Ateistit ovat ongelmissa luottaessaan liikaa logiikkaan ja järkeen
Ateistien argumentit ovat ristiriitaisia. He pyrkivät todistamaan loogisesti sen, ettei jumalaa ole. He kuitenkin sivuuttavat sen, että universumin synty on looginen mahdottomuus. Tyhjästä ei voi syntyä mitään, eikä mikään voi olla olemassa ilman alkua. Ateisti ottaa tuossa vaiheessa "tolkun ihmisen" näkökulman ja tunnustaa tietämättömyytensä. Ateisti joutuu kuitenkin tekemään valinnan, elääkö elämäänsä jumalan kanssa, vai ilman sitä. Ja jos tuo valinta ei voi tapahtua loogisesti (edellä osoitin logiikan umpikujan), täytyy valinnan tapahtua subjektiivisesti intuition avulla. Ateistit siis muodostavat maailmankuvansa tunteen perusteella - aivan kuten uskovaisetkin. Uskovaiset tosin ovat rehellisiä ja tunnustavat asian. Kumpiin luotatte enemmän, rehellisiin vai epärehellisiin ihmisiin? Niinpä, älkää luottako ateisteihin.
Kommentit (165)
Agnostikko on tavallaan loogisin, koska agnostikko myöntää että sen, että kaikki on mahdollista eikä hänellä ole takuuvarmoja todisteita puoleen eikä toiseen.
Mä joudun valitsemaan kuljenko mä autolla vai pyörällä. En mä uskonasioita valitse, mä joko uskon tai en. Mä voin toki päättää yrittää uskoa johonkin, mutta se usko itsessään ei ole mikään päätös, se usko syntyy tai ei synny.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin, että Jumalat on syntyneet siitä, että ihminen on projisoinut itsensä kaltaisen järjen olemassaolon luontoon. Projisoitu on vähän muutakin, isä, poika jne. patriarkaalinen masilmanjärjestys.
Kiinnostavaa on myös musta toi maanviljelyksen aloittaminen ja sen vaikutus. Oliko niin, että kun ihmiset alkoi elämään suuremmissa yhteisöissä tarvittiin joku järjestystä ylläpitävä auktoriteetti. Ja syy miksi raadettiin otsa hiessä, kun maanviljely oli niin kovaa työtä verrattuna aikaisempaan. Ja kertooko paratiisimyytti aiemmasta metsästäjä- keräilijäelämästä, joka tutkimusten mukaan oli helpompaa ja vähemmän työlästä. Tosin elätti pienemmän määrän ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Agnostikko on tavallaan loogisin, koska agnostikko myöntää että sen, että kaikki on mahdollista eikä hänellä ole takuuvarmoja todisteita puoleen eikä toiseen.
Itse olen vaan ihan pakana. Mua ei oo kastettu mihinkään uskontoon, enkä oo tuntenut tarvetta noita kauheesti pohdiskella. Mielenkiinto kohdistuu muihin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Takuuvarmoja todisteita olemattomuudesta ei voi olla olemassakaan. Mutta sen sijaan olemassa olevista asioista/ilmiöistä on mahdollista saada todisteita. Eipä ole vielä näkynyt erilaisista jumalista, vaikka niitä on kyllä etsitty.
Vierailija kirjoitti:
Agnostikko myöntää siis täydellissen tietämättömyytensä.
Vierailija kirjoitti:
On jollain tapaa saatanallista syyttää tai kyseenalaistaa Jumalaa saatanan pahoista teoista.
En usko myöskään moisen entiteetin olemassaoloon. Ehkä sunkaan ei kannattaisi, niin olisi mielenterveys paremmissa kantimissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On jollain tapaa saatanallista syyttää tai kyseenalaistaa Jumalaa saatanan pahoista teoista.
Ateistit syyttävät pahoista teoista ihmisiä. Voit ihan rauhassa miettiä miksi.
Juu emme harrasta vastuun siirtämistä jollekin ulkopuoliselle taholle. Kauhean kätevää kyllä aina syyttää belsebuubia, kun joku perzzeilee.
Emme ole ainoita avaruusolentoja, muistakaapa se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Agnostikko myöntää siis täydellissen tietämättömyytensä.
Käytännössä agnostikko on siis ateisti jolla on silti tarve pohtia sitä uskoa ja sitä voisiko sitä olla.
Pelkkä ateisti ei juuri edes pohdi koko jumalaa koska sillä ei ole hänen elämälleen mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Maailmankaikkeus ei tarvitse jumalia toimiakseen.
Ruokakaan ei tarvitse mausteita maistuakseen mutta ai vitsit miten hyvältä maustettu ruoka maistuukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ateistit syyttävät pahoista teoista ihmisiä. Voit ihan rauhassa miettiä miksi.
Juu emme harrasta vastuun siirtämistä jollekin ulkopuoliselle taholle. Kauhean kätevää kyllä aina syyttää belsebuubia, kun joku perzzeilee.
Itse itsemme alennamme tai ylennämme. Sekin on sama syytämmekö toisia ihmisiä vai belzebuubeja. Itsesyytökset ovat nekin vain hienostuneempi versio vastuun siirtämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Turha miettiä mistä lahjat tulee jos uskoo joulupukkiin.
Mitä tarvitsee miettiä onko joulupukkia vai ei ole kun on kädet täynnä lahjoja ja lisää tulee joka hetki.
Vierailija kirjoitti:
Järkeen ja logiikkaan luotaessa juuri joutuu ongelmiin. Uskon ja tunteen varassa tekee parhaat päätökset😅
Järki lamaannuttaa. Analysis is paralysis, sanotaan. Minä luotan vatsanpohjan tuntemuksiin ja annan luurankoni päättää mihin kehoni menee.
Vierailija kirjoitti:
Ateismi ja järki eivät mahdu samaan päähän.
Ateistilla on liikaa järkeä ja henkselit paukutellen kuvitellaan että ollaan jotain. Olin itsekin ateisti mutta lopulta maailma sanoi etttä ei se niin mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala on aina ollut olemassa hänellä ei ole luojaa.
Mihis jäi se ekan sivun jankkaus siitä, että mitään ei synny tyhjästä? Mistäs se jumala on sitten syntynyt?
Olen hengellinen henkilö, en uskonnollinen ja uskallan väittää että kaikki syntyy tyhjyydestä. Jumalan synnyttävä mieli syntyy maailmasta jonka ilmiöt syntyvät tyhjyydestä. Jumala on samalla se tyhjyys. Koko maailma on mielen ihmeellistä leikkiä. Nousuineen ja laskuineen. Vahvistuksineen ja negaatioineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ongelmissa mä olen?
Samaa tässä ihmettelen. Työelämässä olen ainakin menestynyt oikein hyvin loogisella päättelykyvyllä.
Mutta miten paljon paremmin olisitkaan voinut pärjätä rukousvastauksilla ja hakemalla vastaukset raamatusta? Et varmaan ole miettinyt tuota, ethän?
Epäilen vahvasti, että kyseisillä asioilla ei mitään käyttöä taloushallinnossa. Mutta kukin tyylillään.
Joo uskovaiset ei luota järkeen juurikaan ja sen kyllä huomaa! :D
Lisäksi uskikset ovat juuri niitä, jotka menevät nigerialaisten huijauksiin ja antavat pankkitunnukset kun niitä pyydetään sähköpostilla. Ovat juuri sitä porukkaa....
Että kyllä sitä järkeä kannattaa ensisijassa käyttää!
On kyllä muistettava, että sen lajinimen antoi ihminen, eli ehkä jotain kotiinpäinvetoa on havaittavissa.