Mikä sun enkku-nimesi oli koulussa?
Kommentit (542)
Mike. Nimet sai itse valita opettajat taululle kirjoittamista nimistä. M41v.
Mulla oli pitkä ruotsi, olin Agneta (Vilja) Parhaalla kaverilla oli enkku ja se oli Mable (Merja). Se ei ollut tyytyväinen enkkunimeensä muistaakseni
Lisätkääpä muuten ketjuun myös suomenkielinen nimenne, että onko äännevastaavuutta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kiinalainen työkaveri, jonka nimi oli - sanotaan nyt vaikka - Allie. Ihmettelin että miten kiinalaisella on tuollainen nimi. Hän sanoi, että se oli nimi joka hänelle englannin tunnilla annettiin. Musta olisi masentavaa jos joutuisin luopumaan nimestäni ja ottamaan nimekseni vaikka Jane tai Jelena tai Pilar uuden kotimaan myötä.
Onhan näillä Aasiasta tulleilla naisilla monesti Suomi-nimi. Oikea nimi on joku Hoo Lee Ping Wong, mutta Suomi-nimi on joku Hanna tai Ninni ja siihen yleensä suomalaisen aviomiehen sukunimi perään.
Grace
Ei mitään hajua mistä tuon nimen keksin, olisinko sitten lukenut jotain äidin naistenlehtiä ja bongannut ruhtinatar Gracen. Itse muistan kyllä olleeni kiinnostunut Dianan sekä Sarah Fergusonin häistä, joten loogisempaa olisi ollut vaikka tuo Sarah.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli pitkä ruotsi, olin Agneta (Vilja) Parhaalla kaverilla oli enkku ja se oli Mable (Merja). Se ei ollut tyytyväinen enkkunimeensä muistaakseni
Lisätkääpä muuten ketjuun myös suomenkielinen nimenne, että onko äännevastaavuutta.
Oikea nimeni alkaa myös P:llä kuten Pamela. Olisin mieluummin ollut vaikka Paula.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kiinalainen työkaveri, jonka nimi oli - sanotaan nyt vaikka - Allie. Ihmettelin että miten kiinalaisella on tuollainen nimi. Hän sanoi, että se oli nimi joka hänelle englannin tunnilla annettiin. Musta olisi masentavaa jos joutuisin luopumaan nimestäni ja ottamaan nimekseni vaikka Jane tai Jelena tai Pilar uuden kotimaan myötä.
Onhan näillä Aasiasta tulleilla naisilla monesti Suomi-nimi. Oikea nimi on joku Hoo Lee Ping Wong, mutta Suomi-nimi on joku Hanna tai Ninni ja siihen yleensä suomalaisen aviomiehen sukunimi perään.
Kas kun ei ping pong 😆
Mä taasen oli Barack ja mun bestis oli Donald.
Allison, nimeni alkaa A:lla. En tykännyt nimestä mutta kun opettaja luki nopeasti A:lla alkavia nimiä ja piti sanoa minkä niistä olisin halunnut niin pysäytin luettelon väärässä kohdassa enkä uskaltanut korjata virhettä. Tämä harmitti 4 vuotta.
Carol. Olisin halunnut olla Caroline, mutta se ehti jo mennä toiselle.
Tai Karen ;)