Työttömyys - Oletteko päässeet edes haastatteluihin?
Hakemuksia tullut lähetettyä varmaan jo satoja ihan ojankaivajasta esimiestehtäviin, oman alan hommista muihin hommiin ja edes haastatteluihin ei pääse. Hakijoita keskimäärin 100-300 paikasta riippumatta ja valehtelematta.
Kysymys kuuluukin että oletteko päässeet edes haastatteluihin, koska itsestä tuntuu että edes sinne asti ei selviä vaikka kuinka osaaminen matchaisi ja olisi ollut räätälöity hakemus.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin!
Otitko lääkkeesi tyhmä?
Olen käynyt 2 haastattelussa. Töitä en ole saanut.
Suomessa työmarkkinatilanne on täysin katastrofaalinen. Otan osaa. Jaksamista. Jokainen aikuinen tarvitsee työtä itsensä elättämiseen, mutta sitä ei nykyään tahdo olla tarjolla kuin harvoille. Suomen nykyinen sosiaalitukijärjestelmä on ainakin yksin asuvan kohdalla ihan täysi vitsi.
kun olin työttömänä noin kerran kuussa pääsin haastatteluun, ja työn sain kun olin ollut 8 kk työttömänä.
En ole päässyt työhaastatteluun kertaakaan. Työssäkäyvänä pääsin kyllä lähes joka kerta, mutta ilmeisesti mun osaaminen ja elämänhallinta nollaantuivat sinä päivänä, kun työsuhde päättyi. Aika erikoista kyllä.
Olen käynyt monessa haastattelussa, ja myöhemmin puheluissa kehuttu suoriutumistani, mutta valittu kuitenkin joku toinen. Ei haastatteluissa käyminen kauaa mieltä lämmitä, joten älä välitä ap.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa työmarkkinatilanne on täysin katastrofaalinen. Otan osaa. Jaksamista. Jokainen aikuinen tarvitsee työtä itsensä elättämiseen, mutta sitä ei nykyään tahdo olla tarjolla kuin harvoille. Suomen nykyinen sosiaalitukijärjestelmä on ainakin yksin asuvan kohdalla ihan täysi vitsi.
Älä vingu tyhjää. Iso osa työttömistä lähentelee eläkeikää ja on tosi varakkaita pitkän työuran jäljiltä. Rahan takia ne ei enää töitä tarvitse vaan statuksen. Ihmiset on sillä lailla epävarmoja että tittelit pitää olla kohdillaan.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin!
Aah, taas saa ottaa lasin skumppaa! Kiitos Kolmas jo tänään🤗
(Olen luvannut itselleni joka kerta, kun koku täällä möläyttää "menkää töihin", skumppalasin)
Pääsin videohaastatteluun tammikuussa. Luulin jo et saan paikan. Piti vastailla videoklippeinä useaan eri kysymykseen. Jälkikäteen jäi vain ahdistus että minne tuo video joskus vielä päätyy. (Oli tosi nolo koska olen sosiaalisesti surkea)
Kun löytyisi sellainen työ jota pystyn tekemään. On fyysiset rajoitukset sairauksien takia.
Kannattaisko panostaa vähän siihen miten voisi erottua? Jos sadat hakemukset ei ole tuottaneet tulosta niin jotain pitää muuttaa. Jos ei itse keksi niin kannattaa selvittää kuka tai mikä voisi auttaa.
Keskiluokkaisen työnhaku vaikuttaa samanlaiselta kokemukselta, kuin vuokra-asunnonhaku työttömänä.
Thanks, but no thanks.
Pääsin viimeks joku 3 v sitten kun seurakunta haki raksamiestä hoitamaan seurakunnan rakennuksia. Töitä olis ollut viikonloppuisin myös ja työaika 10-12 tuntia päivässä. Palkka 1500-1700 euroa kk. Ihan surkea palkka, sanoin siellä haastattelussa ettei sillä palkalla ajeta töihin kun bensa kallistuu. Jos tarkoitus on korjata seurakunnan rakennuksia ja korjata niitä nii palkan pitää olla tonnin isompi koska niitä rakennuksia on paljon ja ajettavaa on. Omalla autolla siis ajo olisi ollut. Oma autokin kuluu ja tarvii huoltoa.
En ole päässyt edes palkattomiin harkkoihin, opiskelen amkissa työttömänä työnhakijana. Kokoajan etsintä päällä. Olen baronan reservissä keikkahommiin ollut jo kolmisen vuotta mut yhtään työkeikkaakaan ei ole vielä tarjottu.
Tuttavat pyytää kyllä kaikenlaista apua työasioissa esim. graafista suunnittelua ja valokuvausta, ja tilanteeni kun tietävät maksavat pimeästi muutamia kymppejä.
Mutta juu, ei ainakaan Kaakkois-Suomessa kovin lujaa mene.
Kuukauden sisällä kaksi työhaastattelua.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko panostaa vähän siihen miten voisi erottua? Jos sadat hakemukset ei ole tuottaneet tulosta niin jotain pitää muuttaa. Jos ei itse keksi niin kannattaa selvittää kuka tai mikä voisi auttaa.
Ihan yksinkertainen ja ilmainen keino on pyytää paria mielellään töissä olevaa kaveria lukemaan sun CV:n ja järjestämään harjoitushaastattelu. Palautteen kautta voi saada hyviä vinkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Kun löytyisi sellainen työ jota pystyn tekemään. On fyysiset rajoitukset sairauksien takia.
Voitko tehdä töitä kotoa? Älä anna sairauksien estää.
Vierailija kirjoitti:
En ole päässyt edes palkattomiin harkkoihin, opiskelen amkissa työttömänä työnhakijana. Kokoajan etsintä päällä. Olen baronan reservissä keikkahommiin ollut jo kolmisen vuotta mut yhtään työkeikkaakaan ei ole vielä tarjottu.
Tuttavat pyytää kyllä kaikenlaista apua työasioissa esim. graafista suunnittelua ja valokuvausta, ja tilanteeni kun tietävät maksavat pimeästi muutamia kymppejä.
Mutta juu, ei ainakaan Kaakkois-Suomessa kovin lujaa mene.
Oletko valmis muuttamaan muualle työn perässä ihan kotimaan sisällä? Entä ulkomaille?
Viimeisen 8 työttömyysvuoden aikana pääsin 2 kertaa haastatteluun ja nämä olivat ensimmäisen työttömyysvuoden aikana. Molemmilla kerroilla valinta oli ”varma” eli sanottiin haastattelun jälkeen että pääsen töihin. Sitten tuli ilmoitus että valinta ei tällä kertaa kohdistunut sinuun. Kumpikaan noista haastatteluista ei ollut oman alani töitä.