Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverin sairasloman syy. Olin tipahtaa tuolilta.

Vierailija
29.08.2016 |

Ihan itse kertoin syyn. 'Kuulo-ongelma' oli syy. Joo tehdään puhelimessa töitä, mutta on myös muutakin jota voi tehdä. Meinasin tipahtaa tuolilta. Itse en edes saanut sairaslomaa kun ääni täysin pois. Tein muita hommia sen ajan.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan näitä "erikoisia" syitä omalla työpaikallakin ollut. Nyt tosin on puheissa ollut esimiehen sairasloma, joka on kestänyt reilu 3 kk. Hänellä on ollut jalka paketissa (murtunut käsittääkseni) ja sen takia ei ole ollut töissä. Huvittavinta on se, että muutamalla työkaverilla ollut joskus sama tilanne ja he ovat olleet max viikon sairaslomalla. Muuten ovat sitten kulkeneet töissä keppien kanssa... Aiemmin työpaikka sijaitsi vielä rakennuksessa, jossa ei ollut hissejä, eli oli pakko kulkea portaita pitkin. Kyllä tässä väkisin miettii, että onko esimiehillä sitten jotain erillisoikeuksia tuossa(kin) asiassa.

Et ilmeisesti tätä tiennyt, mutta murtumia on eri asteisia, aina pienestä säröstä siihen asti että koko luu on käytännössä säpäleiksi katkennut. Itse kaaduin tammikuussa ja diagnoosi oli sääriluun murtuma. Tämä tarkoitti sitä, että sääriluu oli neljästä kohdasta täysin poikki katkennut.

Ensimmäiset kaksi viikkoa onnettomuudesta meni sairaalassa. Ja kotiin päästyäni seuraavat kuusi viikkoa olin käytännössä kokonaan vuodepotilaana, koska jo vartin istuminen, kun jalkaa ei saanut kohoasentoon, aiheutti hirvittävän kivuliasta painetta jalassa. Sairausloma kokonaisuudessaan kesti lopulta lähes puoli vuotta. En ole esimiesasemassa, joten ehkä se sinunkin pomosi murtuma on oikeasti aika vakavaa laatua ja pitkä sairausloma johtuu siitä eikä esimiehen erityisoikeuksista.

Vierailija
62/79 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku valitti täällä terveydenhoitajan kirjoittamista saikkulapuista.

Vain lääkärit diagnosoivat, th ja sh voivat kirjoittaa sairauslomaa vain oireiden perusteella: kämmenen kipu (hiusmurtuma?), flunssan oireet (influenssa?), päänsärky (aurallinen migreeni?), kuulo-ongelmaa / korvakipua (korvatulehdus?)

Osa on todella herkästi pois koulusta ja töistä, osalle on paljon suurempi kynnys. ja usein sairaudet kasaantuvat (syy-seuraus, liitännäissairaudet) samalla ihmisille.

Tietenkin fuskaajiakin löytyy, mutta kuka fuskaaja keksisi "tekosyyksi" kuulo-ongelman? Eiköhän vatsavaivat, päänsäryt, polvikivut ole niitä tavallisempia.

Kenenkään sairuslomat ja syyt eivät kuulu työkavereille. Mielestäni on törkeää kysyä toisen poissaolon syytä. Tietenkin voi kertoa hyvälle työkaverille, mutta jokaisen pitäisi ymmärtää, ettei toisen poissaolot ole sinun arvioitavia.

t. terkkari

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidä tuolistasi vaan lujasti kiinni. Näitä riittää.

Yksi epäili että hänellä on mahdollisesti tarttuva silmätulehdus. Varmuuden vuoksi jäi himaan 2 päivää. Kuulemma oli lääkäri sanonut että näin on parempi tehdä. Toimistossa ollaan töissä omissahuoneissamme. Ikää potilaalla yli 50vee.

Kollega tarjoilija jätti hommat kesken kattauksen kun poikkis soitti että koira kuoli. Oli viikon pois.

Tuurijuoppo toimistotyöntekijä, aikuinen mies, kehtaa saatana soittaa että varpaankynsi kasvanut sisään. Herra jäi siis himaan sille viikkoa.

Yhdellä on hoidossa ja lääkitty oireeton epilepsia. On kait lapsena ollut kovin paapottu ja huomion keskiössä sairautensa takia. Sitä on siis hyvä sairastaa vieläkin. Jos töissä on pienintäkin stressiä tai esimes sanoo hänelle jostain on seuraavana päivänä alkaen heti 4viikon saikke.

Vituttaa kyllä.

Silmätulehdus on tarttuva.

Sisäänkasvanut varpaankynsi voi olla niin kipeä ettet saa kenkää jalkaan.

Ja yhdellä epilepsia ja sinä netissä vikiset kuinka he ovat oikeasti sairaita ja jäävät kotiin.

Sullaki on toi yksi sairaus nimeltään psykopatia. Kannattaa tarkistaa.

Vierailija
64/79 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä toisaalta ymmärrän työkaverin sairauslomista ärsyyntymisen. Minulla on työkaveri, joka on kuukaudessa vähintään kolme viikkoa saikulla. Milloin on flunssa tai mahatauti, milloin migreeni, milloin selkä, jalka tai käsi pois pelistä. Aina viikonlopuiksi tapahtuu parantuminen, jolloin on aikaa tehdä mökkiremppaa tai piipahtaa reissussa. Aivan käsittämätöntä , ettei työnantajalla ole mahkuja puuttua tähän.

Nämä ihmiset yleensä vielä ylikuormittamat terveydenhultoa ja sen seuraksena kaikkien palvelu on paskaa.

Vierailija
65/79 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jihuu! Maanantaivitutus ei koske työtöntä. Ihanaa juoda aamukahvia ja lukea vittuuntuneiden aloutukisa. Raha on tiukalla, mutta mieli lepää, kun ei tarvitse olla kateellisten selkäänpuukottajien seurassa. Mukavaa työviikkoa kaikille. Ihan pian on taas kesäloma.

Oletko koskaan miettinyt miten pärjäät eläkkeellä?

Oletko koskaan kuullut säästämisestä? Tai vapaaehtoisesta eläkkeestä? En ole tuo kirjoittaja, mutta olen pätkätyöläinen, välillä töitä on, välillä ei. Mies on töissä, lapset on kasvatettu ja koulutettu ja ajokortit ym:t hommattu, koskaan ei olla sossun tukia saatu, on oma maksettu talo ja kesämökki. Yhtään ei ole velkaa. Mä olen maksanut vapaaehtoista eläkettä vuosikaudet, mies on ollutkin koko ajan töissä. Kaikki ylimääräinen raha on laitettu säästöön, ja sitä jää pienistäkin tuloista kun miettii mitä oikeasti tarvii.

No kylläpäs se meni sinulla tunteisiin.

Itse kerroit että raha on tiukalla, mutta eihän se sitten olekaan, kun kertynyt säästöjä ja omaisuutta. Hyvä niin.

Mikäs siinä, jos pää kestää loisia toisten kustannuksella pelkän harmituksen takia.

Meikäläinen hoiti homman opiskelemalla riittävästi, sain työn, joka on mielenkiintoista, itsenäistä ja hyvin palkattua, osaan myös tuoda epäkohdat työyhteisössä esille ja katsoa, että ne tulevat ratkaistuksi.

Kaikille niille, jotka haluaisivat työn mutta työpaikkaa ei vaan löydy, osoitan myötätuntoni ja toivotan tsemppiä.

Ihan ohiksena, monella täällä on luetun ymmärtämisen vaikeus. Toi jolla oli velat maksettu, ilmoitti että EI OLE tuo kirjoittaja, jonka rahat oli tiukilla. Kunhan nyt taisi vaan kommentoida. Välillä suututtaa kun täällä on niin surkeeta tuo lukutaito.

Vierailija
66/79 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä kuoli. Olimme parhaita kavereita yki 20 v ja sairasti monta vuotta syöpää.

Kun kuolema tuli, romahdin täysin enkä ollut työkuntoinen muutamaan viikkoon. Vasta hautajaisten jälkeen tulin töihin.

Pomolle olin kertonut n vuotta aikaisemmin mitä tapahtuu, pääsin puhumaan ammattilaiselle ennen ja jälkeen kuoleman, lääkäri kirjoitti minulle sairaslomaa viikon, mutta pomo kirjoitteli jotain ylityövapaita ja muita vst, sain koko kuulta palkan.

Minun luvalla pomo kertoi töissä hyvin yleisesti ja joku jotain töissä inisi, heti toinen kollega kommentoi tämä asia ei kuulu sinulle mitenkään.

Tänä päivänä nämä sairaslomalaiset jäävät kiinni. Itse kannan vastuuni itsestäni ja muiden sairaslomat eivät kuulu minulle.

Kollegan mies kuoli, hän ei pitänyt yhtään sairaslomaa, sanoi työ on paras apu hänelle.

Me ollaan jokainen ihmisiä.

Vierailija
67/79 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kolmas tytötön. Voi miten mukavaa onkaan, lapset koulussa, mies töissä, mulla ihana rauha ja hiljaisuus. Ajattelin lähteä kauppaan ja lenkille, ehkä vois leipoakin jotain. Ei muuta kuin tsemppiä työpaikoille :)))

Oletteko homopari? Kun olet tytötön? :)

Että vain homoparit voivat olla tytöttömiä? Eikö ne voi olla myös pojattomia? Eikä heterotkin voi olla tytöttömiä jos niille syntyy vaan poikia?

Riippuu ihan puhutaanko puolisoista vai niiden lapsista... :)

Sanooko joku oikeasti toisen puolisoa tytöksi?! Että tänään meille tulee mun työkaveri Mikko tyttönsä kanssa, ja sit tulee se Mikko sen parikymppisen tyttöystävänsä kanssa. Ei tsiisus.

Vierailija
68/79 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olin omasta mielestäni täysin työkykyinen, mutta lääkäri kirjoitteli pätkissä lomaa melkein 4 viikkoa. Jalassa oli ruusu ja sitten siihen tuli mätäpatti, joka piti avata. Mun piti pysyä kotona, koska hoitaja  kävi 3x vrk pistämässä suonensisäistä antibioottia. Ja töissä paperipinot sen kun kasvoi...jos pystyin kotona istumaan koneen ääressä, miksen myös töissä? Hoitajat nauroivat valituksilleni. "Eihän se ole sinun ongelmasi, miten töissä työt järjestellään". Kylläpä vaan oli. Jos hoitsuillakin olisi rästipotilaita, joista osa jo heikossa hapessa, kun palaavat saikulta töihin, alkaisivat ymmärtää.

Kun viimein pääsin töihin ja olin ollut ehkä viikon, tuli pomo huutamaan tekemättömistä töistä. Työsopimuksessani on mainittu mihin päivään mennessä mikin työ pitää olla tehtynä ja saikun vuoksi ei ollut. Selitykseksi ei kelvannut sairausloma. Voi kiltit lääkärit ja hoitajat, älkää määrätkö sairauslomaa, jollei potilas sitä halua!

Vierailija
69/79 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen terveyskeskuslääkäri poliklinikalla , ja mulla oli pomo, joka ilmoitti koko talolle vuodeosastoa myöten aina sairaslomani syyn (esim. migreeni), kun olin omalla ilmoituksella pois töistä. Mitenkään kauhean usein en sairastellut, mutta aina koko talo tiesi, miksi olin ollut poissa.

Pomo vaihtui, nykyinen ei toimi tuolla tavalla. Mutta kun ilmoitin yhtenä päivänä lähteväni kesken päivän töistä pois, kun oli mahatautia, oli hän ilmoittanut työpisteeseeni minun olevan seuraavankin päivän pois, ja kovat järjestelyt oli tehty, että työni saatiin seuraavana päivänä muiden hoitoon. Kovasti sitten ihmeteltiin, kun ilmestyinkin seuraavana päivänä töihin.

Vierailija
70/79 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sijaisena henkilö, joka oli joka 3 viikon listasta pois 4-6 päivää monen vuoden ajan. Sitten ihmetteli kun ei saanut vakipaikkaa.....

Vierailija
71/79 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jihuu! Maanantaivitutus ei koske työtöntä. Ihanaa juoda aamukahvia ja lukea vittuuntuneiden aloutukisa. Raha on tiukalla, mutta mieli lepää, kun ei tarvitse olla kateellisten selkäänpuukottajien seurassa. Mukavaa työviikkoa kaikille. Ihan pian on taas kesäloma.

Oletko koskaan miettinyt miten pärjäät eläkkeellä?

En varsinaisesti. Mutta kiitos, että huolehdit ystävällisesti. Tsemppiä töihin! :)

Vierailija
72/79 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri oli pitkällä sairaslomalla kipeän olkapään vuoksi. Töihin palattuaan kehuskeli sairaslomansa aikana pesseenaä ikkunat, vaihtaneensa verhot ja kuuranneensa koko kodin lattiasta kattoon. Ei sitten kipeä olkapää yhtään haitannut siivoushommissa.

Vierailija
73/79 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidä tuolistasi vaan lujasti kiinni. Näitä riittää.

Yksi epäili että hänellä on mahdollisesti tarttuva silmätulehdus. Varmuuden vuoksi jäi himaan 2 päivää. Kuulemma oli lääkäri sanonut että näin on parempi tehdä. Toimistossa ollaan töissä omissahuoneissamme. Ikää potilaalla yli 50vee.

Kollega tarjoilija jätti hommat kesken kattauksen kun poikkis soitti että koira kuoli. Oli viikon pois.

Tuurijuoppo toimistotyöntekijä, aikuinen mies, kehtaa saatana soittaa että varpaankynsi kasvanut sisään. Herra jäi siis himaan sille viikkoa.

Yhdellä on hoidossa ja lääkitty oireeton epilepsia. On kait lapsena ollut kovin paapottu ja huomion keskiössä sairautensa takia. Sitä on siis hyvä sairastaa vieläkin. Jos töissä on pienintäkin stressiä tai esimes sanoo hänelle jostain on seuraavana päivänä alkaen heti 4viikon saikke.

Vituttaa kyllä.

Silmätulehdus on tarttuva.

Päiväkotilaisenkaan ei tarvitse olla pois silmätulehduksen vuoksi, aiheuttajat ovat yleensä samoja viruksia ja bakteereita kuin hengitystieinfektioissa. Siksi eristäminen ei yleensä ole tarpeen. Oireiden voimakkuus ratkaisee poissaolon.

Vierailija
74/79 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikan haaskalinnut ovat kateellisia yhdelle syöpäpotilaalle, joka "saa" tehdä osa-aikaista viikkoa uupumuksen vuoksi.

on se kumma miten jotkut voi kadehtia jopa syöpäsairasta, luulis että oisivat onnellisia kun itse ovat terveitä, meillä ei onneksi kukaan kadehtinut kun eräs oli pitkällä sairaslomalla syövän takia, siltä poistettiin toinen rinta.jotkut sairaudet vaatii pitemmän sairasloman. itse onnellinen kun ainakaan vielä ei ole tullut mitään flunssaa vakavampaa. nauttikaa elämästä, niin kauan kuin on mahdollista.

Vierailija
75/79 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kikikikiki

Vierailija
76/79 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma työkaverini oli sairaslomalla viikon alkavan kynsinauhan tulehduksen vuoksi, ihan puhelinpalvelussa ollaan työssä, joten ei luulisi haittaavan.

Vierailija
77/79 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kikikikiki

Etkö jaksa keksiä mitään omaa aloitusta vaan näitä ikivanhoja pitää nostaa?

Vierailija
78/79 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

halpamaiset huvit jos työkaverin saikkusyylle nauraa

Vierailija
79/79 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetti mitä haaskalintuja... ap sulle ei kuulu pätkääkään minkä takia joku työkaveri on pois töistä. Teillä on varmasti sellanen kunnon juoruakkojen työporukka missä aina retostellaan ja spekuloidaan muiden asioilla. Hanki oma elämä niin ei tarvitse olla tollanen katkera kääkkä.

Hahaa! Siitähän voisi tehdä oikein kisan, kuka pystyy mielikuvituksellisimman taudinkuvan juorukerholle pokerinaamalla kertomaan. Flunssat ja mahataudit on niiiin tylsiä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän