Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on yli 100 serkkua. He saavat keskimäärin 6 lasta. Onko muilla näin isoja sukuja?

Kahdeksan äiti
07.10.2019 |

Olen näköjään siunaantunut hedelmälliseen sukuun. Rehellisesti sanottuna olen ylpeä sukuni lukuisasta määrästä. Se on myös kivaa, että suku pysyy tuttuna, kun tapaamme häissä ja ristiäisissä vähän väliä. Nytkin on kolmet ristiäiset tiedossa ja viikonloppuna olimme häissä. Pidän siitä, että elämässä on elämää ja päivä täyttyy lasten äänistä. :) En kyllä pystyisi ainakaan nyt ajattelemaan, että tämä olisi se viimeinen lapsi.

Onko AV:lla muita, joilla menee sadan raja rikki serkkujen määrässä? Kohtaatteko epäasiallisia kommentteja vähäserkkuisilta?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmillasi on siis keskimäärin 7 sisarusta ja heistä jokaisella 6 lasta? Onhan tuo iso suku.

Itse kuulin pienenä ihmettelyä suuresta serkkumäärästäni kun heitä oli 9. Nykyisin heitä on 13.

Vierailija
2/40 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös yli 100 serkkua, mutta en ole edes tavannut kaikkia ja aika harvan serkun kanssa tai sukulaisen kanssa olen juurikaan tekemisissä.

En ole saanut isosta suvustani ikäviä kommentteja, lähinnä epäuskoista ihmettelyä esim. siitä että toinen mummoni synnytti 15 lasta 25 vuoden aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, en ole lestadiolainen tai herrankansalainen.

Vierailija
4/40 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen! Serkkuja on 102. Äitini on 9-lapsisesta perheestä, isä 11-lapsisesta perheestä. Sekä äiti että isä ovat nuorimpia lapsia ja samoin minäkin kuopus, eikä enempää serkkuja taida minulle kovin montaa tulla.

Omilla lapsillani (3kpl) on tällä hetkellä 22 serkkua. Kuukauden sisällä syntyy 23. serkku ja joulukuuksi odotellaan kahta syntyväksi. Helmikuussa tulee yksi, mutta sen enempää ei ole tällä hetkellä tiedossa.

Isot suvut ovat ihania!!

Vierailija
5/40 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ehkä 30 serkkua. Äh pakko laskea... 21 + todennäköisesti 6, en jaksa selittää.. ja heillä on 0:sta 3:een lasta, pääasiassa 2-3 tai 0. Suurinosa tosin sen ikäisiä, että perheet voivat vielä kasvaa. Meillä on 3 lasta, ehkä kohta 4. Sitten ei olla ajateltu enempää ainakaan 10-15 vuoteen jos koskaan. Siskollani ja veljelläni ei ole lapsia vielä jos liittyy tähän.

Vierailija
6/40 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuja nolla.

Vierailija
7/40 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä sisar ja veli. Isällä kaksi veljeä. Serkkuja yhteensä 10. Emme ole koskaan olleet missään tekemisissä keskenämme.

Vierailija
8/40 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän suku ei ole ehkäisystä kuullut.

Minun sukuni on ottanut sen käyttöön heti isovanhempien jälkeen ja vanhempieni 7 ja 4 lapsisten lapsuusperheiden jälkeen sitä on käytetty niin, että minulla on 22 serkkua. Ja omilla lapsillani vain 2. Lapsenlapsillani 2kpl on 5 serkkua.

Vierailija
9/40 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan terve vaan sinullekin

Vierailija
10/40 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jakaantuunko serkut tasaisesti isän että äitin veljien ja siskojen lapsille vai onko suurin osa pelkästään äitin tai isän puolelta?

Vierailija
11/40 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole yhtään serkkua, isäni on ainoa lapsi ja äidillä kolme lapsetonta sisarusta. Olemme perheeni kanssa läheisissä väleissä enojeni ja tätini kanssa, joten minusta pienestä suvusta on ollut vain iloa. 

Vierailija
12/40 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sata serkkua, niin eikö siitä tule keskimäärin enemmän lapsia kuin 6?

Jos esim jokainen tekee yhden,

On se jo sata lasta

Vierailija
13/40 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana iso perhe! Mulla pieni suku ja vielä tylyt itsekkäät vanhemmat jotka ei halua olla lastensa kanssa tekemisissä. Mulla oli serkkuja 6 ja nyt mun omilla lapsilla 1. Suku ei pidä yhtä, ei varsinkaan auta tai tue tai kannusta, ainoastaan v*ttuilee ja nälvii. Olen elänyt olman vanhempiani koko aikuiselämän siitä lähtien kun muutin kotoa lukion jälkeen, vanhempani eivät viitsi pitää yhteyttä tai halua tavata ainoita lapsenlapsiaan.

Tän takia tein itse useamman lapsen. Vaikk olen tukiverkoton (ja se on raskasta juuri nyt) niin mun lapset saavat sentään sukua kun heitä on useampi ja he aikanaan saavat lapsia.

Olispa mullakin tollanen suku kuin ap:lla!

Vierailija
14/40 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n tilanne ei luene mahdollinen muussa kuin VL- tai jossain müslimisuvuissa.

100 serkkua joista jokainen saa keskimäärin 6 lasta...

Siellätäällä on lapsirikkaita perheitä, mutta tuollainen eksponentiaalinen lisääntyminen ei kyllä toteudu kuin ensinmainituissa ympyröissä.

Ja merkit viittaavat, että se menee pois muodista VL- piireissäkin.

Vierailija
15/40 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolaisiin pitäisi panostaa. Kantasuomalaiset lisääntyvät ihan omasta tahdostaan todella voimakkaasti. Heitä tarvitaan, kun syntyvyys on meillä muilla mitä on!

Vierailija
16/40 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltäs AP tuntuu olla lapsitehdas?

Vierailija
17/40 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävä määrä. Mulla on 3 serkkua ja heillä yhteensä 4 lasta.

Vierailija
18/40 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuja kymmenen ja heillä lapsia 19. Monet sedistäni/enoistani ja tädeistäni olivat lapsettomia. Ei kasva Suomen väkiluku meidän suvulla ainakaan.

Vierailija
19/40 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 2 serkkua. Toinen asuu samassa kaupungissa, mutta en ole nähnyt sitä kuin silloin, kun se oli vauva, nyt yli 40, elää yksin, ei halua, että nähtäis. Toinen asuu Espanjassa, viime vuoden kesällä nähtiin sedän hautajaisissa varmaan yli 40 vuoden jälkeen. Pieni suku meillä.

Vierailija
20/40 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kymmenkunta serkkua, joista en kenenkään kanssa ole aktiivisesti tekemisissä. Lapsillani on 3 serkkua. Ihanaa, että on pieni suku, jää aikaa omalle perheelle ja omille jutuille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi