Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttöni jätti yhden luokkakaverin kutsumatta synttäreille, arvatkaa mitä tein...

Vierailija
12.08.2016 |

10 - vuotias tyttäreni osasi näköjään olla todella julma, ja jätti sitten kutsumatta yhden ainoan epäsuositun luokkakaverin synttäreilleen. Ei olis kyllä omasta lapsesta moista uskonut. Näpäytin sitten takaisin, soitin tälle kutsumattoman tytön äidille, ja kutsuin tytön synttäreille oikein sydämellisesti ;) Kiva yllätys synttärisankarille tulee olemaan, mutta ihan oikein. Oppiipahan olemaan syrjimättä.

Kommentit (192)

Vierailija
1/192 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidäthän vielä huolen, että tyttöä ei kiusata synttäreillä! Kivasti tehty silti!

Vierailija
2/192 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee provo, mutta jos ei olisit perunut koko synttärit tytöltäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/192 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaat omaa lastasi. Ei ole omena kauaksi puusta pudonnut.

Vierailija
4/192 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt sitten synttärisankarille etukäteen, että kutsuttu tyttö joudu hankalaan asemaan!

Vierailija
5/192 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro tytölle etukäteen, että kutsuit myös hänet ja sanot, että parasta on käyttäytyä!

Muuten saattaa tokaista jotain ilkeää hänen saapuessa paikalle.

Vierailija
6/192 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti tehty, mutta kerro tyttärellesikin etukäteen ettei tule mitään kohtausta synttäreillä.

Vierailija
7/192 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hän tuosta oppisi olemaan syrjimättä? 

Lähinnä oppii olemaan luottamatta sinuun. Toimit hänen selkänsä takana. 

Oikea tapa olisi ollut keskustella lapsen kanssa ja päätyä yhteisymmärryksessä kutsumaan myös tämä lapsi. 

Vierailija
8/192 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli mieleen tästä yksi muisto. Kaikki muut luokan tytöt kutsuttiin erään tytön synttäreille paitsi minut. Näin hänen jakavan kutsuja, ja niitä jakaessaan hän sanoi minulle: "Sua ei voitu kutsua, kun meiän väriprintteristä loppui väri" Kutsut oli siis printattu väriprintterillä. :DD

Vierailija
9/192 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti tilanne ei ole mukava tälle ei-kutsutulle tytölle.

Ehkä hän saa kuulla kerran jos toisenkin, että " ei häntä oikeasti kutsuttu tai haluttu juhliin".

En voi ymmärtää, miksi ei äiti voi puuttua oman lapsensa kiusaavaan käytökseen heti ja yksinkertaisesti sanoa, että "Sinähän kutsut kaikki ja olet kaikille ystävällinen. Vaikka muut kiusaa, sinä et kiusaa yhtikäs ketään. Ikinä. Piste."

Sun tyttö ei ansaitse kyllä synttäreitä!

Vierailija
10/192 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää käytöstä SINULTA ap. Miksi teillä 10-vuotias yksin kutsuu teille ketään? Minun äitini oli vähän kuin sinä, tosin minä en ollut kuin tyttäresi, mutta saat katsoa peiliin omaa luuseriuttasi ihan vaan. Lapsen kanssa kutsuttavat suunnitellaan yhdessä niin kauan kun vanhempien katon alla asuu ja vanhemmat osallistuvat järjestelyihin.

Vierailija
11/192 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuon tilanteen tuoma epämukavuus on tyttärelleni sopivan kevyt näpäytys, en tietenkään tahdo mitään pahaa omalle lapselleni mutta kiusaaminen täytyy kitkeä kerrasta poikki. Tyttö on kuitenkin sen verran hyvätapainen, että nielee kyllä tappionsa eikä ala sille kutsumattomalle tytölle mitään pahaa sanomaan. Tunnen oman lapseni, hän pitää nämä asiat päänsä sisällä ja jos "kiusaa" niin kiusaa puhumalla selän takana.

- Ap

Vierailija
12/192 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä sen kiusatun kannalta! Jos mulle olisi tehty noin olisin tehnyt itsarin!

Vierailija
13/192 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskasti tehty. Ei tuolla tavalla opeteta olemaan syrjimättä. Tuossa viestitään tytölle, että hänellä ei ole oikeutta valita omia vieraitaan. Inhimillistä on se, että kaikkien kanssa ei halua kaveerata. Itse olisin ensin jutellut asiasta tytön kanssa selvittääkseni, mikä on ongelma. Sitten päättänyt jatkotoimenpiteistä.

Miksi muuten tuo kutsutta jäänyt tyttö on epäsuosittu? Rillit, pullea, rumat vaatteet? Vai ilkeä, manipuloiva, rikkoo toisten tavarat vai vähän "onnellinen" eikä oikein osaa ottaa keskusteluun tai toimia ikätasoisesti?

Vierailija
14/192 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä aika kamala äiti! Mä olisin jättänyt koko synttärit pitämättä jos mun äiti olisi alkanut määräilemään ketä kutsutaan.

Vierailija
15/192 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tuon tilanteen tuoma epämukavuus on tyttärelleni sopivan kevyt näpäytys, en tietenkään tahdo mitään pahaa omalle lapselleni mutta kiusaaminen täytyy kitkeä kerrasta poikki. Tyttö on kuitenkin sen verran hyvätapainen, että nielee kyllä tappionsa eikä ala sille kutsumattomalle tytölle mitään pahaa sanomaan. Tunnen oman lapseni, hän pitää nämä asiat päänsä sisällä ja jos "kiusaa" niin kiusaa puhumalla selän takana.

- Ap

Hieno luonne lapsellasi! Kiusaa puhumalla pahaa selän takana... 

Jos nyt kiusaamisesta olisi pakko valita se vähemmän pahempi, niin avoin käytös kuitenkin. Siihen voi sitten opettajat ym. ympäristö tarttua paremmin. 

Vierailija
16/192 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskasti tehty. Ei tuolla tavalla opeteta olemaan syrjimättä. Tuossa viestitään tytölle, että hänellä ei ole oikeutta valita omia vieraitaan. Inhimillistä on se, että kaikkien kanssa ei halua kaveerata. Itse olisin ensin jutellut asiasta tytön kanssa selvittääkseni, mikä on ongelma. Sitten päättänyt jatkotoimenpiteistä.

Miksi muuten tuo kutsutta jäänyt tyttö on epäsuosittu? Rillit, pullea, rumat vaatteet? Vai ilkeä, manipuloiva, rikkoo toisten tavarat vai vähän "onnellinen" eikä oikein osaa ottaa keskusteluun tai toimia ikätasoisesti?

Vaikea arvioida, mutta mun näkökulmasta kutsumatta jätetty tyttö on (kauhea sanoa) epäsuosittu juuri noiden syiden takia. Rillejä ei ole, mutta finnejä löytyy ja vähän pyöreä on, missä ei tietenkään mitään pahaa ole. Kun taas kaikki muut kutsutut ovat kauniita lapsia.

- Ap

Vierailija
17/192 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos se kutsumatta jätetty tyttö on kiusannut omaa tyttöäsi? Haluatko opettaa tytölle, että pitää vaan hiljaa hyväksyä ja hymyillä, vaikka muut kohtelevat häntä huonosti ja tekevät väärin häntä kohtaan? Ettei hänellä ole arvoa, vaan on ihan ok muiden kiusata?

Vierailija
18/192 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta mitä ihmettä tuo oikein tarkoittaa? 

Vierailija
19/192 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilasit juuri tyttäresi synttäri ja kävelit täysin hänen ylitseen. Miksi edes järjestät synttäreillä jos tytöllä ei saa siellä olla hauskaa? Taisit juuri kutsua teille tytön pahimman kiusaajan.

Vierailija
20/192 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olekaan oikeutta jättä yhtä ulkopuolelle, kun muuten yhteisö kutsutaan. 

Ennen vanhaan oli niin isot luokat, että että muistan tyttöjäkin olleen liki 20. Silloin oli täysin luontevaa rajata kutsuttavat oman kaveripiirin mukaiseksi. 

Mutta YHTÄ ei jätetä tuolla tavoin pois sen nimissä, että "on oikeus valita seuransa". 

Näin on!