Horoskooppimerkkien luonteenpiirteiden stereotypiat
Tehdäänkö lauantain ratoksi tällainen leikkimielinen ketju, missä pistetään yleisimpiä käsityksiä eri horoskooppimerkkien edustajien luonteenpiirteistä. Itse olen vaakanainen, ja olisi hauska kuulla ihmisten käsityksiä millaisia vaakanaiset ovat. Ja en ota horoskooppeja niin kauhean vakavasti, mutta tällaisten pohtiminen on ihan hauskaa. Muistetaan toki yksilölliset erot. :)
Itse allekirjoitan ainakin sen, etten osaa tehdä päätöksiä ja vitkuttelen niiden kanssa viimeiseen asti. Mietin aina asioiden molemmat puolet ja vertailen perusteellisesti. Esteettisyys ja harmonia on tärkeää, esimerkiksi juuri vaate- tai sisustustyylissä.
Olisi kiva kuulla myös muista merkeistä, esimerkiksi omasta mielestäni kauriit ovat usein vaikeita ihmisiä. Tai itselläni on ollut vaikeuksia tulla toimeen jostain syystä kauriin aikoina syntyneiden kanssa. :D
Oletteko myös onnistuneet arvaamaan livenä jonkun uuden tuttavuuden kohdalla tämän horoskooppimerkin? Itse pystyn, en nyt joka kerta, mutta aika usein arvaamaan oikein suurin piirtein ainakin vuodenajan, jollen kuukaudenkin, jolloin henkilö on syntynyt.
Kommentit (383)
Vierailija kirjoitti:
No en ole kirjoittanut tuota toista viestiä kyllä todellakaan. :D Olen vaaka, en ollut siinä tunnissa ehtinyt muuttua oinaaksi siitä, kun tuo ketju on tämän jälkeen aloitettu.
Tervetuloa vaan teille sivusta huutelijoillekin kertomaan, kuinka hölmöjä ollaan tässä asiassa. <3 Näyttää kovasti kiinnostavan teitäkin, kun vaivauduitte ihan klikkaamaan ja päätymään keskustelussa tänne asti piikittelemään typeryydestämme. Antakaa meille mammoille vapaus olla ihan niin hörhöjä kun halutaan olla, tämä on hauskaa.:) Niinhän se oli tarkoituskin, että leikkimielisesti vertaillaan. Mikäs olikaan se tosikkomerkki, neitsytkö? Höhö.
Ap
Niin aina, "leikkimielisesesti". Koskaan en ole tavannut oikeasti "leikkimielisesti" asiaan suhtautuvia, vaan mitä pervoimpia ideoita minäkuvasta, horoskooppien vertailuista ja matcheista, lasten merkeistä, horoskooppitatuoinneista, deittipalstoilla ilmoitettavista merkeistä ja vaikka mistä.
Maailma on paljon tylsempi ja tyhmempi paikka kaiken ikivanhan, paljaaksikalutun tylsämielisen taikauskon, stereotyyppien, valmiiden roolien ja repliikkien keskellä, kun se samaan aikaan voisi olla ihmeellinen seikkailu. Todellisuus on aina tarua ihmeellisempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, eikö kenelläkään ole pahaa sanaa ravuista? Se kun tuntuu olevan ainoa merkki, jonka kanssa minulla on vaikeuksia tulla toimeen. Väittävät vastaan, vaikka olisimme samaa mieltä, eivät ehdi kuunnella kun on kiire puhua päälle, ja voi sitä itsekehun määrää! Usein ilmeisesti myös ryystäjiä ja äänekkäitä ruokailijoita. :D T. Pidättyväinen kauris
Mun paras ystävä on rapu. Siis aivan ihana ihminen ja maailman paras tyyppi <3. Kaikkia muita tapaamiani rapuja vihaan yli kaiken, en tule toimeen kenenkään niistä kanssa. Ravut joita olen tavannut ovat ahdistavan sisäänpäinlämpiäviä, helposti loukkaantuvia ja niiden kanssa pitää koko ajan olla varpaillaan.Ravut ovat niin rasittavan itsekeskeisiä mitä tulee tunteisiin, ja se mustasukkaisuus on jotain ihan jäätävää.
Etenkin parisuhteissa nämä vainoharhaiset, mustasukkaiset hullut ravut uuvuttavat kumppaninsa hengiltä, ellei kumppani sitten satu olemaan läheisriippuvaisuudesta kärsivä tai muuten latvasta laho.
Rapujen puolesta on sanottava se, että tuntemani rapunaiset ovat parhaimpia mahdollisia äitejä ja oikeasti pitävät pesueestaan huolta ja se ukkokin voi olla aika varma, että rapunainen tuskin pettää. Ja jos pettää niin sekin johtuu siitä, että se rapunainen on jätetty tunteidensa kanssa totaalisen yksin.
Rapumieheen en koskisi kepilläkään, hrrrrrr...
t. Oinas
Millaisia rapumiehet sitten ovat, jos naiset ovat hyviä äitejä ja uskollisia?
No minun kokemukseni mukaan rapumiehet ovat uskollisia, kilttejä ja hyviä isejä. En ole koskaan tavannut mustasukkaista rapumiestä.
Minä olen. Todella omistushaluisia, takertuvia, itsestään epävarmoja ja siksi mustasukkaisia itsesääliin vaipuvia itkupillejä.
Mun viimeinenkin usko ihmiskunnan älykkyyteen katoaa tätä keskustelua lukiessa. Täysin käsittämätöntä, että ihmiset pitävät astrologiaa uskottavana tapana hahmottaa maailmaa ja esim. ihmisten persoonaa. Oon suorastaan järkyttynyt.
Huhhuh, onneksi yksikään näistä huuhaa-uskovaisista ei todennäköisesti ole psykologian tai kasvatuksen alan korkeakoulutettu, tekemässä vastuullisia töitä ihmisten koulutuksen tai tulkitsemisen parissa. Jos havainnot ja arviot perustuvat tällaiselle tuuballe, niin samoilla vaarallisilla vesillä mennään kuin vaikkapa syövän luontaishoitamisen kanssa.
Olen oinas, itsekeskeinen (ja itsenäinen) ja aina oikeassa 😀 iän myötä luonne kyllä aika lailla tasoittunut. Suurpiirteinen, lojaali, jalat maassa reslisti, peruslaiska mutta päämäärätietoinen. Mutta elämä opettaa tekemään töitäkin.
En jaksa haahuilevia kaloja ja skitsoilevia skorppareita, neitsyiden niuhotus on myös kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en ole kirjoittanut tuota toista viestiä kyllä todellakaan. :D Olen vaaka, en ollut siinä tunnissa ehtinyt muuttua oinaaksi siitä, kun tuo ketju on tämän jälkeen aloitettu.
Tervetuloa vaan teille sivusta huutelijoillekin kertomaan, kuinka hölmöjä ollaan tässä asiassa. <3 Näyttää kovasti kiinnostavan teitäkin, kun vaivauduitte ihan klikkaamaan ja päätymään keskustelussa tänne asti piikittelemään typeryydestämme. Antakaa meille mammoille vapaus olla ihan niin hörhöjä kun halutaan olla, tämä on hauskaa.:) Niinhän se oli tarkoituskin, että leikkimielisesti vertaillaan. Mikäs olikaan se tosikkomerkki, neitsytkö? Höhö.
Ap
Niin aina, "leikkimielisesesti". Koskaan en ole tavannut oikeasti "leikkimielisesti" asiaan suhtautuvia, vaan mitä pervoimpia ideoita minäkuvasta, horoskooppien vertailuista ja matcheista, lasten merkeistä, horoskooppitatuoinneista, deittipalstoilla ilmoitettavista merkeistä ja vaikka mistä.
Maailma on paljon tylsempi ja tyhmempi paikka kaiken ikivanhan, paljaaksikalutun tylsämielisen taikauskon, stereotyyppien, valmiiden roolien ja repliikkien keskellä, kun se samaan aikaan voisi olla ihmeellinen seikkailu. Todellisuus on aina tarua ihmeellisempää.
Nimenomaan TODELLISUUS, ja siitä eivät ihmisäly ja -aistit pysty käsittämään kuin ihmisen pikkuriikkisen osan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen ihminen, nainen tai mies, joka uskoo tai "uskoo" horoskooppeihin, ja toimii sen mukaan ja selittää maailmaa sen mukaan, on yksiselitteisesti typerä. Siinä ei pelasta mitkään tutkinnot. On myös suurin mahdollinen turn off. Tälliasen ihmisen tavatessanne JUOSKAA!
Jokainen ihminen, joka uskoo tai "uskoo" ihmisälyn ja -aistien ylivoimaisuuteen elämän ja maailmankaikkeuden selittämisessä, on todella hölmö.
Karkuun en kehota juoksemaan, vaan kohtelemaan kärsivällisellä myörätunnolla.Tiede on tähän mennessä ylivoimainen maailman selittäjä. Ei höpöhöpö.
Jos joku kuvittelee planeettojen vaikuttavan ratkaisevasti hänen elämäänsä, kannattaa lukea tämä:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Sporalogia
Ote kirjoituksesta: "Mustelin huomautti kirjoituksessaan, että Helsingin kaupungissa liikkuvat raitiovaunut vaikuttavat kaupungin asukkaisiin paljon suuremmalla painovoimalla kuin kaukaiset planeetat, ja lisäksi ne synnyttävät tehokkaina sähkölaitteina sähkömagneettisia aaltoja. Mustelinin mukaan olisi aivan mielekästä laatia raitiovaunuhoroskooppeja, karttoja raitiovaunujen sijainneista jonkun henkilön syntymän hetkellä, ja yrittää päätellä niistä jotakin henkilön ominaisuuksista."
Ei tiede ole ylivoimainen maailman selittäjä. Teorioita tulee, ja teorioita menee. Tiede pysyy tiukasti ihmisälyn ja -aistien rajoissa, eikä enempään pysty. Tiede on hyvä palvelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Maailma on paljon tylsempi ja tyhmempi paikka kaiken ikivanhan, paljaaksikalutun tylsämielisen taikauskon, stereotyyppien, valmiiden roolien ja repliikkien keskellä, kun se samaan aikaan voisi olla ihmeellinen seikkailu. Todellisuus on aina tarua ihmeellisempää.Nimenomaan TODELLISUUS, ja siitä eivät ihmisäly ja -aistit pysty käsittämään kuin ihmisen pikkuriikkisen osan.
Horoskoopit eivät selitä siitä yhtään. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Maailma on paljon tylsempi ja tyhmempi paikka kaiken ikivanhan, paljaaksikalutun tylsämielisen taikauskon, stereotyyppien, valmiiden roolien ja repliikkien keskellä, kun se samaan aikaan voisi olla ihmeellinen seikkailu. Todellisuus on aina tarua ihmeellisempää.Nimenomaan TODELLISUUS, ja siitä eivät ihmisäly ja -aistit pysty käsittämään kuin ihmisen pikkuriikkisen osan.
Pisteen kirjoittamin virkkeen jälkeen kirjaimin ei tee virkkeesi sisällöstä yhtään painavampaa.
Horoskoopit ovat yksi ihmisen tavoista hahmottaa maailmaa. Tämä ketju tuskin oli skeptikoille tarkoitettukaan, ja varmaa on, että et ole omine uskomuksinesi vakuuttava täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen ihminen, nainen tai mies, joka uskoo tai "uskoo" horoskooppeihin, ja toimii sen mukaan ja selittää maailmaa sen mukaan, on yksiselitteisesti typerä. Siinä ei pelasta mitkään tutkinnot. On myös suurin mahdollinen turn off. Tälliasen ihmisen tavatessanne JUOSKAA!
Jokainen ihminen, joka uskoo tai "uskoo" ihmisälyn ja -aistien ylivoimaisuuteen elämän ja maailmankaikkeuden selittämisessä, on todella hölmö.
Karkuun en kehota juoksemaan, vaan kohtelemaan kärsivällisellä myörätunnolla.Tiede on tähän mennessä ylivoimainen maailman selittäjä. Ei höpöhöpö.
Jos joku kuvittelee planeettojen vaikuttavan ratkaisevasti hänen elämäänsä, kannattaa lukea tämä:
Ote kirjoituksesta: "Mustelin huomautti kirjoituksessaan, että Helsingin kaupungissa liikkuvat raitiovaunut vaikuttavat kaupungin asukkaisiin paljon suuremmalla painovoimalla kuin kaukaiset planeetat, ja lisäksi ne synnyttävät tehokkaina sähkölaitteina sähkömagneettisia aaltoja. Mustelinin mukaan olisi aivan mielekästä laatia raitiovaunuhoroskooppeja, karttoja raitiovaunujen sijainneista jonkun henkilön syntymän hetkellä, ja yrittää päätellä niistä jotakin henkilön ominaisuuksista."Ei tiede ole ylivoimainen maailman selittäjä. Teorioita tulee, ja teorioita menee. Tiede pysyy tiukasti ihmisälyn ja -aistien rajoissa, eikä enempään pysty. Tiede on hyvä palvelija.
Tiede on paras keksintö, mitä ihmiskunnalla on. Jos sanot, että teorioita tulee ja menee, niin sitä tiede on, se on sen luonne: se korjaa itse itseään ja paras teoria on paras vain kunnes se kumotaan. Mitään tiedettä parempaa maailman selittäjää meillä ei ole.
Ihminen, joka uskoo edes jollain tasolla horoskooppeihin, on hölmö, jotenkin ajattelussaan perustavanlaatuisesti epäonnistunut ja nyrjähtänyt eikä hänen pitäisi päästä tekemään sumean ajatusmaailmansa perusteella mitään tärkeitä päätöksiä kenenkään puolesta.
Onpa hienoa tulla tuomituksi pelkän horoskoopin perusteella vaikka seksikeskeiseksi pettäjäksi, ennen kuin edes on tutustunut toiseen ihmiseen... Oon ujo, seurustellut kerran ja suhde oli tasapainoinen ilman mustasukkaisuutta tai muuta draamaa. Seksi ei ollut meillä pääosassa, mukana kylläkin. Kasvoimme vain erilleen, siitä sitten ero viiden vuoden jälkeen. Harkitsin eroa vuoden. Muutenkin oon rauhallinen ja harkitseva tyyppi, en tykkää tehdä äkkinäisiä päätöksiä. Olen skorpioni.
Mutta kiva, että jo ennalta on tuomittu täysin päinvastaiseksi kuin oikeasti olen...
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan moni rokotevastustaja on horoskooppi-ihminen?
Kaikki ovat astrologisesta näkökulmasta horoskooppi-ihmisiä LOL
Ja itse kyllä kampanjoin rokotusten puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Onpa hienoa tulla tuomituksi pelkän horoskoopin perusteella vaikka seksikeskeiseksi pettäjäksi, ennen kuin edes on tutustunut toiseen ihmiseen... Oon ujo, seurustellut kerran ja suhde oli tasapainoinen ilman mustasukkaisuutta tai muuta draamaa. Seksi ei ollut meillä pääosassa, mukana kylläkin. Kasvoimme vain erilleen, siitä sitten ero viiden vuoden jälkeen. Harkitsin eroa vuoden. Muutenkin oon rauhallinen ja harkitseva tyyppi, en tykkää tehdä äkkinäisiä päätöksiä. Olen skorpioni.
Mutta kiva, että jo ennalta on tuomittu täysin päinvastaiseksi kuin oikeasti olen...
Et todellakaan ole tuomittu. Vapaa tahto menee kaiken yli.
Olen rapu. Pahoitan mieleni kaikesta mahdollisesta, mielialat vaihtuu kaikenaikaa ja olen todellä herkkä. Ulkonäostäni viehättyy moni mutta olen samalla etäinen ja ujo tuntemattomille. Olen naisellinen, muodokas ja tykkään urheilla, jonka olen huomannut monistä ravuista. Olen romanttinen ja seksuaalinen. Minulla on raha-asiat aina kunnossa. Parhaiten olen tullut toimeen kauriiden, kaksosten ja leijonien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Pisteen kirjoittamin virkkeen jälkeen kirjaimin ei tee virkkeesi sisällöstä yhtään painavampaa.
Horoskoopit ovat yksi ihmisen tavoista hahmottaa maailmaa. Tämä ketju tuskin oli skeptikoille tarkoitettukaan, ja varmaa on, että et ole omine uskomuksinesi vakuuttava täällä.
Maailmaa voi selittää vaikka maalaamalla omalla paskalla kuvia seinälle, ei se niistä sen syvällisempiä tee. Selitysvoimakin on sama kuin horoskoopeilla.
Minun henkilökohtainen vakuuttavuuteni täällä on samantekevää, tieteestä on kysymys ja sen vakuuttavuus on kiistämätön.
Jos pesukoneesi menee rikki tai lapsesi sairastuu, horoskoopit ja muu vastaava huuhaa eivät sinua auta.
Hassua, itse olen vaaka, ja ihan pienestä asti on paras ystäväni ollut kauris.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmetoista sivua huuhaata ja jos joku kirjoittaa täällä kristinuskosta niin teilataan 60-0. Kertoo kyllä tän palstan kirjoittajista jotain, toisaalta tää vois olla huvittava ketjukin.
Astronomia on tähtitiedettä, kristinusko on USKONTO.
Astronomia ei liity tähän ketjuun millään tavalla. Astronomian ja astrologian ero on kuin lääketieteen ja homeopatian.
Horoskoopit ovat uskomuspohjainen tapa tulkita maailmaa aivan siinä missä uskonnotkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ote kirjoituksesta: "Mustelin huomautti kirjoituksessaan, että Helsingin kaupungissa liikkuvat raitiovaunut vaikuttavat kaupungin asukkaisiin paljon suuremmalla painovoimalla kuin kaukaiset planeetat, ja lisäksi ne synnyttävät tehokkaina sähkölaitteina sähkömagneettisia aaltoja. Mustelinin mukaan olisi aivan mielekästä laatia raitiovaunuhoroskooppeja, karttoja raitiovaunujen sijainneista jonkun henkilön syntymän hetkellä, ja yrittää päätellä niistä jotakin henkilön ominaisuuksista."Ei tiede ole ylivoimainen maailman selittäjä. Teorioita tulee, ja teorioita menee. Tiede pysyy tiukasti ihmisälyn ja -aistien rajoissa, eikä enempään pysty. Tiede on hyvä palvelija.
Tiede on paras keksintö, mitä ihmiskunnalla on. Jos sanot, että teorioita tulee ja menee, niin sitä tiede on, se on sen luonne: se korjaa itse itseään ja paras teoria on paras vain kunnes se kumotaan. Mitään tiedettä parempaa maailman selittäjää meillä ei ole.
Ihminen, joka uskoo edes jollain tasolla horoskooppeihin, on hölmö, jotenkin ajattelussaan perustavanlaatuisesti epäonnistunut ja nyrjähtänyt eikä hänen pitäisi päästä tekemään sumean ajatusmaailmansa perusteella mitään tärkeitä päätöksiä kenenkään puolesta.
Tiede ei ole keksintö, se on osa inhimillistä elämää. Ihmisellä on tarve tutkia. Tieteellä on omat menetelmänsä, vahvuutensa ja rajoituksensa. Tiede ei ole uskon vastakohta, vaan ne molemmat ovat osa ihmisyyttä. Kaikkia asioita ei tiede tavoita, koska sillä on ihmisen älyn ja aistien asettamat rajat.
Paranormaalia ja mystistä ei ole, ne ovat ihmisen sanoja asioille, joihin ihmisen ymmärrys ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Horoskoopit ovat yksi ihmisen tavoista hahmottaa maailmaa. Tämä ketju tuskin oli skeptikoille tarkoitettukaan, ja varmaa on, että et ole omine uskomuksinesi vakuuttava täällä.Maailmaa voi selittää vaikka maalaamalla omalla paskalla kuvia seinälle, ei se niistä sen syvällisempiä tee. Selitysvoimakin on sama kuin horoskoopeilla.
Minun henkilökohtainen vakuuttavuuteni täällä on samantekevää, tieteestä on kysymys ja sen vakuuttavuus on kiistämätön.
Jos pesukoneesi menee rikki tai lapsesi sairastuu, horoskoopit ja muu vastaava huuhaa eivät sinua auta.
Ei tieteen vakuuttavuus ole kiistämätön muuta kuin kaltaisillesi tiedeuskovaisille. Tiede selittää, ja selitykset muuttuvat ajan myötä. Tiede pysyy alati rajoissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et todellakaan ole tuomittu. Vapaa tahto menee kaiken yli.
Ohis, mutta tämänkin ketjun perusteella osa tuntuu jaottelevan ihmisiä "hyviin ja huonoihin" pelkästään heidän horoskooppinsa = syntymäpäivän (!) perusteella. Paljon on kommentteja tyyliin "Neitsyitä inhoan sydämeni pohjasta", "En tule lainkaan toimeen Oinaiden kanssa", "Kaikki inhoamani ihmiset ovat Vesimiehiä".
No minun kokemukseni mukaan rapumiehet ovat uskollisia, kilttejä ja hyviä isejä. En ole koskaan tavannut mustasukkaista rapumiestä.