen, mutta yleisestikän se ymmärretään siten, että samaa verta olevat menevät muiden ohi.
Eli min poika edellisestä liitosta jää ulkopuolelle yms. Ja että mun suku on anopin mielestä perseestä.
Älä vaan avaa kontekstia missä yhteydessä tuo lause sanottiin. Tyydytään vaan kaikki haukkumaan ja pöyristelemään vailla sen kummempaa tietoa mitä haukutaan ja pöyristellään.
Kauheaa!
Pöyristyttävää!
Jätä se sika!