Kiinnostaisi tietää millaisista vaatteista miehellä te tyylinaiset tykkäätte joista klassinen "Dressmann-tyyli" on vain papoille?
Laittakaa ihan esimerkkejä kuvin, kiitos. Millaisia vaatteita, kenkiä ja kokonaisuuksia miehellänne on tai mistä pidätte.
Kiinnostaa hirmuisesti millainen on maku jos klassinen chinot, ocbd, neule, kenttätakki, nahkakengät on pappamaista tai loaferit kesäpukeutumiseen on mummokengät.
Oi te tyylikkyyden messiaat, valaiskaa "pappatyylistä" pitävää. Ja kyse nyt aikuisista miehistä, ei 18-23v jonneista jotku juuri mopoautoilivat.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa jo kutsumasta sitä Dressmann-tyyliksi. Dressmann on mistä köyhä teini ostaa rippipuvun. Kukaan joka oikeasti joutuu käyttämään pukua päivittäin ei asioi Dressmannilla. Laatu ei ole riittävän hyvää. Klassisesti pukeutuminen on asia erikseen.
Ei tässä juhlapukeutumisesta sentään ole kyse.
No ei kukaan klassisesti pukeutuva osta MITÄÄN Dressmannilta jos ei ole rutiköyhä. Sehän on pelkkää jäljitelmää ja keinokuitua koko kauppa.
Itse asiassa suurin osa on täyttä puuvillaa, merinovillaa jne. Ihan toista kuin naisten ketjuliikkeissä. Ja pukujakin löytyy 100 % -villaisina. Toki ne edullisimmat puvut on tekokuitua (50% tai 100%), mutta tarviiko sitä miehen rippipukuun niin panostaakaan kun tosiaan ei tuossa iässä ehdi toista kertaa päälle kun on jo jäänyt pieneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenttätakki??? Voisitko jo kuvailla mikä se on niin kuin edellisessä ketjussasi jo tiedusteltiin.
Tää oli hyvä. Tosiaan miksi pitää olla armeijan ylijäämää jos ei ole ylikasvanut partiolainen? Kerro se meille.
Se nyt vaan istuu hienosti miehelle moneen käyttöön.
Osaat varmaan selittää miksi NAISETKIN käyttävät niitä sekä bombereita ja bikertakkeja vaikka hyvä kun koskaan ovat hävittäjää tai motskaria nähneet?
No en kyllä osaa. Olen itse klassisesti pukeutuva nainen ja assosioin kuvaamasi takit lähinnä uusnatseihin. ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa jo kutsumasta sitä Dressmann-tyyliksi. Dressmann on mistä köyhä teini ostaa rippipuvun. Kukaan joka oikeasti joutuu käyttämään pukua päivittäin ei asioi Dressmannilla. Laatu ei ole riittävän hyvää. Klassisesti pukeutuminen on asia erikseen.
No ei kukaan klassisesti pukeutuva osta MITÄÄN Dressmannilta jos ei ole rutiköyhä. Sehän on pelkkää jäljitelmää ja keinokuitua koko kauppa.
Itse asiassa suurin osa on täyttä puuvillaa, merinovillaa jne. Ihan toista kuin naisten ketjuliikkeissä. Ja pukujakin löytyy 100 % -villaisina. Toki ne edullisimmat puvut on tekokuitua (50% tai 100%), mutta *tarviiko sitä miehen rippipukuun niin panostaakaan kun tosiaan ei tuossa iässä ehdi toista kertaa päälle kun on jo jäänyt pieneksi*.
Mikä oli todistettava.
Vierailija kirjoitti:
Mutta siis pappa-tyyliä tuossa on chinot ja loaferit, sekä tuo kauluspaitakravattineule yhdistelmä. Tyylikkäät alle 5-kymppiset pukeutuvat tyylikkäisiin farkkuihin, narulliset nahkakengät, puvun takki, siisti t-paita (tai kauluspaita ja kravatti tilanteesta riippuen) yhdistelmiin. Löysä ohut neule ok t-paidan päällä. Takkina parka tai mustanahkatakki tai sporttisempi perustakki. Myös villakangastakki ok esim puvun kanssa.
Eli tässä pappatyyli?
https://cdn.lookastic.com/looks/long-sleeve-shirt-chinos-tassel-loafers…
Kukaan tyylistä jotain tajuava ei yhdistä PUVUNtakkia farkkujen ja t-paita kanssa. Yksi repäisty juhlapuvusta, yksi kaivoksilta ja kolmas on aluspaita.
Sitä paitsi parka ja kenttätakki ovat hyvin samankaltaiset periaatteeltaan. Sporttisempi perustakki? Eli joku pusakka kuten jossain jääkiekkokatsomossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta siis pappa-tyyliä tuossa on chinot ja loaferit, sekä tuo kauluspaitakravattineule yhdistelmä. Tyylikkäät alle 5-kymppiset pukeutuvat tyylikkäisiin farkkuihin, narulliset nahkakengät, puvun takki, siisti t-paita (tai kauluspaita ja kravatti tilanteesta riippuen) yhdistelmiin. Löysä ohut neule ok t-paidan päällä. Takkina parka tai mustanahkatakki tai sporttisempi perustakki. Myös villakangastakki ok esim puvun kanssa.
Eli tässä pappatyyli?
https://cdn.lookastic.com/looks/long-sleeve-shirt-chinos-tassel-loafers…
Kukaan tyylistä jotain tajuava ei yhdistä PUVUNtakkia farkkujen ja t-paita kanssa. Yksi repäisty juhlapuvusta, yksi kaivoksilta ja kolmas on aluspaita.
Sitä paitsi parka ja kenttätakki ovat hyvin samankaltaiset periaatteeltaan. Sporttisempi perustakki? Eli joku pusakka kuten jossain jääkiekkokatsomossa?
Kappas. Seinäruusu. :D
Vierailija kirjoitti:
Miehen "klassinen" vaatetus ei yksinkertaisesti näytä hyvältä.
No just :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenttätakki??? Voisitko jo kuvailla mikä se on niin kuin edellisessä ketjussasi jo tiedusteltiin.
Tää oli hyvä. Tosiaan miksi pitää olla armeijan ylijäämää jos ei ole ylikasvanut partiolainen? Kerro se meille.
Se nyt vaan istuu hienosti miehelle moneen käyttöön.
Osaat varmaan selittää miksi NAISETKIN käyttävät niitä sekä bombereita ja bikertakkeja vaikka hyvä kun koskaan ovat hävittäjää tai motskaria nähneet?
No en kyllä osaa. Olen itse klassisesti pukeutuva nainen ja assosioin kuvaamasi takit lähinnä uusnatseihin. ;-)
Pukeudut itse klassisesti, mutta miehellä et vastaavaa hyväksy?
Assosiaatiosi on ihan todellisuutta mutta ei siihen kannata takertua. Bomber-tyyli EI OLE natsien vaan hävittäjälentäjien.
Mun mies käyttää arkena kapeita farkkuja (esim. Lee), ruskeita nauhallisia nahkakenkiä (Vagabond), yksiväristä kauluspaitaa (tummanvihreä, tummansininen, viininpunainen) ja tarvittaessa siinä päällä täyttä villaa olevaa neulepaitaa. Päällystakkina parkamallinen tummansininen takki (R-Collection). Ei tarvitse töiden puolesta tuon virallisempaa asua, ja musta tuo on komea ja hänelle sopiva tyyli. Neuleet ja kauluspaidat on milloin mistäkin, mutta esim. Homeboundilla on hänelle sopivia malleja.
Kuvia en kännykällä jaksa hakea, sori!
Mee nyt AP äkkiä tekemään taas uusi aihe tästä kun niin pahasti olet jo hävinnyt tässä ketjussa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa suurin osa on täyttä puuvillaa, merinovillaa jne. Ihan toista kuin naisten ketjuliikkeissä. Ja pukujakin löytyy 100 % -villaisina. Toki ne edullisimmat puvut on tekokuitua (50% tai 100%), mutta tarviiko sitä miehen rippipukuun niin panostaakaan kun tosiaan ei tuossa iässä ehdi toista kertaa päälle kun on jo jäänyt pieneksi.
Ketkä pösilöt tätäkin alapeukuttavat? Mistään naistenrättiliikkeestä ei yhtä paljon luonnonkuitua löydä kuin dressmannilta, samassa hintaluokassa.
En ole koskaan tavannut edes naista jolle pukeutuminen olisi tuollainen pakkomielle kuin aloittajalle. Onnistuneetkaan vaatevalinnat eivät tuossa kyllä paljon pelasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketkä pösilöt tätäkin alapeukuttavat? Mistään naistenrättiliikkeestä ei yhtä paljon luonnonkuitua löydä kuin dressmannilta, samassa hintaluokassa.
Oletetaan, että olet oikeassa. Niistä vaatteista näkyy silti kilsan päähän että ovat halpiskamaa. Leikkaus jne. Entä miten kestävät pesua? Jos olet kerran niin innostunut klassisista vaatteista, mikä on sinänsä tosi kiva, mikset osta laadukkaampaa? Yleensä se maksaa itsensä ajan kanssa takaisin etenkin miehillä jotka voivat käyttää samoja vaatteita vaikka koko ikänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletetaan, että olet oikeassa. Niistä vaatteista näkyy silti kilsan päähän että ovat halpiskamaa. Leikkaus jne. Entä miten kestävät pesua? Jos olet kerran niin innostunut klassisista vaatteista, mikä on sinänsä tosi kiva, mikset osta laadukkaampaa? Yleensä se maksaa itsensä ajan kanssa takaisin etenkin miehillä jotka voivat käyttää samoja vaatteita vaikka koko ikänsä.
Missähän olen itse kertonut kys. kaupasta mitään ostavani?
Vierailija kirjoitti:
Typeriä tuollaiset yleistykset. Siellä on ihan hyvääkin tavaraa järjelliseen hintaan, vaikka en minäkään sieltä pukua ostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän olen itse kertonut kys. kaupasta mitään ostavani?
No jos et niin heidän valikoima on sulle hämmentävän tuttu. Miksi olet perehtynyt noin hyvin kauppaan josta et osta mitään?
Minä en ole tyylinainen, nelikymppinen farkkuihin pukeutuja vain. Muhin iskee keski-ikäiset, itsestään huolta pitäneet rokkarit. Tyyli voisi olla tähän suuntaan:
https://www.google.fi/search?q=man+dressed+in+black+rock+style&espv=2&b…
Pikeepaita on viimeinen asia mitä miehelläni haluan nähdä päällä, pitkät puuvillakalsartikin on sexymmät.
Miehellä on 2 pukua: eläkeläisten syntymäpäiviä varten Dressmannilta hommattu ja isänsä vanha vihkipuku hautajaisiin. Enkä sen useammin niitä hänen päällään halua nähdäkään.
Arkipukeutuminen tyyliin istuvat farkut, t-paita/vaarinpaita/kauluspaita tvilliä, klassinen nahkatakki (ei enää se nuoruuden prätkätakki jota festarilla vielä käytetään), buutsit tai nauhalliset nahkakengät, talvella maiharit lahkeen alla.
Mikset sä nyt ap voi hyväksyä, että se Dressman-tyyli ei kolahda kaikille? Vaikka sä postaisit sata kuvaa jostain niiden kuvastosta, se ei saa meitä kääntämään päätämme. Minun silmissä nuo sun kuvaamat vaatteet on isälleni sopivia (67 vuotta, eläkkeellä oleva suomenruotsalainen opettaja). Jos sä haluat näyttää sellaiselta, se on ihan oma asiasi, ja saat niin tehdä. Kunnioitan sitä, että olet siisti. Mutta mitään persoonallista sussa ei kyllä ole. Varmasti viehätät sellaisia pikkusieviä pikkuälykkäitä pikkurouvia, jotka eivät uskalla leikata hiuksiaan lyhyiksi ja joiden mielestä Robbie Williams on raju rokkari.
Minun mieheni ei osta vaatteita Dressmanilta, eikä mistään muistakaan halpaketjumyymälöistä. Sen tyylin sinä varmaan määrittelisit ylikasvaneeksi rokkityyliksi, mutta se on tehty persoonallisella ja hyvällä maulla, ei jostain mormonien katalogista kopioimalla. Siinä on särmää, seksikkyyttä, uskallusta ja asennetta, mihin ei koskaan noilla Lars-Olofin pikkusiisteillä seinäänsulautuvilla rievuilla päästä.
Haha, ompas tyyliä kun vedetään päälle all black ja risaista vaatetta. AV-mamman perusduunari tai -insinööri onkin yhtäkkiä kovakin rockkari :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja mikä ajatuskin.... Siis mikään ei ole niin luotaantyöntävää kuin sliipattu pukumies. Mutta mieheni yo-puku oli tyyliin Miami Vice ja luojankiitos ei ole sitä toiste päälleen laittanut ainakaan minun nähteni, ainakaan tällä vuosituhannella.
Sä ootkin tosi tyylikäs, kun pukeudut täysin hajuttomiin, mauttomiin ja värittömiin pappavaatteisiin. :D