Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan joutunut työssäsi tekemään asioita, jotka sotivat moraaliasi, etiikkaasi tai uskontoasi vastaan?

Vierailija
18.08.2016 |

Minulle tuli ensimmäistä kertaa tällainen eteen. En tiedä, mitä tehdä. En voi sanoa, mistä on kyse, mutta minun tulisi järjestää tapahtuma, joka edistäisi sellaisia arvoja, toimintaa tai ideologiaa, joita en hyväksy. Tällaisia olisi esimerkiksi vaikkapa joku vaimonhakkaajien kesäpäivät tai kissanheittokilpailut.

Kyse kun ei kuitenkaan ole mistään laittomasta (kuten eläinrääkkäys tai vaimon hakkaaminen olisi), niin en voi vedota niihin. Tiedän pomon kannattavan sen tapahtuman arvoja, toimintaa tai ideologiaa (en nyt tässä erittele, mitä), joten en sille voi oikein asiasta valittaa.

Oletteko te törmänneet tällaiseen? Mitä teitte?

Kommentit (258)

Vierailija
221/258 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse joutunut tekemään, mutta olen joutunut monesti katsomaan vierestä asioita joita en hyväksy. Olen ollut laitoshuoltajana sairaalassa ja hoivakodissa, ja vanhusten huono kohtelu on asia jota en kestänyt katsella. Vanhuksia ei viitsitä viedä vessaan vaan käsketään tekemään tarpeensa vaippaan, kuitenkin kyseisillä hoitajilla oli aikaa istua kahvihuoneessa juoruamassa puoli tuntia yms. Puhutaan töykeästi, huudetaan, nauretaan pilkallisesti dementikoille jne.

Vierailija
222/258 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pyydän, että lopetatte sen uskoista ja kaikesta ylimääräisestä KUIN TÄHÄN AIHEESEEN TYÖPAIKALLA TEHDYISTÄ MORAALISESTI YMS. itseään vastaan tehdyistä työtehtävistä puhumisen. Asia varmasti ei tuosta mihinkään enään etene ja teillä kaikilla on omat mielipiteet ja OIKEUS niihin myös... Lopettakaa nyt hyvät ihmiset hyvän ja kiinnostavan topicin pilaaminen pelkillä vastakysymyksillänne ja pätemisen yrityksillä "kun on pakko ilmaista ja saada toinen ymmärtämään juuri minua" .. Anteeksi närkästynyt viestini ja myöskin ohi aiheen, mutta olen närkästynyt ja haluan vain lukea oikeita tarinoita aiheeseen liittyen, enkä kokoaikaisia turhia toinen toistaan samaa jatkavaa aihepiiriä ja kinastelua turhasta... Kiitos ja anteeksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/258 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joudun käymään jumalanpalveluksessa jouluna ja keväällä. Kirkkoon en kuulu enkä höpötyksiin usko. Olen opettaja.

Iik. Siis voi kauheeta. Joudut noin 2-3 tuntia käyttämään vuodestasi perinteiden noudattamiseen. Tässä ketjussa kun ihmiset kertoo ihan oikeista asioista, jotka on pielessä hoitotyössä, sosiaalihuollossa, ruokahävikissä, moraaliasioissa jne.

On se teillä opettajilla niin rankkaa. *taputapupaipai*

Suhtaudut uskonnonvapauteen todella ylimielisesti. Ei tässä kukaan ole verrannut kirkkoon tai muuhun uskonnolliseen tilaisuuteen pakottamista mihinkään työnantajan määräämään mummojen kaltoinkohteluun vaan ainoastaan vastannut ap:n kysymykseen "mitä moraalisi, etiikka tai uskontosi vastaista olet työssäsi joutunut tekemään". Ei perinne ole oikeutus, jolla voidaan määrätä osallistumaan sellaiseen uskonnolliseen toimintaan, joka on oman vakaumuksen vastaista. Nykyään koulupäivän aikana järjestettävistä kirkkokäynneistä aletaan kaikissa isommissa kaupungeissa tosin jo olla luovuttu, kun hädin tuskin puolet oppilaistakaan enää kuuluu kirkkoon. Omalla ajallaan voivat kirkkoon mennä ne, jotka haluavat. Ei perinteen ylläpitämisen pitäisi edellyttää pakottamista koulun puolesta.

Jumalanpalvelus on uskonnollinen tilaisuus, mutta pelkkä penkillä istuminen sen ajan ei ole uskonnonharjoitusta nähnytkään. Mihin uskontoon oikein kuulut, jos sekin on uskontosi vastaista?

Minkä vuoksi jehovantodistajilta ja muslimilapsilta ei edellytetä jumalanpalvelukseen osallistumista jos se ei kerran ole uskonnpnharjoittamista? Koulukin pääsisi vähemmin järjestelyin.

Opettajan tehtävä on valvoa oppilaita tilaisuudessa X. Minäkin voin järjestyksenvalvojana valvoa turvallisuutta ja lain noudattamista tilaisuudessa X, eikä tilaisuuden luonne kuulu minulle. Oppilaan pakottaminen uskonnolliseen tilaisuuteen on väärin, koska menee lasten aivopesun puolelle. Minusta tosin uskonnollisiin tilaisuuksiin ei pitäisi osallistua ollenkaan koulunkäynnin puitteissa, vaan koulun pitäisi olla uskontoneutraali paikka.

Vierailija
224/258 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopu jo kirjoitti:

Hei pyydän, että lopetatte sen uskoista ja kaikesta ylimääräisestä KUIN TÄHÄN AIHEESEEN TYÖPAIKALLA TEHDYISTÄ MORAALISESTI YMS. itseään vastaan tehdyistä työtehtävistä puhumisen. Asia varmasti ei tuosta mihinkään enään etene ja teillä kaikilla on omat mielipiteet ja OIKEUS niihin myös... Lopettakaa nyt hyvät ihmiset hyvän ja kiinnostavan topicin pilaaminen pelkillä vastakysymyksillänne ja pätemisen yrityksillä "kun on pakko ilmaista ja saada toinen ymmärtämään juuri minua" .. Anteeksi närkästynyt viestini ja myöskin ohi aiheen, mutta olen närkästynyt ja haluan vain lukea oikeita tarinoita aiheeseen liittyen, enkä kokoaikaisia turhia toinen toistaan samaa jatkavaa aihepiiriä ja kinastelua turhasta... Kiitos ja anteeksi

Tiesitkö, että jokaista viestiä ei ole pakko lukea? Kukaan ei seiso olkasi takana varmistamassa, että kaikki viestit luet. Minä ainakin hyppään ensimmäisen rivin jälkeen yli sellaiset viestit, jotka eivät vaikuta kiinnostavilta.

Tee kuten minä, niin ei tarvitse ahdistuneena kyynelehtiä.

Vierailija
225/258 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei te uhriutuvat homofoobikot, ei se mene niin että on teitä kohtaan suvaitsematonta se, ettei teidän anneta rauhassa suhtautua eriarvoistavasti ja syrjivästi homoihin. Suvaitsevaisuus ei tarkoita sitä, että pitää suvaita toisen syrjivää mielipidettä. Teitä kohtaan suvaitsematonta olisi se, että teidät pakotettaisiin homoilemaan vaikkette halua, tai että teillä olisi vähemmän oikeuksia ihan vaan heteroseksuaalisuutenne takia. 

Kaikilla pitäisi olla oikeus päättää, osallistuuko johonkin Pride-kulkueeseen vai ei. Ei se ole homofobiaa jos ei halua osallistua. Eri asia olisi, jos yritys kieltäytyisi tarjoamasta palveluita jollekulle homouden tai Pride-kytköksen takia.

T: Bi

Vierailija
226/258 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun myymään työssäni lihaa, joka on tuotu pakasteena mm. Brasiliasta ja Aasiasta. Asiakkaille välitetään mielikuvaa suomalaisuudesta, vaikka totuus on toinen.

Vierailija
227/258 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei te uhriutuvat homofoobikot, ei se mene niin että on teitä kohtaan suvaitsematonta se, ettei teidän anneta rauhassa suhtautua eriarvoistavasti ja syrjivästi homoihin. Suvaitsevaisuus ei tarkoita sitä, että pitää suvaita toisen syrjivää mielipidettä. Teitä kohtaan suvaitsematonta olisi se, että teidät pakotettaisiin homoilemaan vaikkette halua, tai että teillä olisi vähemmän oikeuksia ihan vaan heteroseksuaalisuutenne takia. 

Hei sinä ylimielinen säätäjä! Se menee niin, että sietää pitää mutta ei tarvitse tykätä. Voin homoa sietää, mutta ei se tarkoita sitä että minun täytyisi homostelua pitää normaalina. Fobiasta siinä ei ole kyse, minusta homostelu tuntuu iljettävältä siinä missä joku nekrofiliakin. Molemmat ovat aivan luonnollisia siinä mielessä, että luonnossa kumpaakin esiintyy, mutta en minä kumpaakaan pidä mitenkään ihailun tai ylpeyden aiheena. Koeta kestää, minulle ja mielipiteelleni et mitään voi.

Sietää pitää, ihailla ei tarvitse, ihmisoikeuksia ei saa rajoittaa tai muuten syrjiä tykkäämisensä tai iljetyksensä perusteella, eikä niiden oikeuksien puolustaminen tarkoita sitä että sinua kohtaan ollaan suvaitsemattomia. Jos haluat olla mäntti niin ole vaan, mutta älä itke kun sinua sitten sanotaan mäntiksi. Millä lajeilla muuten luonnossa esiintyy nekrofiliaa? En tiennytkään.

Täysin ottamatta kantaa homokeskusteluun, luonnossa todellakin esiintyy nekrofiliaa. T: biologi

Vierailija
228/258 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla pitäisi olla oikeus päättää, osallistuuko johonkin Pride-kulkueeseen vai ei. Ei se ole homofobiaa jos ei halua osallistua. Eri asia olisi, jos yritys kieltäytyisi tarjoamasta palveluita jollekulle homouden tai Pride-kytköksen takia.

T: Bi

Niin, eipä vappumarssille, rauhanmarssille tai Jeesus-marssillekaan voi ketään pakottaa osallistumaan, miksi sitten homoylpeyskulkueeseen voisi?

Vierailija
229/258 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siwassa töissä joutui heittämään hyvää lihaa roskiin ja kaatamaan maitoa viemäriin. Itketti se tuhlaus. Tuotteet heitettiin pois päivää ennen kuin olisi merkintä vanhentunut. Ei haluttu myydä -30% koska siwoissa on"tuoreustakuu". Ilmankos on kalliit hinnat ku hävikkiä tulee paljon. Joku köyhä olisi saanut sisäfileaterian mutta dyykkaus estetty lukoilla.

Hesessä taas teki pahaa roskaruuan myyminen lihaville. Se näkyi naamasta ettei voinut seistä homman takana. Työelämässä rehellisyys on osottautunut haitaksi. Itse en pysty piilottamaan oikeita ajatuksia, tulee sanottua ääneen tai vähintään naamasta näkyy.

Rättivaatekaupassa en voisi olla töissä.

Sossun työntekijälle sanoisin,mettä niiden "laiskimusten" elämä on kapeutunut mahdottomaksi vuosia aiemmin. Mahdollisuudet eivät ole kaikille samat (esim korkeakouluttautua jos ei äly riitä).

Vierailija
230/258 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä lainkaan tuota logiikkaa. Jos henkilö A pakottaa sinut seuraamaan henkilön B uskonnonharjoitusta, mikset voi kunnioittaa B:n uskonnonharjoitusta? Eihän B ole pakottanut sinua mihinkään, vaan koko pakottaminen on täysin A:n syytä.

Vielä minun lapsuudessani kaikki oppilaat pakotettiin seuraamaan jotain uskonnon opetusta ja koulukiusaajat uhkailivat uskonnottomia. Edelleenkin Suomessa on kuntia ja kouluja, joissa uskovaisten mielivalta vallitsee, uskonnottomia ei palkata ja kristinuskoa pakkosyötetään kaikin mahdollisin keinoin. Miksi sellaista ihmisoikeuksien säälimätöntä polkemista pitäisi kunnioittaa? Pahuudelle ei pidä antaa periksi yhtään.

Vielä minun lapsuudessani meillä oli naapurimaa, jossa kaikki lapset pakotettiin kuulemaan ateismista ainoana oikeana totuutena ja uskovia syrjittiin ja uhkailtiin. Ateistien mielivalta vallitsi ja ateismia pakkosyötettiin kaikin keinoin. Miksi sellaista ihmisoikeuksien pakkosyöttämistä olisi pitänyt kunnioittaa?

Viiden alapeukuttajan mielestä uskovaisten syrjintä ja ateistien mielivalta on ihan ookoo.

Alapeukuttamiset johtuvat siitä, että vertauksesi on ontuva. Puhut ikään kuin kaikki uskonnottomat hyväksyisivät toisinajattelijoihin kohdistuvan vainon Neuvostoliitossa ja vaativat sen kunnioittamista. Tämä ei pidä paikkaansa, tuskin juuri missään koulussa on Suomessa pakkosyötetty Neuvostoliiton ihanteita kenellekään, ja jos on, ovat asialla olleet kommunismiin kallellaan olevat yksittäiset opettajat eivätkä mitkään "ateismin puolestapuhujat".

Vierailija
231/258 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin joskus välillisesti turkistarhauksen työllistämäksi. (Työnantajani yritys teki heille toimeksiantoja.) Sanoin itseni irti, inhotti liikaa olla tekemisissä kyseisen alan kanssa.

Vierailija
232/258 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa työskennellessäni jouduin heittämään esim. leipää pois. Olivat samana aamuna tulleet, kaikki tiesivät sen, mutta kun niissä ei ollut päiväysmerkintää niin roskiin vaan. Harmittelin asiaa ja pomo vain sanoi, että älä huoli, leipomo lähettää korvauksena uusia. "Ei mene meidän rahaa hukkaan".

Joo en minä sitä rahaa murehtinut.

Nykyään ainakin meillä menee monet päiväysvanhat tuotteet ruoka-apuun (siis jaetaan leipäjonoissa). Kieltämättä kyllä itselläkin parempi mieli, että menee edelleen käyttöön.

kaupan täti

Vierailija
233/258 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entinen työpaikka oli jokseenkin pimeä. En viitti liikaa yksityiskohtia kertoa kun pelkään että joku tunnistaa. Tavat, joilla hommat hoidettiin ei kestä päivän valoa. Räikeimpinä esimerkkinä mm. TE-keskuksen palkkatuilla kikkailu vaikka ihan hyvin olisi voinut palkata ilmankin. Vuoron perään työntekijät joutui käymään TE-keskuksessa valehtelemassa vaikka mitä paskaa että saataisiin lisätukea. Tekisi mieli käräyttää tuo paskapulju avustuspetoksesta, mutta olin mukana noissa touhuissa itsekin. Nuoria harjoittelijoita kusetettiin surutta, hirveät työmäärät jollain aivan ala-arvoisella palkalla ja sitten jos erehtyivät penäämään oikeuksiaan niin uhkailua ja pelottelua (että varmasti jää oikein hyvä kuva nuorille alasta). Sitten työnkuvaan kuului ylenpalttinen asiakkaille valehtelu ja kusetus, laskuihin piti laittaa aina vähän "ekstraa" (toisinaan ihmiset tajusivat ja nostivat äläkän, jotkut raukat eivät). Niin ja teeskenneltiin että on tietotaitoa ja resursseja hoitaa tietyntyyppisiä varsin monimutkaisia asiakokonaisuuksia, että saatiin asiakkuus. Todellisuudessa ei osaaminen nolla ja hoidettiin hommat googlen avulla hyvällä tuurilla maaliin, huonolla tuurilla perseiltiin. Asiakkaat olisi voineet kääntyä jonkun puoleen joka oikeasti osaa homman eikä maksaa tyhjästä. Irtisanouduin lopulta, mutta häpeän edelleen kaikkea mitä olen tehnyt :(

Vierailija
234/258 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myynyt kaupan palvelutiskillä aivan paskaa kalaa. Muka kaupan omasta uunista. Niin siellähän sitä korvennettiin mutta vasta kun ei mennyt päiväysvanhana kaupaksi. Vähän savunmakua kylkeen ja idiootit osti sen kun 'tiskiltä saa tuoreempaa'. Niin ja ne kylmäsavut ja graavit. Onnea vaan se ken saa listerian ekana.yök. Itse ostan vain kotimaista kalaa tehtaalta tulleessa vakuumipakkauksessa, niissä sentään vaaka taaraa oikeat päivämäärät pakettiin.

Vierailija
235/258 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen useinkin. Olen esimerkiksi joutunut jättämään elvyttämättä elvytyskieltoisen ihmisen, silloin teki tiukkaa kunnioittaa hänen päätöstään, kun oma arvomaailma sanoi, että jos edes olematon mahdollisuus on niin kaikkeni yritän. Lääkärinä kuitenkin pidän omat arvot erillään ja noudatan potilaan tahtoa.

Vierailija
236/258 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen turtunut hirveisiin uutisiin,mitä tulee jatkuvasti.ihmisten kärsimys sodassa,terrori-iskuissa mm.Välillä joutuu havahduttamaan itsensä,että tämä ei ole normaalia,näin ei saisi tapahtua!Ehkä jonkunlainen puolustusmekanismi mielelle?en halua turtua,se on sama kuin kuollut!

Vierailija
237/258 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkkärissä piti myydä rasvaista ja epäterveellistä ruokaa pienillekin, hyvin lihaville lapsille. Esim bic mac ateria plussana viisivuotiaalle. Olisi tehnyt mieli joskus sanoa, että en tee, mene kotiisi tekemään oikeaa ruokaa lapsellesi :( samoin esim kurjaa syöttää 1-vuotiaille sikasuolaisia ranskalaisia...

Onneksi x1000 parempi työ nykyään.

Vierailija
238/258 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aborttilähetteen.

Vastavalmistunut lääkäri

Olet väärällä alalla.

T. Toinen lääkäri

Vierailija
239/258 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäni näkyy usein turkistarhan "raakoja" nyljettyjä nahkoja. Joskus harvoin eläimet ovat elossa ja vielä tiineenä, tuoton maksimoinniksi. Sullottuina kuljetukseen ja alimmaiset tallottu kuoliaaksi. Koe-eläimiä näkyykin harva se päivä... Silti tämä kaikki vain 0,0001% työstäni.

Vierailija
240/258 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassalla just veikkauksen myyminen, tosin lusmusin aina siitä :P En edelleenkään tiedä niiden pelien peliaikoja, kassajärjestelmä ei onneksi anna myydä, jos peliaika on mennyt umpeen.

Ja sit tää klassinen: "laitetaanko pakasteet pieneen pussiin?" Varsinkin, kun suuri osa asiakkaista luulee, että se pussi estää sulamisen. Lisäksi laitan jotkut stn jogurtitkin siihen pussiin, jos asiakas pyytää. Totaalisen turhaa muovin tuhlausta. (En ole ikinä saanut 18-vuoden ostosten pakkauskokemuksen aikana yhden yhtä jogurttipurkkia rikki. En tajua, miten siinä onnistutaan?)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä