AV mammojen englannintaito umpisurkeaa. Saara: ""I come from quite a small village and a very poor family" = tulen hyvin köyhästä kylästä XD
OIkeasti takas koulunpenkeille. Oulunsalo on eurooppalaisittain aika pieni paikka ja Saaran perheestä te ette tiedä mitään, mutta huonolla englannintaidolla tämäkin piti ymmärtää ihan perseelleen ihan vain että pääsee mustamaalamaan.
Kommentit (49)
Ap, kuinka voit olla noin paska maanmiehillesi? Jos itse olet jossain asiassa hyvä, eikö se tee halua sivistää muita, eikä ilkkua pahanilkisesti!? Paska olet, ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Oulunsalon ollessa kyseessä, on vähän harhauttavaa antaa kuva pienestä (kaukaisesta) kylästä, koska kyseessä on enemmänkin Oulun esikaupunkialue, jossa sijaitsee useampi Oulun lähiö. Oulunsalostahan on noin 10 kilometriä Oulun keskustaan, joka on suurinpiirtein saman verran, kuin Hervannasta Tampereen keskustaan ja huomattavasti vähemmän, kuin Vuosaaresta Helsingin keskustaan. Niin ja kuten jo mainittiin, niin se Oulun lentokenttäkin on siellä, eli kaikki maailman metropolit helposti tavoitettavissa. Raha onkin sitten kokonaan toinen juttu. Jos palkka, eläke, tai työttömyyskorvaus on pieni, niin on aivan sama, kuinka lähellä lentokenttää asuu, kun ei siihen lentämiseen ole ylipäätään varaa.
En tiedä siitä Oulun kansainvälisestä rikkaiden metropolista, mutta ainakin Helsingin ympäryskunnissa Vantaalla ja Sipoossa - Espoossakin on paljon pieniä kyliä, jotka ovat aivan täysiä juubaloita pienituloisine maanviljelijöineen, voisivat yhtä hyvin sijaita jossain Pihtiputaalla. Siis vieläkin, puhumattakaan 30v sitten. Ja 1960-luvulla Helsingin Vuosaariki, koko Mellunkylän alue, Laajasalo oolivat aivan totaalisia pikkutuppukyliä.
Vierailija kirjoitti:
Ap, kuinka voit olla noin paska maanmiehillesi? Jos itse olet jossain asiassa hyvä, eikö se tee halua sivistää muita, eikä ilkkua pahanilkisesti!? Paska olet, ei mulla muuta.
No jos täällä ymmärretään ja käännetään väärin, luodaan väärän käännöksen perusteella Saaraa haukkuva ketju johon kertyy yli 100 yhtä väärin ymmärtävää ja sen perusteella dissaavaa kommenttia niin kyllä sitä saa jo vähän ilkkuakin. Ja sanoa suoraan että tyypit ei nyt osaa sitä englantia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos täällä ymmärretään ja käännetään väärin, luodaan väärän käännöksen perusteella Saaraa haukkuva ketju johon kertyy yli 100 yhtä väärin ymmärtävää ja sen perusteella dissaavaa kommenttia niin kyllä sitä saa jo vähän ilkkuakin. Ja sanoa suoraan että tyypit ei nyt osaa sitä englantia.
Tämä!
Miten ihmiset jaksaa? Ja tuleeko loputtomasta sättimisestä hyvä olo?
Jotenkin Oulunsalossa kasvaneena ja kyseisen perheen tietävänä tuo on vain niin liioitellusti sanottu. Lisänä vielä se lesbohehkutus niin kieltämättä kyllä mauttomin haastattelu minkä olen pitkään aikaan lukenut. En arvosta pakolla väännettyä sympatiapisteiden keruuta. Muutenkin tuo aasinsilta oli niin läpinäkyvä kun vain kysytään simppelisti katsovatko vanhemmat showta niin yhtäkkiä "yhyy perheeni on köyhä!" Kuka tahansa normaali olisi sanonut, että varmasti katsovat ainakin kotisohvalta, ja katsotaan pääsevätkö he live-show:n mitä toivoisin, koska perheeni on minulle rakas ja plaaplaaaplaa. Nyt mielikuva Saarasta englantilaisin silmin on hänen typerien puheiden vuoksi; köyhä elämänkolhuista selvinnyt tyttö-riesu, joka tulee jostain 50 henkilön tuppukylästä, jossa sähkötkään ei varmasti kulje ja ajatella miten kiehtovaa kun naapurinakin asuu joulupukki! Kaunis snowfairy= uniikki lumihiutale jota ei arvosteta Suomessa jostain syystä on megalahjakas, sillä valuuhan Robbie Williamsiltakin hänen laulaessaan kyynel poskella!
Jestas, että tällaisestakin saadaan täällä draamaa aikaiseksi. Minusta Saara esiintyi hyvinkin selkeästi siinä ohjelmassa. Kyllähän ne tajusivat, ettei puhu omaa äidinkieltään, mutta sehän taisi olla Saaran yksi myyntikikka koko touhussa - suomalainen eksotiikka, joka on hyvin outo juttu noille ja siksi ehkä myyvä, koska henkilö ainakin erottuu muista.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin Oulunsalossa kasvaneena ja kyseisen perheen tietävänä tuo on vain niin liioitellusti sanottu. Lisänä vielä se lesbohehkutus niin kieltämättä kyllä mauttomin haastattelu minkä olen pitkään aikaan lukenut. En arvosta pakolla väännettyä sympatiapisteiden keruuta. Muutenkin tuo aasinsilta oli niin läpinäkyvä kun vain kysytään simppelisti katsovatko vanhemmat showta niin yhtäkkiä "yhyy perheeni on köyhä!" Kuka tahansa normaali olisi sanonut, että varmasti katsovat ainakin kotisohvalta, ja katsotaan pääsevätkö he live-show:n mitä toivoisin, koska perheeni on minulle rakas ja plaaplaaaplaa. Nyt mielikuva Saarasta englantilaisin silmin on hänen typerien puheiden vuoksi; köyhä elämänkolhuista selvinnyt tyttö-riesu, joka tulee jostain 50 henkilön tuppukylästä, jossa sähkötkään ei varmasti kulje ja ajatella miten kiehtovaa kun naapurinakin asuu joulupukki! Kaunis snowfairy= uniikki lumihiutale jota ei arvosteta Suomessa jostain syystä on megalahjakas, sillä valuuhan Robbie Williamsiltakin hänen laulaessaan kyynel poskella!
No joo, onhan Oulunsalo nyt jotain muuta kuin mitä oli 80-90-luvulla vai mitä? Itse olen asunut Kempeleessä ja pikkukunta oli sekin 90-luvulla, Oulunsalo vielä pienempi. Vaikkakin tosiaan sen alle 15 km Oulun keskustasta kumpikin (keskustasta keskustaan). Ehkä kuitenkin joo vähän huomionhakuisuutta Saaralta tuossa.
Ja yleisempänä kommenttina muille ketjussa kirjoittaneille: joo Oulunsalosta pääsee nykyään vaikka minne lentäen, käytännössä kuitenkin vain Helsingin kautta. Suoria lentojahan ei Oulun kentältä taida paljon muualle mennä.
Itseasiassa ei kuulu. On vain kaksi pakollista vierasta kieltä, joista toisen on oltava toinen kotimainen kieli. Missään ei ole määrätty, että sen toisen vieraankielen on oltava englanti.