Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riisutteko te lääkärin vastaanotolla, kun lääkäri pyytää?

Vierailija
02.11.2016 |

Lääkärikaverini tässä taannoin valitti, että kun keuhkoja kuunnellakseen pyytää potilasta riisumaan paidat pois, niin riisutaan vain päällimmäinen ja pari paitaa jätetään päälle. Tai kun pyytää riisumaan pitkät housut, niin ne lasketaan vain puolireiteen tai vähän housunlahjetta nostetaan.

Kommentit (708)

Vierailija
521/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ikäni pankissa töissä ja jokaisessa on aina ihmetelty, paheksuttu tai kikatettu sitä miten lääkäri pyytää hihihi aina ottamaan paidan pois.

Oli oikeasti sellaisia kalkkunoita että kuka tahansa lääkäri pyytäisi pukemaan enemmän päälle ellei tutkimuksesta muuta johdu.

Vierailija
522/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena miehenä tuttu lääkäri pyysi aina menemään tutkimussängylle kyljelleen.

Hän halusi tutkia onko eturauhaseni kunnnossa

käyttikö myös erikoistutkapatukkaa??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kaikki mitä lääkäri käskee. Kävelen vaikka käsilläni. Onhan lääkäri Jumalasta seuraava.

Vierailija
524/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aihetta etäisesti hipoen; musta on niin koomista kun gyne ohjaa verhon taakse riisuutumaan :D

Kyllä mä riisun tietenkin jos se on tarpeen.

Koomista , mitä koomista siinä on?

Vierailija
525/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että voi olla tyhmiä kysymyksiä! Juu- mene vaiks gynekologille ja pidän pöksyt tiukasti jalassa , tutki siinä sitten ,tai rinnoissa on kyhmy,,, ei en ota puseroa jarintsikoita pois, tai miehellä eturauhasvaivaa, tutkippa siinä, pökjyt tiukasti päällä.

Tai sydänvaivoja ehei en taatusti ota pajaaksi, kardiologi senkun arvaileepi vaan.

Että olette tolloja😂😂😂

Vierailija
526/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liivit päällä kirjoitti:

quote=Vierailija]Asun maassa jossa ei todellakaan riisuta jos kuunnellaan keuhkot tai sydän. Raotetaan vähän paitaa ja sinne pujotetaan stetoskooppi. Huvittaa lukea näitä kun jo yli 40 v. ulkomailla kahdessa maassa asuneena en ole vielä riisuuntunut. Paitsi eka kerran nuorena tyttönä kun luulin että käytäntö oli kuin Suomessa ja tempasin paidan pois. Ei ollut liivejä. Nuori mieslääkäri melkein pyörtyi, punastui ja kuunteli keuhkot niin että katsoi seinään. Sen jälkeen en ole tehnyt samaa virhettä.

Totta, olen itsekin asunut monessa eri maassa ja Suomi on ainoa, jossa lääkäri pyytää riisumaan myös rintsikat.

On siinä nuorella lääkärillä monta pyötymisiä edessään, jos vaikka joskus alkaa laittaa lapsia alulle, siis naimaan.Voi reppanaa.

Vierailija
527/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en ainakaan alushousuja riisu. Kerran menin gynekologille. Siellä hävytön mieslääkäri käski riisumaan housut. En riisunut ja hän heitti hanskat nurkkaan eikä tutkinut. Laskuakaan ei sitten onneksi lähettänyt. Että semmosta sattuu.

Vierailija
528/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä riisuudun jo odotushuoneessa. Paljon olen saanut kiitosta , jos kaikki naiset toimisi kuten minä , lääkärissäkäynti nopeutuisi. (ja miehetkin hoidattaisi vaivojaan)

Vierailija
529/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli hauska ketju :D joo kyllä minä riisun ja teen kaikki mitä käsketään. Mulla on silti vähän sellaisia henkilökohtaisia ongelmia, että en pidä yllättävästä koskettamisesta. Silloin saatan säpsähtää, mutta en minä kyllä siihen kuole kuitenkaan. Ammatti se on siinä missä muutkin. Ja siis itsekkin olen terveydenhuoltoalalta ja katetroinut esim. ja ei siinä jää miettimään, että wau kas pippeli vaan tavoittena on helpottaa potilaan oloa ja saada virtsarakko tyhjäksi.

Vierailija
530/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut vielä vastaan tilannetta, jossa pitäisi lääkäri riisua.. ehkä sitten jos vaikk suonenpolton yhteydessä onnistuu tuikkaa vaatteensa palamaan ja pakko auttaa riisuuntumisessa.

Vierailija
531/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotainrajaa kirjoitti:

No minä en ainakaan alushousuja riisu. Kerran menin gynekologille. Siellä hävytön mieslääkäri käski riisumaan housut. En riisunut ja hän heitti hanskat nurkkaan eikä tutkinut. Laskuakaan ei sitten onneksi lähettänyt. Että semmosta sattuu.

Hyvä ettet mennyt lankaan. Sitä on kaikenlaista ehdottelijaa liikkeellä.

Vierailija
532/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja kävin pari kertaa yths:llä ja ekalla kerralla pyydettiin riisumaan päälihousut (mieslääkärit), kun tutki jalan liikeratoja ja määrättiin jalan erikoislääkärille. Toisella kerralla oli vanhempi erikoisnaislääkäri ja olin riisumassa housuja, jolloin totesi, ettei tarvitse, näkee päältäkin. No, siinä se taitteli koipea ja määräsi fysioterapeutille, jossa taas piti riisua päälihousut.

En ymmärrä, miten tuo erikoislääköri näki löysien collegehousejen läpi, miltä jalka näyttää Mieslääkäri tutkimkarttaa ja koitteli niveli. Tuo mummo käänsinpari kertaa ja laittoi fysioterapeutille. Fysioterapeutti taas tutki uudelleen peilin kanssa askellusta ja jalkojen liikerataa. Olisi varman tosi hyvin onnistunut colleget jalassa 😄

Vierailija
533/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkeissä asuessa oli tietenkin pakko käydä vuositarkastuksissa ym. Gynen vastaanotolla piti riisua vaatteet, mutta sai sellaisen pehmeäpaperisen kaavun päälle. Siellä ei tarvitse sen koommin kroppaansa esitellä. Ihan asiallista, ja jotenkin potilasta kunnioitavaa.

Vierailija
534/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana piti usein riisuutua vaikka meni vain reseptiä uusimaan, nykyään sama onnistuu pelkästään puhelimella, kummallista.

Vierailija
535/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästähän on se ikivanha VITSI :

Kun lääkärin vastaanotolle saapuu vanha nainen, mieslääkäri sanoo : "kieli ulos".

Kun taas vastaanotolle saapuu nuori nainen, mieslääkäri sanoo jo ennenkuin potilas on sanonut sanaakaan : "RIISUUTUKAA " 😂

Vierailija
536/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai, vaikka ei oltas ees vastaanottohuoneessa.

t.hopeakettu.

(käyn vain ja ainoastaan naislekureiden luona ,ja yks käy mun luona).

Vierailija
537/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenkeissä asuessa oli tietenkin pakko käydä vuositarkastuksissa ym. Gynen vastaanotolla piti riisua vaatteet, mutta sai sellaisen pehmeäpaperisen kaavun päälle. Siellä ei tarvitse sen koommin kroppaansa esitellä. Ihan asiallista, ja jotenkin potilasta kunnioitavaa.

Etteks te tiijä ,miks teidät nukutetaan leikkauksessa, no ei tietenkään siksi , ettei tee kipeää, vaan siksi , että kirurgi joutuu paljastamaan kohdat mistä leikkaa ja vielä katselee sisukalujakin.

Teistä näyttää olevan suurin osa niin vauhkoja oman ruumiinne suhteen, ettei siitä leikkauksesta kestakaikiaan tulisi kitään ilman nukutusta🤓

Vierailija
538/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotainrajaa kirjoitti:

Tuohan oli kuin se kaupan kassa joka huuteli sille miehelle törkeitä ehdotuksia..🤔

Vierailija
539/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etteks te tiijä ,miks teidät nukutetaan leikkauksessa, no ei tietenkään siksi , ettei tee kipeää, vaan siksi , että kirurgi joutuu paljastamaan kohdat mistä leikkaa ja vielä katselee sisukalujakin.

Teistä näyttää olevan suurin osa niin vauhkoja oman ruumiinne suhteen, ettei siitä leikkauksesta kestakaikiaan tulisi kitään ilman nukutusta🤓

joo ei tuliskaan, mut täytyy aina tainnuttaa koska mulla on iso henkilökohtainen reviiri

Vierailija
540/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kun mieslääkäri sanoi, että kuuntele keuhkoja niin automaattisesti olin nostamassa paitaa, niin tämä kiirehtii äkkiä sanomaan, että ei tarvitse riisua ja kuunteli laittamalla stetoskoopin paidan alle vai kuunteliko päältä, en enää muista mutta anyway. Mikähän hänenkin ongelmansa on, eikö kestä nähdä tavallista naista tissiliivisillään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi