Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ateistit ovat ongelmissa luottaessaan liikaa logiikkaan ja järkeen

Vierailija
27.09.2016 |

Ateistien argumentit ovat ristiriitaisia. He pyrkivät todistamaan loogisesti sen, ettei jumalaa ole. He kuitenkin sivuuttavat sen, että universumin synty on looginen mahdottomuus. Tyhjästä ei voi syntyä mitään, eikä mikään voi olla olemassa ilman alkua. Ateisti ottaa tuossa vaiheessa "tolkun ihmisen" näkökulman ja tunnustaa tietämättömyytensä. Ateisti joutuu kuitenkin tekemään valinnan, elääkö elämäänsä jumalan kanssa, vai ilman sitä. Ja jos tuo valinta ei voi tapahtua loogisesti (edellä osoitin logiikan umpikujan), täytyy valinnan tapahtua subjektiivisesti intuition avulla. Ateistit siis muodostavat maailmankuvansa tunteen perusteella - aivan kuten uskovaisetkin. Uskovaiset tosin ovat rehellisiä ja tunnustavat asian. Kumpiin luotatte enemmän, rehellisiin vai epärehellisiin ihmisiin? Niinpä, älkää luottako ateisteihin.

Kommentit (165)

Vierailija
101/165 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vain ateistit tarttee uskontoja. koska kaikki heihän teesinsä tulevat sitä kautta. onttoa

Et taida ymmärtää sitten yhtään mistä kirjoitat.

Vierailija
102/165 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vain ateistit tarttee uskontoja. koska kaikki heihän teesinsä tulevat sitä kautta. onttoa

Ei ateisteilla ole teesejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/165 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä minun looginen päättelyketju: jos jumala on olemassa, niin hän joko a) ei ole kaikkivoipa tai b) ei ole läpeensä hyvä. Maailmantila on sellainen, että mikä kaikkivoipa hyvä voima antaisi tällaisen jatkua?

Niinpä tuosta loogisesti päättelen, että jos jumala on olemassa, mutta ei täytä kohtia a ja b, niin eipä sellaisen palvomiseen kannata ainutkertaista elämäänsä tuhlata. Varsinkin konkreettisten todisteiden puuttuessa. Keskityn siihen, että jätän tämän pallon hiukkasen paremmaksi paikaksi, kun se oli tullessani.

Koitan siis antaa panokseni asioiden parantamiseen aika monellakin saralla. Olen mm aktiivisesti mukana ihmisoikeusrintamassa oikeusoppineena. Väitän, että jos kaikki toteuttaisivat tätä samaa pyrkimystä, niin maailma olisi aika paljon parempi paikka, kuin jos se olisi vain täynnä uskovia. Verinen historia jo osoittaa, että usko ja se, että pyrkii olemaan hyvä ihminen omasta halustaan, eivät kovinkaan usein käy edes käsi kädessä.

Vierailija
104/165 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkeen ja logiikkaan luotaessa juuri joutuu ongelmiin. Uskon ja tunteen varassa tekee parhaat päätökset😅

Jeesus kertoi minulle unessa, että luovutat omaisuutesi minulle.

Lähetän kohta tlinumeroni...

Minulle kertoi Paavali, että olen uusi profeetta ja tarvitsen rahaa perustaakseni uuden puhdasuskoisten seurakunnan. Voin pistää kanssa tilinroa tulemaan.

Vierailija
105/165 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala on aina ollut olemassa hänellä ei ole luojaa. 

Mihis jäi se ekan sivun jankkaus siitä, että mitään ei synny tyhjästä? Mistäs se jumala on sitten syntynyt?

Vierailija
106/165 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ongelmissa mä olen?

Samaa tässä ihmettelen. Työelämässä olen ainakin menestynyt oikein hyvin loogisella päättelykyvyllä.

Vierailija
107/165 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jollain tapaa saatanallista syyttää tai kyseenalaistaa Jumalaa saatanan pahoista teoista. 

Vierailija
108/165 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se on olemassa, kiivas koston Jumala. Kun ei noita sotiakaan lopeta, ehkä Jumalalle on mieluisampi ottaa kuin antaa. Miksei se anna jos on kerran kaikkivoipa ja kun sillä on mistä antaa????

Niin, puhutaanko tässä nyt vanhan vai uuden testamentin jumalasta? Aika erilaiset kaverit on noissa tai sitten jumalalla on joku kaksisuuntainen mielialahäiriö ja on hyvin tuulella käyvä kaveri.

Vierailija
109/165 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen lajinimi tulee älykkyydestä. Ateismi on siis johdonmukaista tässäkin mielessä. Uskominen ei ole.

Vierailija
110/165 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaiset ei mielellään puhu siitä, että uskonnollisuus perustuu sokeaan uskoon, eli pitäisi olla kyseenalaistamatta, ja luottaa siihen, että papit ja raamattu tietää.

Tuo ei taas kuulosta yhtään järkevältä, jos on looginen ihminen.

Vierailija
111/165 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituhän se arvata . Vasmmistolainen maailmanparantaja. Syyttää jumalaa saatanan teoista. Tämän pallon valtias on lusifer vielä hetkenaikaa.

Vierailija
112/165 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pituhän se arvata . Vasmmistolainen maailmanparantaja. Syyttää jumalaa saatanan teoista. Tämän pallon valtias on lusifer vielä hetkenaikaa.

Hassua kun ei kumpaakaan ole olemassa.

Vierailija
113/165 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatana saa voimansa itsepetoksesta, kateudesta, katkeruudesta ja valheesta. Paha on olemassa, se näkyy henkilökohtaisella tasolla ja yhteiskunnassa. 

Vierailija
114/165 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on ainoa eläinlaji ziljoonista, joka on panostanut älyynsä. Siten olemme päässeet ravintoketjun huipulle. Aikamoinen saavutus!

Vierailija
115/165 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatana saa voimansa itsepetoksesta, kateudesta, katkeruudesta ja valheesta. Paha on olemassa, se näkyy henkilökohtaisella tasolla ja yhteiskunnassa. 

Kyllä mutta ei se pahuus mikään persoona kuten saatana ole vaan ihan vain asia joka on olemassa.

Vierailija
116/165 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa tässä ihmettelen. Työelämässä olen ainakin menestynyt oikein hyvin loogisella päättelykyvyllä.

Mutta miten paljon paremmin olisitkaan voinut pärjätä rukousvastauksilla ja hakemalla vastaukset raamatusta? Et varmaan ole miettinyt tuota, ethän?

Vierailija
117/165 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jollain tapaa saatanallista syyttää tai kyseenalaistaa Jumalaa saatanan pahoista teoista. 

Ateistit syyttävät pahoista teoista ihmisiä. Voit ihan rauhassa miettiä miksi.

Vierailija
118/165 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on ainoa eläinlaji ziljoonista, joka on panostanut älyynsä. Siten olemme päässeet ravintoketjun huipulle. Aikamoinen saavutus!

Eli jos joku eläin tappaa ja syö ihmisen, niin se on älykkäämpi kuin ihminen?

Vierailija
119/165 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin, että Jumalat on syntyneet siitä, että ihminen on projisoinut itsensä kaltaisen järjen olemassaolon luontoon. Projisoitu on vähän muutakin, isä, poika jne. patriarkaalinen masilmanjärjestys. 

Vierailija
120/165 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten paljon paremmin olisitkaan voinut pärjätä rukousvastauksilla ja hakemalla vastaukset raamatusta? Et varmaan ole miettinyt tuota, ethän?

Onhan noita rukouksia oikein testattukin ja toimimattomiksi ne on huomattu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan