Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttöni jätti yhden luokkakaverin kutsumatta synttäreille, arvatkaa mitä tein...

Vierailija
12.08.2016 |

10 - vuotias tyttäreni osasi näköjään olla todella julma, ja jätti sitten kutsumatta yhden ainoan epäsuositun luokkakaverin synttäreilleen. Ei olis kyllä omasta lapsesta moista uskonut. Näpäytin sitten takaisin, soitin tälle kutsumattoman tytön äidille, ja kutsuin tytön synttäreille oikein sydämellisesti ;) Kiva yllätys synttärisankarille tulee olemaan, mutta ihan oikein. Oppiipahan olemaan syrjimättä.

Kommentit (192)

Vierailija
81/192 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minäpä se vetäsin aikoinaan VIELÄ PAREMMAKSI! Tämä tyttäreni, joka oli jättänyt 12-vuotissynttäreille yhden ystävänsä kutsumatta, nauraa edelleenkin 25-VUOTIAANA tempaukselleni.

Minähän kutsuin tämän kutsumattoman tytön, koska tunsin hänet hyvin kun hän oli niin paljon meillä ollut (meillä oli suorastaan tyttökerho aina kun tulin töistä, koska tyttärilläni on vain 1,5v ikäeroa ja minä YH. Parhaimmillaan oli yli 10 kikattelevaa tyttöstä kylässä -ja ruokakaapit tyhjät.....)

Kun tämä kutsumaton tyttö saapui, otin käsilaukkuni ja lähdimme hänen kanssaan leffaan -kahdestaan.

Elokuvan jälkeen vein hänet kotiovelle ja kiitin seurasta. 

Olimme toissakesänä tämän tytön häissä ja hänen Kaaso mainitsi asiasta puheessaan.

Olenko siis natsimutsi?

Vierailija
82/192 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ymmärtänyt tätä kaikki kutsutaan-höpöhöpöä. Jokainen kutsuu synttäreilleen ne ketä haluaa! Kaikkien kanssa pitää tulla toimeen, ketään ei saa kiusata mutta ei kaikkien kanssa tarvitse kaveerata. En ole ikinä puuttunut tyttäreni synttärivieraisiin enkä tule puuttumaankaan, ei ne minun kavereitani ole, enkä koe että tyttärelläni tai minulla olisi minkäänlaista velvollisuutta kutsua kotiin synttäreille tai muuten vaan ihmisiä joista ei pidä tai joiden kavereita ei ole vain siitä syystä että sattuu olemaan samalla luokalla tyttären kanssa. Naurettava ajatuskin, ja koulu on kouluaikaa, mutta vapaa-ajalla jokainen päättää itse kenen kanssa kaveeraa.

Mä oon kohta 40, en silti tykkää kaikista, olen jopa sellaisiinkin törmännyt, joiden kanssa ei vaan tule toimeen. En halua kaveerata sellaisten ihmisten kanssa, joista en tykkää, en edellytä moista myöskään lapsiltani. Kiusata ei saa. Jos on pätevä syy jättää 1 luokkakaveri pois synttäreiltä, niin se on ok. Ja tähän ei siis riitä, että Terolla on ruma paita tms. Toivon, että siinä vaiheessa kun meille tulee kaverisynttäreitä, niin lapset valitsevat max 5 parasta kaveria, ettei talo ole täynnä melskaavia ipanoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/192 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tuon tilanteen tuoma epämukavuus on tyttärelleni sopivan kevyt näpäytys, en tietenkään tahdo mitään pahaa omalle lapselleni mutta kiusaaminen täytyy kitkeä kerrasta poikki. Tyttö on kuitenkin sen verran hyvätapainen, että nielee kyllä tappionsa eikä ala sille kutsumattomalle tytölle mitään pahaa sanomaan. Tunnen oman lapseni, hän pitää nämä asiat päänsä sisällä ja jos "kiusaa" niin kiusaa puhumalla selän takana.

- Ap

Hieno luonne lapsellasi! Kiusaa puhumalla pahaa selän takana... 

Jos nyt kiusaamisesta olisi pakko valita se vähemmän pahempi, niin avoin käytös kuitenkin. Siihen voi sitten opettajat ym. ympäristö tarttua paremmin. 

Miten muka avoin kiusaaminen olisi selän takana puhumista pahempi? Ihan oikeasti käsi sydämelle, kuka teistä on niin enkeli aikuisenakaan, että ei olisi koskaan puhunut toisista pahaa selän takana? 

Vierailija
84/192 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon kommentteja, en jaksa lukea kaikkia. Meidän tarina ap:lle pohdittavaksi: tyttöni suunnitteli synttäreitään ja ketä haluaa kutsua. Kutsuttujen ulkopuolelle olisi jäänyt vain kaksi tyttöä luokalta. Keskustelimme asiasta ja minä sanoin ehdot: joko kutsutaan kaikki tai sitten vain ne parhaimmat kaverit, jolloin kutsuttuja olisi ollut vähemmän kuin kutsumattomia. Eihän tyttöni tätä ihan suosiolla niellyt, mutta päätyi kutsumaan kaikki. Synttärit sujuivat hyvin, eikä kukaan jäänyt ulkopuoliseksi.

Mistä muuten,ap, olet niin varma, että tyttösi tajuaa olla möläyttämättä mitään typerää kun näkee kutsumattoman tytön tulevan paikalle? Sanoit tuntevasi lapsesi, mutta mikäli luin oikein, tuli tuo syrjintäkin sulle yllätyksenä. Kirjoitit tyyliin "ei olisi omasta lapsesta moista uskonut", mitä jos hän möläyttääkin vaikka "eihän sua ole kutsuttu, mitä sä täällä teet".

Vierailija
85/192 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ymmärtänyt tätä kaikki kutsutaan-höpöhöpöä. Jokainen kutsuu synttäreilleen ne ketä haluaa! Kaikkien kanssa pitää tulla toimeen, ketään ei saa kiusata mutta ei kaikkien kanssa tarvitse kaveerata. En ole ikinä puuttunut tyttäreni synttärivieraisiin enkä tule puuttumaankaan, ei ne minun kavereitani ole, enkä koe että tyttärelläni tai minulla olisi minkäänlaista velvollisuutta kutsua kotiin synttäreille tai muuten vaan ihmisiä joista ei pidä tai joiden kavereita ei ole vain siitä syystä että sattuu olemaan samalla luokalla tyttären kanssa. Naurettava ajatuskin, ja koulu on kouluaikaa, mutta vapaa-ajalla jokainen päättää itse kenen kanssa kaveeraa.

Ajatusmaailmasi on todella vieras. Muista ei niin väliä, kunhan itsellä kivaa. En voi ymmärtää. Toisaalta en myöskään ymmärrä Trumpin kannattajia tai rajat kiinni -ajattelua. Ehkä joskus vielä pääsen juonesta kiinni.

Vierailija
86/192 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkulutkat aloittavat eriarvioistamisen ja hierarkioiden rakentelun jo päiväkoti-iässä.

Ja sen täytyy vähintään osaksi aiheutua kodin ilmapiiristä. Jokaisen vanhemman pitäisi miettiä, miten muihin suhtautuu. 

Pikkutytöt voivat olla todella ilkeitä. Vaikea uskoa niistä saparopäistä, mutta toiminta voi olla mitä kierointa. 

Vierailija
87/192 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kohta 40, en silti tykkää kaikista, olen jopa sellaisiinkin törmännyt, joiden kanssa ei vaan tule toimeen. En halua kaveerata sellaisten ihmisten kanssa, joista en tykkää, en edellytä moista myöskään lapsiltani. Kiusata ei saa. Jos on pätevä syy jättää 1 luokkakaveri pois synttäreiltä, niin se on ok. Ja tähän ei siis riitä, että Terolla on ruma paita tms. Toivon, että siinä vaiheessa kun meille tulee kaverisynttäreitä, niin lapset valitsevat max 5 parasta kaveria, ettei talo ole täynnä melskaavia ipanoita.

Mikä olisi pätevä syy jättää yksi kutsumatta? Itse en keksi oikein mitään. Ainut asia, mikä voisi olla sellainen, on se, että tuo kutsumatta jätetty kiusaa lastasi. Mutta kun se taitaa kuitenkin olla niin, että kutsutta jää kiusattu lapsi. Ryhmästä ulossulkeminen on rankka kokemus kaikenikäiselle, saatikka lapselle.

Vierailija
88/192 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mudeka kirjoitti:

No minäpä se vetäsin aikoinaan VIELÄ PAREMMAKSI! Tämä tyttäreni, joka oli jättänyt 12-vuotissynttäreille yhden ystävänsä kutsumatta, nauraa edelleenkin 25-VUOTIAANA tempaukselleni.

Minähän kutsuin tämän kutsumattoman tytön, koska tunsin hänet hyvin kun hän oli niin paljon meillä ollut (meillä oli suorastaan tyttökerho aina kun tulin töistä, koska tyttärilläni on vain 1,5v ikäeroa ja minä YH. Parhaimmillaan oli yli 10 kikattelevaa tyttöstä kylässä -ja ruokakaapit tyhjät.....)

Kun tämä kutsumaton tyttö saapui, otin käsilaukkuni ja lähdimme hänen kanssaan leffaan -kahdestaan.

Elokuvan jälkeen vein hänet kotiovelle ja kiitin seurasta. 

Olimme toissakesänä tämän tytön häissä ja hänen Kaaso mainitsi asiasta puheessaan.

Olenko siis natsimutsi?

Tää on hyvä veto mutta mietityttää että onko tää tyttöjen kanssa kuinka yleisestikin tällasta ?

Minulla on 2 alle kouluikästä POIKAA joten ei huolta(ko) ?

Vierailija
89/192 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien kutsuminen on teoriassa kaunis ajatus, mutta voi käytännössä johtaa kiusallisiin tilanteisiin. Muistan omasta lapsuudestani, kun sääntönä oli että kaikki on kutsuttava. No, koulussa oli yksi vähän outo tyyppi, joka tulistui herkisti ja jopa löi, jos asiat eivät menneet hänen mukaansa. Käytännössä sitten synttäreilläkin tuo yksi tyyppi saneli, mitä pitää tehdä, koska muuten olisimme muut olleet mustelmilla. Vanhemmille kertominen tai mikään muukaan ei auttanut, koska "piti ymmärtää erilaisuutta" tai "ei saa yhtä kiusata, vaan pitää ottaa mukaan" tai "hänellä on hankalat kotiolot". Selityksiä oli aina. Siinä sitten synttärit kuluivat siihen, että varotaan tekemästä mitään, mikä ei tälle yhdelle sovi.

Vierailija
90/192 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatusmaailmasi on todella vieras. Muista ei niin väliä, kunhan itsellä kivaa. En voi ymmärtää. Toisaalta en myöskään ymmärrä Trumpin kannattajia tai rajat kiinni -ajattelua. Ehkä joskus vielä pääsen juonesta kiinni.

Mitä järkeä on viettää synttäreitä, jos siellä ei saa itsekin viihtyä? Ei jokaista tilannetta tarvitse värittää maailmanparannusideologialla, kyllä sutä saa välillä pisrää itsensä ykköseksi prioriteettilistalla

Vierailija
91/192 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista että kaikki olettavat, että kiusaaja on ap:n tyttö ja kiusattu on se toinen kutsumatta jätetty tyttö, koska jälkimmäinen on ruma.

Että oikeastiko ajattelette, että kaunis on aina kiusaaja ja ruma on aina kiusattu? Järkyttävän ennakkoluuloista suhtautumista ulkonäön perusteella. Aivan yhtä hyvin se ruma voi olla kiusannut ap:n lasta, ei kaikkea vanhemmille kerrota.

Minä yritin kerran saada yhtä lasta kylään meille ja hänen äitinsäkin kanssa puhuttiin koko ajan. Oma lapseni ei halunnut millään ja vasta lopulta paljasti, että se toinen oli koulussa kiusaanut häntä.

Vierailija
92/192 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on viettää synttäreitä, jos siellä ei saa itsekin viihtyä? Ei jokaista tilannetta tarvitse värittää maailmanparannusideologialla, kyllä sutä saa välillä pisrää itsensä ykköseksi prioriteettilistalla

Kyllä viihtyä voi, vaikka muutkin ottaa huomioon. Vaatiihan se vaivannäköä ja mielikuvitusta, mutta maksaa vaivan.

Vierailija
93/192 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siskoni teki suunnilleen samoin lapselleen. Kutsui sen epäsuositun, vaikka lapsi esteli. Lopputuloksena oli se, että synttärisankarin tärkeitä tavaroita oli tuhottu, suklaata tuhrittu seiniin ja äidin kukkarosta keittiöstä varastettu rahaa. Kun oli olemassa ihan looginen syy sille, miksi yhtä ei kutsuttu mukaan, mutta kun piti olla niin tasapuolinen!

Meillä meinasi käydä samoin. Tyttäreni luokalta löytyy yks draamakuningatar ja tyttöni ei vaan ollut kertonut asioita kotona.

Mehiläiskuningatar saapui synttäreille ja heti alkoi sättiminen. Kännykkä oli pöydällä, sanoin 2 krt puhelin pois tai heitän sen roskiin ja sitten vein sen roskikseen, tosin en tiputtanut koriin vaan ilmoitin saa kun lähtee pois.

Kakku oli ruma, olen kondiittori ja ehdotin tytölle silmälasien ostamista.

Vedin tytön tämän jälkeen sivuun, sanoin tämä on varoitus 1. Hän on saanut kutsun synttäreille. Jos ei osaa käyttäytyä, hänet heitetään pois ja soitan äidilleen että saa hakea pois.

Eipä mennytkään kauaa kun mehiläiskuningatar aloitti show'n sa ja soitin äidille. Onneksi isoveli on tosi kovassa maineessa, isoveli tuli pitämään seuraa kun vein tytön ulos ja odottelin kunnes äiti tuli hakemaan.

Tyttö oli aluksi todella vihainen, sitten murjotti ja lopulta pyysi takaisin sisälle, ilmoitin ehkä 5 v päästä kun osaa käyttäytyä.

Äidille kerroin tytön käytöksestä, tyttö tietenkin sanoi ei pidä paikkansa ja kerroin vanhin lapsi täyttää 17 v, ensimmäinen kerta kun vieras joudutaan pistää pihalle.

No, kuningatar alkoi show'n heti ma, mutta tyttäreni olikin valmiina. Ai, onks toi se puhelin joka kävi meidän roskiksessa. Joo, ikävä kun sun piti lähtee, meillä oli tosi kivaa.

Kerroin myös opettajalle tapahtuneesta.

Jos meillä olisi suklaata lennellyt, olisin tehnyt heti stopin.

Kauhea natsi sä olet. Synttäreillä lapsilta omat puhelimet pois johonkin koriin? Meille saavat lapset tulla viihtymään vaikka synttärit ovatkin ja jos ei leikit kiinnosta niin olkoot vain puhelimillaan. Ne ovat LASTEN kutsut.

Kyllä, oon tiukka äiti. En kertonut tässä pienintäkään osaa mitä tapahtui. Kuningatar kun tuli, heti eteisessä alkoi ai teillä on näin pimeää, pöydän ääressä mä en ainakaan syö tota enkö tota enkä tota. Kaikki, ihan kaikki oli huonosti.

Sanoin pöydän ääressä kun osa alkoi pelaamaan peliä puhelin pois. Muut laittoi mutta tämä jätti viereen. Heti tämän jälkeen limppapullo kaatui ja ehkä pisara kastui puhelimen päälle, jolloin alkoi kiujuminen ja sättiminen, sä korvaat mulle uuden puhelimen. Tämän kiljumisen jälkeen puhelin meni säilöön.

Vierailija
94/192 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä viihtyä voi, vaikka muutkin ottaa huomioon. Vaatiihan se vaivannäköä ja mielikuvitusta, mutta maksaa vaivan.

Tietysti, sen vuoksi ihmiset yleensä haluavat viettää aikaa sellaisten ihmisten kanssa, joista tykkäävät! Eu vaadi juuri vaivaa, että viihdytään. Entäs jos tämä kutsutta jäänyt on kiusaaja tai muuten hankala? Pitääkö sitten tehdä kaikki tämän yhden ehdoilla, vaikka muut kärsisivät?

Vierailija
95/192 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti, sen vuoksi ihmiset yleensä haluavat viettää aikaa sellaisten ihmisten kanssa, joista tykkäävät! Eu vaadi juuri vaivaa, että viihdytään. Entäs jos tämä kutsutta jäänyt on kiusaaja tai muuten hankala? Pitääkö sitten tehdä kaikki tämän yhden ehdoilla, vaikka muut kärsisivät?

Hei, sunkin kanssa jaksan keskustella täällä netissä, vaikka vaikutatkin aika hankalalta :) En mäkään joka tilanteessa kaikenlaisia ihmisiä jaksa, mutta varsinkin juhlamielellä sitä jaksaa enemmän.

Vierailija
96/192 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tuon tilanteen tuoma epämukavuus on tyttärelleni sopivan kevyt näpäytys, en tietenkään tahdo mitään pahaa omalle lapselleni mutta kiusaaminen täytyy kitkeä kerrasta poikki. Tyttö on kuitenkin sen verran hyvätapainen, että nielee kyllä tappionsa eikä ala sille kutsumattomalle tytölle mitään pahaa sanomaan. Tunnen oman lapseni, hän pitää nämä asiat päänsä sisällä ja jos "kiusaa" niin kiusaa puhumalla selän takana.

- Ap

Tyttö on omaksunut äitinsä opit. Täällähän äiti itse kehuskelee rangaistukseksi naamioimalla kiusaamisellaan lapsen selän takana kuinkas muuten.

Vierailija
97/192 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 - vuotias tyttäreni osasi näköjään olla todella julma, ja jätti sitten kutsumatta yhden ainoan epäsuositun luokkakaverin synttäreilleen. Ei olis kyllä omasta lapsesta moista uskonut. Näpäytin sitten takaisin, soitin tälle kutsumattoman tytön äidille, ja kutsuin tytön synttäreille oikein sydämellisesti ;) Kiva yllätys synttärisankarille tulee olemaan, mutta ihan oikein. Oppiipahan olemaan syrjimättä.

Plääh!

Vierailija
98/192 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kun anoppi tekee samoin ennen häitä eli kutsuu omia vieraitaan (sulhasen serkkuja ja lapsuudenkavereita), koska on sitä mieltä, että joko kutsutaan kaikki serkut tai ei yhtäkään ja kutsutaan kaikki kaverit tai ei yhtäkään. Voi olla, että silloin hääpari ei ymmärrä, että kyse on ohjaamisesta oikeaan käytökseen.

Vierailija
99/192 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siskoni teki suunnilleen samoin lapselleen. Kutsui sen epäsuositun, vaikka lapsi esteli. Lopputuloksena oli se, että synttärisankarin tärkeitä tavaroita oli tuhottu, suklaata tuhrittu seiniin ja äidin kukkarosta keittiöstä varastettu rahaa. Kun oli olemassa ihan looginen syy sille, miksi yhtä ei kutsuttu mukaan, mutta kun piti olla niin tasapuolinen!

Meillä meinasi käydä samoin. Tyttäreni luokalta löytyy yks draamakuningatar ja tyttöni ei vaan ollut kertonut asioita kotona.

Mehiläiskuningatar saapui synttäreille ja heti alkoi sättiminen. Kännykkä oli pöydällä, sanoin 2 krt puhelin pois tai heitän sen roskiin ja sitten vein sen roskikseen, tosin en tiputtanut koriin vaan ilmoitin saa kun lähtee pois.

Kakku oli ruma, olen kondiittori ja ehdotin tytölle silmälasien ostamista.

Vedin tytön tämän jälkeen sivuun, sanoin tämä on varoitus 1. Hän on saanut kutsun synttäreille. Jos ei osaa käyttäytyä, hänet heitetään pois ja soitan äidilleen että saa hakea pois.

Eipä mennytkään kauaa kun mehiläiskuningatar aloitti show'n sa ja soitin äidille. Onneksi isoveli on tosi kovassa maineessa, isoveli tuli pitämään seuraa kun vein tytön ulos ja odottelin kunnes äiti tuli hakemaan.

Tyttö oli aluksi todella vihainen, sitten murjotti ja lopulta pyysi takaisin sisälle, ilmoitin ehkä 5 v päästä kun osaa käyttäytyä.

Äidille kerroin tytön käytöksestä, tyttö tietenkin sanoi ei pidä paikkansa ja kerroin vanhin lapsi täyttää 17 v, ensimmäinen kerta kun vieras joudutaan pistää pihalle.

No, kuningatar alkoi show'n heti ma, mutta tyttäreni olikin valmiina. Ai, onks toi se puhelin joka kävi meidän roskiksessa. Joo, ikävä kun sun piti lähtee, meillä oli tosi kivaa.

Kerroin myös opettajalle tapahtuneesta.

Jos meillä olisi suklaata lennellyt, olisin tehnyt heti stopin.

Kauhea natsi sä olet. Synttäreillä lapsilta omat puhelimet pois johonkin koriin? Meille saavat lapset tulla viihtymään vaikka synttärit ovatkin ja jos ei leikit kiinnosta niin olkoot vain puhelimillaan. Ne ovat LASTEN kutsut.

Ja natsikortti lyöty pöytään vaikkei edes rasismista ole kyse. Onneksi olkoon, sulla olis mennyt lähemmäksi jos olisit haukkunut diktaattoriksi.

En näe et kirjoittaja olisi käyttäytynyt kovin väärin. Vierailulla on vieraiden omat säännöt ja ei ole muutenkaan kohteliasta selata puhelintaan niin paljon että sen pitää olla pöydällä taskun tai laukun sijasta. Tietty jos niitä ei ole, niin kertoo asiasta asiallisesti, eikä jätä toisen pyyntöä huomioimatta. Päiväkoti ikäisetkin osaavat kertoa jos ei pysty toteuttaan toisen pyyntöä.

Ja joo kyseessä oli lastenKUTSUT, eli normi hengaalusta poikkeavaa toimintaa, ei ole kohteliasta olla nenä kiinni kännykässä koko ajan, vaan jopa keskustella toisten lasten kanssa.

Eikö tuossa se ongelman ydin tainnut olla se että oli kännykkä pöydällä, vaan pikku primadonnan asiaton käytös. Kun ollaan toisen kodissa, ollaan edes vähän vieraskoreita ja vähintään asiallisia. Ei nypistellä ja haukuta tarjottavia.

Kotonaan saa elää vaikka sikana lätissäön, mut vieraana kannattaa olla kohtelias ja ystävällinen, yleensä lapsetkin jo tämän tietävät. Päiväkodissakin lapset osaavat sanoa kyllä kiitos ja ei kiitos, veikkaanpa että tapahtuman prinsessa sanonut niin kertaakaan vierailun aikana.

Oikeinko pahoitit mielesi kun lapsi ei pokkuroinut sinulle? XD Olisit antanut toisen olla. Taisit kehittää siitä valtataistelun, miten surkeassa kodissasi ollaan.

Tossa tekstissäs mättää ensiksi se, etten ole se joka kielti lasta. Muutkin ihmiset voivat olla samaa mieltä että yleiset kauniit käytöstavat pitäisi löytyä jokaiselta.

Toiseksi, en miellä pokkuroinniksi että sanoo kiitos. Sitä kutsutaan käytöstavoiksi. Ja se joka menee vieraan kotiin ja nakkelee niskojaan omaa huonot käytöstavat.

Jos mä olisin ollut sen juhlanpitäjän pöksyissä, olisin nostanut vaan kulmakarvaani ja todennut että jos ei tarjottavat maistu, ei oo pakko syödä ja jos sen asian kanssa on ongelma, voi mennä kotiinsa syömään, tietääkin mistä löytää ulko-oven.

Vierailija
100/192 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, sunkin kanssa jaksan keskustella täällä netissä, vaikka vaikutatkin aika hankalalta :) En mäkään joka tilanteessa kaikenlaisia ihmisiä jaksa, mutta varsinkin juhlamielellä sitä jaksaa enemmän.

Mä oon halutessani täysin mahdoton :P Mutta edelleen tuosta ap:n kertomuksessa eniten huolettaa se, että tuon kutsumatta jättämisen syy on ap:n olettamus, tytöltä ei ole kysytty. Enkä todella kutsuttaisi lapsellani sellaista luokkakaveria synttäreille, joka rikkoo/sotkee paikkoja, varastelee tai kiusaa mun lasta. Enkä kyllä kutsu kotiini muutenkaan sellaisia ihmisiä, joista en pidä. (Poikkeuksena anoppi, mutta hänet kutsuu mies, en minä)