Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt loppu mun asiakkuuteni S-ketjun liikkeissä

Vierailija
28.07.2016 |

Ylen uutisissa oli, että S-ketju alkaa kerätä tarkkaa tietoa asiakkaiden ostoksista.
Kerätätään siis niin tarkkaa tietoa, että ei riitä, että he tietävät asiakkaan ostavan maitoa vaan tietävät, että ostin hyla-maitoa.
Haluanko antaa joillekin niin tarkkaa tietoa itsestäni? No en halua. En halua, että joku voi seurata mitä syön ja milloin, mitä siteitä tai tamponeja käytän, mistä wc-paperista tykkään. Ostanko kenties liukuvoiteita tai tenoja. Ostanko s,m vai peräti xxl-koon vaatteita yms.
Täällä lähti nyt kauppa vaihtoon ja s-etukortti roskiin!

Kommentit (196)

Vierailija
121/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei kyllä yhtään kiinnosta kuka seuraa mun ostoksia kauppakäynnillä. Sinne ostoskärryyn eksyy niin vaipat, korvikkeet, siteet, liukkarit, kondomit ja ruoat kasviksista eläintuotteisiin. Ihan sama vaikka naapuri tai äitini olisi kyttäämässä ostoksiani. Sama vaikka ruuduilla lukisi kaikkien nähtävillä mitä oon ostanut. Ostan mitä tarvitaan.

No haittaako sua että sua palveleva ihminen tietää milloin sulla on kuukautiset? Tai että miehesi kärsii virtsankarkailusta ja sillä on keskivertoa pienempi penis?

Tai että teet suolihuuhteluja säännöllisesti?

Tai että viet miehesi hänen syntymäpäivinään vain ABC:lle syömään?

Mä luulen, että se häiritsee enemmän asiakaspalvelijaa, jos se tietää musta liikaa vaikka tällä hetkellä ei ole salattavaa. :D Miettikää mitä apteekissa työskentelevät joutuvat kuuntelemaan? Ei niitä varmasti sen enempää kiinnosta kenenkää peräpukamat, ripulit, virtsankarkailut yms.

Ja miehellä ihan toimiva penis, juuri eilen illalla viimeksi testattu työnnettyään sen mun siistittyyn majavaani ilman liukkaria ja kumia.

Ja viime kauppareissu oli niin tylsä ostosten kannalta, että jännin juttu oli SodaStreamiin uusi 1l pullo. Tulihan sieltä tietysti kurkku, kesäkurpitsa ja bataatti mukaan. Harmi, että tällä kertaa ei tarvinnut sitä liukkaria. Likaisempi asiakaspalvelijahan saattaisi mielessään yhdistää nämä...

Ja hei ABC on ihan hyvä mesta. Käyttää mahdollisuuksien mukaan kotimaisia raaka-aineitakin. :)

Vierailija
122/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on aivan huikea tietolähde mitä yritys voi hyödyntää, ihan valtavan suuri tietopankki.

Eikä se, että ne tietävät miten asioit heidän omissa liikkeissään vaan saavat tiedon jopa siitä mitä teet muissa liikkeissä (s-pankin maksukortti). 

Siis niin valtava etu että oksat pois ja hölmöläiset maksaa. 

Milloinkohan tulee vaihtelevat hinnat?

Tuolla systeemillä saisi meinaan tarkennettua todella tarkasti milloin on minkäkin tuotteen paras myyntiaika (volyymi) ja nostettua muutamia senttejä ylös eikä kukaan huomaa mitään.

Kohta on varmaan tulossa elektroniset hinnannäytöt, jolla napin painalluksella saadaan hinta muuttumaan hyllyyn sekunnissa.

Voi kauppa, mitä mahdollisuuksia teillä on tulevaisuudessa. Kuluttajalle ehkä vähän kurjempi.

Olen tapellut että bonuskorttini on vain bonuskortti. En halua muuttaa sitä pankkikortiksi. Puhelin- ja postilaatikkohäirintää on riittänyt.

Mitä tarkoitat? Nykyään ei kai oikeastaan enää ole pankkikortteja, siis maksukortteja, joissa maksu välittyisi suoraan kaupasta pankkiin. Kaikki menee Luottokunnan kautta, ja viive on pari päivää. Siksi puhutaankin debit-korteista. Entiseen tapaan raha lähtee tililtä heti, mutta ei ole kuitenkaan yhtä nopeasti pankilla kuin ennen pankkikorttien aikaan.

Minulla on sellainen bonusmaksukortti, että voin maksaa sillä S-ryhmän toimipaikoissa, mutta kortilla ei voi nostaa rahaa automaatista eikä maksaa muualla kuin S-paikoissa. Tuo on jonkinlainen rajoitettu pankkikortti siis, ilman Luottokuntaa. Mielestäni hyvä kortti, enkä myöskään ole vaihtamassa mihinkään etämaksuominaisuuden sisältävään debit-korttiin.

Mullakin on vain bonuskortti, jolla voi maksaa vain S-ryhmässä. Mutta siitä on yritetty väkisin vääntää monta kertaa luotollista maksukorttia. Aika inhottavinkin menetelmin. En halua. Mulla on yksi pankki/luottokortti, toista en halua. Jos joutuisin esim. ryöstetyksi, on helpompaa ja halvempaa, että on vain yksi luottokortti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jatkossa teen perusostoksia, höylään kanta-asiakaskorttia. Aivan sama, jos haluavat kohdentaa minulle markkinointia peruselintarvikkeista :)

Kun taas ostan jotain henkilökohtaisempaa (mitä se nyt voisi olla kun marketeista tulee ostettua vain peruskamaa), maksan käteisellä ja kanta-asiakaskortti on "unohtunut kotiin". Siinäpähän keräävät tietoja. 

Vierailija
124/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset antavat muidet seurata omaa nettiäkäyttäytymistään, omia puheluitaan, omia ostoksiaan jne?

Ne ovat henkilökohtaisia asioita!

Vierailija
125/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö täällä ihmisiä myöskään haittaisi se jos internetoperaattori rupeaisi tekemään samaa?

Vierailija
126/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei kyllä yhtään kiinnosta kuka seuraa mun ostoksia kauppakäynnillä. Sinne ostoskärryyn eksyy niin vaipat, korvikkeet, siteet, liukkarit, kondomit ja ruoat kasviksista eläintuotteisiin. Ihan sama vaikka naapuri tai äitini olisi kyttäämässä ostoksiani. Sama vaikka ruuduilla lukisi kaikkien nähtävillä mitä oon ostanut. Ostan mitä tarvitaan.

No tänne sitten vaan kirjottamaan ostoksesi (kuittinumero, kauppa ja kellonaika perään) ja nimi ja henkikötunnuksesi perään.

Minäkin täällä odotan kiinnostuneena noita tietoja :D Ja myös mahdollista selitystä, miksi tietoja ei tule ;-)

Et voi olla oikeasti noin tyhmä, että vertaat noita asioita toisiinsa.

Kerropa sinä älykkäänä sitten, mikä on noiden asioiden välinen ero, jonka vuoksi niitä ei pitäisi verrata?

Etkö näe eroa siinä, että ihminen kirjoittaa julkisesti nettiin nimensä ja henkkarinsa (kuten joku tuossa vaati) ja kauppa seuraa ihmisen ostoksia eikä niitä jaa nettiin kaiken kansan nähtäväksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
127/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kauhistelitte, että ette uskalla pelata pokemonia kun teidän liikkumista sitten seurataan mutta vielä henkilökohtaisempien ostosten seuranta ei haittaa yhtään!

Eikö yhtään sytytä? Eikö teitä tosiaan haittaa , että on rekistereitä joissa on teidän nimi, sotu, osoite, puhelinnumero, sähköpostikin ehkä ja sitten päivän ja tunnin ja kaupan tarkkuudella missä olette käyneet mitäkin ostamassa?

Siis eikö tosiaan haittaa, että teidän elämää voi jotkut randomit seurata ihan reaaliajassa ja täällä Suomessa tarkemmin ja perusteellisemmin kuin mitkään pokemonin keksijät ikinä!

Mun on kyllä pakko sanoa, että en ole niin luottavainen, että uskaltaisin antaa itsestäni noin paljon tietoa millekään taholle. Varsinkaan millekään yhdelle rekisterinpitäjälle pelkästään niin kuin tässä nyt tapahtuu. 

Siis valoja päälle nyt siellä hei!

Vierailija
128/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

lidl on paras kirjoitti:

Käykää Lidlissä. Paras laatu, edullisimmat hinnat. Eivätkä kerää tietoja ostoskäyttäytymisestäsi.

Kyllä nekin analysoi jokaisen ostotapahtuman ja tekevät niistä omia päätelmiään, vaikkakaan ostosten seuraaminen ei siellä ole henkilötasolla. Vai voisiko olla että ostoksia analysoidaan maksukortin perusteella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
129/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just kauhistelitte, että ette uskalla pelata pokemonia kun teidän liikkumista sitten seurataan mutta vielä henkilökohtaisempien ostosten seuranta ei haittaa yhtään!

Eikö yhtään sytytä? Eikö teitä tosiaan haittaa , että on rekistereitä joissa on teidän nimi, sotu, osoite, puhelinnumero, sähköpostikin ehkä ja sitten päivän ja tunnin ja kaupan tarkkuudella missä olette käyneet mitäkin ostamassa?

Siis eikö tosiaan haittaa, että teidän elämää voi jotkut randomit seurata ihan reaaliajassa ja täällä Suomessa tarkemmin ja perusteellisemmin kuin mitkään pokemonin keksijät ikinä!

Mun on kyllä pakko sanoa, että en ole niin luottavainen, että uskaltaisin antaa itsestäni noin paljon tietoa millekään taholle. Varsinkaan millekään yhdelle rekisterinpitäjälle pelkästään niin kuin tässä nyt tapahtuu. 

Siis valoja päälle nyt siellä hei!

Pankeilla on ollut tuolaiset tiedot käytettävissä jo yli 20 vuotta.

Vierailija
130/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on aivan huikea tietolähde mitä yritys voi hyödyntää, ihan valtavan suuri tietopankki.

Eikä se, että ne tietävät miten asioit heidän omissa liikkeissään vaan saavat tiedon jopa siitä mitä teet muissa liikkeissä (s-pankin maksukortti). 

Siis niin valtava etu että oksat pois ja hölmöläiset maksaa. 

Milloinkohan tulee vaihtelevat hinnat?

Tuolla systeemillä saisi meinaan tarkennettua todella tarkasti milloin on minkäkin tuotteen paras myyntiaika (volyymi) ja nostettua muutamia senttejä ylös eikä kukaan huomaa mitään.

Kohta on varmaan tulossa elektroniset hinnannäytöt, jolla napin painalluksella saadaan hinta muuttumaan hyllyyn sekunnissa.

Voi kauppa, mitä mahdollisuuksia teillä on tulevaisuudessa. Kuluttajalle ehkä vähän kurjempi.

Olen tapellut että bonuskorttini on vain bonuskortti. En halua muuttaa sitä pankkikortiksi. Puhelin- ja postilaatikkohäirintää on riittänyt.

Mitä tarkoitat? Nykyään ei kai oikeastaan enää ole pankkikortteja, siis maksukortteja, joissa maksu välittyisi suoraan kaupasta pankkiin. Kaikki menee Luottokunnan kautta, ja viive on pari päivää. Siksi puhutaankin debit-korteista. Entiseen tapaan raha lähtee tililtä heti, mutta ei ole kuitenkaan yhtä nopeasti pankilla kuin ennen pankkikorttien aikaan.

Minulla on sellainen bonusmaksukortti, että voin maksaa sillä S-ryhmän toimipaikoissa, mutta kortilla ei voi nostaa rahaa automaatista eikä maksaa muualla kuin S-paikoissa. Tuo on jonkinlainen rajoitettu pankkikortti siis, ilman Luottokuntaa. Mielestäni hyvä kortti, enkä myöskään ole vaihtamassa mihinkään etämaksuominaisuuden sisältävään debit-korttiin.

Jos on matkoilla ja kortti lakkaa toimimasta tai katoaa niin on tosi kiva jos on toinen kortti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
131/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-ketjusta saadaan bonuksia 50 euroa kuukaudessa. En luovu niistä.

Meillä tulee 60-90€/kk.

Kertokaahan tietojen keräämisestä närkästyneet että mikä on pahin pelkonne mihin ostosttietojen kerääminen voisi johtaa?

Pelkäättekö että Iltalehdessä on jonain lauantaina lista niistä jotka ostivat perjantaina olutta? Tai että Lehdessä listataan tammikuussa kovimman oluen ostajat vuonna 2016?

Tietojahan käytetään vain toiminanna kehittämiseen ja kehittäminen on hyvä juttu.

Vierailija
132/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-lahjakortit vanhenevat nopsaan.

Käyttäkää heti kaikki pois!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
133/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just kauhistelitte, että ette uskalla pelata pokemonia kun teidän liikkumista sitten seurataan mutta vielä henkilökohtaisempien ostosten seuranta ei haittaa yhtään!

Eikö yhtään sytytä? Eikö teitä tosiaan haittaa , että on rekistereitä joissa on teidän nimi, sotu, osoite, puhelinnumero, sähköpostikin ehkä ja sitten päivän ja tunnin ja kaupan tarkkuudella missä olette käyneet mitäkin ostamassa?

Siis eikö tosiaan haittaa, että teidän elämää voi jotkut randomit seurata ihan reaaliajassa ja täällä Suomessa tarkemmin ja perusteellisemmin kuin mitkään pokemonin keksijät ikinä!

Mun on kyllä pakko sanoa, että en ole niin luottavainen, että uskaltaisin antaa itsestäni noin paljon tietoa millekään taholle. Varsinkaan millekään yhdelle rekisterinpitäjälle pelkästään niin kuin tässä nyt tapahtuu. 

Siis valoja päälle nyt siellä hei!

Ei pidä olla vainoharhainen, kun käy maitokaupassa ja vilauttaa samalla bonuskorttia. :D Tiedothan niillä musta on, koska onhan mulla s-tili.

Oiskin hauska seurata paljonko sitä maitoa oikeasti tulee kotiin kannettua. Näkyis kaikki mitä oon vuoden aikana ostanut. 200l maito, 50l mehu, 2kg sokeri, 60kg kahvi yms. :D Vielä siistimpää ois, kun joku ulkopuolinen alkais mua potkimaan sohvalta ylös, kun en vielä ole tehnyt päivänlenkkiä. Mielestäni ihmisiin pitäisi sirutunnisteet laittaa synnärillä jo niin osattais paikallistaa. Ja mittarit kuinka paljon sitä alkoholia on tullu elämänsä aikana nautittua yms. :D

Vierailija
134/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko todella, että ne ei oo sitä aijemmin tiennyt??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
135/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei kyllä yhtään kiinnosta kuka seuraa mun ostoksia kauppakäynnillä. Sinne ostoskärryyn eksyy niin vaipat, korvikkeet, siteet, liukkarit, kondomit ja ruoat kasviksista eläintuotteisiin. Ihan sama vaikka naapuri tai äitini olisi kyttäämässä ostoksiani. Sama vaikka ruuduilla lukisi kaikkien nähtävillä mitä oon ostanut. Ostan mitä tarvitaan.

No haittaako sua että sua palveleva ihminen tietää milloin sulla on kuukautiset? Tai että miehesi kärsii virtsankarkailusta ja sillä on keskivertoa pienempi penis?

Tai että teet suolihuuhteluja säännöllisesti?

Tai että viet miehesi hänen syntymäpäivinään vain ABC:lle syömään?

Naurettavaa. Pelkäätkö tosissaan että tuollaisia tietoja alkaa ilmsetyä kassalle nähtäviin kun tuikkaa etukortin maksupäätteeseen? Anna osoite liin lähetän sinulle foliohatun.

Vierailija
136/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-lahjakortit vanhenevat nopsaan.

Käyttäkää heti kaikki pois!!!!!!

Kaksi vuotta taitaa olla käyttöaikaa.

Vierailija
137/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se näy uloskin päin käytätkö s vai XXL koon vaatteita?

Mikä siinä on niin hirveää jos joku tietää sinun juovan Hyla-maitoa? Tai käytätkö libresseä vai vuokkosia?

Itse olen hyötynyt tästä K-kaupas osalla siten että saan viikoittain kohdennettuja TARJOUKSIA alennetulla hinnalla ko.tuotteista joita olen ostanut/ostaisin muutenkin. HUI HIRVEÄÄ nyt ne tietää että mä tykkään naudan jauhelihasta 10% enkä läskisestä sika-nauta jauhelihasta!!!!

Vierailija
138/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin kauppaan aiot siirtyä?

Mistä vaan kaupasta voi ostaa anonyymisti käteisellä.

Vierailija
139/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne ostokset on olleet tiedossa jo kauan. Koskee myös muita korttejasi. Parhaiten suojelet "yksityisyyttäsi" kun maksat aina käteisellä :D

Kauppa on liikeyritys, joka pyrkii maksimoimaan kannattavuutensa. Tietosi auttavat heitä esim. kohdentamaan täsmämainontansa Sinuun juuri sinun tarpeittesi mukaan... ja sehän pavelee myös sinua...

Ilmiötä voi testata, itse esim. kerran perustaessani uuden sähköpostiosoitteen valehtelin ikäni reippaasti vuosikymmeniä nuoremmaksi. Alkoi heti tulla aivan erilaisia mainoksia ;)

Vierailija
140/196 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, varmaan jaat itse itsestäsi paljon enemmän ja henkilökohtaisempaa tietoa facessa, työpaikkakeskusteluissa ja juoruamalla naapurin ämmän kanssa, mut hui että kun nyt ne tietää että syön ruispaloja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme