Mikä sun enkku-nimesi oli koulussa?
Kommentit (542)
Cindy. Mikä helvetin pointti niillä nimillä muuten on? Ei meillä ruotsintunneillakaan mitään Håkaneita ja Gunilloja ollut.
Ala-asteella olin Elisabeth jonka enkun ope lausui ilaisabeth 😃
Tricia. Olin lukenut Sweet Valley High -sarjaa ja poimin nimen sieltä. Harmi vain, ettei pienen tytön mielessä käynyt että se lausutaan "Trisha" eikä kuten kirjoitetaan, Tricia. Inhosin sitä nimeä myöhemmin.
Olin Alice. Olisin halunnut olla Ann, mutta se nimi meni luokkakaverille.
Olin Carol. En tiedä miksi.. oma suominimi ei ole sinne päinkään.
Ensin Julie, sitten Margaret. Ekan valitsi opettaja (en tiedä miksi - oikea nimeni ei ole likikään tuo!) ja toisesta tykkäsin silloin itse.
Mikä ihmeen enkkunimi? Minulla on ollut syntymästä lähtien ihan Suomenkielinen nimi, jolla minua on kutsuttu heti kun synnyin, koska vanhempani olivat päättäneet jo raskausaikana nimet sekä tytölle että pojalle joten nimi otettiin käyttöön heti kuin synnyin.
Kyllä se penskana oli siistiä, kun sai kirjoittaa vihkon kanteen Hazel eikä sitä mummonimeä, josta kiusattiin, ja kiusaaja itse sai jonkun hölmön nimen. Ope siis mielivaltaisesti määräsi nimet ja nimeä ei voinut vaihtaa. Nauratti :D
Kitty. En tykännyt yhtään, se oli opettajan valitsema kun useampi tyttö olisi halunnut olla Madeleine. Toista nimeä ei saanut ehdottaa, vaan opettaja sitten määräsi. Kitty, se oli 4. vuoden ärsytys, tuntui haukkumiselta.
Diana. Sain valita joko Doris, Pamela tai Diana.
Olin May Belle tai Maybelle. En muista kirjoitusmuotoa. Mun äidin jenkkikaverin tytär oli tuon niminen, se kuulosti minusta niin kauniilta niin halusin sitten olla se.
Lydia :D ei mitään tietoa miksi...
Diana. Valitsin itse. Meillä ei ollut oman nimen kaltaisia, vaan ope kirjoitti taululle muutaman ehdotuksen, joista sai valita. Dianaa ei ollut, mutta ehdotin sitä itse. Jossain kirjassa se oli ja oli mieluinen. Tosin mä olen Tanja, joten sehän tavallaan olikin mun oman nimen tyylinen.
Olin Jennifer. Annetaankohan näitä nimiä edelleen enkuntunneilla?
Lauralee, ei saanut valita itse. Onko tuo edes oikea nimi?
Vierailija kirjoitti:
Olin Jennifer. Annetaankohan näitä nimiä edelleen enkuntunneilla?
Mun poika on Adam
t. Kate
Mary :)