Onko Eveliina yhtä hankala nimi kuin Miia, Piia, Tiia...?
Eveliinassakin on tuo kaksoisvokaali. Tajuavatko ihmiset nimen olevan Eveliina, ei Evelina?
Kommentit (87)
Teinivanhempien antama nimi. Tuntemani Eveliinan vanhemmat saivat tyttärensä alle 20-vuotiaina.
Eveliinasta tulee mieleen kylpyamme. Luin kerran eräästä sisustuslehdestä jutun, jossa Eveliina-nimisellä naisella oli kylpyamme. Siitä tämä mielleyhtymä.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen Eveliina-nimisen kultaisennoutajan.
Naapurissani on Eveliina-niminen kultainennoutaja. Tunnenmekohan saman koiran?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eveliina on lehmän nimi.
Miksi tuo kommentti on saanut niin paljon alanuolia? Ihan on Maatalouden Tutkimuskeskuksen tieto, että Eveliina on erittäin yleinen nimi lehmillä.
Eveliina on suosittu myös koirannimenä. Olikohan se Ilta-Sanomat, joka oli listannut 100 suosituinta koirannimeä. Eveliina oli sillä listalla.
Vierailija kirjoitti:
Nimeni on Eveliina. Meitä oli viisi tyttöä lapsuudenkodissani, ja kaikilla muilla oli nimipäivä naistenviikolla heinäkuussa, paitsi minulla. Muille leivottiin mansikkakakkuja, annettiin kortteja ja lahjoa. Kutsuttiin vieraita. Minun nimipäivääni 24.12. ei juhlittu mitenkään, se hukkui täysin joulun alle.
Eveliina otettiin kalenteriin vasta viime vuonna. Lapsi taidat olla vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimeni on Eveliina. Meitä oli viisi tyttöä lapsuudenkodissani, ja kaikilla muilla oli nimipäivä naistenviikolla heinäkuussa, paitsi minulla. Muille leivottiin mansikkakakkuja, annettiin kortteja ja lahjoa. Kutsuttiin vieraita. Minun nimipäivääni 24.12. ei juhlittu mitenkään, se hukkui täysin joulun alle.
Eveliina otettiin kalenteriin vasta viime vuonna. Lapsi taidat olla vieläkin.
Ei pidä paikkaansa. Minulla on tallessa vuoden 2003 kalenteri. Siinä on Eveliina 24.12. Eveliina on luultavasti otettu kalenteriin joskus 70-90-luvulla nimen ollessa suosituimmillaan.
Täällä yksi Eveliina, joka on tyytyväinen nimeensä. Tutut kutsuvat Eveksi, mutta kumpainenkin käy. Suomessa nimi kirjoitettu aina oikein, ei siis mitään ongelmaa sen kanssa. Ulkomailla taas menee Eve amerikkalaisittain lausuttuna "iiv" tai sit Evlin. Lapsena olin jostain syystä epävarma nimeni suhteen, mutta nykyään kannan sitä ylpeän,ä vaikka olisikin jonkun täällä kirjoittaneen mielestä lehmän tai vanhan tantan nimi :) Mielipiteitä saa ja pitää olla, mutta muistakaahan ihmiset kuitenkin tapa jolla ilmaisette ne, joku on kuitenkin aina lapselleen nimen valinnut ja antanut ja tämä lapsi kantaa sitä nimeä koko elämänsä. Olisi kiva, kun sitä nimeä ei ulkopuolisten toimesta haukuttaisi. Kiitos ja hyvää keskiviikkoiltaa!
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi Eveliina, joka on tyytyväinen nimeensä. Tutut kutsuvat Eveksi, mutta kumpainenkin käy. Suomessa nimi kirjoitettu aina oikein, ei siis mitään ongelmaa sen kanssa. Ulkomailla taas menee Eve amerikkalaisittain lausuttuna "iiv" tai sit Evlin. Lapsena olin jostain syystä epävarma nimeni suhteen, mutta nykyään kannan sitä ylpeän,ä vaikka olisikin jonkun täällä kirjoittaneen mielestä lehmän tai vanhan tantan nimi :) Mielipiteitä saa ja pitää olla, mutta muistakaahan ihmiset kuitenkin tapa jolla ilmaisette ne, joku on kuitenkin aina lapselleen nimen valinnut ja antanut ja tämä lapsi kantaa sitä nimeä koko elämänsä. Olisi kiva, kun sitä nimeä ei ulkopuolisten toimesta haukuttaisi. Kiitos ja hyvää keskiviikkoiltaa!
Menepä nyt vähän itseesi. Itse sanot ihmistä "vanhaksi tantaksi". Se on todella rumasti ja loukkaavasti sanottu. YHDESSÄKÄÄN AIKAISEMMASSA viestissä ei ole sanottu mitään noin törkeää, mitä sinä nyt sanoit. Ilmeisesti yrität viitata viestiin, jossa sanottiin "50-vuotias lihava nainen". Se on täysin asiallinen ilmaisu. Sen sijaan sinun käyttämäsi ilmaus "vanhan tantan nimi" on todella epäasiallinen ja loukkaava ilmaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eveliina on kaunis, tyylikäs ja kansainvälinen nimi.
Kansainvälinen??? Eihän Eveliinoja ole missään muualla kuin Suomessa!!! Se siitä kansainvälisyydestä!
Eveliinaa ei ole edes Suomen ortodoksisessa kalenterissa, vaikka siinä on muuten lähes kaikki suomalaisen kalenterin nimet.
Vierailija kirjoitti:
Siskoni nimi on Eveliina. Olen aina kadehtinut häntä kauniista nimestä.
Olet kateellinen wt-nimestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eveliina ei kuulosta suomalaiselta nimeltä. Sopii paremmin jollekin ranskalaiselle tai italialaiselle.
Minun mielestäni taas Eveliina on saksalainen nimi. Johtuu varmaan siitä, että ainoa tuntemani Eveliina on saksalainen.
Tuosta tulikin mieleeni, että tunnen erään Saksassa asuvan suomalaissyntyisen naisen, jonka nimi on Eveliina. Hän on syntynyt joskus 40-luvulla. Nimitilastojen mukaan Eveliina-nimi on harvinaisin juuri 40-luvulla syntyneillä. Hänen vanhempansa ovat tehneet rohkean valinnan nimeä antaessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siskoni nimi on Eveliina. Olen aina kadehtinut häntä kauniista nimestä.
Olet kateellinen wt-nimestä?
Monen pikkutytön mielestä Eveliina kuulostaa yhtä hienolta "prinsessanimeltä" kuin esim. Adalmiina. Kyllähän siitä on silloin helposti kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eveliina on lehmän nimi.
Miksi tuo kommentti on saanut niin paljon alanuolia? Ihan on Maatalouden Tutkimuskeskuksen tieto, että Eveliina on erittäin yleinen nimi lehmillä.
Eveliina on suosittu myös koirannimenä. Olikohan se Ilta-Sanomat, joka oli listannut 100 suosituinta koirannimeä. Eveliina oli sillä listalla.
Tarkoitatko tätä listaa? http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000000590944.html
Ei tuossa ole missään Eveliinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Eveliina mielestänne tumma- vai vaaleahiuksisen ihmisen nimi?
Eveliina-nimi on kotoisin Espanjasta, joten tummatukkaiselle sopii paremmin.
Jos Eveliina on Espanjasta kotoisin, miksi sitä ei sitten ole espanjalaisessa nimipäiväkalenterissa?
Kaunis nimi, mutta sopii paremmin toiseksi nimeksi jo pituutensakin puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menepä nyt vähän itseesi. Itse sanot ihmistä "vanhaksi tantaksi". Se on todella rumasti ja loukkaavasti sanottu. YHDESSÄKÄÄN AIKAISEMMASSA viestissä ei ole sanottu mitään noin törkeää, mitä sinä nyt sanoit. Ilmeisesti yrität viitata viestiin, jossa sanottiin "50-vuotias lihava nainen". Se on täysin asiallinen ilmaisu. Sen sijaan sinun käyttämäsi ilmaus "vanhan tantan nimi" on todella epäasiallinen ja loukkaava ilmaus.
My bad, pahoittelut siitä! Muistin väärin lukemani ilmauksen. Menempä nyt itseeni, toivottavasti se kelpaa sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Kaunis nimi, mutta sopii paremmin toiseksi nimeksi jo pituutensakin puolesta.
Miksi kaunis nimi pitäisi piilottaa toiseksi nimeksi? Ja miksi ensimmäiseksi nimeksi pitäisi antaa joku tylsä Anne?
Miksi kaikki Eveliinat pukeutuvat Marimekon vaatteisiin?