Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riisutteko te lääkärin vastaanotolla, kun lääkäri pyytää?

Vierailija
02.11.2016 |

Lääkärikaverini tässä taannoin valitti, että kun keuhkoja kuunnellakseen pyytää potilasta riisumaan paidat pois, niin riisutaan vain päällimmäinen ja pari paitaa jätetään päälle. Tai kun pyytää riisumaan pitkät housut, niin ne lasketaan vain puolireiteen tai vähän housunlahjetta nostetaan.

Kommentit (708)

Vierailija
501/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyydän aina että se laittaa jotain taustamusiikkii soimaan, että on kivempi stripata lääkärille.... tai sitten laitan youtuubista soimaan kännykällä:

502/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi keuhkoja kuunnellessa olisi riisuttava housut. En ole riisunut niitä sen vuoksi vielä koskaan.

Ei aloittaja niin sanonut. Luepa uudelleen ja koeta hahmottaa sanottu asia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori hammashoitaja pyysi jättämään ylimääräiset vaatteet naulaan otin housut pois. Tuntui olevan mielissään.

Vierailija
504/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

quote=Vierailija]Asun maassa jossa ei todellakaan riisuta jos kuunnellaan keuhkot tai sydän. Raotetaan vähän paitaa ja sinne pujotetaan stetoskooppi. Huvittaa lukea näitä kun jo yli 40 v. ulkomailla kahdessa maassa asuneena en ole vielä riisuuntunut. Paitsi eka kerran nuorena tyttönä kun luulin että käytäntö oli kuin Suomessa ja tempasin paidan pois. Ei ollut liivejä. Nuori mieslääkäri melkein pyörtyi, punastui ja kuunteli keuhkot niin että katsoi seinään. Sen jälkeen en ole tehnyt samaa virhettä.[/quote]

Totta, olen itsekin asunut monessa eri maassa ja Suomi on ainoa, jossa lääkäri pyytää riisumaan myös rintsikat.

Vierailija
505/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi keuhkoja kuunnellessa olisi riisuttava housut. En ole riisunut niitä sen vuoksi vielä koskaan.

Luepa tarkemmin, aloituksessa luki TAI. Se ei liittynyt keuhkojen kuunteluun.

Vierailija
506/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kerran lääkärissä ja minulta piti ottaa sydänfilmi. Se mieshoitaja oli vähän pervo mielestäni ja pyysi ottamaan myös rintaliivit pois. En suostunut, koska se sydän ei ole tisseissä.

Ja sitten sä heräsit....

Vierailija
507/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisun mutta usein sanotaan epäselvästi mitä kaikkea pitäisi riisua... ja sen takia riisun vähemmän kun olisi noloa ottaa liikaa pois ja sitten lääkäri joutuu sanomaan että ei kun laita takaisin. Kerran niin kävi ja oli noloa

Vierailija
508/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En riisu, juoksen karkuun.

Vierailija
509/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on täysin välttämätöntä riisuutua ajatellen tutkimuksen luonnetta, niin otan jo kotoa lähtiessä rauhoittavan ahdistukseen. En halua näyttäytyä kenellekään ilman vaatteita kehodysforian takia. Käyn jopa itse suihkussa ilman valoja.

Vierailija
510/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hahhahhaa kirjoitti:

Minä menin näön tarkastukseen ajokorttia varten (ikäkausitarkastus). Minä nainen, lääkäri mies, pyysi että otapa paita pois 😀! Oikeesti.

Ulkonäön tarkastus

Vierailija
511/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että lääkäri turhaan pyytäisi jotain tekemään, joten tietenkin riisun. Terkkarilla en koulussa tähän suostunut, koska en kokenut sen olevan tarpeellista. Ole niin rankkaa olla hetki vähemmillä vaatteilla.

Kyllä lääkäreidenkin joukossa on pervoja jotka käyttävät tilannetta hyväkseen kun esim näkevät hyvän näköiset rinnat, sillon on vaan ihan pakko potilaan riisua rintsikat niin että setä tohtori varmaan saa kuunneltua keuhkot tarkkaan.

Lääkäreissä se vasta onkin kummallista  porukkaa.

Nuorena piti aina riisua lääkärissä ja puolialastomana näyttää yltääkö kädet lattiaan tmv.

Nyt viisikymppisenä eivät enää pyydä riisumaan. Sydän ja keuhkot kuuluvat ongelmitta paksunkin paidan läpi.

Edelleen olen joka kerta yhtä helpottunut siitä että ei tarvitse riisua.

Vierailija
512/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei sitä paitaa välttämättä tarvitse riisua. Voihan sitä nostaa helmaakin sen verran ylemmäs, että kuuntelu onnistuu.

Tietysti riisutaan jos on mennyt sellaisen vaivan takia, että itsekin ymmärtää että vaivan tutkiminen edellyttää vaatekappaleiden riisumista.

Että silleen.

Vierailija
513/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko riisutua, koska sh-diagnoosi. Tässä taas nähdään ihmisoikeudet. Ja todellakin välttelen lääkäreitä kaikin mahdollisin tavoin.

Vierailija
514/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä sydänfilmiä varten pitää rintaliivit ottaa pois.

Vierailija
515/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan olin töissä Mallorcalla.

Kerran menin lääkärin kovan kurkkukivun takia. Nuori, hurjan komea mieslääkäri kuunteli mm. keuhkojani; vähän vain nosti puseroni helmaa. Seuraavana päivänä olin rantakadulla kävelemässä, menossa jonnekin...omille asioilleni, kun viereeni pysähtyi tyylikäs avoauto.

Autoa ajoi samainen lääkäri; hän pyysi minua kahville tai myöhemmin mahd illalliselle...miten vain; hän kysyi tietysti myöskin vointiani.....

Vierailija
516/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite kävin kahdessa varhaisultrassa jossa ultrattiin alakautta. Np-ultraan kun menin, niin riisuuduin jotenkin automaattisesti ja lääkäri siinä hetken katsoi ja sanoi, että niin tää ultra tehdään siis vatsan päältä. Että juu, riisuudun vähän turhankin herkästi :D

Vierailija
517/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret naiset kyykistyessään näyttävät ruskean silmän

Vierailija
518/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hävetti kun mulla oli laaja ihottuma joka johtui savipuolesta.

Kaulalla ja rinnoissa ja pepussa oli sitä ja näytin kaulaa ja lääkäri sano heti et savipuoli on selvästi.

Sanoin et mul on pepussa kanssa sitä ja siellä se eniten ahistavaa. Olin riisumassa housuja ja lääkäri katto mua, sit mun miestä ja sit totesi et juu no se on sitä samaa, älä ala riisumaan nyt enempää. :D .

Oli oikeessa, meni viikko niin oli kaikki poistunut kun sain lääkkeet.

Vierailija
519/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta, eihän sitä nyt lääkärin pyynnöstä kehtaa kieltäytyäkään...

Vierailija
520/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena miehenä tuttu lääkäri pyysi aina menemään tutkimussängylle kyljelleen.

Hän halusi tutkia onko eturauhaseni kunnnossa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi