Millaisissa paikoissa teidän teinit ovat olleet TET-harjoittelussa?
Joku muu paikka kuin perinteinen kauppa tai päiväkoti haussa...
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
13 - tottakai tyttösi tykkäsi kun joka toiselle tunnille eri mies. ;)
Aivan varmasti joo, tyttärellä on kyllä poikaystävä ja isäkin kävi silmäilemässä tilannetta toisaalta käsin silloin tällöin.
Muutaman miehen (=pieni) raksafirma ja sähköasennusliike. Hiihtokeskus, tosin syksyaika, joten aika meni kunnostustehtävissä.
Tyttäreni oli kahvilassa. Se oli sikäli pettymys, että alle 18-vuotiasta ei siellä päässyt juuri muihin töihin kuin tiskaamaan. Myöskään kesätöitä ko. paikassa ei ollut alle 18-vuotiaalle. Toisaalta tyttäreni paikasta saama loistava todistus auttoi sitten muiden kesätyöpaikkojen saamisessa.
S-market, apteekki ja vaellustalli. Eka ihan höpöhöpö mutta kun muutkin... Kahdesta vikasta sain paljon irti.
Itse pääsin aikoinaan kunnallisen eläinlääkärim avustajaksi.
Olin askartelutarvikekaupassa, jossa oli tosi hauskaa, koska sain mm. askarrella malleja, joita tuli esille myymälään. Toisella kerralla olin ruotsinkielisessä päiväkodissa.
Onko kenenkään teini ollut TETissä poliisilla?
6-luokkalainen on joskus puhunut haluavansa mennä 2 v kuluttua TET-viikolla poliisiasemalle harjoitteluun. Itsestäni kyllä tuntuu että onkohan se oikein sopiva paikka ja onko siellä tarjottavana mitään järkevää tekemistä peruskoululaiselle?
Koulunkäyntiavustaja ja puutavaraliike
Lapsi oli luotsiasemalla ja koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Mun poika on lähdössä mun mukaan rekan kyytiin. En tiedä kyllä sopiiko se koululle, mutta näin se suunnittelee.
Loistava idea. Pääsee nuori mies näkemään mahtavaa työtä. Oletko mies vai nainen?
Kukka- ja hautauspalvelussa. Tämä olisi muuten voinut olla ihan mukava paikka, mutta omistaja ei ollut todellakaan mikään mentoriluonne vaan äkäinen vanhempi mies.
Meillä valittiin tuolloin tet-paikat koulun listoilta ja tuo putiikki sijaitsi lähellä kotiani. Olisin valinnut toisin jos olisin tuntenut omistajan entuudestaan...
Ylä-asteen kuvaamataidon opettajalla, vanhainkodilla ja seurakunnan nuoriso-ohjaajan apulaisena.
Vierailija kirjoitti:
Mun poika on lähdössä mun mukaan rekan kyytiin. En tiedä kyllä sopiiko se koululle, mutta näin se suunnittelee.
No periaatteessa aivan Ok harjoittelupaikka, mutta eikö kannattaisi käyttää tilaisuutta hyväksi ja tutustua johonkin muuhunkin työhön kuin siihen jota voi muutenkin isän/äidin seurassa nähdä esim. koulun loman aikana? Itsellänikin olisi tarjolla töitä omille lapsilleni, mutta aion silti komentaa heidät TETtiin johonkin muualle.
Vierailija kirjoitti:
Meillä aikoinaan sopi! Mun luokkalainen poika oli setänsä kanssa ajamassa 2viikkoa. Suomessa ja Ruotsissa ajelivat, kävivät toki välissä kotona. Oli hyviä juttuja kerrottavana tällä oppilaalla. Tästä on n. 10 vuotta.
Itse olin aikoinani käsityökeskuksessa ja vanhainkodissa. Se vanhainkotikeikka oli kyllä vähän turhan rankka 14-vuotiaalle, jolla ei ollut juuri minkäänlaista elämänkokemusta. Tein siin ihan samaa työtä kuin ne aikuiset ammattihoitajatkin vanhusten nosteluineen, vessattamisineen, pesemisineen ja syöttämisineen (näin siis 90-l. alkupuolella).
Paikallislehden toimituksessa. Tykkäsi tosi paljon. Poika.