Riisutteko te lääkärin vastaanotolla, kun lääkäri pyytää?
Lääkärikaverini tässä taannoin valitti, että kun keuhkoja kuunnellakseen pyytää potilasta riisumaan paidat pois, niin riisutaan vain päällimmäinen ja pari paitaa jätetään päälle. Tai kun pyytää riisumaan pitkät housut, niin ne lasketaan vain puolireiteen tai vähän housunlahjetta nostetaan.
Kommentit (708)
Lopputiivistelmä kaikki vaatteet pois ja huoltoon tai vaatekaapuun erillaisia reikiä mistä voi tutkia eri ruumiinosia ja tieteski särmissä reikiä tirkistelijöille suurennuslasilla tai ilman ovet auki torveen huuto kaikki kandit nyt tutkitaan nuoren naisen ap ta kiitos jutuista kaikkiaan häveliäisyys on tietysti arvo sinänsä
Jätän vaatteeni autoon kun en luota että sisällä säilyisi.
Vierailija kirjoitti:
Riisun. Viimeksi kun olin lääkärissä niin päälläni olivat urheiluliivit jotka piti nekin riisua jotta keuhkojen kuuntelu onnistuu.
Sinulla on varmaan isot keuhkot!
Vierailija kirjoitti:
Lastenlääkäri kuuntelee aina paidan läpi, miten kummassa se pystyy tekemään niin mutta aikuiselta naiselta ei pysty.
Noh noh, kuka se tässä oikein onkaan terveydenhuollon ammattilainen? Paitaa pois vaan kun lääkärisetä käskee. Miten muuten luulet että on mahdollista nähdä tissit, ei lääkärillä sentään röntgen näköä ole.
Pyytäähän ne naislääkäritkin riisuntumaan.
Ja naislääkäreitä on nykyisin enemmän, kuin mieslääkäreitä.
Aina on oikeus varata aika naislääkärille. Paitsi ei päivystyksessä, siellä ei voi valita lääkäriä.
Vierailija kirjoitti:
Pyytäähän ne naislääkäritkin riisuntumaan.
Ja naislääkäreitä on nykyisin enemmän, kuin mieslääkäreitä.
Aina on oikeus varata aika naislääkärille. Paitsi ei päivystyksessä, siellä ei voi valita lääkäriä.
Mun hammaslääkärillä (nainen) on varmasti Hammaslääketieteen lisensiaatin tutkinnon lisäksi tutkinto hottiudesta. Olen useasti haaveillut että hän käskisi ottamaan kaikki vaatteet pois :-9
En riisu. Lääkäri voi ihan hyvin arvaille p er seessäni olevan paiseen laatua. Vaadin kuitenkin täydellistä diagnoosia ja hoitoa. Sama jos v i t t u ni vuotaa vihreää visvaa, kyllä lääkärin pitää osata arvaamalla hoitaa.
Ei kun annan lääkärin riisua minut.
Tottakai riisun sen mikä pitää. Vähimmillään tässä kuukauden sisään mulla on ollut vähimmillään pelkät liivit kun tutki paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ammatiltani laboratoriohoitaja. Otan työkseni mm. sydänfilmejä sairaalan laboratoriossa. Kerran oli nuori nainen, oli tulossa johonkin päiväkirurgiseen toimenpiteeseen, jota varten otettiin verikokeet ja sydänfilmi. Sydänfilmissä pitää riisua ylävartalo paljaaksi, liivitkin pois. Tämä ei suostunut riisumaan paitaansa, ei vaikka asiasta keskusteltiin. Sydänfilmiä ei voinut siis ottaa. Ilmoitin asiasta päiväkirurgialle jolloin hänen toimenpideaikansa peruttiin.
Käyn kerran kuussa ekg:ssa erääseen lääketutkimukseen liittyen. Filmi lähetetään ilmeisesti johonkin ulkomaille lausuttavaksi sen lisäksi että täällä tutkiva lääkäri tarkastaa sen. Joka kerta ollut hyvälaatuinen ja täysin normaali ekg. Kertaakaan en ole riisunut kaarituellisia liivejäni ja hoitaja alkuun erikseen sanoi ettei tarvitse niitä riisua.
Toki silti riisuisin jos pyydettäisiin, mutta pointtina että ekg:n saa liivien kanssakin kyllä.Opiskelen laboratorionhoitajaksi ja ainakin meille on opettettu että rintaliivit ja varsinkin niiden kaarituet voivat haitata ekg:n ottamista. Ne lätkät on saatava oikeille kohdille jolloin liivit voivat olla edessä ja kaaritukien metalli muuttaa käyrää.
Mietin juuri tuota, että miten ekg:ssä voisi käyttää rintaliivejä. Olen itse mies ja köynyt ekg:ssä ja silloin jo pelkästään rinnan alueelle kiinnitettiin ties kuinka monta läpyskää.
Miehenä en riisuudu mieslääkärille kokonaan, voi olla paikallinen Kalle Laitela.
En tietenkään, sanon että minähän en tissejäni sulle näytä.
Jos et ota paitaa pois kun lääkärin pitäisi kuunnella keuhkojasi ja sydäntäsi pystyäkseen tekemään diagnoosin, niin et sitten varmaan avaa suutasikaan hammaslääkärissä. En tiedä onko nää kommentit kirjoitettu ns kieli poskessa mutta ihmettelen miksi sitten mennä lääkäriin jos ei anna tutkia itseään. Suosittelen soittamaan ennustajalle sen sijaan.
Riisun jo odotushuoneessa niin että olen valmiina enkä viivytä tohtori-setää.
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään riisu. Sanon, että riisuudu itte vaan.
Just noin...ja lisäksi : kirjota sitä saikkua vaan perkl....
Asun maassa jossa ei todellakaan riisuta jos kuunnellaan keuhkot tai sydän. Raotetaan vähän paitaa ja sinne pujotetaan stetoskooppi. Huvittaa lukea näitä kun jo yli 40 v. ulkomailla kahdessa maassa asuneena en ole vielä riisuuntunut. Paitsi eka kerran nuorena tyttönä kun luulin että käytäntö oli kuin Suomessa ja tempasin paidan pois. Ei ollut liivejä. Nuori mieslääkäri melkein pyörtyi, punastui ja kuunteli keuhkot niin että katsoi seinään. Sen jälkeen en ole tehnyt samaa virhettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttavaporukan illanvietossa (kaikki hoitoalalla) oli kaks miestä mukana, gynekologeja kumpainenkin. Ja niiden keskustelun taso, siis huh! Voin kertoa teille, rakkaat mammat, että voi kyllä ne miesgynet arvostelee meidän naisten alapäitä.. :)) Kun heidän juttujaan kuuntelin, päätin, etten ikinä aio mennä miesgynekologille. Jotenkin sitä on ajatellut, että kyllä heillä on siihen työhön ammatillinen ote, mutta se taisi olla toiveajattelua..
Tämä on just näin.
T. Gynekologin sisko
No kyllähän asiakkaitakin saatetaan kommentoida jälkeen päin, miksei potilaitakin... Mulle on ihan sama mitä mun pimsloorasta mietitään, kunhan hoitaa asiallisesti työnsä. Voi hyvänen aika miten vainoharhaista! Jos päivät pitkät tutkii ihmisiä, niin ei ne vartalot nyt varmaan niin jaksa ihmetyttää.... Ja jos vaikka jollain olis ällistyttävän kauniit rinnat, niin kyllä ammattilainen tilanteessa varmaan pystyy silti keskittyä työhönsä. Aikamoiset rinnat saa olla että niitä jaksais koko loppupäivää miettiä 😅
Minulla neurologi tutki huimausta ja pääkoppaa ja kehotti ottamaan paidan pois. Vähän ihmettelin näin vanhempana naisena kun ei se paita esimerkiksi niskalinjaa peittänyt.