Vaikeasti äännettävät englannin kielen sanat
Listataan hankalasti lausuttavia englannin sanoja Prerogative
Kommentit (396)
Massahutsets, en osaa edes kirjoittaa sitä (se kirjoitetaan Massachusetts, t. Google).
1. Worcestershire
2. Specific (tietty)
3. Squirrel (orava)
4. Brewery (panimo)
5. Phenomenon (ilmiö)
6. Derby (Derby-niminen kaupunki, paikallisottelu, ravit – sana tarkoittaa monta eri asiaa)
7. Regularly (säännöllisesti)
8. February (helmikuu)
9. Edited (muokattu)
10. Heir (perillinen)
Squirrel. Kirjoitinkohan edes oikein. Tarkoitan tätä: 🐿
Psychologist
Gynegologist
Logistics
Kaikki -logy-päätteiset sanat. Biology vielä menee, mutta pidemmät sanat on tuskastuttavia. Se loppu kuulostaa aina väärältä. Ja olen vielä asunut kolme vuotta Briteissä. :D
Optalmologistic
Thermometer
Development (suomalaisille ihan mahdoton)
Comphrehensive
Kaikki erilaiset paikannimet, jotka loppuu -shire
Yosemite
Definitely, v****u mikä sana. Oon harjotellu vaivaiset 25 vuotta enkä osaa sitä tunnistettavasti lausua edelleenkään.
Socialseuritynumber..... liikaa suhinaa
-shire-päätteiset nimet todellakin! Mitenkään ei voi tietää, koska se äännetään "shaiö" ja koska "shiö".
Strategy vai miten strategia kirjoitetaan? Menee silmät solmuun jo sanan katsomisesta.
Vierailija kirjoitti:
Massahutsets, en osaa edes kirjoittaa sitä (se kirjoitetaan Massachusetts, t. Google).
Itse asiassa tämä sana ei ole englanninkielinen vaan intiaanikielinen sana (siis todennäköisesti jonkin algonkinilaisen kieliryhmän sana, etymologia ei ole aivan selvä).
Amerikkalaiset valkonaamatkin lausuvat sanan siis väärin. Mutta näin se menee:
Suggest, suggestion.
Aivan saatanasta vaikka olen hyvä ääntämään.
Myös subject.
Supercalifragilisticexpialidocious takaperin.
Prejudice
Joku varmaan tätäkin alapeukuttaa, mikä on musta aika turhaa. Eri ihmisille kun eri sanat saattaa olla vaikeita lausua esim puheviasta johtuen.
Sure.
Shyö, shöö, shuö, shyo...?!