Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Horoskooppimerkkien luonteenpiirteiden stereotypiat

Vierailija
23.07.2016 |

Tehdäänkö lauantain ratoksi tällainen leikkimielinen ketju, missä pistetään yleisimpiä käsityksiä eri horoskooppimerkkien edustajien luonteenpiirteistä. Itse olen vaakanainen, ja olisi hauska kuulla ihmisten käsityksiä millaisia vaakanaiset ovat. Ja en ota horoskooppeja niin kauhean vakavasti, mutta tällaisten pohtiminen on ihan hauskaa. Muistetaan toki yksilölliset erot. :)

Itse allekirjoitan ainakin sen, etten osaa tehdä päätöksiä ja vitkuttelen niiden kanssa viimeiseen asti. Mietin aina asioiden molemmat puolet ja vertailen perusteellisesti. Esteettisyys ja harmonia on tärkeää, esimerkiksi juuri vaate- tai sisustustyylissä.

Olisi kiva kuulla myös muista merkeistä, esimerkiksi omasta mielestäni kauriit ovat usein vaikeita ihmisiä. Tai itselläni on ollut vaikeuksia tulla toimeen jostain syystä kauriin aikoina syntyneiden kanssa. :D

Oletteko myös onnistuneet arvaamaan livenä jonkun uuden tuttavuuden kohdalla tämän horoskooppimerkin? Itse pystyn, en nyt joka kerta, mutta aika usein arvaamaan oikein suurin piirtein ainakin vuodenajan, jollen kuukaudenkin, jolloin henkilö on syntynyt.

Kommentit (383)

Vierailija
201/383 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaunistelematon horoskooppi on paras horoskooppi ikinä :D Etenkin siksi, että noista niin moni istuu lähipiirini ihmisiin, myös itseeni.

http://personal.inet.fi/koti/jarmo.sutinen/horosk.htm

Loistavia kuvauksia :D Myös Juoppohullun horoskooppi on hyvin osuva:http://riku.lokinpesa.net/horoskooppi.html

Vierailija
202/383 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skorpioni on ilkeä ja todellakin piikikäs erityisesti alakynteen joutuessaan. Toisaalta on mahdollista, että alistaa tiedostamattaan itsensä parisuhteessa ja siitä saavat muut kärsiä (kateus).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/383 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jousimehet on rasittavia. Siis sanan varsinaisessa merkityksessä. Niiden itsetunto on täysin epärealistinen ja aidosti kuvittelevat, että kaikki rakastaa niitä ja haluaa kuunnella niiden juttuja. Vaikka sanoisit jouskarille, että hei, olet väärässä, niin tyhmyydessään selittävät asian niin että lopulta itsekin uskovat olevansa oikeassa.

Huh. Piinaajia ne on. Ja se loputon usko omiin kykyihin.. ainoa ihminen jonka olen kuullut sanovan: Jos mä päätän mennä lääkikseen niin mähän meen. Ja tää oli puhelinmyyjä ammatiltaan eikä saanut suoritettua edes lähihoitajien matikankurssia ilman tukiopetusta. :P

204/383 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on tosi mielenkiintosia!

Vierailija
205/383 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jotenkin hassua, että joku on katsellut taivaalle ja hoksannut, että "hei, toi tähdistö näyttää ihan leijonalta" ja minkälainen leijona sitten on? Rohkea. Eli sitten kaikki elokuussa syntyneet lapset on rohkeita.

Todella kaukaa haettua.

Vähän niin kuin kiinassa on vaikka apinan vuosi, niin sitten kaikki sinä vuonna syntyneet olisi älykkäitä kuten apinat. Tai tykkäisivät hedelmistä.

Kaikenlaisia tarinoita ihmisen pitää kehittää.

Vierailija
206/383 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehdäänkö lauantain ratoksi tällainen leikkimielinen ketju, missä pistetään yleisimpiä käsityksiä eri horoskooppimerkkien edustajien luonteenpiirteistä. Itse olen vaakanainen, ja olisi hauska kuulla ihmisten käsityksiä millaisia vaakanaiset ovat. Ja en ota horoskooppeja niin kauhean vakavasti, mutta tällaisten pohtiminen on ihan hauskaa. Muistetaan toki yksilölliset erot. :)

Itse allekirjoitan ainakin sen, etten osaa tehdä päätöksiä ja vitkuttelen niiden kanssa viimeiseen asti. Mietin aina asioiden molemmat puolet ja vertailen perusteellisesti. Esteettisyys ja harmonia on tärkeää, esimerkiksi juuri vaate- tai sisustustyylissä.

Olisi kiva kuulla myös muista merkeistä, esimerkiksi omasta mielestäni kauriit ovat usein vaikeita ihmisiä. Tai itselläni on ollut vaikeuksia tulla toimeen jostain syystä kauriin aikoina syntyneiden kanssa. :D

Oletteko myös onnistuneet arvaamaan livenä jonkun uuden tuttavuuden kohdalla tämän horoskooppimerkin? Itse pystyn, en nyt joka kerta, mutta aika usein arvaamaan oikein suurin piirtein ainakin vuodenajan, jollen kuukaudenkin, jolloin henkilö on syntynyt.

Et sattumoisin ole myös tämän ketjun AP?

http://www.vauva.fi/keskustelu/2619181/mista_voin_vaihtaa_horoskooppime…

Olen se, joka kuvasi vaakoja "epäluotettaviksi jahkaajiksi, joilla ei ole omia mielipiteitä."

Olen kauris :)

Vierailija
207/383 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites muuten merkkien yhteensopivuudet,kun kaikissa rakkaushoroskoopeissa väitetään,että Oinas ja Leijona on hyvä pari,mutta miten se on mahdollista,jos molemmat ovat itsepäisiä ja itsekeskeisiä "johtajia"? Tai kai siinä jotain perää on,kun minä Oinas ja mies,Leijona,olemme jo 10 vuotta jaksaneet katsella toisiamme,mutta myrskyisä suhde tämä on ollut.Onko muilla "sopivanmerkkisiä" kumppaneita?

Minä oinasnainen ja mieheni on leijona. Kaksikymmentä onnellista ja välillä myrskyistäkin vuotta.

En vaihtaisi päivääkään pois.:)

Vierailija
208/383 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ihminen, nainen tai mies, joka uskoo tai "uskoo" horoskooppeihin, ja toimii sen mukaan ja selittää maailmaa sen mukaan, on yksiselitteisesti typerä. Siinä ei pelasta mitkään tutkinnot. On myös suurin mahdollinen turn off. Tälliasen ihmisen tavatessanne JUOSKAA!

Vierailija
209/383 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ihminen, nainen tai mies, joka uskoo tai "uskoo" horoskooppeihin, ja toimii sen mukaan ja selittää maailmaa sen mukaan, on yksiselitteisesti typerä. Siinä ei pelasta mitkään tutkinnot. On myös suurin mahdollinen turn off. Tälliasen ihmisen tavatessanne JUOSKAA!

Jokainen ihminen, joka uskoo tai "uskoo" ihmisälyn ja -aistien ylivoimaisuuteen elämän ja maailmankaikkeuden selittämisessä, on todella hölmö.

Karkuun en kehota juoksemaan, vaan kohtelemaan kärsivällisellä myörätunnolla.

Vierailija
210/383 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon neitsyt.

Kontrolli friikki , stressaan muutoksista ja olen pikku tarkka. Pidän siisteydestä. Olen yrittänyt tietoisesti ottaa vähän rennommin asioissa jotka eivät ole loppujen lopuks kovin tärkeitä.

Mies on kaksonen ja aivan erilainen.

Pitää mun onnekseni kans siisteydestä, muuten en välttämättä häntä olis kauas katellu:D

Sana valmis tilanteessa kuin tilanteessa, ei stressaa, itsevarma.

Joissakin asioissa empatiakyvytön.

Vierailija
211/383 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen jousimies on? 

Oman kokemukseni mukaan: vähän sellainen hyväuskoinen hölmö. Ei halua pahaa kenellekään eikä konflikteja, mutta yrittäessään miellytää kaikkia tulee loukanneeksi monia. Taloudenpito usein retuperällä, ei pidä rutiineista.

Vähän sellainen huithapeli, mutta kuitenkin omaa hyvän tuurin niin että asiat lopulta aina järjestyvät.

No ei osu sitten minuun vaikka jousimies olenkin. Olen järjestelmällinen. Raha-asiat hyvässä kunnossa. Olen päämäärätietoinen ja teen sinnikkäästi töitä päämäärien saavuttamiseksi.

Arjen rutiinejakin pidän tärkeinä, vaikkakin osaan myös irrotella, rentoutua ja tehdä jotain ihan 'extremeäkin'. Hieman sellaista kokemus/elämysnarkkaria minusta löytyy, että en ihan pelkkää tylsää arkea jaksaisi. Joku sanoisi rohkeaksikin.

Konfiktien välttely osuu ja se, että pyrin olemaan kaikille miellyttävä. En siltikään ole kynnysmatto ja valitsen tarkkaan ihmiset, jotka päästän lähelle.

Olen samaa mieltä kanssasi, olen siis myös jousimies. Lainaamastasi kuvauksesta en myöskään tunnistanut itseäni...

Vierailija
212/383 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ihminen, joka uskoo tai "uskoo" ihmisälyn ja -aistien ylivoimaisuuteen elämän ja maailmankaikkeuden selittämisessä, on todella hölmö.

Tiede on tähän mennessä ylivoimainen maailman selittäjä. Ei höpöhöpö.

Jos joku kuvittelee planeettojen vaikuttavan ratkaisevasti hänen elämäänsä, kannattaa lukea tämä:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Sporalogia

Ote kirjoituksesta: "Mustelin huomautti kirjoituksessaan, että Helsingin kaupungissa liikkuvat raitiovaunut vaikuttavat kaupungin asukkaisiin paljon suuremmalla painovoimalla kuin kaukaiset planeetat, ja lisäksi ne synnyttävät tehokkaina sähkölaitteina sähkömagneettisia aaltoja. Mustelinin mukaan olisi aivan mielekästä laatia raitiovaunuhoroskooppeja, karttoja raitiovaunujen sijainneista jonkun henkilön syntymän hetkellä, ja yrittää päätellä niistä jotakin henkilön ominaisuuksista."

Vierailija
213/383 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnistan kyllä itseni niin streotyyppiseksi kalaksi. Ahdistukseen, alakuloon ja stressiin taipuvainen. Miettii asioita aina ihan liikaa, tunteellinen, hajamielinen ja usein jossain ihan omissa maailmoissaan. Sellainen päätöstentekoon kykenemätön haahuilija :D

Vierailija
214/383 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi jousimiehuuteeni kuuluva olennainen juttu tuli vielä mieleen. En ole sitä aikaisemmin huomannut tai tajunnut, kunnes nyt jo aikuiset lapseni arvostelivat mua, että, äiti, me muutettiin koko ajan, aina sai tottua uuteen kouluun. 

Ei me nyt ihan koko ajan oltu muuttolatikoita kantamassa, mutta joo, melko usein. Suunnilleen viiden vuoden välein. Aina muuttojen yhteydessä olin varma, että me muutetaan parempaan ja mennään eteenpäin, mikä mulle on tärkeä tunne.

Suorastaan rakastan uusia alkuja, uutta asuntoa, uutta ympäristöä. Uudet naapurit ovat melko yhdentekeviä, eivät vaan ole mulle tärkeitä.

Koulussa aikoinaan syksy ja koulun alkaminen oli parasta. Uudet kirjat, vihot sun muut tilpehöörit. Koko lukukausi täynnä uusia mahdollisuuksia, joita en sitten kuitenkaan hyväkseni käyttänyt, kun kyllästyn nopeasti.

Vierailija
215/383 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiede on tähän mennessä ylivoimainen maailman selittäjä. Ei höpöhöpö.

Jos joku kuvittelee planeettojen vaikuttavan ratkaisevasti hänen elämäänsä, kannattaa lukea tämä:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Sporalogia

Ote kirjoituksesta: "Mustelin huomautti kirjoituksessaan, että Helsingin kaupungissa liikkuvat raitiovaunut vaikuttavat kaupungin asukkaisiin paljon suuremmalla painovoimalla kuin kaukaiset planeetat, ja lisäksi ne synnyttävät tehokkaina sähkölaitteina sähkömagneettisia aaltoja. Mustelinin mukaan olisi aivan mielekästä laatia raitiovaunuhoroskooppeja, karttoja raitiovaunujen sijainneista jonkun henkilön syntymän hetkellä, ja yrittää päätellä niistä jotakin henkilön ominaisuuksista."

Niin mutku ... nää maailman Mustelinit vievät elämästä kaiken ilon ja fantasian. Kuka nyt MOT-maailmassa haluais elää kaiken aikaa. Pitäkööt raitiovaununsa (joista muuten kovasti tykkään)

Vierailija
216/383 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni rokotevastustaja on horoskooppi-ihminen?

Vierailija
217/383 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska ketju! Minä olen aurinkomerkiltäni vaaka, nousevalta merkiltäni jousimies (kuumerkkiä en nyt tähän hätään muista). Vaakamaiseen tapaan olen harkitseva, diplomaattinen ja sopusointua tavoitteleva, jousimiehen vaikutus taas näkyy siinä, että olen itsenäinen luonne enkä erityisen parisuhdeorientoitunut, minulla on vahva oikeudenmukaisuuden taju ja eläimet ovat lähellä sydäntäni. Jousimiestä onkin joskus kuvattu kaikkein eläinrakkaimmaksi horoskooppimerkiksi. Minuun ei kuitenkaan ole yleensä helppoa tutustua syvällisemmin, vaikka olen peruspositiivinen ja lähestulkoon kaikenlaisten ihmisten kanssa toimeen tuleva.

Olen huomannut, että parhaiten tulen yleensä toimeen kaksosten, jousimiesten ja leijonien kanssa. Näiden merkkien edustajat ovat usein viehättävän positiivisia, sanavalmiita, idearikkaita ja avoimia. Leijonien hillitön esiintymisvietti ja itsekorostuksen tarve menee kylläkin joskus komiikan puolelle :D Kalatkin ovat usein mukavia, tosin liian tunteellisia ja ihmissuhdekeskeisiä pidemmän päälle, jotta oppisimme täysin ymmärtämään toisiamme.

Jostain syystä en kovin usein tule juttuun toisten vaakojen kanssa ja työelämässä olen törmännyt useampaan sellaiseen. Yksi oli itsekeskeinen, tosikkomainen ja tuomitseva, toinen varsinainen maailmanluokan mielensäpahoittaja (mm. kerran suuttui tosissaan siitä, kun nimitin itseäni "teeaddiktiksi") ja kolmas todella ilkeä ja ivallinen kaikkia itseään heikompia ja kokemattomampia kohtaan. Sinänsä hupaisa ilmiö, kun yleensähän vaakoja pidetään varsinaisina mallikansalaisina: sosiaalisina, huumorintajuisina, tasapainoisina ja toisia ihmisiä kunnioittavina.

Oinaat - varsinkin naispuoliset - ja skorpionit taas ovat lähes poikkeuksetta olleet sellaisia, joita ei jaksa enempää kuin on pakko ja mieluiten ei ollenkaan. Molemmat äkkipikaisia besserwissereitä, joiden käsitys vahvuudesta on se, että käskytetään, räyhätään ja v***uillaan täysin sattumanvaraisesti ja vailla mitään logiikkaa. Pääasia tuntuu olevan se, että saa alistaa ja melskata. Samalla näiden merkkien edustajat ovat olleet kaikista herkkänahkaisimpia ja ottavat kyllä heti nokkiinsa, jos joku uskaltaa laittaa kampoihin tai yrittää keventää tunnelmaa. Skorppareissa ärsyttää lisäksi seksikeskeisyys ja kaksinaismoralismi sillä saralla: skorpioni kyllä vahtii ja kahlitsee kumppaniaan mutta peuhaa itse hyvällä omallatunnolla muidenkin, kuin oman puolisonsa kanssa.

Muut horoskooppimerkit eivät herätä tunteita tai mielipiteitä suuntaan tai toiseen. En suhtaudu horoskooppeihin mitenkään vakavasti, vaikka hauska olikin huomata, kuinka paljon yhtäläisyyksiä tiettyjen merkkien edustajissa on.

Vierailija
218/383 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen härkä. Jalat maassa, pää pilvissä. Luovalla alalla, mutta osaan organisoida. Vihaan epäoikeudenmukaisuutta ja itsekeskeisyyttä. Tykkään herkutella ja viinikin maistuu välillä liian hyvin. Kuuntelija. Itsepäinen kuin mikä, kun sille päälle satun. Rakastan lemmikkejä, kaunista sisustusta ja näen taidetta monessa paikassa. Tykkään kuumasta säästä. Perusolemus rauhallinen, mutta villiinnyn aika ajoin.

Mun mielestä ravut on monesti liian tylsiä. Parhaiten tulen toimeen kaksosten, vaakojen ja neitsyeiden kanssa. Skorppareiden kanssa on usein viha-rakkaussuhde. Harvoin olen tutustunut vesimiehiin ja jousimiehiin.

Vierailija
219/383 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen leijona. Muistan lapsuudesta tilanteen, jossa oltiin leikkikentällä. Päätettiin minun johdolla, että leikimme merirosvolaivaa. Tähän yksi leikkijöistä totesi: "miks sä aina päätät?".

Vierailija
220/383 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole kirjoittanut tuota toista viestiä kyllä todellakaan. :D Olen vaaka, en ollut siinä tunnissa ehtinyt muuttua oinaaksi siitä, kun tuo ketju on tämän jälkeen aloitettu. 

Tervetuloa vaan teille sivusta huutelijoillekin kertomaan, kuinka hölmöjä ollaan tässä asiassa. <3 Näyttää kovasti kiinnostavan teitäkin, kun vaivauduitte ihan klikkaamaan ja päätymään keskustelussa tänne asti piikittelemään typeryydestämme. Antakaa meille mammoille vapaus olla ihan niin hörhöjä kun halutaan olla, tämä on hauskaa.:) Niinhän se oli tarkoituskin, että leikkimielisesti vertaillaan. Mikäs olikaan se tosikkomerkki, neitsytkö? Höhö.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan