Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Eveliina yhtä hankala nimi kuin Miia, Piia, Tiia...?

Vierailija
22.08.2016 |

Eveliinassakin on tuo kaksoisvokaali. Tajuavatko ihmiset nimen olevan Eveliina, ei Evelina?

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mun nimeni ole yhtään hankala.

T. Pia

Sinä oletkin yksivokaalinen. Meillä kaksivokaalisilla on paljon hankalampaa.

Miten niin? Jos nimeni olisi Piia, niin miten se nyt olisi niin hirmuisen hankalaa?

Vierailija
22/87 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eveliina ei kuulosta suomalaiselta nimeltä. Sopii paremmin jollekin ranskalaiselle tai italialaiselle.

Minun mielestäni taas Eveliina on saksalainen nimi. Johtuu varmaan siitä, että ainoa tuntemani Eveliina on saksalainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serkkuni nimi on Eveliina.

Mitä ihmettä me tuolla tiedolla teemme?

Vierailija
24/87 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eveliina on lehmän nimi.

Niin ovat Emma, Essi, Ilona, Iines ja Aamukin. Silti varsinkin Emma on erittäin suosittu nimi ihmisilläkin.

Vierailija
25/87 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisempiä kaksoisvokaaliset versiot ovat kuin lyhyemmät. Suomessa Eveliinoja on 10 kertaa enemmän kuin Evelinoja.

Vierailija
26/87 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisempiä kaksoisvokaaliset versiot ovat kuin lyhyemmät. Suomessa Eveliinoja on 10 kertaa enemmän kuin Evelinoja.

Oikeassa olet, mutta sillä ei ole mitään vaikutusta mihinkään. Itselläni on suomalaisessa kalenterissa oleva kaksoisvokaalinimi. Nimen yksivokaalinen versio ei ole kalenterissa, ja on muutenkin Suomessa paljon harvinaisempi. Siltikään ihmiset eivät osaa kirjoittaa nimeäni.

Vierailija
27/87 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pitkä nimi. Vääntyy väkisinkin joksikin lempinimeksi.

Vierailija
28/87 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eveliina ei kuulosta suomalaiselta nimeltä. Sopii paremmin jollekin ranskalaiselle tai italialaiselle.

Minun mielestäni taas Eveliina on saksalainen nimi. Johtuu varmaan siitä, että ainoa tuntemani Eveliina on saksalainen.

Miten Eveliina voisi olla saksalainen nimi? Eihän saksankielessä edes ole kaksoisvokaalia?

Vierailija
29/87 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko kaikki Eveliinat lihavia? Itse en tunne ainuttakaan normaalipainoista/alipainoista Eveliinaa. Tunnetteko te?

Koulussa luokallani oli Eveliina-niminen tyttö ekalta yhdeksännelle asti. Hän oli normaalipainoinen. En ole nähnyt häntä peruskoulun loppumisen jälkeen, joten en tiedä onko lihonut.

Vierailija
30/87 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten Eveliina voisi olla saksalainen nimi? Eihän saksankielessä edes ole kaksoisvokaalia?

Ei saksankielessä pitäisi olla kaksoiskonsonanttiakaan, mutta silti Juttaa väitetään saksalaiseksi nimeksi.

Vierailija
31/87 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eveliina on pikkutytön nimi, ei sovi aikuiselle naiselle.

Vierailija
32/87 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian yleinen nimi. Tunnen 42 Eveliinaa.

Vierailija
33/87 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko kaikki Eveliinat lihavia? Itse en tunne ainuttakaan normaalipainoista/alipainoista Eveliinaa. Tunnetteko te?

Meillä oli harrastusryhmässä yksi Eveliina. Oli niin hoikka, ettei tahtonut millään löytyä hänelle sopivaa esiintymisasua varastosta.

Vierailija
34/87 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nimi olisi Evelin. Kaikki ongelmat ja hankaluudet on sillä pois pyyhkäisty.

Vierailija
35/87 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herttainen ja naisellinen nimi.

Vierailija
36/87 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että tämä on mikään suuri ongelma. Oma nimeni kirjoitetaan Eva ja lausutaan pitkällä e-kirjaimella [eeva], koska olen ruotsinkielinen ja ruotsinkielinen versio Eevasta kirjoitetaan yhdella e-kirjaimella. Suomeksi asioidessani joudun silloin tällöin tarkentamaan että olen "eeva yhdellä eellä" ja joskus saan vastata kysymykseen olenko [eeva] vai [eva], mutta en koe sitä raskaaksi tai häiritseväksi. Pikkujuttu.

Eli jos pidät nimestä Eveliina, niin anna se ihmeessä nimeksi tyttärellesi. Mikäli kyseessä on suomenkielinen lapsi ja haluat että nimi laututaan pitkällä iillä, niin anna nimeksi Eveliina kahdella iillä. Jos taas haluat, että nimi on Evelina ja lausutaan lyhyellä i-kirjaimella, niin sitä ehkä hämmästelen hiukan. Minä ainakin lausuisin yhdellä iillä kirjoitetun Evelina-nimen myöskin pitkällä iillä, koska olettaisin, että kyseinen Evelina on ruotsinkielinen. En tajua, miksi suomenkielinen supisuomalainen käyttäisi ruotsinkielistä kirjoitusasua, kun suomenkielinen kirjoitusasu on Eveliina.

Vierailija
37/87 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta... olemmeko saaneet uuden palstapersoonan, Eveliina-hullun?  :)

Vierailija
38/87 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva nimi, lapsilla aika harvinainen.

Vierailija
39/87 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eveliina on kaunis, tyylikäs ja kansainvälinen nimi.

Vierailija
40/87 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveä nimi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi