Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riisutteko te lääkärin vastaanotolla, kun lääkäri pyytää?

Vierailija
02.11.2016 |

Lääkärikaverini tässä taannoin valitti, että kun keuhkoja kuunnellakseen pyytää potilasta riisumaan paidat pois, niin riisutaan vain päällimmäinen ja pari paitaa jätetään päälle. Tai kun pyytää riisumaan pitkät housut, niin ne lasketaan vain puolireiteen tai vähän housunlahjetta nostetaan.

Kommentit (728)

Vierailija
721/728 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kerran omalääkäri, joka jo ovelta tulosyytä tietämättä huusi: paita pois. Käytin kuitenkin omaa harkintaani mm, silloin, kun olin näyttämässä nyrjähtänyttä nilkkaani. Jos olisi keuhkoja pitänyt kuunnella, olisin paidan riisunut. 

Onpa ollut sellainenkin mieslääkäri, joka kuunteli keuhkoja, käski riisua liivitkin. Sitten alkoikin äkkiä katsella rintojani ja vertailla ovatko samankokoisia. Oikein hölskäytti kumpaakin kädellään. Olin nuori ja sievä ja kiinteärintainen neiti ja en uskaltanut sanoa mitään, vaikka tietenkin ihmettelin lääkärin käytöstä. Niin, että kyllä ne jotkut joskus pyytää riisuuntumaan ilman syytäkin.

Olihan sillä syy. Halusi hölskytellä.

Vierailija
722/728 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana palsta, olen saanut monet hyvät naurut. Vasta ymmärsin miksi nykyään ei reumalääkäri enää pyydä riisuuntumaan, olen liian vanha. Apua, ja kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/728 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä riisunut yhtään lääkäriä. 

Vierailija
724/728 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai riisun jos lääkäri käskee.

Vierailija
725/728 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riisun. Viimeksi kun olin lääkärissä niin päälläni olivat urheiluliivit jotka piti nekin riisua jotta keuhkojen kuuntelu onnistuu.

Liivit on tarpeeton  riisua.  Mieslääkäri ? 😁  

Vierailija
726/728 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisun tietenkin, jos lääkäri pyytää. Usein pyytääkin, mutta ei sitten tee mitään tutkimuksia mihin sitä tarvitaan. Keski-ikäinen mieslääkäri kyseessä. Jos kysyn miksi vaatteet piti riisua hän vain naurahtaa.

- nuori nainen

Vierailija
727/728 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ottaa jo aulassa pois vaatteet jos menee lääkäriin.

Vierailija
728/728 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miekin teen, kaikki pois vaan. Yleensä oon vielä varannut kaksois ajan, jotta tohtorimies tutkii perusteellisesti.