Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt loppu mun asiakkuuteni S-ketjun liikkeissä

Vierailija
28.07.2016 |

Ylen uutisissa oli, että S-ketju alkaa kerätä tarkkaa tietoa asiakkaiden ostoksista.
Kerätätään siis niin tarkkaa tietoa, että ei riitä, että he tietävät asiakkaan ostavan maitoa vaan tietävät, että ostin hyla-maitoa.
Haluanko antaa joillekin niin tarkkaa tietoa itsestäni? No en halua. En halua, että joku voi seurata mitä syön ja milloin, mitä siteitä tai tamponeja käytän, mistä wc-paperista tykkään. Ostanko kenties liukuvoiteita tai tenoja. Ostanko s,m vai peräti xxl-koon vaatteita yms.
Täällä lähti nyt kauppa vaihtoon ja s-etukortti roskiin!

Kommentit (196)

Vierailija
81/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi j***lauta, mitä ketun väliä sillä on että joku tietää sun käyttävän libressee :D ne on niiiiin ulkoisia asioita, ei kukaan sun ajatuksia tai sielua tällä tiedon keruulla vie. Rauhottukaa ihmiset.

Vierailija
82/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on aivan huikea tietolähde mitä yritys voi hyödyntää, ihan valtavan suuri tietopankki.

Eikä se, että ne tietävät miten asioit heidän omissa liikkeissään vaan saavat tiedon jopa siitä mitä teet muissa liikkeissä (s-pankin maksukortti). 

Siis niin valtava etu että oksat pois ja hölmöläiset maksaa. 

Milloinkohan tulee vaihtelevat hinnat?

Tuolla systeemillä saisi meinaan tarkennettua todella tarkasti milloin on minkäkin tuotteen paras myyntiaika (volyymi) ja nostettua muutamia senttejä ylös eikä kukaan huomaa mitään.

Kohta on varmaan tulossa elektroniset hinnannäytöt, jolla napin painalluksella saadaan hinta muuttumaan hyllyyn sekunnissa.

Voi kauppa, mitä mahdollisuuksia teillä on tulevaisuudessa. Kuluttajalle ehkä vähän kurjempi.

Onhan tuo mahdollista kaupan varastojärjestelmien mukaisesti jo nyt, ei sitä tuotetta tarvitse keneenkään tiettyyn ostajaan sitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen voi käydä estämässä s-ryhmän sivuilla, mutta eihän se kiva idea ole. Ehkä niin, että yleisellä tasolla seurataan, mitä tuotteita menee eniten-> hävikin estoa, mutta metro lehdessä oli, että markkinointi tarkoituksiin..

Nyt on pakko ihmetellä, että mitä vikaa sitten on kohdennetussa markkinoinnissa? Jos minä keliaakikkona ostan vain gluteenittomia viljatuotteita, niin en tee mitään mainoksella jossa mainostetaan olevan huipputarjouksessa reissaria, vehnäpastaa ja jyväshyvän keksejä. Sen sijaan jos mainostetaan moilasen leipää, gluteenitonta pastaa jne. niin kiinnostun.

Ylipäänsä mainonta on pain persettä. Kun se pitäisi kieltää koko paska kokonaan. Ymmärrän se ilmaisissa asioissa mutta en maksullisissa asioissa.

Jos joudun jostain maksamaan niin en todellakaan vielä halua jotain helkutin mainossaastaa perääni siitä.

Jos mainontaa ja markkinointia ei olisi, mistä saataisiin tietoa uutuus tuotteista tai vertailla eri tuotteita keskenään.

Kuluttajana haluan tietoa ennen ostopäätöstä ja monia tuotteita silmäilen ylläpitääkseni yleissivistystä tai elää tässä ajassa, vaikka en tuotetta ostaisikaan.

Kai osaat vertailla tuotteita? Mainokset valehtelevat AINA!

Nykyään on vielä sellainen asia kuin internet. Oletko huomannut?

Jos haluat jonkun asian niin vertailet siellä. Etsi tuote sieltä? vertaile hintoja eri kaupoissa, vertaile tuotteiden ominaisuuksia ja lue arvosteluja. Ei siihen mainoksia tarvita.

Mainokset ovat ostettuja. Niillä ei ole mitään totuuspohjaa.

SAMAA MIELTÄ.

Lisäksi on helpompi vertailla tuotteita kaupoissa ihan livenä, jos on iso ostos esim. sohva tai kodinkone. Voi heti kysyä esim. kotiinkuljetuksista, kankaista ym. Pikkuostoksia en edes vertaile, vaan ostan sieltä mistä helpoiten saan. Netistä on myös helppo ostaa esim. koiranruuat, kun tuote on aina sama.

Vierailija
84/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä vaan inhottava olo tulee, kun joku sua vakoilee. Vaikket olisi tehnyt edes mitään tyhmää.

Vierailija
85/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan että kauppa tarjoaa mulle yllättäviä ratkaisuja. Joita en ole osannut odottaa, mutta silti ovat hyödyllisiä. Menneisyyttä tutkimalla ei mennä eteenpäin.

Vierailija
86/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on aivan huikea tietolähde mitä yritys voi hyödyntää, ihan valtavan suuri tietopankki.

Eikä se, että ne tietävät miten asioit heidän omissa liikkeissään vaan saavat tiedon jopa siitä mitä teet muissa liikkeissä (s-pankin maksukortti). 

Siis niin valtava etu että oksat pois ja hölmöläiset maksaa. 

Milloinkohan tulee vaihtelevat hinnat?

Tuolla systeemillä saisi meinaan tarkennettua todella tarkasti milloin on minkäkin tuotteen paras myyntiaika (volyymi) ja nostettua muutamia senttejä ylös eikä kukaan huomaa mitään.

Kohta on varmaan tulossa elektroniset hinnannäytöt, jolla napin painalluksella saadaan hinta muuttumaan hyllyyn sekunnissa.

Voi kauppa, mitä mahdollisuuksia teillä on tulevaisuudessa. Kuluttajalle ehkä vähän kurjempi.

Tulevaisuudessa ostokset tehdään pääasiassa tietokoneella / puhelimella / pädillä / ties millä ja ihmiset eivät edes tee perustostoksiaan menemällä kauppaan haahuilemaan hyllyjen väliin ja etsimään että mistäköhän mikäkin löytyy. Isot robotisoidut logistiikkakeskukset hoitavat keräilyn ja robotisoidut autot kuljettavat tuotteet kuluttajille. Aina tullaan toki tekemään jotain ostoksia myös fyysisesti kuten hedelmät / vihannekset, koska halutaan nähdä tuotteen laatu. Pakatuissa tuotteissa ei taas tärkeä asia. Koko nykyinen kauppajärjestelmä vanhenee ainakin suuremmissa kaupungeissa varmaan seuraavan 20 vuoden kuluessa. Trendit näkyvät jo muualla kuin Suomessa.

Taas näitä tulevaisuus-fantasioita, jotka jättää huomiotta sen, että kaupat ei tuota kehitystä itsekään halua, vaikka siten hävikki vähenisikin. Ihmiset nimittäin tekevät paljon heräteostoksia vain siksi, että vahingossa kaupan käytävällä törmäävät johonkin tuotteeseen, ja alkavat sitä kiinnostuneena hypistellä. Mikään tulevaisuusvisio ei poista sitä, että ihminen on biologisesti eläin, ja tykkää hypistellä ja nyppiä kuin paviaani. Muitakin kuin hedelmiä ja vihanneksia.

Minäpä ennustan, että tulevaisuudessa luovutaan siitä ajattelusta, että teknologialla voitaisiin loputtomiin tehostaa ja parantaa elämää. Elämä nimittäin käy aika ankeaksi, jos sattuma, virheet ja tyhjäkäynti poistetaan siitä. Ihminen kun ei ole kone.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö Prismalla tuotteita haaskuuseen, jos poikkeankin yllättäen vasta-avattuun Lidliin? Eli kannattaako se vakoilu aina?

Vierailija
88/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko, että luovut bonuksistasi, jos niitä saat. Kortin hankkiminenkin on maksanut 100e, niin tuskinpa olet sellaista edes pystynyt hankkimaan.

Tuo osuusmaksu on osuuskauppakohtainen. Esim. HOK-Elannolla se on 35€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on aivan huikea tietolähde mitä yritys voi hyödyntää, ihan valtavan suuri tietopankki.

Eikä se, että ne tietävät miten asioit heidän omissa liikkeissään vaan saavat tiedon jopa siitä mitä teet muissa liikkeissä (s-pankin maksukortti). 

Siis niin valtava etu että oksat pois ja hölmöläiset maksaa. 

Milloinkohan tulee vaihtelevat hinnat?

Tuolla systeemillä saisi meinaan tarkennettua todella tarkasti milloin on minkäkin tuotteen paras myyntiaika (volyymi) ja nostettua muutamia senttejä ylös eikä kukaan huomaa mitään.

Kohta on varmaan tulossa elektroniset hinnannäytöt, jolla napin painalluksella saadaan hinta muuttumaan hyllyyn sekunnissa.

Voi kauppa, mitä mahdollisuuksia teillä on tulevaisuudessa. Kuluttajalle ehkä vähän kurjempi.

Olen tapellut että bonuskorttini on vain bonuskortti. En halua muuttaa sitä pankkikortiksi. Puhelin- ja postilaatikkohäirintää on riittänyt.

Mitä tarkoitat? Nykyään ei kai oikeastaan enää ole pankkikortteja, siis maksukortteja, joissa maksu välittyisi suoraan kaupasta pankkiin. Kaikki menee Luottokunnan kautta, ja viive on pari päivää. Siksi puhutaankin debit-korteista. Entiseen tapaan raha lähtee tililtä heti, mutta ei ole kuitenkaan yhtä nopeasti pankilla kuin ennen pankkikorttien aikaan.

Minulla on sellainen bonusmaksukortti, että voin maksaa sillä S-ryhmän toimipaikoissa, mutta kortilla ei voi nostaa rahaa automaatista eikä maksaa muualla kuin S-paikoissa. Tuo on jonkinlainen rajoitettu pankkikortti siis, ilman Luottokuntaa. Mielestäni hyvä kortti, enkä myöskään ole vaihtamassa mihinkään etämaksuominaisuuden sisältävään debit-korttiin.

Vierailija
90/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin voin liittää tiedon että vihaan mainontaa? Taas kantanu kesälomalla roskikseen AVAAMATONTA mainospostia kasakaupalla. Ja postilaatikossani lukee "Ei mainoksia", silti sitä paskaa sinne tungetaan. Ostan vain tarpeeseen.

Soitat sinne kaupan asiakaspalveluun. Hoituu paremmin kuin tällä foorumilla valittamalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraakohan mun op-pankkikorttiin liitetty plussa-ominaisuus myös tietoja siitä mitä teen muissa kuin K-liikkeissä?

Seuraa aivan varmasti

Vierailija
92/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi j***lauta, mitä ketun väliä sillä on että joku tietää sun käyttävän libressee :D ne on niiiiin ulkoisia asioita, ei kukaan sun ajatuksia tai sielua tällä tiedon keruulla vie. Rauhottukaa ihmiset.

Vähän mietin kanssa, että mikä foliohattujen kokoontumisajot täällä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sua reppanaa, kun kuulet olevasi jotenkin niin spesiaali, että jotain tahoa oikeesti kiinnostaa sun ostokset. Tieto kulkee siellä täysin automatisoidusti, eikä kukaan oikea henkilö ole susta kiinnostunut.

Ei sulle jää kauheesti ostopaikkoja, sillä ei s - ryhmä ole ainoa.

Vierailija
94/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraakohan mun op-pankkikorttiin liitetty plussa-ominaisuus myös tietoja siitä mitä teen muissa kuin K-liikkeissä?

Seuraa aivan varmasti

Joo. Kannattaa heti pätkiä ja polttaa kortti, sekä vuorata koko talo foliolla. He ovat perässäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alligaattorinlihaa kala allergikolle? Onko se sopivaa?

Vierailija
96/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on aivan huikea tietolähde mitä yritys voi hyödyntää, ihan valtavan suuri tietopankki.

Eikä se, että ne tietävät miten asioit heidän omissa liikkeissään vaan saavat tiedon jopa siitä mitä teet muissa liikkeissä (s-pankin maksukortti). 

Siis niin valtava etu että oksat pois ja hölmöläiset maksaa. 

Milloinkohan tulee vaihtelevat hinnat?

Tuolla systeemillä saisi meinaan tarkennettua todella tarkasti milloin on minkäkin tuotteen paras myyntiaika (volyymi) ja nostettua muutamia senttejä ylös eikä kukaan huomaa mitään.

Kohta on varmaan tulossa elektroniset hinnannäytöt, jolla napin painalluksella saadaan hinta muuttumaan hyllyyn sekunnissa.

Voi kauppa, mitä mahdollisuuksia teillä on tulevaisuudessa. Kuluttajalle ehkä vähän kurjempi.

Onhan tuo mahdollista kaupan varastojärjestelmien mukaisesti jo nyt, ei sitä tuotetta tarvitse keneenkään tiettyyn ostajaan sitoa.

On ihan eri asia tietää että tuotetta ostetaan 3kpl per päivä, kuin että tietäisi että tätä maitoa ostaa eniten 32v mieshenkilö, insinööri, helsingistä.

Ja siitä että tieto kerätään, siihen pisteeseen että se saadaan helposti hyödynnettävään muotoon, on suuri työ.

Ja mikä nerous, asiakkaat maksavat tämän valtavan tietokannan pyörityskulut. 

Ei voi kuin hattua nostaa!

Vierailija
97/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Koska mainonta ja markkinointi ei ole täältä minnekään poistumassa, niin minä ainakin mielummin vastaanotan sellaista mainontaa ja erikoistarjouksia joista on minulle hyötyä ja iloa.

Tämä! Mainokset on ihan jees jos oon kiinnostunu aiheesta.

Vierailija
98/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan ottaa päähän asiakkaan holhoaminen ja paapominen: me tiedämme mitä haluat seuraavaks, pah. Ässän ruokaravintoloiden taso ei muutenkaan päätä huimaa: korkeat hinnat ja surkeaa sapuskaa! Päivittäistavaratarjonta pääpiirteissään kilpailukykyistä, koskee tosin siis vaan päivittäispuolta; isommat tuotteet hyvin hinnakkaita moniin verrokkeihin nähden!

Vierailija
99/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on aivan huikea tietolähde mitä yritys voi hyödyntää, ihan valtavan suuri tietopankki.

Eikä se, että ne tietävät miten asioit heidän omissa liikkeissään vaan saavat tiedon jopa siitä mitä teet muissa liikkeissä (s-pankin maksukortti). 

Siis niin valtava etu että oksat pois ja hölmöläiset maksaa. 

Milloinkohan tulee vaihtelevat hinnat?

Tuolla systeemillä saisi meinaan tarkennettua todella tarkasti milloin on minkäkin tuotteen paras myyntiaika (volyymi) ja nostettua muutamia senttejä ylös eikä kukaan huomaa mitään.

Kohta on varmaan tulossa elektroniset hinnannäytöt, jolla napin painalluksella saadaan hinta muuttumaan hyllyyn sekunnissa.

Voi kauppa, mitä mahdollisuuksia teillä on tulevaisuudessa. Kuluttajalle ehkä vähän kurjempi.

Tulevaisuudessa ostokset tehdään pääasiassa tietokoneella / puhelimella / pädillä / ties millä ja ihmiset eivät edes tee perustostoksiaan menemällä kauppaan haahuilemaan hyllyjen väliin ja etsimään että mistäköhän mikäkin löytyy. Isot robotisoidut logistiikkakeskukset hoitavat keräilyn ja robotisoidut autot kuljettavat tuotteet kuluttajille. Aina tullaan toki tekemään jotain ostoksia myös fyysisesti kuten hedelmät / vihannekset, koska halutaan nähdä tuotteen laatu. Pakatuissa tuotteissa ei taas tärkeä asia. Koko nykyinen kauppajärjestelmä vanhenee ainakin suuremmissa kaupungeissa varmaan seuraavan 20 vuoden kuluessa. Trendit näkyvät jo muualla kuin Suomessa.

Joo, mutta nyt ollaan kyllä kommentissa vahvasti "Paluu tulevaisuuteen" osastolla.

Niitä elokuvan lentäviä skeittilautojakaan ei olla vielä saatu kehitettyä, ne jotka lähimmäs ovat päässeet taisivat syttyä tuleen ja polttivat talon, tässä ihan lähiaikoina. 

Joten joo, ehkä jotain pikkujuttuja nähdään, mutta sun 20v tuon suhteen on kyllä naurettavan ylioptimistinen.

Vierailija
100/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Koska mainonta ja markkinointi ei ole täältä minnekään poistumassa, niin minä ainakin mielummin vastaanotan sellaista mainontaa ja erikoistarjouksia joista on minulle hyötyä ja iloa.

Tämä! Mainokset on ihan jees jos oon kiinnostunu aiheesta.

Miten surkea pitää elämän olla että on kiinnostunut mainoksista?

Katseleeko joku ajankulukseen ostoskanavaakin? 

Kaveri kysyy elokuviin? Ei en ehdi nyt kun tulee hyvät mainokset juuri nyt.....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi