Ateistit ovat ongelmissa luottaessaan liikaa logiikkaan ja järkeen
Ateistien argumentit ovat ristiriitaisia. He pyrkivät todistamaan loogisesti sen, ettei jumalaa ole. He kuitenkin sivuuttavat sen, että universumin synty on looginen mahdottomuus. Tyhjästä ei voi syntyä mitään, eikä mikään voi olla olemassa ilman alkua. Ateisti ottaa tuossa vaiheessa "tolkun ihmisen" näkökulman ja tunnustaa tietämättömyytensä. Ateisti joutuu kuitenkin tekemään valinnan, elääkö elämäänsä jumalan kanssa, vai ilman sitä. Ja jos tuo valinta ei voi tapahtua loogisesti (edellä osoitin logiikan umpikujan), täytyy valinnan tapahtua subjektiivisesti intuition avulla. Ateistit siis muodostavat maailmankuvansa tunteen perusteella - aivan kuten uskovaisetkin. Uskovaiset tosin ovat rehellisiä ja tunnustavat asian. Kumpiin luotatte enemmän, rehellisiin vai epärehellisiin ihmisiin? Niinpä, älkää luottako ateisteihin.
Kommentit (165)
Faith kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhjästä voi syntyä ja syntyy koko ajan jotakin. Alkeishiukkasia ilmestyy koko ajan olemattomuudesta - ja katoaa sinne takaisin. Universumin syntyminen alkuräjähdyksestä voi olla ihmisen aivoille liian vaikea käsitettävä, mutta se ei tarkoita, että kaikkeuden olisikin joku jumala huitaissut kasaan. Mistä se jumala olisi mahtanut tulla?
Jumala on ikuinen, eli aina ollut olemassa. Jumala on olento joka on olemassa ilman, että on koskaan alkanut olla olemassa.
Maailmankaikkeus on kerran alkanut olla olemassa, mutta ei se ole putkahtanut tyhjästä, vaan Jumala loi sen.
Mikä kaikista ihmisen keksimistä jumalista ja mikä luomiskertomuksista?
Olen samaa mieltä. Zeus on ollut aina. Ateistit eivät tätä ymmärrä yksinkertaisuudessaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Zeus on ollut aina. Ateistit eivät tätä ymmärrä yksinkertaisuudessaan.
Ukko on ainoa oikea Jumala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ateisti pyri todistamaan mitään eikä tarvitsekaan. Hän ei vain usko luulevaisen väitettä jumalasta. Ap kuvittelee ateisteille ihan omia määritelmiään.
Serkkuni on kauhea ateisti eikä sukukokouksissa muusta puhukaan. Vaikka muut puhuisivat moottoripyöristä niin tyyppi jankkaa elämänkatsomuksestaan.
Hänellä on sama oikeus kuin luulevaisella tuoda esiin vakaumustaan.
Mailmanmeno ei näytä lainkaan siltä, että täällä oltais ongelmissa liiallisen järkeen ja logiikkaa luottamisen takia. Päinvastoin näyttää siltä, että järkeen ja logiikkaan luottaminen vois olla tervetullutta vaihtelua.
Aika vaikea uskoa Jumalaan, kun pyhä kirjakin on ihan sekava.
Jumalan luonne - säälimätön, tuhoavainen ja armahtamaton, vai rakastava, armahtavainen ja hyvä?
1. Aik. 16:34 "Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti."
Psa. 145:9 "Herra on hyvä kaikille ja armahtaa kaikkia tekojansa."
1. Joh. 4:16 "Jumala on rakkaus."
Jaak. 5:11 "Herra on laupias ja armahtavainen."
Luuk. 6:36 "Olkaa armahtavaiset, niinkuin teidän Isänne on armahtavainen."
Gal. 5:22 "Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen."
1. Joh. 4:8
vs.
Jer. 13:14 "Ja minä murskaan heidät, toisen toistansa vastaan, sekä isät että lapset, sanoo Herra. Minä en sääli, en säästä enkä armahda, niin että jättäisin heidät hävittämättä."
1. Sam. 15:3 "Näin sanoo Herra Sebaot: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."
Naah. 1:2,6 "Kiivas Jumala ja kostaja on Herra. Herra on kostaja ja vihastuvainen ... Kuka seisoo hänen tuimuutensa edessä, ja kuka kestää hänen vihansa hehkua? Hänen vihastuksensa vuotaa niinkuin tuli, ja kalliot halkeilevat hänen edessänsä."
Hoos. 14:1 "Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."
Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa ..."
Jer. 4:8 "Sen tähden kääriytykää säkkeihin, valittakaa ja parkukaa, sillä Herran vihan hehku ei ole kääntynyt meistä pois."
2. Sam. 22:7-9 "Ahdistuksessani minä rukoilin Herraa, Jumalaani minä rukoilin; ja hän kuuli minun ääneni temppelistänsä, minun huutoni kohosi hänen korviinsa. Silloin maa huojui ja järisi, taivaan perustukset järkkyivät; ne horjuivat, sillä hänen vihansa syttyi. Savu suitsusi hänen sieraimistaan, kuluttava tuli hänen suustansa, palavat hiilet hehkuivat hänestä."
Ainakin 42 953 palestiinalaista on kuollut Gazassa 7. lokakuuta 2023 alkaneen sodan aikana, Gazan terveysministeriö tiedottaa. Kuluneen 24 tunnin aikana Gazassa on kuollut 28 palestiinalaista. Missä jumala nyt luuraa?
Nykyisin Israel hallitsee Pyhän Maan aluetta, joka kattaa historiallisen Palestiinan Välimereltä Jordanjoelle. Israel on oikeuttanut hallintaansa tällä ajatuksella luvatusta maasta, jonka itse Jumala on sille osoittanut ja sen perusteella ottanut maan hallintaansa sen palestiinalaisilta omistajilta Länsirannalla ja Itä-Jerusalemissa rakentaakseen siirtokuntia ja asuinalueita yksinomaan juutalaisten käyttöön.
Oikeuttaako Jumala nyt siis Gazassa ja Länsi-Rannalla tappamisen?
Logiikka on vallan pätevä elämänohje. Muussa tapauksessa joutuu alistumaan.
Efes. (Paavali) 5:22-24 Vaimojen on toteltava miehiään kaikessa kuin jumalia:
Vaimot, suostukaa miehenne tahtoon niin kuin Herran tahtoon, sillä mies on vaimonsa pää, niin kuin Kristus on seurakunnan pää Niin kuin seurakunta alistuu Kristuksen tahtoon, niin myös vaimon tulee kaikessa alistua miehensä tahtoon.
Buddhalainen tyhjyyden konsepti on hyvä väline myös ja tarkka kuin skalpelli. Se servaa uskikset ja ateistit ja sanoo: molemmat ovat oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin 42 953 palestiinalaista on kuollut Gazassa 7. lokakuuta 2023 alkaneen sodan aikana, Gazan terveysministeriö tiedottaa. Kuluneen 24 tunnin aikana Gazassa on kuollut 28 palestiinalaista. Missä jumala nyt luuraa?
Nykyisin Israel hallitsee Pyhän Maan aluetta, joka kattaa historiallisen Palestiinan Välimereltä Jordanjoelle. Israel on oikeuttanut hallintaansa tällä ajatuksella luvatusta maasta, jonka itse Jumala on sille osoittanut ja sen perusteella ottanut maan hallintaansa sen palestiinalaisilta omistajilta Länsirannalla ja Itä-Jerusalemissa rakentaakseen siirtokuntia ja asuinalueita yksinomaan juutalaisten käyttöön.
Oikeuttaako Jumala nyt siis Gazassa ja Länsi-Rannalla tappamisen?
Yksi typerimmistä oikeutuksista koskaan. Tämä maa kuuluu meille koska mielikuvitusolento.
Vierailija kirjoitti:
Maailmankaikkeus ei tarvitse jumalia toimiakseen.
Silti on olemassa pahuutta ja pahalle on annettu nimi. Miksi on niin vaikeaa uskoa siihen, että on olemassa myös hyvä ja silläkin on nimi. Onko niin, että paha ei halua ihmisten uskovan hyvään, ja siksi paha tekee hyvästä pahan ja pahasta hyvän.
En minäkään ymmärrä. Ihan sekavaa settiä.
Lempeä ja armollinen Jumala
2. Moos. 20:13 Älä tapa.
3. Moos. 24:17 Jos joku lyö kuoliaaksi ihmisen, kenen hyvänsä, hänet rangaistakoon kuolemalla.
2. Moos. 32:27 Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisin leirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen.
5. Moos. 20:16-17 Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, älä jätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, niin kuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt.
Jer. 19:9 Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa
vain ateistit tarttee uskontoja. koska kaikki heihän teesinsä tulevat sitä kautta. onttoa
Jeesus kertoi minulle unessa, että luovutat omaisuutesi minulle.
Lähetän kohta tlinumeroni...