Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt loppu mun asiakkuuteni S-ketjun liikkeissä

Vierailija
28.07.2016 |

Ylen uutisissa oli, että S-ketju alkaa kerätä tarkkaa tietoa asiakkaiden ostoksista.
Kerätätään siis niin tarkkaa tietoa, että ei riitä, että he tietävät asiakkaan ostavan maitoa vaan tietävät, että ostin hyla-maitoa.
Haluanko antaa joillekin niin tarkkaa tietoa itsestäni? No en halua. En halua, että joku voi seurata mitä syön ja milloin, mitä siteitä tai tamponeja käytän, mistä wc-paperista tykkään. Ostanko kenties liukuvoiteita tai tenoja. Ostanko s,m vai peräti xxl-koon vaatteita yms.
Täällä lähti nyt kauppa vaihtoon ja s-etukortti roskiin!

Kommentit (196)

Vierailija
61/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Laitteissa ja Tor-verkossa

Vierailija
62/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan asiakas itse on antanut suostumuksensa keruuseen käyttämällä korttia, asiakas tietää tietojen keruusta etukäteen. Kuten ketjussa on jo tullut esiin, pahempaa on salaa ja ilman lupaa tehty tietojen keruu ja seuranta. Yhdysvaltain viranomaiset tekevät tätä. Laitteissa Tor-verkossa ja on omat haavoittuvuutensa, joita viranomainen voi hyödyntää valvoessaan tiettyä henkilöä.

Kovin tarkkoja tietoja liikkumisesta ei kännykän avulla saa. Jos on älykännykkä, niin tietysti hieman tarkempia kuin vanhanmallisilla, joiden paikantaminen on aika toivotonta (tapaus Karoliina Kesti) ja loppu riippuu siitä mitä sovelluksia on ladannut ja mitä toimintoja pitää päällä. Parhaasta puhelimesta saa akun irti. Jostain syystä useimmat älykännykät on tehty sellaisiksi, ettei akkua saa irti :) Monet mallit ilmoittavat sijaintinsa tukiasemalle myös pois päältä ollessaan. Lentotilaa asiantuntijat pitävät suht. luotettavana ettei puhelin silloin lähettäisi signaalia. Itse en luottaisi edes siihen. EU:n markkinoille ei kuluttajille saa edes tuoda puhelimia, joissa ei ole tiettyjä käyttäjälle tuntemattomia herkkuja. Näin viranomaisemme ovat halunneet.

Tietosuojastaan tarkkojen ei kannata käyttää ns. yhteisöpalveluja eikä pelata Pokemon Go -tyyppisiä pelejä. Myöskään kortilla ei kannata maksaa, vaan käteisellä.

Tor verkkoa et niin vaan valvokkaan.

Jos oikein sitä käytät niin se on käytännössä mahdotonta murtaa tai sitä on mahdotonta seurata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*Laitteissa ja Tor-verkossa

Nyt en oikein käsitä?

Tor verkolla ei ole enää mitään tekemistä Yhdysvaltojen kanssa. Se on avoimen koodin verkko jota ajaa Tor projekti eteenpäin.

Jopa NSA pitää sitä murtamattomana. Sieltä voidaan vain kalastella tietoja. Sitä ei voi murtaa. Eli jos ihminen itse tekee jotain tyhmää niin se pettää ei muuten.

Vierailija
64/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen voi käydä estämässä s-ryhmän sivuilla, mutta eihän se kiva idea ole. Ehkä niin, että yleisellä tasolla seurataan, mitä tuotteita menee eniten-> hävikin estoa, mutta metro lehdessä oli, että markkinointi tarkoituksiin..

Nyt on pakko ihmetellä, että mitä vikaa sitten on kohdennetussa markkinoinnissa? Jos minä keliaakikkona ostan vain gluteenittomia viljatuotteita, niin en tee mitään mainoksella jossa mainostetaan olevan huipputarjouksessa reissaria, vehnäpastaa ja jyväshyvän keksejä. Sen sijaan jos mainostetaan moilasen leipää, gluteenitonta pastaa jne. niin kiinnostun.

Ylipäänsä mainonta on pain persettä. Kun se pitäisi kieltää koko paska kokonaan. Ymmärrän se ilmaisissa asioissa mutta en maksullisissa asioissa.

Jos joudun jostain maksamaan niin en todellakaan vielä halua jotain helkutin mainossaastaa perääni siitä.

Mainonta kieltää kokonaan? Voin jo kuulla sen vinkunan ja marinan kun joku erittäin hyvä alennus menisi sivu suun kun "kukaan ei kertonu!".

Vierailija
65/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylen uutisissa oli, että S-ketju alkaa kerätä tarkkaa tietoa asiakkaiden ostoksista.

Kerätätään siis niin tarkkaa tietoa, että ei riitä, että he tietävät asiakkaan ostavan maitoa vaan tietävät, että ostin hyla-maitoa.

Haluanko antaa joillekin niin tarkkaa tietoa itsestäni? No en halua. En halua, että joku voi seurata mitä syön ja milloin, mitä siteitä tai tamponeja käytän, mistä wc-paperista tykkään. Ostanko kenties liukuvoiteita tai tenoja. Ostanko s,m vai peräti xxl-koon vaatteita yms.

Täällä lähti nyt kauppa vaihtoon ja s-etukortti roskiin!

Jos ei sulla ole mitään salattavaa vaikkapa lainvastaiseen toimintaan liittyen, niin mitäs tuo nyt haittaa? Mulle on ainakin aivan sama jos tietävät että onko menkkani pieni- vai suurivuotoiset...

Vierailija
66/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen voi käydä estämässä s-ryhmän sivuilla, mutta eihän se kiva idea ole. Ehkä niin, että yleisellä tasolla seurataan, mitä tuotteita menee eniten-> hävikin estoa, mutta metro lehdessä oli, että markkinointi tarkoituksiin..

Nyt on pakko ihmetellä, että mitä vikaa sitten on kohdennetussa markkinoinnissa? Jos minä keliaakikkona ostan vain gluteenittomia viljatuotteita, niin en tee mitään mainoksella jossa mainostetaan olevan huipputarjouksessa reissaria, vehnäpastaa ja jyväshyvän keksejä. Sen sijaan jos mainostetaan moilasen leipää, gluteenitonta pastaa jne. niin kiinnostun.

Ylipäänsä mainonta on pain persettä. Kun se pitäisi kieltää koko paska kokonaan. Ymmärrän se ilmaisissa asioissa mutta en maksullisissa asioissa.

Jos joudun jostain maksamaan niin en todellakaan vielä halua jotain helkutin mainossaastaa perääni siitä.

Mainonta kieltää kokonaan? Voin jo kuulla sen vinkunan ja marinan kun joku erittäin hyvä alennus menisi sivu suun kun "kukaan ei kertonu!".

En ole vielä koskaan vinkunut. Minulle ei tule mitään mainoksia (mainosten esto kyltti). Ei tule mainospostia sähköpostiin. En halua mitään ilmoituksia mistään tarkouksista.

Jos tarvitsen jotain niin etsin halvimman paikan mistä sellaisen saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylen uutisissa oli, että S-ketju alkaa kerätä tarkkaa tietoa asiakkaiden ostoksista.

Kerätätään siis niin tarkkaa tietoa, että ei riitä, että he tietävät asiakkaan ostavan maitoa vaan tietävät, että ostin hyla-maitoa.

Haluanko antaa joillekin niin tarkkaa tietoa itsestäni? No en halua. En halua, että joku voi seurata mitä syön ja milloin, mitä siteitä tai tamponeja käytän, mistä wc-paperista tykkään. Ostanko kenties liukuvoiteita tai tenoja. Ostanko s,m vai peräti xxl-koon vaatteita yms.

Täällä lähti nyt kauppa vaihtoon ja s-etukortti roskiin!

Jos ei sulla ole mitään salattavaa vaikkapa lainvastaiseen toimintaan liittyen, niin mitäs tuo nyt haittaa? Mulle on ainakin aivan sama jos tietävät että onko menkkani pieni- vai suurivuotoiset...

No voitko laittaa tänne myös terveystietosi? Samalla myös nimesi ja sosiaaliturvatunnuksesi?

Vierailija
68/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinhän muutkin kaupat on tehnyt jo pitkään esim k-ketjun kaupat. Mitä haittaa niistä on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen voi käydä estämässä s-ryhmän sivuilla, mutta eihän se kiva idea ole. Ehkä niin, että yleisellä tasolla seurataan, mitä tuotteita menee eniten-> hävikin estoa, mutta metro lehdessä oli, että markkinointi tarkoituksiin..

Nyt on pakko ihmetellä, että mitä vikaa sitten on kohdennetussa markkinoinnissa? Jos minä keliaakikkona ostan vain gluteenittomia viljatuotteita, niin en tee mitään mainoksella jossa mainostetaan olevan huipputarjouksessa reissaria, vehnäpastaa ja jyväshyvän keksejä. Sen sijaan jos mainostetaan moilasen leipää, gluteenitonta pastaa jne. niin kiinnostun.

Ylipäänsä mainonta on pain persettä. Kun se pitäisi kieltää koko paska kokonaan. Ymmärrän se ilmaisissa asioissa mutta en maksullisissa asioissa.

Jos joudun jostain maksamaan niin en todellakaan vielä halua jotain helkutin mainossaastaa perääni siitä.

Jos mainontaa ja markkinointia ei olisi, mistä saataisiin tietoa uutuus tuotteista tai vertailla eri tuotteita keskenään.

Kuluttajana haluan tietoa ennen ostopäätöstä ja monia tuotteita silmäilen ylläpitääkseni yleissivistystä tai elää tässä ajassa, vaikka en tuotetta ostaisikaan.

Vierailija
70/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa, ei toi ole mikään uusi juttu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-kauppa tekee aivan samaa. Tehnyt ajat sitten.

Vierailija
72/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä salaliitto huutelua on saanut kuulla kassalla jo vuosia. Ja järjestään nämä närkästyjät ovat olleet näitä piilojuoppoja. Hoitajia jotka tunkee työeväiden sekaan pari muovipullosiideriä, kaljaa reisitaskuihin piilottelevia raksaäijiä ja 27 vuotta gradua viimeisteleviä "opiskelijoita".

Vituttaa oma juominen mutta sekin on kaupan syy 😃

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko, että luovut bonuksistasi, jos niitä saat. Kortin hankkiminenkin on maksanut 100e, niin tuskinpa olet sellaista edes pystynyt hankkimaan.

Mistä on kyse? Itse en ymmärtääkseni ole maksanut 100e kortista, vaan saanut ilmaiseksi kanta-asiakaskortin joskus aikoja sitten.

Vierailija
74/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin voin liittää tiedon että vihaan mainontaa? Taas kantanu kesälomalla roskikseen AVAAMATONTA mainospostia kasakaupalla. Ja postilaatikossani lukee "Ei mainoksia", silti sitä paskaa sinne tungetaan. Ostan vain tarpeeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on aivan huikea tietolähde mitä yritys voi hyödyntää, ihan valtavan suuri tietopankki.

Eikä se, että ne tietävät miten asioit heidän omissa liikkeissään vaan saavat tiedon jopa siitä mitä teet muissa liikkeissä (s-pankin maksukortti). 

Siis niin valtava etu että oksat pois ja hölmöläiset maksaa. 

Milloinkohan tulee vaihtelevat hinnat?

Tuolla systeemillä saisi meinaan tarkennettua todella tarkasti milloin on minkäkin tuotteen paras myyntiaika (volyymi) ja nostettua muutamia senttejä ylös eikä kukaan huomaa mitään.

Kohta on varmaan tulossa elektroniset hinnannäytöt, jolla napin painalluksella saadaan hinta muuttumaan hyllyyn sekunnissa.

Voi kauppa, mitä mahdollisuuksia teillä on tulevaisuudessa. Kuluttajalle ehkä vähän kurjempi.

Vierailija
76/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen voi käydä estämässä s-ryhmän sivuilla, mutta eihän se kiva idea ole. Ehkä niin, että yleisellä tasolla seurataan, mitä tuotteita menee eniten-> hävikin estoa, mutta metro lehdessä oli, että markkinointi tarkoituksiin..

Nyt on pakko ihmetellä, että mitä vikaa sitten on kohdennetussa markkinoinnissa? Jos minä keliaakikkona ostan vain gluteenittomia viljatuotteita, niin en tee mitään mainoksella jossa mainostetaan olevan huipputarjouksessa reissaria, vehnäpastaa ja jyväshyvän keksejä. Sen sijaan jos mainostetaan moilasen leipää, gluteenitonta pastaa jne. niin kiinnostun.

Ylipäänsä mainonta on pain persettä. Kun se pitäisi kieltää koko paska kokonaan. Ymmärrän se ilmaisissa asioissa mutta en maksullisissa asioissa.

Jos joudun jostain maksamaan niin en todellakaan vielä halua jotain helkutin mainossaastaa perääni siitä.

Jos mainontaa ja markkinointia ei olisi, mistä saataisiin tietoa uutuus tuotteista tai vertailla eri tuotteita keskenään.

Kuluttajana haluan tietoa ennen ostopäätöstä ja monia tuotteita silmäilen ylläpitääkseni yleissivistystä tai elää tässä ajassa, vaikka en tuotetta ostaisikaan.

Terveiset mainostoimistoon: tietoa saa netistä firmojen sivuilta, siihen mitään mainosroskaa tarvita.

Vierailija
77/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on aivan huikea tietolähde mitä yritys voi hyödyntää, ihan valtavan suuri tietopankki.

Eikä se, että ne tietävät miten asioit heidän omissa liikkeissään vaan saavat tiedon jopa siitä mitä teet muissa liikkeissä (s-pankin maksukortti). 

Siis niin valtava etu että oksat pois ja hölmöläiset maksaa. 

Milloinkohan tulee vaihtelevat hinnat?

Tuolla systeemillä saisi meinaan tarkennettua todella tarkasti milloin on minkäkin tuotteen paras myyntiaika (volyymi) ja nostettua muutamia senttejä ylös eikä kukaan huomaa mitään.

Kohta on varmaan tulossa elektroniset hinnannäytöt, jolla napin painalluksella saadaan hinta muuttumaan hyllyyn sekunnissa.

Voi kauppa, mitä mahdollisuuksia teillä on tulevaisuudessa. Kuluttajalle ehkä vähän kurjempi.

Olen tapellut että bonuskorttini on vain bonuskortti. En halua muuttaa sitä pankkikortiksi. Puhelin- ja postilaatikkohäirintää on riittänyt.

Vierailija
78/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen voi käydä estämässä s-ryhmän sivuilla, mutta eihän se kiva idea ole. Ehkä niin, että yleisellä tasolla seurataan, mitä tuotteita menee eniten-> hävikin estoa, mutta metro lehdessä oli, että markkinointi tarkoituksiin..

Nyt on pakko ihmetellä, että mitä vikaa sitten on kohdennetussa markkinoinnissa? Jos minä keliaakikkona ostan vain gluteenittomia viljatuotteita, niin en tee mitään mainoksella jossa mainostetaan olevan huipputarjouksessa reissaria, vehnäpastaa ja jyväshyvän keksejä. Sen sijaan jos mainostetaan moilasen leipää, gluteenitonta pastaa jne. niin kiinnostun.

Ylipäänsä mainonta on pain persettä. Kun se pitäisi kieltää koko paska kokonaan. Ymmärrän se ilmaisissa asioissa mutta en maksullisissa asioissa.

Jos joudun jostain maksamaan niin en todellakaan vielä halua jotain helkutin mainossaastaa perääni siitä.

Jos mainontaa ja markkinointia ei olisi, mistä saataisiin tietoa uutuus tuotteista tai vertailla eri tuotteita keskenään.

Kuluttajana haluan tietoa ennen ostopäätöstä ja monia tuotteita silmäilen ylläpitääkseni yleissivistystä tai elää tässä ajassa, vaikka en tuotetta ostaisikaan.

Kai osaat vertailla tuotteita? Mainokset valehtelevat AINA!

Nykyään on vielä sellainen asia kuin internet. Oletko huomannut?

Jos haluat jonkun asian niin vertailet siellä. Etsi tuote sieltä? vertaile hintoja eri kaupoissa, vertaile tuotteiden ominaisuuksia ja lue arvosteluja. Ei siihen mainoksia tarvita.

Mainokset ovat ostettuja. Niillä ei ole mitään totuuspohjaa.

Vierailija
79/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraakohan mun op-pankkikorttiin liitetty plussa-ominaisuus myös tietoja siitä mitä teen muissa kuin K-liikkeissä?

Vierailija
80/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on aivan huikea tietolähde mitä yritys voi hyödyntää, ihan valtavan suuri tietopankki.

Eikä se, että ne tietävät miten asioit heidän omissa liikkeissään vaan saavat tiedon jopa siitä mitä teet muissa liikkeissä (s-pankin maksukortti). 

Siis niin valtava etu että oksat pois ja hölmöläiset maksaa. 

Milloinkohan tulee vaihtelevat hinnat?

Tuolla systeemillä saisi meinaan tarkennettua todella tarkasti milloin on minkäkin tuotteen paras myyntiaika (volyymi) ja nostettua muutamia senttejä ylös eikä kukaan huomaa mitään.

Kohta on varmaan tulossa elektroniset hinnannäytöt, jolla napin painalluksella saadaan hinta muuttumaan hyllyyn sekunnissa.

Voi kauppa, mitä mahdollisuuksia teillä on tulevaisuudessa. Kuluttajalle ehkä vähän kurjempi.

Tulevaisuudessa ostokset tehdään pääasiassa tietokoneella / puhelimella / pädillä / ties millä ja ihmiset eivät edes tee perustostoksiaan menemällä kauppaan haahuilemaan hyllyjen väliin ja etsimään että mistäköhän mikäkin löytyy. Isot robotisoidut logistiikkakeskukset hoitavat keräilyn ja robotisoidut autot kuljettavat tuotteet kuluttajille. Aina tullaan toki tekemään jotain ostoksia myös fyysisesti kuten hedelmät / vihannekset, koska halutaan nähdä tuotteen laatu. Pakatuissa tuotteissa ei taas tärkeä asia. Koko nykyinen kauppajärjestelmä vanhenee ainakin suuremmissa kaupungeissa varmaan seuraavan 20 vuoden kuluessa. Trendit näkyvät jo muualla kuin Suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän