Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsi haluaisi viikko-viikko elämään vanhempien eron jälkeen?

Vierailija
13.06.2024 |

Olen itse eroperheen lapsi. Pidin isästäni todella paljon ja olin aina vähän sellainen isän tyttö, isäni oli minulle jollain tapaa tärkeämpi kuin äiti. Mutta kun vanhempani erosivat halusin ehdottomasti asua äidin luona ja viettää isän luona vain välillä viikonloppuja. En olisi ikinä halunnut elää viikko-viikko elämää. Syitä tähän on monia. Äitini vain oli enemmän sellainen, no, äiti, ihminen joka huolehti kaikki pikkujutut ja oli olo, että äidin luona on koti. Vaikea selittää. Isäni oli kuitenkin hyvä kokki, laittoi aina hyvät aamupalatkin, osasi auttaa läksyissä jne. Mutta silti, koti on koti ja vain tuntui siltä että koti on äidin luona, mikään ei olisi saanut tehtyä oloa että isänkin luona on koti. Ei mikään mitä isä olisi tehnyt olisi voinut sitä rakentaa. Ja halusin tietenkin asua kotona. Koko ajan. Tavata isää kyllä usein, mutta asua kotona. En ymmärrä miksi joku lapsi haluaisi elää viikko-viikko mallissa. En ymmärrä mitä kukaan lapsi siitä saisi, että asuu kahdessa paikassa. Siis ihan lapsen näkökulmasta katson asiaa. 

Kommentit (382)

Vierailija
1/382 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsot asiaa vain OMASTA näkökulmastasi, et kaikkien muiden.

Vierailija
2/382 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsot asiaa vain OMASTA näkökulmastasi, et kaikkien muiden.

Niinpä. Siksi tein tämän aloituksen, että saisin kuulla niitä muidenkin erolapsien kokemuksia ja voisin lisätä ymmärrystäni. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/382 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en olisi halunnut asua eron jälkeen kummankaan luona. No onneksi nyt aikuisena ei tarvitse olla tekemisissä kummankaan kanssa.

Vierailija
4/382 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok. Kunhan isistäkin puolet olisivat lähivanhempia ja viikonloput äidin luona. 

Vierailija
5/382 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko-viikko systeemi toimii kun asutaan tarpeeksi lähekkäin, jotta lapsen päivähoito, koulu ja kaverit pysyy samana oli kumman vanhemman luona tahansa.

Vierailija
6/382 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok. Kunhan isistäkin puolet olisivat lähivanhempia ja viikonloput äidin luona. 

Tämähän on täysin katkeran naisen näkökulma, ei lapsen.

Vierailija
7/382 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko vähän täsmentää mitä tarkoitat kommentillasi? Oletko siis itse elänyt viikko-viikko lapsena? Ja mitä väliä sillä sen yhden kyseessä olevan lapsen näkökulmasta on, että onko puolet isistä lähivanhempia vai ei? Ap

Vierailija
8/382 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin että tuo viikko viikko olisi aika rankkaa lapselle. t. hylätty isä

Vierailija
9/382 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikko-viikko systeemi toimii kun asutaan tarpeeksi lähekkäin, jotta lapsen päivähoito, koulu ja kaverit pysyy samana oli kumman vanhemman luona tahansa.

Tämä taitaa olla äidin tai isän näkemys, tai ehkä jonkun lastenvalvojan. Minua kiinnostaa ihan vain lapsen itsensä näkökulma asiaan. Ap

Vierailija
10/382 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva lapsi, varsinkaan pieni, haluaa mitään viikko-viikko systeemiä. Mutta eihän siinä lasta ajatella, vaan itsekkäästi sitä paljon puhuttua omaa aikaa. Mikä autuas olo, kun ei viikkoon _tartte_ olla tekemisissä oman rakkauden hedelmänsä kanssa. 

Vierailija
11/382 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se isän luona asuminen meillä ainakaan olisi ollut vaihtoehto. Äidin luona pystyi asumaan, isä meni omien menojensa mukaan. Nykyään miehet kyllä huolehtivat paremmin lapsista kuin oman isäni sukupolvi, joten varmaan viikko-viikko voi olla joissakin tapauksissa ihan hyvä. 

Vierailija
12/382 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Harva eronnut suostuisi itse kahden kodin malliin itselleen, "koska se ei toimisi". Mutta lapsilta sitä vaaditaan. Lapsi päätyy tilanteeseen, jossa hän ei ole kunnolla kotona missään.

Vierailija
13/382 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ero perhe tekee heille heidän sen hetken elämäntilanteeseen sopivan ratkaisun.. Paskaa ko tuota vatvoo. 

Vierailija
14/382 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Harva eronnut suostuisi itse kahden kodin malliin itselleen, "koska se ei toimisi". Mutta lapsilta sitä vaaditaan. Lapsi päätyy tilanteeseen, jossa hän ei ole kunnolla kotona missään.

Ja samalla ihmetellään miksi mt-ongelmat räjähtää käsiin. Pienetkin jo oireilee, ihmekös tuo.

Vierailija
15/382 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se viikko-viikko ole lasten etu, mutta harvapa sitä lapsilta edes kysyy mitä he haluavat.

Vierailija
16/382 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun halutaan n*ssia viikko rauhassa uuden elämän rakkauden kanssa, että sais ihkun vauvan aluille ja uusperheh*lvetin kunnolla pyörimään.

Vierailija
17/382 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa haluaa, osa ei. Harva vanhempi kysyy asiaa lapselta, vaikka pitäisi huomioida lapsen etu. 

Vierailija
18/382 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuolla viikko-viikko hommalla kierretä vain elatusmaksut?

Vierailija
19/382 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ero perhe tekee heille heidän sen hetken elämäntilanteeseen sopivan ratkaisun.. Paskaa ko tuota vatvoo. 

Joo mutta yritän tällä aloituksella nyt hakea lapsen näkökulmaa asiaan, ei eronneen äidin tai isän eikä myöskään perheen kokonaishyödyn tms näkökulmaa. Vaan sitä mitä se lapsi itse ihan oikeasti ja aidosti eniten haluaa, missä se lapsi viihtyy parhaiten. Ap

Vierailija
20/382 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin että tuo viikko viikko olisi aika rankkaa lapselle. t. hylätty isä

No perkele jos muu ratkaisu ei sovi. Niin turha uikuttaa. Tuhannet ero perheet näin tekevät.. 

Ja tuhannet lapset kärsivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi