Mikä sun enkku-nimesi oli koulussa?
Kommentit (542)
Minä olin Angela, englannin opettajan antama nimi.
Nimen lausuminen tuotti vaikeuksia koko luokalle, jokaisella oli ihan ikioma versionsa.
Tietääkö joku, miten tuo nimi oikeasti lausutaan?
Me saatiin enkkunimiksi sekä etu- että sukunimi. Ope valitsi nimekseni Mary Poppins 😁
Mä olin Bess, opettaja antoi nimen joka muistuttaa ihan vähän omaa nimeäni. Trauma jäi, koska Bess oli Neiti Etsivä -kirjoissa vähän tyhmä ja pullukka. Olisin halunnut olla Evelyn, mutta se oli open mielestä liian vaikea. Ihmeellistä, miten hyvin tällaiset muistaa!
Opettaja valitsi aina meille nimet.
Muistan olleeni ainakin Harriet, Betty ja Tina.
Saksan tunnilla olin Renate.
Vierailija kirjoitti:
Heather. Oli aika hankala lausuttava sen ikäiselle tytölle! En siis tykännyt, ei saatu valita itse.
Heather täälläkin. Lausuttiin jotenkin hevöö tai hetöö. Vähän hankala kyllä, mutta muistaakseni se oli silti mielestäni ihan ok nimi.
Tyttärelläni on englanninkielinen nimi (isä Irlannista) ja myös hän sai opelta kolmosella enkku-nimen :)
Tracy
Shirley. Olin suuri Shirley Temple- fani
Hauskaa, jos näitä annetaan edelleen. Mun kaksikielisellä lapsella on enkkunimi ihan omasta takaa. Lausutaan vain englanniksi vähän eri tavalla. Saakohan silti koulussa uuden enkkunimen.
Minä olin Emma. Olin kova Spice Girls-fani. :D
Vierailija kirjoitti:
Mä olin Bess, opettaja antoi nimen joka muistuttaa ihan vähän omaa nimeäni. Trauma jäi, koska Bess oli Neiti Etsivä -kirjoissa vähän tyhmä ja pullukka. Olisin halunnut olla Evelyn, mutta se oli open mielestä liian vaikea. Ihmeellistä, miten hyvin tällaiset muistaa!
Bess on minusta aivan suloinen nimi <3
Vierailija kirjoitti:
Angela
Sama! Jo vuonna 1967.
Mä olin Becky. Saatiin itse valita nimet, en tiedä miksi pidin Becky-nimeä hienona.
Ranskantunnilla olin Denise. Ranskassakin olisi niin paljon kauniita prinsessanimiä että en ymmärrä miksi valitsin tylsän Denisen.
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa, jos näitä annetaan edelleen. Mun kaksikielisellä lapsella on enkkunimi ihan omasta takaa. Lausutaan vain englanniksi vähän eri tavalla. Saakohan silti koulussa uuden enkkunimen.
Minä olin Emma. Olin kova Spice Girls-fani. :D
Kyllä, jotkut opettajat antavat englanninkielisen nimen myös niille lapsille, joilla jo on englanninkielinen nimi. (katso ylempää)
Desiree. Oikea nimeni oli Väinö.
Meillä valittiin listasta, useimmat valitsivat lähellä omaa nimeä olevan nimen ja jos ei ollut, niin sitten sisaruksen nimeä lähellä oleva tms. Minä olin Elaine. Yläasteella ei enää ollut enkkunimiä.
Hannah, open valikoima eikä lähelläkään omaa nimeäni.