Olen entinen masentunut alkoholisti
ja nykyinen ei-masentunut raitistunut alkoholisti ja äiti. Lopetin juomisen kokonaan äitiyteen. Silti minusta tuntuu, että olen äitinä aina kakkosluokkaa. Käyn töissä, lapsi on osa-aikaisesti päiväkodissa ja asutaan ihan hyvällä alueella kivassa vuokra-asunnossa ja silti tuntuu, että mussa on leima joka ei lähde irti. Tuntuu että mitä enemmän yritän sitä huonommaksi kohtelu muuttuu.
En nyt kuvittele, että kukaan ymmärtää tästä aloituksesta mitään. Kunhan avauduin.
Kommentit (13)
Ne jotka arvostaa itseään saa arvostavaa kohtelua muilta.
Vierailija kirjoitti:
Hieno suunnanmuutos! Muistathan olla siitä ylpeä? Toivottavasti sinua kohdellaan jatkossa paremmin.
Kiitos paljon! Olen kokenut liikaa kaikkea ja varmaan tarvitsisin terapiaakin. ap
Vaikuttaako masennus vielä niin että et itse arvosta itseäsi? Kaikkea hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Tuo on hyvä tapa kaataa huonon kohtelun taakka uhrille. Ihmisiä tulisi lähtökohtaisesti kohdella hyvin. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on hyvä tapa kaataa huonon kohtelun taakka uhrille. Ihmisiä tulisi lähtökohtaisesti kohdella hyvin. ap
Ihan totta. Mutta sinä pystyt vaikuttamaan vain omaan käytökseesi.
Korjaa ajattelusi totuudenmukaiseksi, ehkä olet edelleen masentunut?
Miksi luulet että sua kohdellaan huonosti menneisyyden vuoksi?
Olen entinen masentunut narkkari ja tiedän hyvin tunteen, että itsessä on aina joku leima ja sitä on ikuisesti kakkosluokan kansalainen, vaikka elämä olisi ihan hyvää nykyään.
Sanoisin kuitenkin, että olet ihan jotain muuta kuin äitinä kakkosluokkaa. Priorisoit lapsesi juomisen etusijalle ja se on sellainen asia mihin harva päihderiippuvainen koskaan kykenee. Toivottavasti pystyt olemaan joku päivä ylpeä itsestäsi.
Toivottavasti hoidat raittiuttasi, pääset kakkosluokkaisuudestasi eroon.
Anna joku esimerkki. Kuka kohtelee sinua huonosti ja miten?
Identiteetin muutos on usein hidasta. Ei lapsetkaan muutu suoraan aikuisiksi, vasn ensin ollaan varhaisteinejä, sitten teinejä, nuoria aikuisia ja sitten vasta aikuisia.
Kyllä se sieltä hiipii!
Ole ylpeä itsestäsi. Liian moni lapsi joutuu elämään perheessä, jossa ainakin toisella on päihdeongelma.
En tuomitse sinua. Masennus ja alkoholismi on aika haastava yhdistelmä.
Ulkopuolisesta se voi näyttäytyä puhtaalta typeryydeltä, mutta itse näen sen niin, että sitä ei oikein voi tajuta ellei itse ole paininut samanlaisten ongelmien kanssa.
Hieno suunnanmuutos! Muistathan olla siitä ylpeä? Toivottavasti sinua kohdellaan jatkossa paremmin.