Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Eveliina yhtä hankala nimi kuin Miia, Piia, Tiia...?

Vierailija
22.08.2016 |

Eveliinassakin on tuo kaksoisvokaali. Tajuavatko ihmiset nimen olevan Eveliina, ei Evelina?

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eveliina tulee Eevasta. Eeva oli se Raamatun henkilö, jonka teon johdosta ihmiset heitettiin ulos Paratiisista. En antaisi nimeksi omalle lapselleni.

Vierailija
42/87 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eveliinasta tulee mieleen 50-vuotias lihava nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen Eveliina-nimisen kultaisennoutajan.

Minä taas tunnen Eveliina-nimisen labradorinnoutajan!

Vierailija
44/87 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Eveliina aloitti juuri ekaluokan. Hyvä nimi, ei ole tullut muita vastaan samassa ikäluokassa.

Vierailija
45/87 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Eveliinaa vastaava nimi, joka kirjoitetaan Suomessa aina oikein. Vain ulkomailla asuessa/opiskellessa on kirjoitettu yhdellä i:llä. Lapsellani on taas nimi, joka kirjoitetaan yhdellä vokaalilla, mutta lausutaan käytännössä kahdella(vastaava kuin Ada tai Ida, mutta harvinaisempi). Suurin osa osaa kirjoittaa nimen oikein. Pari kertaa joku on kirjoittanut väärin, eikä se nyt ole niin vakavaa.

Vierailija
46/87 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni nimi on Eveliina. Olen aina kadehtinut häntä kauniista nimestä.

Vierailija
47/87 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii nimeksi kissalle tai hamsterille.

Vierailija
48/87 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eveliina on kaunis, tyylikäs ja kansainvälinen nimi.

Kansainvälinen??? Eihän Eveliinoja ole missään muualla kuin Suomessa!!! Se siitä kansainvälisyydestä!

Vierailija
49/87 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtään Eveliina-nimistä ihmistä. Yhden koiran kylläkin.

Vierailija
50/87 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli eilen pitkä ketju Eveliinasta. Harvalla oli mitään hyvää sanottavaa Eveliinoista.

Olemme tainneet lukea eri ketjua. Itse luin kommentteja, joissa Eveliinaa sanottiin kauniiksi nimeksi. Nimen yleisyyttä tosin vähän harmiteltiin.

Ei kai Eveliina kovin yleinen nimi ole? Olen elämäni varrella tavannut vain yhden Eveliinan.

Tunnen kuitenkin monta Heikkiä, Hennaa, Riittaa, Tiiaa, Elinaa, Mattia, Tarmoa, Tarjaa, Auroraa, Kerttua, Jonia, Joonasta, Villeä, Teroa, Anssia, Markoa, Markusta, Merjaa, Timoa, Emiliaa, Emmaa, Minnaa, Vilmaa, Ritvaa, Teemua, Seppoa, Siiriä, Paulaa, Jania, Juhaa, Jukkaa, Pekkaa, Mariaa, Sallaa, Saria, Johannaa, Jennaa, Heidiä, Helenaa, Jesseä, Onervaa, Jaanaa, Samia, Sinikkaa, Askoa, Mikaa, Mikkoa, Pirjoa, Satua, Artoa, Katariinaa, Anttia, Oskaria, Nikoa, Annea, Annelia, Annia.

Vierailija
51/87 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen erään 4-vuotiaan Eveliinan. Nimi sopii hänelle hyvin.

Vierailija
52/87 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Eveliina mielestänne tumma- vai vaaleahiuksisen ihmisen nimi?

Vierailija
53/87 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopii molemmille. Tunnen kaksi Eveliinaa. Toinen on tummahiuksinen ja toinen vaaleahiuksinen.

Vierailija
54/87 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eveliina on kauniin ihmisen nimi. Mitä jos lapsesta tuleekin ruma?

Vierailija
55/87 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eveliina-nimi on kotoisin Espanjasta, joten tummatukkaiselle sopii paremmin.

Vierailija
56/87 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eveliina on lehmän nimi.

Miksi tuo kommentti on saanut niin paljon alanuolia? Ihan on Maatalouden Tutkimuskeskuksen tieto, että Eveliina on erittäin yleinen nimi lehmillä.

Vierailija
57/87 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös ongelma ole yleensä toisinpäin? Että Pia, Tia ja Evelina ovat kaikille Piia Tiia ja Eveliina

Kyllä se ongelma on ihan yhtä usein meillä kaksivokaalisilla. Ihmiset eivät osaa kirjoittaa nimiä oikein. Ihan täysin suomalaiset suomea äidinkielenään puhuvat kirjoittavat nimemme yhdellä vokaalilla. Itse suhtaudun asiaan aina siten, että väärin kirjoitettu nimi on täysin vieras nimi. Jos jossakin on annettu vaikka kirjalliset ohjeet johonkin asiaan liittyen, jossa nimeni on väärin, en toimi ohjeiden mukaan, olen kuin asia ei koskisi minua ollenkaan. Ja eihän se koskekaan. Yksi vokaali ja kaksi vokaalia tekevät täysin eri nimen.

No voi jösses taas!

Vierailija
58/87 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimeni on Eveliina. Meitä oli viisi tyttöä lapsuudenkodissani, ja kaikilla muilla oli nimipäivä naistenviikolla heinäkuussa, paitsi minulla. Muille leivottiin mansikkakakkuja, annettiin kortteja ja lahjoa. Kutsuttiin vieraita. Minun nimipäivääni 24.12. ei juhlittu mitenkään, se hukkui täysin joulun alle.

Vierailija
59/87 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eveliina tarkoittaa jossain kielessä (en muista missä) "valkoista", joten sopii vaaleahiuksiselle paremmin.

Vierailija
60/87 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 ja 4 tavuiset etunimet lyhenevät helposti kahteen. Eli Eveliinasta tulee melko varmasti Eve.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän