Entinen kaveri on raskaana. Ahdistaa tuon lapsen tulevaisuus!
Tilanne on siis se, että eräs entinen kaveri on raskaana. Tämä kyseinen henkilö on aivan täysi ihmishirviö ja tuhonnut tai yrittänyt tuhota usean ihmisen elämän. Mua oksettaa ajatus siitä, et se on raskaana. Surettaa sen lapsen puolesta. Tyypin oma äiti on kuin paholainen myös. Ahdistaa ajatus siitä että sikiävät ja jatkavat tuota pahuuden kierrettä.
Kohtalontovereita?
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokuhan tällaiseen trollausaloitukseen on syynä. Minun veikkaukseni on, että kirjoittaja on kateellinen jonkun kaverinsa raskaudesta. Paha olonsa purkautui sitten näin.
Lueppa sinäkin uusiksi noi pari aiempaa kommenttia. Tarina on keksitty ja sen taustalla on motiivina tiedonkeruu. Valitettavasti moni nyt tarttuu sellaisiin asioihin, millä ei ole merkitystä. Syy on minussa, aloitus oli huonosti muotoiltu ja liian provosoiva.
Seli seli. Aloituksen motiivi oli kiusata ja herjata. Ainakin ulkopuolisen silmin. Paskinta oli syntymättömän vauvan haukkuminen. Tällaisella palstalla, missä pyörii tulevia ja nykyisiä äitejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokuhan tällaiseen trollausaloitukseen on syynä. Minun veikkaukseni on, että kirjoittaja on kateellinen jonkun kaverinsa raskaudesta. Paha olonsa purkautui sitten näin.
Samaa mieltä. Aloitus on sairaan mielen tuotosta. Eikä alkanut trollina vaan yrityksenä kiusata raskaana olevia naisia.
Mulla ei ole mitään syytä kiusata raskaana olevia naisia. Kuten sanoin jo aiemmin, jos tästä ottaa itseensä on hyvä katsoa peiliin ja miettiä miksi provosoituu.
Unohdit lisätä ne 8 yläpeukkua omalle viestillesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Aloitus on sairaan mielen tuotosta. Eikä alkanut trollina vaan yrityksenä kiusata raskaana olevia naisia.
Mulla ei ole mitään syytä kiusata raskaana olevia naisia. Kuten sanoin jo aiemmin, jos tästä ottaa itseensä on hyvä katsoa peiliin ja miettiä miksi provosoituu.
Olet ap mestari vierittämään syyn muiden niskaan, syyllistämään muita. Kuuluu tasan tarkkaan psykopaatin oireisiin. Hae hoitoon. En enää usko että entinen kaverisi on ihmishirviö, vaan olen varma että se on toinen osapuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:han on yksi palstan vakiotrolleista. Olette varmaan lukenut tutkimuksia, mitä niistä trolleista sanottiinkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lueppa sinäkin uusiksi noi pari aiempaa kommenttia. Tarina on keksitty ja sen taustalla on motiivina tiedonkeruu. Valitettavasti moni nyt tarttuu sellaisiin asioihin, millä ei ole merkitystä. Syy on minussa, aloitus oli huonosti muotoiltu ja liian provosoiva.
Jostain olemme samaa mieltä.
Et ole alalla. Tunnen monia alanihmisiä ja yksikään ei tällaista kirjoittaisi.Luuletko tosissaan, että ne alanihmiset kertoo sulle mitä ne on oikeasti mieltä asioista? Tuskin kukaan on koskaan täysin rehellinen ajatuksistaan, eikä tarvitsekaan olla, kunhan se julkinen minä on korrekti.
Tämä on julkinen keskustelupalsta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seli seli. Aloituksen motiivi oli kiusata ja herjata. Ainakin ulkopuolisen silmin. Paskinta oli syntymättömän vauvan haukkuminen. Tällaisella palstalla, missä pyörii tulevia ja nykyisiä äitejä.
Oletko sitä mieltä, että ei ole olemassa huonoja äitejä, jotka ovat sukupolvelta toiselle periyttäneet pahuutta? Oisko nyt kuitenkin vain kyse siitä, että äitimyytti on niin syvällä, että tällaista näkökulmaa ei pystytä käsittelemään muutakuin kohdistamalla vihaa asian esiin ottajaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttujen perusteella en suosittele a.p:ta koskaan lisääntymään. Liekkö tietää tuon itsekin ja siksi projisoi.
Ap:ta voin kuitenkin lohduttaa: Ihminen voi muuttua, jos itse tajuaa toimivansa väärin.
Luottamus ei kuitenkaan palaa loukkaamillaan ihmisillä, välttämättä koskaan.
Senkin kanssa kyllä oppii elämään.Okei, leikitäänpä hetki että tää tarina olisi tosi. Niinkuin valitettavasti on joidenkin lasten kohdalla. Mitä se kertoo sinusta, että reagoit noin? Eikö se ole itsestään selvää olla huolissaan lapsen hyvinvoinnista, jos ympäristö on epävakaa? Jos vaikkapa narkkari on raskaana niin taputatko sitä olalle ja sanot miten on hienoa että teet lapsen? Vai osoitatko syyttävän sormen tätä toimintaa kritisoivaa kohti?
Ymmärsin että aloituksessa puhuttiin ihmisestä, josta a.p ei vain pidä. Ei siis narkkarista.
Aloitus on trolli. Keksitty tarina. Tämä selviää jo aiemmissa kommenteissa. Kun luet jotain tarinaa missä joku vaikka kuolee, niin ajatteletko että sen kirjoittaja vihaa tätä henkilöä tai haluaa tappaa?
Siitä tuli yllättäen trolli kun ruvettiin nettipoliisilla uhkailemaan. En usko ap:n viattomuuteen.
Paitsi että juttu oli jo paljastettu trolliksi ennenkuin tuo ilmoitus tehtiin. Mitään laitonta tässä ei kyllä ole tapahtunut, mutta jos susta on hyvä idea et laitetaan turhaa töitä nettipoliisille niin siitä vaan :D.
Mikä siinä poliisissa niin pelottaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sitä mieltä, että ei ole olemassa huonoja äitejä, jotka ovat sukupolvelta toiselle periyttäneet pahuutta? Oisko nyt kuitenkin vain kyse siitä, että äitimyytti on niin syvällä, että tällaista näkökulmaa ei pystytä käsittelemään muutakuin kohdistamalla vihaa asian esiin ottajaan?
Tiedän rikollisia naisia joiden tyttäret ovat kulkeneet linnaan äitinsä jalanjäljissä, mutta en silti hyväksy tällaista vihapuhetta. Puhut niin vakavasta asiasta että se vaatisi asiallista tutkimista, kuten joku jo täällä kirjoittikin, eikä mitään herjaavaa leimaamista tai trollausta.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2628 kirjoitti:
Voisi olla minun näppiksestäni, mutta minulla ei myöskään kyseessä kaveri vaan entinen "asiakas" - voitte päätellä mikä sana tuohon sopisi tarkemmin määriteltäessä.
Eikö ammattisi vaitiolovelvollisuus koske Vauva-palstaa?
Vaitiolovelvollisuus ei ole sitä, ettei asioista voida puhua. Kyllä asioista voidaan keskustella, mutta ei nimillä, eikä niin, että esim. pienellä paikkakunnalla ihminen/henkilö voidaan tunnistaa. Eli voit kyllä vauva-palstallakin kertoa tapauksesta, mutta ei niin, että henkilö voidaan siitä tunnistaa. Jos kirjoitat, että eräs asiakas käyttäytyy niin tai näin tai on raskaana, on häntä mahdoton tunnistaa . Suomessa on sentään aika monta odottavaa äitiä ja osa heistä (valitettavasti) varmasti sopimattomia äidiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2628 kirjoitti:
Voisi olla minun näppiksestäni, mutta minulla ei myöskään kyseessä kaveri vaan entinen "asiakas" - voitte päätellä mikä sana tuohon sopisi tarkemmin määriteltäessä.
Vaitiolovelvollisuus ei ole sitä, ettei asioista voida puhua. Kyllä asioista voidaan keskustella, mutta ei nimillä, eikä niin, että esim. pienellä paikkakunnalla ihminen/henkilö voidaan tunnistaa. Eli voit kyllä vauva-palstallakin kertoa tapauksesta, mutta ei niin, että henkilö voidaan siitä tunnistaa. Jos kirjoitat, että eräs asiakas käyttäytyy niin tai näin tai on raskaana, on häntä mahdoton tunnistaa . Suomessa on sentään aika monta odottavaa äitiä ja osa heistä (valitettavasti) varmasti sopimattomia äidiksi.
Olen kirjoittanut tämän toiseenkin ketjuun. Älykäs ihminen saattaa tunnistaa toisen esim. sanavalinnoista, ajankohtien täydellisestä mätsäämisestä, toiselle tyypillisistä kirjoitusvirheistä jne. Eli en usko että oikeat ammattilaiset tulevat tänne leikkimään vaitiolovelvollisuudellaan. Joku valeammattilainen yrittää päteä täällä, kun oikeassa elämässä ei onnistu ilman tutkintoja ja virkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2628 kirjoitti:
Olen kirjoittanut tämän toiseenkin ketjuun. Älykäs ihminen saattaa tunnistaa toisen esim. sanavalinnoista, ajankohtien täydellisestä mätsäämisestä, toiselle tyypillisistä kirjoitusvirheistä jne. Eli en usko että oikeat ammattilaiset tulevat tänne leikkimään vaitiolovelvollisuudellaan. Joku valeammattilainen yrittää päteä täällä, kun oikeassa elämässä ei onnistu ilman tutkintoja ja virkaa.
Jos joku tunnistaa minut, niin ei silti tiedä kenestä kirjoitan.
Sinänsä on hauskaa "profiloida" ihmisiä kielen mukaan. Tietyt sanavalinnat liittyvät kiinteästi tiettyihin alueisiin, harrastuksiin jne. Mutta niillä voi myös leikitellä, esimerkiksi sekoittaa tekstiin eri murteiden ilmauksia. Olisi hauskaa osallistua joskus kisaan, jossa pitäisi määrittää ihmisiä heidän tuottamansa aidon tekstin pohjalta. Aidon siinä mielessä, että he eivät yrittäisi hämätä.
Jos itse pyrkisin hämäämään, ripottelisin sekaan juurikin alueellisia ilmauksia. Minä-pronomin muotokin luo osansa sävystä.
Ketjuun liittyen kummeksuttaa edelleen, miten moni pyrkii suitsimaan keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia ovat "lastensuojelun puolelta tulevat raskauttavat velvoitteet?"
Ei jokaiseen moniammatilliseen palaveriin lastensuojelun kermaperseitä tarvita.
Ja saiskos vastauksen ihan ruohonjuuritasoisesti?
T. Acca
Alkuperäisessä kommentissa oli sana velvoite kahdessa eri merkityksessä, mikä on omiaan sekoittamaan lukijaa.
Lainattu kohta ruohonjuuritasoisesti = tietyissä ammateissa on selkeät säännöt niin, että viranomaisen on AINA tehtävä lastensuojeluilmoitus ja/tai ilmoitettava poliisille, jos on viitteitä tietyistä asioista.
Ilmoittamatta jättäminen on rikos, jos perusteet ilmoitukselle ovat olleet olemassa.
Se toinen merkitys liittyi kaikkeen siihen, mitä äitiys tuo tullessaan. Siis esimerkiksi tietty rytmi elämässä, vauvan tarpeitten ennakoiminen, budjetointi, kotityöt...