Riisutteko te lääkärin vastaanotolla, kun lääkäri pyytää?
Lääkärikaverini tässä taannoin valitti, että kun keuhkoja kuunnellakseen pyytää potilasta riisumaan paidat pois, niin riisutaan vain päällimmäinen ja pari paitaa jätetään päälle. Tai kun pyytää riisumaan pitkät housut, niin ne lasketaan vain puolireiteen tai vähän housunlahjetta nostetaan.
Kommentit (708)
Kyllä riisun. Mä olen niin ällö pullataikina, ettei kukaan pyydä riisumaan ilman oikeaa syytä.
Tottakai. Tuo on koodisana. Jos nilkassa kipua, ja saan gynegologille ajan, niin vaatteet on lentäneet jo ovesta tullessa... Vastaanotossa yleensä luulevat että kivut olleet kovatkin, sen verran ääntä lähtee kun tuttu tohtori huolella "tähystää" nilkkoihin, yläkautta :)
Vierailija kirjoitti:
Näin kun vauva-palstalla ollaan, niin pitää kysyä: onko synnytyssalissa tai gynellä pakko ottaa housut pois?
Kyllä osa naisista on menossa gynen tutkimusta varten tutkimuspöydälle alushousut jalassa.
Itse lääkärinä olen kehoittanut potilaita tulemaan vastaanotolle pelkkä kylpytakki päällä. Itsellä päällä ns teurastajan essu, muuten nakuna.
Tottakai riisun. En usko, että lääkäri saa mitään kiksejä ketunnokistani tai kolmen synnytyksen jälkeen tuulessa lepattavista häppäreistäni .D
Eri asia jos olisin joku silokonitissinen supermalli, silloin voisi miespuolinen tohtori vähän nieleskellä..
Jos pyytää riisumaan niin riisun koska sille on syykin. Sit taas esim. fysioterapeutilla kun polvia tutkii niin pitkät housut on edessä mutta en halua pikkareissa jumppailla niin laitan aina shortsit alle.
Miehet kyllä riisuvat kun pyytää mutta etenkin naisten kohdalla saa usein pyytää riisumaan kaikki vaatekappaleet erikseen. Esim. Sydänfilmiä ottaessa pitää riisua ylävartalo paljaaksi. Vain joka 5 ottaa rintaliivit pois ilman lisäkehoitusta.
Nuoret kauniit naiset riisutan lähes poikkeuksetta. Mummojen kohdalla tarvittavat toimenpiteet onnistuu vaatteet päälläkin.
Varmaan vastattu jo, mutta riippuu ihan siitä, missä lääkärissä olen.
Jos hammaslääkäri pyytäisi riisumaan kaikki vaatteet, kieltäytyisin suoraan. Jos polvilääkäri pyytäisi ottamaan paidan pois, mutta jättämään housut jalkaan, vähintäänkin ihmettelisin. Mammografiassa sama toisin päin. Gynekologi jos lähestyisi sen puulastan kanssa suuta ja pyytäisi näyttämään kielen ja sanoisi sano aa - tässä kohtaa marssisin vastaanotolta suoraan ulos ja tekisin reklamaation heti.
Vierailija kirjoitti:
sh kirjoitti:
Olin espanjassa järkyttävän komean lääkärin vastaanotolla. Petyin , kun ei pyytänyt lainkaan riisumaan.
Ei tarvitse mennä Espanjaan asti kohdatakseen komean lääkärin,löytyy Suomikin.Lääkäri tekee vain työtä,siinä missä muutkin ammatit. Kun lääkäri pyytää riisumaan,kunelakseen keuhkoja,ei ajatele vartaloasi.Sen enempää ei kassat,pankki virkailijat,käsitellessä rahaa,raha olisi omaa!On vain työ väline,kuten jako-avain duunarille.Potilaana olet vain työ-väline,et muuta.
Potilas ei kyllä ole työväline vaan työn kohde.
Ja kyllä sitä lääkäri on ihminen myös.
Jokainen lääkärin ja potilaan kohtaaminen on myös kahden ohmisen kohtaaminen.
On naiivia luulla muuta.
En koska Valviraan ei voi luottaa. Antaa seksirikollisten toimia lääkärinä
Lääkärissä naisasiakkaat ovat selvä enemmistö. Suomimies menee lääkäriin tajuttomana. Minä haluaisin naislääkärin, jos joutuisin lekuriin, se, toteutuuko visio, selviäisi tajuihin palattua.
Montako lasta miehellä voi olla ettei koskaan tapaa niitä eri kaupungeissa naisilla jotka on yksinhuoltajia eikä miehet välitä jotkut ei maksa elatusmaksuja. ??? Älä himoitse. Mooses. Älä himoitse mitään mikä on toisen omaa. Tietysti riisutaan se🐏🐏alue mitä tutkitaan tietysti lääkärit kyllästyy tuhansia asiakkaita .
Vierailija kirjoitti:
Miksi keuhkoja kuunnellessa olisi riisuttava housut. En ole riisunut niitä sen vuoksi vielä koskaan.
Miksi aivosi ovat täynnä kalkkia? Tupakointi? Sukurutsaa? Kovia iskuja ollut?
Kuinka voi suorittaa peräsuolen tutkimuksen sormin ellei housuja oteta pois?
Ei tarvitse mennä Espanjaan asti kohdatakseen komean lääkärin,löytyy Suomikin.Lääkäri tekee vain työtä,siinä missä muutkin ammatit. Kun lääkäri pyytää riisumaan,kunelakseen keuhkoja,ei ajatele vartaloasi.Sen enempää ei kassat,pankki virkailijat,käsitellessä rahaa,raha olisi omaa!On vain työ väline,kuten jako-avain duunarille.Potilaana olet vain työ-väline,et muuta.