Työkaverin sairasloman syy. Olin tipahtaa tuolilta.
Ihan itse kertoin syyn. 'Kuulo-ongelma' oli syy. Joo tehdään puhelimessa töitä, mutta on myös muutakin jota voi tehdä. Meinasin tipahtaa tuolilta. Itse en edes saanut sairaslomaa kun ääni täysin pois. Tein muita hommia sen ajan.
Kommentit (79)
Kun ei se sairausloma kuulu kenellekään muulle kuin asiaomaiselle ja työnantajalle. Eikä se lyhene, vaikka teitä kuinka vituttaisi.
Sairauslomalla olevan syy ei ole, jos teidän työnne lisääntyvät kun työnantaja päättää olla ottamatta sijaista. Se on vain ja ainoastaan työnantajan vika.
Teiltä kuluu mieletön määrä voimavaroja työpaikalla siihen, kun sekaatte muiden työntekijöiden ja työnantajan välisiin asioihin.
Tuttu mies heräsi eräänä aamuna kuurona, toisesta korvasta kuulo oli jo aikoja sitten mennyt.
Päästä löytyi kasvain, joka painoi kuulohermoa.
Kuulo-ongelmat voi viitata vakaviin sairauksiin. Työkaverin sairausloman syy ei sitäpaitsi kuulu sinulle millään lailla.
Vierailija kirjoitti:
Ettehän te nyt helvetti voi tietää oikeata syytä sairaslomalle. Itse olen alkuraskauden keskenmenon takia poissa jo tokaa viikkoa, koska kovat keskenmenokivut esti ekan viikon työnteon. No keskenmeno ei tyhjentynytkään edes lopulta lääkkeillä, vaan joudun palaamaan sairaalaan. Tänään kohtu ehkä vihdoin saadaan tyhjennettyä..
Työkaverit eivät tiedä raskaudesta, eikä siis keskenmenostakaan. Uteluiden takia joudun valehtelemaan mm. jalan olevan kipeä jne., koska kertomatta jättäminen johtaisi mahdollisesti juoruilemiseen..
Aivan niin. Itsekään en alkuraskauden pahoinvoinnista kertonut. Ei kaikki kerro mikä on oikea syy, kun se voi olla tosi herkkä juttu.
Kateus on kummaa...
Oikeesti ihan kiva olla kykenevä työhön.
Miten mulle tuli äkkiä sellainen fiilis, etten taida laittaakaan yhtään työpaikkahakemusta vetämään vähään aikaan. Taloudellinen tiukkuus ei ole kaikkein hauskinta mutta eipähän sentään tarvitse sietää tuollaisia työkavereita! Terkuin toinen työtön
Onhan näitä "erikoisia" syitä omalla työpaikallakin ollut. Nyt tosin on puheissa ollut esimiehen sairasloma, joka on kestänyt reilu 3 kk. Hänellä on ollut jalka paketissa (murtunut käsittääkseni) ja sen takia ei ole ollut töissä. Huvittavinta on se, että muutamalla työkaverilla ollut joskus sama tilanne ja he ovat olleet max viikon sairaslomalla. Muuten ovat sitten kulkeneet töissä keppien kanssa... Aiemmin työpaikka sijaitsi vielä rakennuksessa, jossa ei ollut hissejä, eli oli pakko kulkea portaita pitkin. Kyllä tässä väkisin miettii, että onko esimiehillä sitten jotain erillisoikeuksia tuossa(kin) asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Miten mulle tuli äkkiä sellainen fiilis, etten taida laittaakaan yhtään työpaikkahakemusta vetämään vähään aikaan. Taloudellinen tiukkuus ei ole kaikkein hauskinta mutta eipähän sentään tarvitse sietää tuollaisia työkavereita! Terkuin toinen työtön
Samoin. Suurin syy sille, että olen mieluummin rutiköyhä työtön,on juuri vittumaiset ja katkerat työ "kaverit".
Vierailija kirjoitti:
Jihuu! Maanantaivitutus ei koske työtöntä. Ihanaa juoda aamukahvia ja lukea vittuuntuneiden aloutukisa. Raha on tiukalla, mutta mieli lepää, kun ei tarvitse olla kateellisten selkäänpuukottajien seurassa. Mukavaa työviikkoa kaikille. Ihan pian on taas kesäloma.
Koittaisit sinäkin tehdä töitä niin kuin normaalit ihmiset tekee.
Kyllä toisaalta ymmärrän työkaverin sairauslomista ärsyyntymisen. Minulla on työkaveri, joka on kuukaudessa vähintään kolme viikkoa saikulla. Milloin on flunssa tai mahatauti, milloin migreeni, milloin selkä, jalka tai käsi pois pelistä. Aina viikonlopuiksi tapahtuu parantuminen, jolloin on aikaa tehdä mökkiremppaa tai piipahtaa reissussa. Aivan käsittämätöntä , ettei työnantajalla ole mahkuja puuttua tähän.
Täällä kolmas tytötön. Voi miten mukavaa onkaan, lapset koulussa, mies töissä, mulla ihana rauha ja hiljaisuus. Ajattelin lähteä kauppaan ja lenkille, ehkä vois leipoakin jotain. Ei muuta kuin tsemppiä työpaikoille :)))
Vierailija kirjoitti:
Voi jestas, ihmiset on kateellisia työkaverille, joka on sairas! Siis niin paljonko vihaatte työtänne, että olisitte mieluummin sairaana kuin työssä? Ehkä kannattaisi vaihtaa alaa...
Saattaahan näillä kateellisilla käydä tuuri ja napsahtaa joku oikein hankala parantumaton sairaus. Pääsevät sitten nauttimaan sairauslomista. Onnekkaimmat saattavat jopa päätyä työkyvyttömyyseläkkeelle.
Itse olen ms-taudin takia eläkkeellä. Ennen eläkettä tuli kyllä tutuksi nämä toisten sairauksia kadehtivat. Vieläkin näihin valopäihin satunnaisesti törmää. Josku kiukaan heitä ihan tahallaan kertomalla kuinka ihanaa nyt on kun on aikaa harrastella ja matkustella 😝
Minulla murtui käsi ja se kipsattiin, kipsi oli 10 viikkoa. Kyseessä oli tietysti oikea käsi ja olen oikeakätinen. Lääkäri määräsi saikulle koko kipsiajaksi. Pomo halusi että olisin tullut töihin (en olisi joutunut tekemään niitä töitä missä joutuu nostamaan asioita molemmilla käsillä, mutta muut työt kyllä). Hänen mukaansa koska pääni toimi enkä tartuta niin pitää olal töissä.
Pomo on nuorehko nainen, joka ei taida ymmärtää sairauksista juuri mitään. Hän ei millään käsittänyt, että minulla on lääkärin asettama ajokielto kipsin takia, joten en saa ajaa töihin eikä voi vaatia että joka päivä kuljen yht 40 km taksilla. En saanut vaatteita kunnolla päälle, koska kipsi ei mahtunut minkään takin hihaan ja oli keskitalvi. En pystynyt tekemään mitään sillä oikealla kädellä, enkä myöskään saanut käyttää sitä mihinkään, oli nimenomaan kielletty. Esim moni ovi vaatii kaksi kättä auetakseen (toisella kääntää nupista/avaimesta ja toisella vetää samaan aikaa kahvasta). Arki oli todella hankalaa ja hidasta, koittakaapa vaikka laittaa rintsikat kiinni vain yhdellä kädellä tai koittakaa solmia kengännauhat pelkällä vasemmalla kädellä. Töihin olisi silti kuulemma pitänyt mennä tekemään täyttä työaikaa normilla työtahdilla.
Siihen on yleensä syy, että saa saikun, se syy ei välttämättä vaan tule mieleen muille terveille itsekkäille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Pidä tuolistasi vaan lujasti kiinni. Näitä riittää.
Yksi epäili että hänellä on mahdollisesti tarttuva silmätulehdus. Varmuuden vuoksi jäi himaan 2 päivää. Kuulemma oli lääkäri sanonut että näin on parempi tehdä. Toimistossa ollaan töissä omissahuoneissamme. Ikää potilaalla yli 50vee.
Kollega tarjoilija jätti hommat kesken kattauksen kun poikkis soitti että koira kuoli. Oli viikon pois.
Tuurijuoppo toimistotyöntekijä, aikuinen mies, kehtaa saatana soittaa että varpaankynsi kasvanut sisään. Herra jäi siis himaan sille viikkoa.Yhdellä on hoidossa ja lääkitty oireeton epilepsia. On kait lapsena ollut kovin paapottu ja huomion keskiössä sairautensa takia. Sitä on siis hyvä sairastaa vieläkin. Jos töissä on pienintäkin stressiä tai esimes sanoo hänelle jostain on seuraavana päivänä alkaen heti 4viikon saikke.
Vituttaa kyllä.
Kuulostat todella ilkeältä ihmiseltä.
Joillekin koira on elämän tärkein henkilö ja enemmän kuin perheenjäsen. Jos tyttö itki viikon koiran kuolemaa, olisiko hänen pitänyt olla töissä itkemässä? Mitä teidän asiakkaatkin olisi sanoneet jos joku työntekijä itkee koko ajan ääneen ja kyyneleet valuu jatkuvasti, silmät ihan punaisena?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä toisaalta ymmärrän työkaverin sairauslomista ärsyyntymisen. Minulla on työkaveri, joka on kuukaudessa vähintään kolme viikkoa saikulla. Milloin on flunssa tai mahatauti, milloin migreeni, milloin selkä, jalka tai käsi pois pelistä. Aina viikonlopuiksi tapahtuu parantuminen, jolloin on aikaa tehdä mökkiremppaa tai piipahtaa reissussa. Aivan käsittämätöntä , ettei työnantajalla ole mahkuja puuttua tähän.
Entisessä työpaikassa oli joillain samanlaista meininkiä. Tietyt ihmiset vetivät tupakkaa ketjussa, söivät huonosti, tissuttelivat/juhlivat viikonloput eivätkä huolehtineet kunnostaan. Ihmekös tuo, että jatkuvasti oli selkä krampissa, poskiontelotulehduksia ja muita tauteja... Vatsatautia tietyt ihmiset sairastivat jatkuvasti. Kummasti eivät koskaan kesälomilla sairasta mitään! Yksi näistä on hoitovapaalla eikä ole muutaman vuoden aikana sairastanut kuin yhden flunssan. Ollessaan töissä oli jatkuvasti "flunssassa".
Olen myös jäänyt saikulle kuulo-ongelmaksi laskettavan syyn vuoksi. Tärykalvoni puhkesi jonka vuoksi en yksinkertaisesti kuullut mitään plus kipu oli sietämätön. Joten pidä se nokkas vaan omissa jutuissas.
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä voit tietää, mitä työkaverin saikkulapussa lukee?
Luetun ymmärtäminen?
Vierailija kirjoitti:
Täällä kolmas tytötön. Voi miten mukavaa onkaan, lapset koulussa, mies töissä, mulla ihana rauha ja hiljaisuus. Ajattelin lähteä kauppaan ja lenkille, ehkä vois leipoakin jotain. Ei muuta kuin tsemppiä työpaikoille :)))
Oletteko homopari? Kun olet tytötön? :)
Vierailija kirjoitti:
Kertoiko, että on ollut kuulo-ongelmia vai luitko sairaslomatodistuksen? Kuulo-ongelma sellaisenaan voi viitata vakaviin tauteihin joita tutkitaan, eikä lääkäri ole vielä tarkemmin määrittänyt diagnoosia.
Ihan "Kuulo-ongelma" voi tarkoittaa niin vaatimattomia vaivoja kuin tasapainoelimienkin häiriöitä. Tarjouduithan, että kannat häntä, jos ei pääse tuolista ruokalaan?
Juurikin näin. Itse olin viikon poissa töistä "hengitystieinfektion" vuoksi jonka joku AP:n kaltainen työmarttyyri saattaa käsittää perusflunssaksi, vaikka oikeasti kyseessä oli todella vakava tulehdus enkä voinut edes nousta sängystä hengästymättä. En ymmärrä näitä toiden sairaslomien kadehtimisia, eivät kaikki sairaudet näy päällepäin tai esiinny paperilla niin vakavina kuin todellisuudessa ovat. Joillakin kuukautiskivutkin voivat olla todella intensiivisiä kivuiltaan tai vaikkapa hammasleikkaus aiheuttaa kovaa turvotusta ja verenvuotoa vaikka jotkut selviävät pelkällä hyllyburanalla.
Välillä noi terkkarit kyllä osaa ton saikkujen syyn kirjoittamisen.. Mulla esimerkiksi oli kerran hiusmurtuma kämmenselässä, ihan röntkenissä todettu, mikä tietysti vaikutti siihen että kättä ei esim saanut puristettua nyrkkiin eikä sillä saanut mitään oikein nostettua, olin tuolloin varasto alalla ja töihin kuului paljon nostelua yms aika fyysistä hommaa. Terkkari kirjoitti saikkulappuun syyksi "kämmenen kipu" -.-' yritä siinä sitten selitellä pomolle että niin siinä on OIKEASTI hiusmurtuma.
Sama työterkkari kirjoitti myös mulle pitkään jatkuneesta yskästä ja kuumeesta (joka myöhemmin osoittautui keuhkokuumeeksi) niin syyksi "määrittelemätön hengitys vaikeus" :D mitä helvettiä!
Ehkä hän ei halunnut kertoa sinulle koko totuutta sairaslomastaan. Vaikutat aika epämiellyttävälle ihmiselle, joten ei ehkä kannata kertoakaan.