Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi ON onnellinen maa - nimittäin niille joilla on hyvä tulotaso

Vierailija
20.03.2026 |

Siinä suhteessa tutkimus on oikeassa. Hyvätuloisille tämä on hyvä maa elää ja olla. Onnellinen. Köyhille ja pienituloisille ei nyt niinkään, mutta en usko että heiltä on kysytty.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on. Kaikki muutokset yhteiskunnassa menevät heidän etujensa mukaisesti. Kaikki muutokset yhteiskunnassa menevät taas pienituloisten ja köyhien etujen vastaisesti. Mitään keskinäistä empatiaa ei ole. Käsite "kansa" on pelkkää satua. On vain yhteiskuntaluokkia ja niiden omia intressejä. Kansallisromantiikka ei oikein enää toimi kun todellisuus on härskiä oman edun tavoittelua.

Vierailija
2/36 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se on. Eipä ole mitään valittamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on oikeastaan juuri päinvastoin. Hyvällä tulotasolla melkein maa kuin maa on hyvä ja onnellinen asua, mutta maiden määrä pienenee huomattavasti, jos tulotaso on matala tai vaikka tuloja ei ole ollenkaan.

Toisaalta suomessa ei sellaista tilannetta helposti ole, että tuloja ei olisi, koska rahaa tulee jos vain pystyy sitä anomaan.

Jos verrataan vaikka jenkkeihin, niin kun siellä käy, siellä on paljon kodittomia. Vähänkään isompi paikka, niin kodittomia näkyy siellä ja täällä. Mitäpä veikkaat, ovatko he köyhiä vai onko heillä hyvä tulotaso ja kummalle USA on suomea parempi paikka asua?

Vierailija
4/36 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet eri mieltä. Suomi on nimenomaa hyvä maa köyhälle. Ainakin itselläni, sillä köyhän perheen lapsena minulle on ollut mahdollusus koulutukseen, asua inhimillisesti, liikkua vapaasti, nauttia luonnosta, jopa tehdä halpoja matkoja jne. jos vertaan esim. Jenkki tai venäläiseen ystävääni. 

Vierailija
5/36 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut isänmaalta melkein kaiken.. kaiken.

En ole hyvätuloinen, tienaan vain 70 k vuodessa ja vähän perintöä on tullut. Mutta minä en valita sitä että en ole rikas. Olen aina isänmaan asialla.

Vierailija
6/36 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida ap. edes ymmärtää, mitå köyhyys tarkoittaa maailmanlaajuisesti.  Matkustelu auttaisi. 

Vierailija
7/36 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet eri mieltä. Suomi on nimenomaa hyvä maa köyhälle. Ainakin itselläni, sillä köyhän perheen lapsena minulle on ollut mahdollusus koulutukseen, asua inhimillisesti, liikkua vapaasti, nauttia luonnosta, jopa tehdä halpoja matkoja jne. jos vertaan esim. Jenkki tai venäläiseen ystävääni. 

Niin, se oli ennen. Nyt on ihan eri ajat kuin silloin kun olit lapsi. Herää jo tähän päivään ja katso mitä tälle maalle tehdään. Sinun kaltaisesi ovat roskaa nykypäivän oikeistohallitukselle. Sinun lapsuudessasi vasemmisto piti nämä kurissa.

Vierailija
8/36 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen köyhä ilmoittautuu. Saa aika köyhä olla sielultaakin, jos uskoo onnellisuuden tulevan rahasta.

Vierailija
9/36 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida ap. edes ymmärtää, mitå köyhyys tarkoittaa maailmanlaajuisesti.  Matkustelu auttaisi. 

Onnellisuus on subjektiivinen käsite. Afrikkalaiset voi olla onnellisempia kuin suomalaiset. Kyse on yhteisöllisyydestä, mitä ei Suomessa enää ole. Onko koskaan oikeasti ollutkaan. 

Vierailija
10/36 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut isänmaalta melkein kaiken.. kaiken.

En ole hyvätuloinen, tienaan vain 70 k vuodessa ja vähän perintöä on tullut. Mutta minä en valita sitä että en ole rikas. Olen aina isänmaan asialla.

Trolli.

Vierailija
11/36 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin eilen vähän selvää miten se homma menee, niin siihen kyselyyn otetaan 1000 ihmistä keltä kysytään niiden tyytyväisyyttä elämäänsä. Eli "edustava" osa väestöstä siis soitellaan läpi tai kysytään kasvotusten. No sitten tutuistuin siihen että voiko tilastollisesti 1000 ihmistä kertoa 5.5 miljoonan ihmisen mielipiteen ja miten suuri virhemarginaali siihen voi syntyä, sain tietää että kyllä voi ja virhemarginaali on hyvin pieni. Olin aika yllättynyt itsekin. Mutta kyselyä ei siis tehdä niin, että kaikki saisivat vastata ja itse en ole koskaan tavannut ihmistä keltä näitä asioita olisi kysytty, että se jääköön kaikkien pääteltäväksi ja mietittäväksi keneltä kysytään. Tottakai media muotoilee kaiken väärin, ne asiat tulisi esittää sellaisina kuin ne ovat ja mitä ne oikeasti tarkoittaa, eikä vaan huudella päättöminä kanoina tuolla kuinka onnellisia kaikki täällä ovat. 

Vierailija
12/36 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin eilen vähän selvää miten se homma menee, niin siihen kyselyyn otetaan 1000 ihmistä keltä kysytään niiden tyytyväisyyttä elämäänsä. Eli "edustava" osa väestöstä siis soitellaan läpi tai kysytään kasvotusten. No sitten tutuistuin siihen että voiko tilastollisesti 1000 ihmistä kertoa 5.5 miljoonan ihmisen mielipiteen ja miten suuri virhemarginaali siihen voi syntyä, sain tietää että kyllä voi ja virhemarginaali on hyvin pieni. Olin aika yllättynyt itsekin. Mutta kyselyä ei siis tehdä niin, että kaikki saisivat vastata ja itse en ole koskaan tavannut ihmistä keltä näitä asioita olisi kysytty, että se jääköön kaikkien pääteltäväksi ja mietittäväksi keneltä kysytään. Tottakai media muotoilee kaiken väärin, ne asiat tulisi esittää sellaisina kuin ne ovat ja mitä ne oikeasti tarkoittaa, eikä vaan huudella päättöminä kanoina tuolla kuinka onnellisia kaikki täällä ovat. 

Ja siis lisänä vielä tähän, että niihin vastauksiihan vaikuttaa todella moni asia. Ei ihminen kerro asioita kasvotusten sillee miten ne asiat on, vaan ihminen pyrkii aina miellyttämään sitä kysyjää luonnollisesti. Eli mikä se luotettavuus oikeasti sitten on? Ei se kovin luotettava ole.

Vierailija
13/36 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on. Kaikki muutokset yhteiskunnassa menevät heidän etujensa mukaisesti. Kaikki muutokset yhteiskunnassa menevät taas pienituloisten ja köyhien etujen vastaisesti. Mitään keskinäistä empatiaa ei ole. Käsite "kansa" on pelkkää satua. On vain yhteiskuntaluokkia ja niiden omia intressejä. Kansallisromantiikka ei oikein enää toimi kun todellisuus on härskiä oman edun tavoittelua.

Omalla asenteella ja ahkeruudella on asiaan osansa.

Vierailija
14/36 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis lisänä vielä tähän, että niihin vastauksiihan vaikuttaa todella moni asia. Ei ihminen kerro asioita kasvotusten sillee miten ne asiat on, vaan ihminen pyrkii aina miellyttämään sitä kysyjää luonnollisesti. Eli mikä se luotettavuus oikeasti sitten on? Ei se kovin luotettava ole.

Niin? Jos kaikki liioittelee, sillä ei ole väliä, sillä tulosta vertaillaan muihin liioittelijoihin. 

Vierailija
15/36 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, se oli ennen. Nyt on ihan eri ajat kuin silloin kun olit lapsi. Herää jo tähän päivään ja katso mitä tälle maalle tehdään. Sinun kaltaisesi ovat roskaa nykypäivän oikeistohallitukselle. Sinun lapsuudessasi vasemmisto piti nämä kurissa.

Tosiasia, koskaan Suomen historiassa ei ole ollut paremmin asiat kuin nykyään. 

Jos toisin, anna muutama esimerkki, mikä olisi huonommin, kun puhutaan yhteiskunnan palveluista. 

Edelleem Suomessa on ilmainen koulutus, jopa toisen asteen ja siitä jopa maksetaan, jokaisella asunto, perustoimeentulo, mahdollusus harrastuksiin jne.

Vierailija
16/36 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä onnellisempi Suomi on minimituloisille sairaille. Kaikki maksetaan sinulle.

Vierailija
17/36 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktoja: Suomessa on pienet tuloerot, puhdas luonto, vapaus ja turvallisuus, matala korruptio. Näitä asioita moni, jolla on perspektiiviä maailma tilanteeseen, arvostaa. Suomessa on myös hyvä sosiaaliturva. Leikkauksia on jouduttu tekemään pakon edessä, kun rahaa on vuosikausia mätetty mitä ihmeellisempiin asioihin valtion kassasta.

Vierailija
18/36 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täällä ennenkin ollut oikeistohallituksia, mutta eivät ole saaneet kaikkea hyvää tuhotuksi. Eikä ne koskaan kovin pitkään ole saaneet määräillä. Kyllä se valta kohta taas vaihtuu, uskoisin. -Eri- 

Vierailija
19/36 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tämä 1000 ihmisen porukka? Kukaan ei koskaan lähipiiristä ole kuullut, että joltain tutulta olisi kyselty.  Miten kysely toteutetaan. Soittelemalla randomisti vai? Nuoret eivät ainakaan vastaile puheluihin.

Vierailija
20/36 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulotasoni on surkea mutta olen onnellinen. Onni on kiinni muista asioista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi