Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Komean ja varakkaan keski-ikäisen miehen mietteitä siitä, miksei saa Suomessa omantasoista naisseuraa - rehellinen purkaus 48-vuotiaalta

Vierailija
19.03.2026 |

Olen 48-vuotias, eronnut (lapset jo aikuisia), 186 cm pitkä, hyväkuntoinen (sali + lenkkeily 5 kertaa viikossa), komea mies - sanovat niin sekä naiset että miehet. Yritykseni tuottaa yli 300 000 € vuodessa verojen jälkeen, omistan asunnon Helsingin keskustassa, mökkitontin Saimaalla ja uuden Audin. En ole mikään öykkäri, osaan käyttäytyä, avata oven, maksaa laskun ja keskustella kaikesta maailman tilasta filosofiaan. Silti täällä Suomessa en saa omantasoista naisseuraa. Ei edes läheltä. Ja kyllä, olen yrittänyt. Tinder, Suomi24, Facebook-ryhmät, kavereiden vinkkaamat sinkkutapahtumat, jopa speed dating. Tuloksena nolla pyöreät nolla tasokasta naista. Haluan nyt purkaa tämän rehellisesti, koska jossain vaiheessa pitää kysyä: onko vika minussa vai teissä suomalaisissa naisissa?

Aloitetaan ulkonäöstä, koska se on se ensimmäinen asia mihin törmään. Käyn treffeillä 4552-vuotiaiden naisten kanssa (en halua 20-vuotiasta, haluan aikuista). Melkein joka kerta sama juttu: nainen on 1525 kg ylipainoinen, hiukset harmaantuneet ja jättämättä värjättyä, meikki puuttuu tai on tehty 2000-luvun alun tyylillä, ja asu on se sama musta stretch-farkku + löysä paita joka peittää kaiken. Sitten treffeillä valitetaan, että "miehet ovat pinnallisia". No hei, minä treenaan, pidän itsestäni huolta ja pukeudun siististi miksi te ette? Tiedän, että elämä on rankkaa, työ, lapset, hormonit mutta kun itse laitan 15 000 € vuodessa ulkonäköön (sali, parturi, vaatteet, hammaslääkäri, ennaltaehkäisevä terveydenhoito), niin odotan että vastapuoli tekee edes puolet siitä. Ulkonäkö on kunnioituksen osoitus itselle ja toiselle. Miksi se on Suomessa naisilla "pinnallista" mutta miehillä vaatimus?

Sitten se persoonallisuus ja arvot. Suomalainen keski-ikäinen nainen on usein katkera, itsenäinen ja vaativa. "En tarvitse miestä" -asenne on ok, mutta samalla vaaditaan että mies on taloudellisesti vakaa, 180+ cm, hyväkuntoinen, huumorintajuinen, emotionaalisesti saatavilla, jakaa kotityöt 50/50 ja vielä romanttinen kuin elokuvassa. Ja seksissäkin pitää olla "yhteys" - eli kuukausien chattausta ennen kuin uskalletaan koskea. Minä olen valmis antamaan kaiken sen. Mutta kun minä kerron että haluan feminiinisen naisen joka arvostaa maskuliinisuutta, hymyilee ja välillä antaa johtaa, niin vastaus on "oletko sä joku patriarkka vai?". Feminismillä on Suomessa mennyt överiksi. Te haluatte tasa-arvon palkassa mutta ette tasa-arvoa treffeillä. Haluatte että mies on "korkea-arvoinen" mutta ette halua käyttäytyä kuin nainen joka ansaitsee sellaisen.

Ja sitten se ikuisuusongelma: exät ja lapset. Jokaisella 45+ naisella tuntuu olevan traumaattinen ero takana, ja lapset (joille usein 20+ vuotta) ovat edelleen "tärkeimmät". Ok, ymmärrän. Mutta kun ensimmäisillä treffeillä puhutaan kolme tuntia exästä ja siitä miten "kaikki miehet pettää", niin kiitos ei. Minullakin on exä, mutta en vie sitä treffeille. Ja kun lopulta päästään siihen pisteeseen että jutellaan tulevaisuudesta, niin tulee vaatimus: "En muuta sun luokse, en luovu omasta asunnostani, enkä halua että tuet mun lapsia". Eli halutaan kaikki edut ilman että annetaan mitään tilaa. Minä haluan kumppanin, ei vuokralaista joka maksaa oman osuutensa ja pitää seinät välissä.

Vertailun vuoksi: olen matkustellut paljon (Thaimaa, Kolumbia, Ukraina, Espanja). Siellä samanikäiset naiset ovat erilaisia. He pitävät huolta itsestään, hymyilevät, arvostavat että mies on mies, ja ovat kiitollisia hyvästä elämästä. Ei valiteta jatkuvasti "rakenteellisesta misogyniasta". Kyllä, he ovat usein köyhempiä mutta juuri siksi he arvostavat sitä mitä minä voin tarjota. Suomessa taas nainen jolla on oma 2500 €/kk palkka kokee olevansa "tasavertainen" ja siksi ei tarvitse antaa mitään ekstraa. Se on se ongelma.

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko siis liian vaativa? Ehkä. Mutta miksi minun pitäisi alentaa standardejani kun itse olen tehnyt töitä elämäni eteen? Miksi minun pitäisi tyytyä johonkuhun joka ei edes yritä näyttää hyvältä tai käyttäytyä naisellisesti? Haluan kumppanin, ei "itsenäistä naista joka sattuu olemaan nainen".

Naiset, vastatkaa rehellisesti (vaikka tiedän että moni suuttuu):

- Miksi te ette pidä itsestänne huolta samalla tavalla kuin vaaditte miehiltä?

- Onko feminismi vienyt teiltä halun olla feminiininen?

- Miksi "komea ja varakas" mies on Suomessa sudenkuoppa eikä unelma?

- Ja ennen kuin syytätte "myrkyllistä maskuliinisuutta" kertokaa miksi ulkomailla tällaiset miehet saavat seuraa helposti?

Toivon aidosti keskustelua, ei vain vihapostauksia. Ehkä joku teistä uskaltaa katsoa peiliin.

Vierailija
2/96 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketäänhän ei kiinnosta.🤣👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa sellaiset iltalarppaukset sieltä sit

Vierailija
4/96 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota joku nainen Thaimaasta, Kolumbiasta, Ukrainasta,  Espanjasta, tms

Problem solved

Vierailija
5/96 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan tatskattu ma mu jolla on tauteja ja äp äriä ympäri maailmaa kiinnostaa ihanvitusti suomalaisia "laatunaisia"

Vierailija
6/96 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Problem solved

Näin se tulee tiesti käymään. Sääli vaan suomalaisia naisia.

Vierailija
7/96 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sitten hae naista ulkomailta? Ehkä Suomessa ei sitten loppujen lopuksi ja onneksi nähdä ihmissuhteita kaupankäyntinä. Voisit myös ehkä yrittää livenä tutustua ihmisiin paikoissa joista itse pidät. Niin et ei tule niitä "yllätyksiä".

Vierailija
8/96 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikki 2000-luvun alun tyylillä? Saanko kysyä, millainen se on? Minä en tiedä, eikä mieheni varsinkaan.

Vierailija
9/96 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysyn sulta ihan ensin miksi mätsäät ja menet deitille naisen kanssa jonka ulkonäkö ei miellytä? 

Vierailija
10/96 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritysjohtaja vaikertaa vauvapalstalla. Nyt on sekin nähty.

Vierailija
11/96 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Problem solved

Näin se tulee tiesti käymään. Sääli vaan suomalaisia naisia.

Kukaan nainen ei jää mitään paitsi, vaikka lähdet heti ulkomailta hakemaan patjasi homo.

Vierailija
12/96 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kyllä niin pitkä teksti että lopetin lukemisen.  Muuttui vain turhanpäiväiseksi höpinäksi muutaman lauseen jälkeen. :D "stantardit" heheheheheh "en puota tasoa" hahahhaahhaa

Vierailija
13/96 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset naiset haluavat että laadukas mies poistuu maasta. Noh, 50 000 irakilaista "herrasmiestä" lisää tänne vaan. Niille kelpaa ne lihavat yhoomammat.

Vierailija
14/96 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn treffeillä 4552-vuotiaiden naisten kanssa (en halua 20-vuotiasta, haluan aikuista). Melkein joka kerta sama juttu: nainen on 1525 kg ylipainoinen, hiukset harmaantuneet ja jättämättä värjättyä, meikki puuttuu

Kunnioitettavaan ikään on daamit kerenneet, ilmankos ovatkin harmaantuneet ja massaakin kertynyt. 

Ap on siis copypastella vetänyt jostain tämän vuodatuksensa tänne, koska palstalla lainauksista lähtee aina välimerkit. 

Vierailija
15/96 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä äijällä on ihan oma rakenteellinen misogyniansa.

Vierailija
16/96 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen viisikymppinen nainen. Värjään hiuksia, olen opiskellut, seuraan maailman menoa. Jne.. mutta en ole kiinnostunut tyyppisistäsi miehistä. Oma kehu tappaa kiinnostuksen tehokkaasti.

Vierailija
17/96 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hyvät naiset ovat varattuja. Samoin kuin kaikki hyvät miehet. 

Anteeksi, mutta vaikutat luonteeltasi jotenkin ylimieliseltä ja sovinistiselta. En haluaisi puolisokseni alistajaa, joka kertoo, mitä vikoja minussa on. Vaikutat vähän sellaiselta. Naisen on parempi elää yksinään, kuin kiusattuna ja alistettuna parisuhteessa.

Vierailija
18/96 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et löydä yhtään kiinnostavaa naista tuhannen joukosta, vika ei ole naisissa vaan sinussa.

Tinderissä ja Facen sinkkuryhmissä jos 45-60 v mies kehuu itseään komeaksi ja nuorekkaaksi, ei ikinä mies ole ollut erityisen komea tai nuorekas. Monilla miehillä on epärealistinen käsitys omasta itsestään ja viehätysvoimastaan. Harvemmin 45-60 v ikäiset naiset puhuvat itsestään kaunottarena, koska naiset kokevat ulkonäköpaineita mitä miehet taas eivät. 

Vierailija
19/96 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritysjohtaja vaikertaa vauvapalstalla. Nyt on sekin nähty.

Paskaa suoltava trolli se on.

Vierailija
20/96 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdepäs treffeille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi